Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Goeie iedereen ,

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Fireblade uit 2012 voor op t circuit.
met wat voor tandwiel verhouding rijden jullie ?
voor heb ik een 16T
achter een tandwieldrager met 42 en een met 44

Hoor graag jullie reacties
 
Ook hier maar even onder de aandacht brengen:
Honda CBR929RR SC44 Fireblade te koop

1.jpeg


Fijne machine, maar het is voor mij tijd voor iets anders.
 
Een vraagje voor de banden specialisten hier:
Ik rijd een cbr929rr met Michelin power gp banden. Ik woon in zuid Frankrijk dus veel in de bergen en leuke snelle ritten…
Welke bandenspanning volgen? Michelin of Honda?
Honda geeft hogere bandenspanning als referentie dan Michelin. Tot nu toe reed ik met 2.9 bar (achter) zoals Honda voorschrijft en de band doet niets fout dus is gewoon een vraag uit interesse…
 
Een vraagje voor de banden specialisten hier:
Ik rijd een cbr929rr met Michelin power gp banden. Ik woon in zuid Frankrijk dus veel in de bergen en leuke snelle ritten…
Welke bandenspanning volgen? Michelin of Honda?
Honda geeft hogere bandenspanning als referentie dan Michelin. Tot nu toe reed ik met 2.9 bar (achter) zoals Honda voorschrijft en de band doet niets fout dus is gewoon een vraag uit interesse…
Aangezien ik nogal graag aan het gas hang in de bochten rijd ik op de openbare weg altijd met 2.3 voor en 2.7 achter maar dat zal op de openbare weg wel niet zo'n verschil maken...
 
Aangezien ik nogal graag aan het gas hang in de bochten rijd ik op de openbare weg altijd met 2.3 voor en 2.7 achter maar dat zal op de openbare weg wel niet zo'n verschil maken...
Mee eens! ik rij zelfde spanning!

Zeker met deze warme dagen loopt de druk in zo'n band best ver op dat als je er "koud" of s'ochtends vroeg 2,9 in hebt zitten dit s'middags 3,1+ kan worden.

Dat is te veel 🤔 ;).

op aliexpress hebben ze goede druk metertjes voor 2 a 3 euro werkt perfect.
 
Goeie iedereen ,

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Fireblade uit 2012 voor op t circuit.
met wat voor tandwiel verhouding rijden jullie ?
voor heb ik een 16T
achter een tandwieldrager met 42 en een met 44

Hoor graag jullie reacties

Ik rijd met de Sc57 15-41 opstraat

een 15 voortandwiel doet wonderen... een tandje minder voor en eentje meer achter wordt het nooit slechter van 8-)
 
grofweg is de stelregel:
1 tand verschil voorzijde = 3 tanden verschil achterzijde...

En voor wat betreft de bandenspanning, is ook meer een legaal dingetje. Iets met compromissen, juridisch geneuzel e.d. Dat is o.a. destijds de opmaak geweest voor de "aanbevelingen" die in de instructieboekjes staan.. Net als de veringinstellingen..
Weet wel als je er 1,2 voor in hebt, je (bijna) op je bek gaat bij de eerste bocht.. (meegemaakt dat de voorband lek was en ik na een paar weken afwezigheid dit niet checkte..)
 
Mooi ding maar euhh de blade rijdt lekkerder toch? :+

Het rijdt anders :+ De blade rijdt lekkerder en is sneller, deze heeft meer koppel en is spartaanser.

Heb jij die rullen op de banden gereden?
Het geluid met die uitlaat is waanzinnig. Wordt het erg warm tussen de benen door de achterste cilinder, of valt het mee?

Nee dat heeft de vorige eigenaar gedaan, op straat wordt dat een uitdaging. Op circuit geen probleem.
Hij wordt inderdaad aardig warm! Ik ben benieuwd hoe dat na een paar honderd kilometer achter elkaar gaat zijn.

Het geluid is top ja, ik had de killers eruit gehaald maar dat is wel enthousiast _O-
 
ik doe het onderhoud zelf, vorig jaar nog remvloeistof ververst.
maar de remmen werden voor mijn gevoel langszaam minder.
nu is het spul 26 jaar oud, en een remrevisie had ik al rekening mee gehouden.
afgelopen zaterdag een flinke rit met mijn maten naar duitsland bikertreff grafenmuhle was top
maar een raar remgevoel, rustig met 2 vingers aan de hendel was goed.
bij wat harder knijpen versprong de hendel een stukje.
zat al te denken aan rempomp seals
maar vandaag een helder moment, ik kijk nog eens op het remvloeistof busje. daar staat op shell dot4 esl
nooit op gelet dat esl , internet search leert dat het een dunnere vloeistof is speciaal voor abs systemen.
kan gewoon gemengd worden met gewone dot 4 , jaja maar dan krijg ik met mijn blade problemen.
vanavond het spul ververst met normale dot4 van total.
en de hendel voelt weer als vanouds. ik denk dat dat dunne spul voorbij de seals ging, weinig maar wel merkbaar.
 
Hier de blade maar weer eens gewassen en de db killer er weer in gestopt (altijd weer een triest moment...)
Maar dan mag hij volgende week mooi een weekendje sauerland!
Gelukkig past de bagageset niet vanwege de uitlaat dus die mag met de vriendin mee O-)
1000021001.jpg
 
Hier de blade maar weer eens gewassen en de db killer er weer in gestopt (altijd weer een triest moment...)
Maar dan mag hij volgende week mooi een weekendje sauerland!
Gelukkig past de bagageset niet vanwege de uitlaat dus die mag met de vriendin mee O-)

Hier ook gewassen en klaar voor een weekend Eifel. Ik ben alleen bang dat de weergoden ons niet gezind zijn voor komend weekend...😕😕
 
Hier ook gewassen en klaar voor een weekend Eifel. Ik ben alleen bang dat de weergoden ons niet gezind zijn voor komend weekend...😕😕
Nou ga ik gelukkig niet aankomdend weekend naar het weekend daar na dus is nog 🤞
Hoop voor je dat het meevalt. Daar in de bergen kan het ook zomaar zijn dat het vreselijk opgegeven is maar dat het allemaal aan een andere kant valt!
 
Ik heb een db killer gevonden voor mijn uitlaat. Nu las ik dat men bij 101 db word gevlagd en kans krijgt het aan te passen en bij 104 db is het meteen einde oefening.

Kan mij bijna niet voorstellen dat het boven die waardes komt en zeker niet met een afstand waar die meetapparatuur hangt? Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik heb een SC28 met hurric sportuitlaat en nu dus een db killer erin.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een db killer gevonden voor mijn uitlaat. Nu las ik dat men bij 101 db word gevlagd en kans krijgt het aan te passen en bij 104 db is het meteen einde oefening.

Kan mij bijna niet voorstellen dat het boven die waardes komt en zeker niet met een afstand waar die meetapparatuur hangt? Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik heb een SC28 met hurric sportuitlaat en nu dus een db killer erin.
Gaat niet lukken. Kreeg twee jaar terug ook zwart. Reed met de 954 waar een Bos titanium met dB killer op zat. En had echt geen overdreven herrie, maar op circuit rij je toch voluit. En ik was zo stom om langs de geluidspaal hoog in toeren te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan