Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

afgelopen vrijdag 2.0 voor en 1.9 achter en op met hogere temperaturen (25+) 1.9 voor en 1.8 achter
Ik had op midland vorig jaar het gevoel van een glijdende achterband (s22 ook). Mogelijk mijn onervarenheid (hoe hoort het te voelen plat in de bocht als je probeert de knie aan de grond te krijgen) in combinatie met verkeerde afstelling van de vering. Maar denk nu zeker ook te harde bandenspanning. Dat is als jouw waardes koude waardes betreft. Wel wat lucht afgelaten toen, maar wellicht toch nog een te hoge bandenspanning gehad. Had ze thuis koud op 2.5 en 2.9 gezet. Het was die dag goed warm ook nog. Op het circuit na eerste sessie teruggezet naar ik meen 2.5 warm (achter) maar weet het niet meer zeker.
Rij je bij normaal gebruik met de voorgeschreven bandenspanning (2.5 en 2.9)?
 
Bridgestone geeft aan voor circuitgebruik; 2.0 en 1.8. Die waarden hou ik ook aan. Op koude dagen een tiende hoger.
Heb een mooi slijtagepatroon dus zal wel goed zijn.
Op straat 2.3 en 2.5 Die waarden in het boekje 2.5 en 2.9 is gebaseerd op maximale toelaatbaar gewicht, prima met wat bagage en de vrouw achterop. Maar ga je lekker alleen in de eifel knallen, omlaag met die spanning :)
 
Ik had op midland vorig jaar het gevoel van een glijdende achterband (s22 ook). Mogelijk mijn onervarenheid (hoe hoort het te voelen plat in de bocht als je probeert de knie aan de grond te krijgen) in combinatie met verkeerde afstelling van de vering. Maar denk nu zeker ook te harde bandenspanning. Dat is als jouw waardes koude waardes betreft. Wel wat lucht afgelaten toen, maar wellicht toch nog een te hoge bandenspanning gehad. Had ze thuis koud op 2.5 en 2.9 gezet. Het was die dag goed warm ook nog. Op het circuit na eerste sessie teruggezet naar ik meen 2.5 warm (achter) maar weet het niet meer zeker.
Rij je bij normaal gebruik met de voorgeschreven bandenspanning (2.5 en 2.9)?
Rij bij "normaal" gebruik en afhankelijk van de buitentemperatuur ook met 2.3/2.4 voor en 2.7/2.8 achter :t
Vergeten jullie de rondetijden niet mee te nemen, als je 2:25 rijdt is 2 bar in de banden weer geen goed plan.
Idd je moet natuurlijk wel warmte in de band rijden en daar had een maatje van me die voor het eerst op Assen was wat problemen mee en die hebben we dus iets harder gepompt (2.1/2.2) voor de volgende sessie maar ik rijd rond de 2 minuten en dan worden ze echt wel warm!
Glijden in de bochten heb ik ook wel eens maar dit is meestal doordat de druk te hoog is.
 
Vandaag heerlijk ritje gemaakt, helaas nog moeten schuilen voor de regen. Dat betekent dus mooi de tijd om nog wat plaatjes te schieten.
 

Bijlagen

  • 20230507_151136.jpg
    20230507_151136.jpg
    545,8 KB · Weergaven: 34
  • 20230507_151235.jpg
    20230507_151235.jpg
    506,9 KB · Weergaven: 34
Vandaag heerlijk ritje gemaakt, helaas nog moeten schuilen voor de regen. Dat betekent dus mooi de tijd om nog wat plaatjes te schieten.
Lekker man!

ik ben heb gisteren een lekker rondje gereden, wilde vanavond ook maar nu stort regen helaas.

Wel ruitje heb jij op je fiets? Die wil ik namelijk ook:+ .
 
Lekker man!

ik ben heb gisteren een lekker rondje gereden, wilde vanavond ook maar nu stort regen helaas.

Wel ruitje heb jij op je fiets? Die wil ik namelijk ook:+ .
Balen van de regen! Gisteren ook weg geweest ivm voorspelde regen vandaag. Maar die bleef zo lang weg dat ik toch nog gegaan ben.

Ik heb de z-racing, dark smoke 1665f van Puig als ruitje.
 
Hallo mensen wie kan mij helpen ik zoek aansluiting van een los slangetje
Naast de brandstofpomp is er een slang van de tankdop overloop daarnaast loopt een dunner slangetje denk 8 mm naar beneden richting het schakelpedaal deze heeft halverwegen een t stukje met een slangetje die loopt achter de gasklephuizen naar de rechterkant en zit nergens op aangesloten heb mij rot gezocht maar kan niks vinden
In het haynes manuel staat wel een afbeelding maar niet waar deze naartoe gaat het zal een overloop of ontluchting zijn
Ook niet op het luchtfilterhuis het gaat om een sc44 heeft iemand er al eens naar gezocht ?
 
Super dank je wel zie je wat ik bedoel die linker nr 19 steekt door mijn onderkuip en die rechter komt uit bij mijn speedsensor
 
Ja snap het, maar ze kunnen beide maar 1 doel hebben nu ze zijn gekoppeld met het t-stuk. Ze moeten wel beide rechtstreeks op de grond kunnen lekken zonodig een niet op het blok.
 
Is wat rigoureus, maar ik meen dat er hier zijn (geweest) die vanwege die reden de achterbrug swap gedaan hebben van een 954, volgens mij is @srad-rob daar eentje van. Of dat prijzig is en of dat 1 op 1 past, weet ik niet, heb er nog naar gezocht, maar kon er zo gauw geen info over vinden.
Klopt, je hebt ook de dogbone en 3hoekplaatjes van de 954 nodig, anders gaat het niet. En ook de ophanging van het frame naar de swingarm, die is iets anders dan die van de sc44.
 

Bijlagen

  • 20230408_121111.jpg
    20230408_121111.jpg
    548,1 KB · Weergaven: 40
  • 20230408_121141.jpg
    20230408_121141.jpg
    433,1 KB · Weergaven: 42
Yeps :) heb afgelopen winter niet stilgezeten })
Aardig gek, staat me wel iets bij dat iets niet helemaal goed gegaan was (omvallen, schuivertje oid?) waardoor er schade aan de kuipen was? Of ben ik nou in het warretje met iemand anders? Ziet er wel netjes uit, lekker rechtop zitten ook :t
 
Aardig gek, staat me wel iets bij dat iets niet helemaal goed gegaan was (omvallen, schuivertje oid?) waardoor er schade aan de kuipen was? Of ben ik nou in het warretje met iemand anders? Ziet er wel netjes uit, lekker rechtop zitten ook :t
Klopt, eerst was de versnellingsbak in elkaar gedraaid, kleine 2 jaar terug. Toen nieuw blok opgebouwd, waar de thermostaat niet goed van was, deze vervangen, en is er een klein schroefje van het luchtfilter in het gasklephuis gevallen zonder dat ik dat doorhad... gevolg scheve klep (gelukkig alleen dat)
Dat vervangen, en een paar maanden probleemloos rondgereden.

Toen op vrij hoge snelheid een bocht gemist en in de sloot beland en motor koppie onder. Motorisch zat alles onder/in de modder...
Toen weer alles tot het laatste boutje uit elkaar gehad en volledig opgebouwd, ABM superbike kitje erop, en KTM topkuip, Daytona digi teller, laten spuiten en een Arrow demper.
Rijdt weer heerlijk, alleen is het een aardige windvanger op de snelweg zonder kuipwerk.
 
Oja, en nieuw carbon voorspatbord, oude was ook gesneuveld
 

Bijlagen

  • 20230219_150637.jpg
    20230219_150637.jpg
    538,8 KB · Weergaven: 34
  • 20230216_130003.jpg
    20230216_130003.jpg
    513,4 KB · Weergaven: 32
Misschien hier wat kennis die een verklaring heeft?

Vandaag met neef bij Druijff geweest om onze motoren af te stellen. Allebei met de 954RR. De mijne net voorzien van een aangepast uitlaat. Laatste deel van slip-on naar bolt-on door verloop erop te lassen. Die van neef heeft vervangende titanium bolt-on uitlaat van voor tot achter. Bij mij een gemodificeerde luchtfilterhuis. Klep er uit/af. Zijne niet. Beiden K&N filter erin.

De mijne had 146 pk en 96 nm en komt nu op 151 pk en 100 nm. Die van neef komt van 126 pk en 92 nm naar 130 pk en 94 nm.
Mijne is van 2002 en geeft 70k km gelopen, die van neef is van 2003 en heeft 32k gelopen.

Beide modellen zonder katalysator. Allebei met PC 3 usb.

Wat mij verbaasde is het grote verschil. Heb wel meer SC50ers gezien maar allemaal rond de 145 pk en een verschil van rond de 5 pk. Nooit een verschil van 20 pk.

Wie heeft een verklaring?
 
Terug
Bovenaan Onderaan