Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Opa Blade

1013765_474554935961745_1638167558_n.jpg
oerblade
 
De cb 750 die de motorwereld op zijn kop zette !! Beetje als toen de eerste blade uitkwam.
En al snel verbouwd werden tot caferacer waar dit een mooi geslaagd voorbeeld van is.
De hayden blade is ook mooi, eerbetoon aan Nicky ??

Zie nu aan het onderschrift dat het een Rickman is , zeldzaam :t
Dus dat :)

Nee, die kuipset is een Colin Edwards replica (auctmarts), met deze kleurstelling reed hij op Laguna Seca.
En inderdaad een Rickman frame, en nog meer leuks erop :)
 
Nou is deze prachtig maar niet de opablade die bedoeld is. Zit nu achter de PC en zie dat met de opablade een Honda CB750 te zien is. Heb daar de laatste enkele nokkenasser (de F2) van gehad. Daarna kwam de K-serie met dubbele nokkenasser dacht ik. Maar kan het mis hebben.
Deze dan

download.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Nou is deze prachtig maar niet de opablade die bedoeld is. Zit nu achter de PC en zie dat met de opablade een Honda CB750 te zien is. Heb daar de laatste enkele nokkenasser (de F2) van gehad. Daarna kwam de K-serie met dubbele nokkenasser dacht ik. Maar kan het mis hebben.

Klopt helemaal.
De F serie had een enkele nokken-as, en een wet sump systeem.
De K serie had een dubbele nokken-as, en een dry sump systeem. :)
 
ja man wachten op 15plus dan mag dit spul ook weer naar buiten
licht nu nog in diepe slaap
 

Bijlagen

  • IMG_20181007_140544.jpg
    IMG_20181007_140544.jpg
    894,5 KB · Weergaven: 11
Vanochtend band gewisseld. Ritje gedaan. Nu nog wachten op beter weer. :)

Bekijk bijlage 1352322
Toch altijd weer lekker hè! Vers rubber!!*O*

Ik heb mijn remschijf floaters maar weer eens schoon gemaakt. Zaten weer allemaal lekker vast :N Zout...-O-

Morgen stadslicht fixen en hendels weer smeren!

Kan niet wachten op mooi weer. Wil wel weer eens op een mooie gepoetste motor rijden :9
 
Dus dat :)

Nee, die kuipset is een Colin Edwards replica (auctmarts), met deze kleurstelling reed hij op Laguna Seca.
En inderdaad een Rickman frame, en nog meer leuks erop :)
Past die kuip van Auctmarts een beetje. Zag op internet dat de naden wijken bij sommige modellen. Die van mij (Smilemoto) passen exact. Gaatjes kloppen en naden sluiten perfect.

Keek net eens goed naar jouw blade. Heb jij een 929 met een 954 achterbrug? Zie dat er een 929 tank op zit en volgens mij een 929 kuip met die luchtgaten in de topkuip. Of moet ik mijn bril opzetten?
 
Laatst bewerkt:
Past die kuip van Auctmarts een beetje. Zag op internet dat de naden wijken bij sommige modellen. Die van mij (Smilemoto) passen exact. Gaatjes kloppen en naden sluiten perfect.

Ja pastte aardig :) Moest een paar gaatjes iets uitboren, maar niets staat onder spanning, kleuren blijven netjes, ook na vangen van zonlicht.

Keek net eens goed naar jouw blade. Heb jij een 929 met een 954 achterbrug? Zie dat er een 929 tank op zit en volgens mij een 929 kuip met die luchtgaten in de topkuip. Of moet ik mijn bril opzetten?

Klopt, ik heb er een jaar of 2 geleden een 954 brug ingehangen, omdat ik die 929 brug lelijk vond (rechthoekig ding ten opzichte van de rest van de vormen van de fiets). Bril is nog niet nodig dus 8-)
 
Hij zag er voor dat ritje in de sneeuw al niet meer uit _O- Denk dat het een van de meest ranzige van het moment is :9

Na de winter eerst zelf poetsen en daarna gaat hij naar een poetsbedrijf voor een glascoating! Beetje liefde en aandacht :Y

@srad-rob heeft de 954 brug ook nog het voordeel van bobbins of dat jammer genoeg net niet?
 
Demper binnen gekregen vandaag, binnen kort maar monteren.
Heeft iemand toevallig een rechte 48mm db killer liggen?
Deze zat er niet meer bij.
 

Bijlagen

  • 20190207_111714.jpg
    20190207_111714.jpg
    851,1 KB · Weergaven: 13
Hij zag er voor dat ritje in de sneeuw al niet meer uit _O- Denk dat het een van de meest ranzige van het moment is :9

Na de winter eerst zelf poetsen en daarna gaat hij naar een poetsbedrijf voor een glascoating! Beetje liefde en aandacht :Y

@srad-rob heeft de 954 brug ook nog het voordeel van bobbins of dat jammer genoeg net niet?

ja deze heeft bobbins :)
 
Ja pastte aardig :) Moest een paar gaatjes iets uitboren, maar niets staat onder spanning, kleuren blijven netjes, ook na vangen van zonlicht.



Klopt, ik heb er een jaar of 2 geleden een 954 brug ingehangen, omdat ik die 929 brug lelijk vond (rechthoekig ding ten opzichte van de rest van de vormen van de fiets). Bril is nog niet nodig dus 8-)
En dat is ook de reden dat ik de 954 kocht. Alleen om die achterbrug. Maar vind de topkuip van de 929 weer wel mooier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan