Das zeker een groot verschil. Dan moet er toch iets niet in orde zijn maar wat ?? Wat zei Erwin ervan ?Misschien hier wat kennis die een verklaring heeft?
Vandaag met neef bij Druijff geweest om onze motoren af te stellen. Allebei met de 954RR. De mijne net voorzien van een aangepast uitlaat. Laatste deel van slip-on naar bolt-on door verloop erop te lassen. Die van neef heeft vervangende titanium bolt-on uitlaat van voor tot achter. Bij mij een gemodificeerde luchtfilterhuis. Klep er uit/af. Zijne niet. Beiden K&N filter erin.
De mijne had 146 pk en 96 nm en komt nu op 151 pk en 100 nm. Die van neef komt van 126 pk en 92 nm naar 130 pk en 94 nm.
Mijne is van 2002 en geeft 70k km gelopen, die van neef is van 2003 en heeft 32k gelopen.
Beide modellen zonder katalysator. Allebei met PC 3 usb.
Wat mij verbaasde is het grote verschil. Heb wel meer SC50ers gezien maar allemaal rond de 145 pk en een verschil van rond de 5 pk. Nooit een verschil van 20 pk.
Wie heeft een verklaring?
151 aan het wiel is heel netjes voor een 954 met 70.000 ervaring