Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Klopt. Maar zoeken op de beurs is aangenamer dan de hoofdprijs te betalen in de winkel. Als je ze daar vindt tenminste. En anders daar passen en op het web bestellen.

Laat je gewoon eens goed informeren bij een fatsoenlijke winkel. Dan betaal je miss een paar tientjes meer, maar wordt je degelijk geinformeerd, heb je nieuw spul wat niet door 100 man is geprobeerd met hun unox vingers en kun je ook nog eens terug als er wat aan mankeert. Knakenbeurs...
 
Laat je gewoon eens goed informeren bij een fatsoenlijke winkel. Dan betaal je miss een paar tientjes meer, maar wordt je degelijk geinformeerd, heb je nieuw spul wat niet door 100 man is geprobeerd met hun unox vingers en kun je ook nog eens terug als er wat aan mankeert. Knakenbeurs...

Daar ben ik het wel mee eens.

Ik heb toen ik een overall ging kopen eerst online gekeken ( ter oriëntatie) maar ben daarna naar Termaat in Nijmegen gegaan.

Daar uitgebreid gepast en gekeken en nadat ze zelf al begonnen over wat korting was het pak al goedkoper dan dat ik online gevonden had :t

Nou ben ik bevoorrecht aangezien ik in de buurt van Nijmegen woon, maar termaat heeft wel echt super veel keuze dus ook als je van verder moet komen is het de moeite waard als je het mij vraagt :Y
 
Laat je gewoon eens goed informeren bij een fatsoenlijke winkel. Dan betaal je miss een paar tientjes meer, maar wordt je degelijk geinformeerd, heb je nieuw spul wat niet door 100 man is geprobeerd met hun unox vingers en kun je ook nog eens terug als er wat aan mankeert. Knakenbeurs...

Dus dat, Ik ga dit jaar voor het eerst sinds mijn 16e de overslaan (zou dit jaar de 16e keer ernaartoe gaan worden).
Reden waarom: gros van de grote merken blijft thuis, juist de reden waarvoor ik ga.
Al die reis aanbieders en veterbroek verkopers en shabby troep ga ik niet meer voor betalen. Zat effe te rekenen, maar voor een leuk dagje uit met z'n 2en ben je zo een kleine 100eu armer, en dan heb je niet eens iets gekocht (buiten bier en broodje om)

Vrijdag had ik al wel een vrije dag staan, dan maar naar het zwembad met dochter 8)7
 
Ik wou ook eerst niet meer gaan vanwege het weg vallen van de grote namen.
Maar dit is de eerste keer samen met mijn zoon, vanaf het moment dat ik geen motor meer had 8j geleden ben ik niet meer geweest.
Helm koop ik niet op de beurs, maar in de buurt bv motor oost in Rijssen.
Bij problemen even langs gaan en klaar, handschoenen kan ik daar ook wel goedkoper krijgen.
Ik hoop op de beurs merk kleding voor leuk geld te vinden, de nieuwste modellen hoeven dat niet te zijn.
Maar bij enige twijfel koop ik niks, en ga misschien wel op de terug weg langs Nijmegen O-)
 
Gisteren begonnen om mijn originele uitlaat te vervangen door een scorpion.
Kom ik er achter dat er al een sport demper heeft op gezeten.
De kabels voor de klep in de uitlaat waren niet aanwezig .
Weet alleen nog niet hoe ik het ga doen met het hitte schild , iemand ervaring ermee?
2006 sc57

Laat maar, heb de ingang's post gelezen en laat hem zitten. O-)

Gisteren ook de module om beide koplampen te laten branden binnen gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Laat je gewoon eens goed informeren bij een fatsoenlijke winkel. Dan betaal je miss een paar tientjes meer, maar wordt je degelijk geinformeerd, heb je nieuw spul wat niet door 100 man is geprobeerd met hun unox vingers en kun je ook nog eens terug als er wat aan mankeert. Knakenbeurs...
Ben het niet met je eens. Ben bij 3 zaken geweest. 2 met naam en 1 die veel spul heeft in de aanbieding. Kon nergens slagen binnen het budget dat ik ervoor wilde uitgeven. Jaren terug bij de laatste in de grabbelbak prima handschoenen voor 25 euro gekocht. Nu kon ik daar voor hetzelfde merk na welwillende uitleg en hulp handschoenen kopen voor 162 euro. Moesten dan wel besteld en geen garantie dat die zouden passen maar zouden dan weer andere besteld worden. Dan maar een krent maar ik ga geen hoog bedrag neerleggen als ik weet dat het goedkoper kan.

Heb jaren geholpen op de beurs. Als je weet dat de zaak daar ook staat om winst te maken, kan je wel nagaan dat er in de winkel een lager bedrag gevraagd kan worden. Maar wil niet al te negatief zijn. Een beurs biedt ook voordelen. Naast naamsbekendheid, gezelligheid en verkoop van winkeldochters kan het de hobby best promoten. Dus dan daar maar zoeken naar een verouderd model en/of kijken welke maat het best past.
 
Gisteren begonnen om mijn originele uitlaat te vervangen door een scorpion.
Kom ik er achter dat er al een sport demper heeft op gezeten.
De kabels voor de klep in de uitlaat waren niet aanwezig .
Weet alleen nog niet hoe ik het ga doen met het hitte schild , iemand ervaring ermee?
2006 sc57

Laat maar, heb de ingang's post gelezen en laat hem zitten. O-)

Gisteren ook de module om beide koplampen te laten branden binnen gekregen.
Succes
 
Ik wou ook eerst niet meer gaan vanwege het weg vallen van de grote namen.
Maar dit is de eerste keer samen met mijn zoon, vanaf het moment dat ik geen motor meer had 8j geleden ben ik niet meer geweest.
Helm koop ik niet op de beurs, maar in de buurt bv motor oost in Rijssen.
Bij problemen even langs gaan en klaar, handschoenen kan ik daar ook wel goedkoper krijgen.
Ik hoop op de beurs merk kleding voor leuk geld te vinden, de nieuwste modellen hoeven dat niet te zijn.
Maar bij enige twijfel koop ik niks, en ga misschien wel op de terug weg langs Nijmegen O-)
Ik wou ook eerst niet meer gaan vanwege het weg vallen van de grote namen.
Maar dit is de eerste keer samen met mijn zoon, vanaf het moment dat ik geen motor meer had 8j geleden ben ik niet meer geweest.
Helm koop ik niet op de beurs, maar in de buurt bv motor oost in Rijssen.
Bij problemen even langs gaan en klaar, handschoenen kan ik daar ook wel goedkoper krijgen.
Ik hoop op de beurs merk kleding voor leuk geld te vinden, de nieuwste modellen hoeven dat niet te zijn.
Maar bij enige twijfel koop ik niks, en ga misschien wel op de terug weg langs Nijmegen O-)
Jeetje Peter, alweer meer dan 8 jaar geleden die m&g bij je thuis? Waar blijft de tijd.
 
Daar ben ik het wel mee eens.

Ik heb toen ik een overall ging kopen eerst online gekeken ( ter oriëntatie) maar ben daarna naar Termaat in Nijmegen gegaan.

Daar uitgebreid gepast en gekeken en nadat ze zelf al begonnen over wat korting was het pak al goedkoper dan dat ik online gevonden had :t

Nou ben ik bevoorrecht aangezien ik in de buurt van Nijmegen woon, maar termaat heeft wel echt super veel keuze dus ook als je van verder moet komen is het de moeite waard als je het mij vraagt :Y

Voor mij om de hoek :) en er valt daar altijd korting te bedingen; vooral met Termaat Senior is dat een leuke sport :+
Als je echt de tijd wil nemen om goed te passen etc kun je de donderdag avond en zaterdag beter vermijden. Dan is het erg druk en ze nemen de tijd voor klanten. Kan zijn dat je erg lang moet wachten. Zo , na deze reclame kan ik weer de nodige korting vragen ;)
 
Heb een vraag, al eerder gesteld maar geen afdoende antwoord gehad.
Na het spoelen van mijn koelsysteem gaat het blok fluiten vanaf 85 graden bij stationair. Lijkt een zachte fluitketel. Dacht eerst aan lucht en later aan thermostaat. Heb er een andere 954 bij gehad en vergeleken. Lopen gelijk op in tempetatuur. Lopen bij beiden rond de 85 graden terug in temp. als de thermostaat open gaat en slaan beiden de fan aan bij 100 graden waarna ze afkoelden tot ca 90 graden. Mijn blade floot bij 90 graden bij stationair tijdens het opwarmen en bleef fluiten bij stationair. Vanaf 1500 tpm hoor je het niet meer. Nu kwam temp tot max 101 graden en liep terug tot ca 92 graden door aanslaan fan. Blijft fluiten bij stationair. Heb er ook stuk mee gereden dus als het lucht is zou dit er ondertussen uit moeten zijn.
Wie heeft dit ook gehad of weet wat er aan de hand is?
 
Heb een vraag, al eerder gesteld maar geen afdoende antwoord gehad.
Na het spoelen van mijn koelsysteem gaat het blok fluiten vanaf 85 graden bij stationair. Lijkt een zachte fluitketel. Dacht eerst aan lucht en later aan thermostaat. Heb er een andere 954 bij gehad en vergeleken. Lopen gelijk op in tempetatuur. Lopen bij beiden rond de 85 graden terug in temp. als de thermostaat open gaat en slaan beiden de fan aan bij 100 graden waarna ze afkoelden tot ca 90 graden. Mijn blade floot bij 90 graden bij stationair tijdens het opwarmen en bleef fluiten bij stationair. Vanaf 1500 tpm hoor je het niet meer. Nu kwam temp tot max 101 graden en liep terug tot ca 92 graden door aanslaan fan. Blijft fluiten bij stationair. Heb er ook stuk mee gereden dus als het lucht is zou dit er ondertussen uit moeten zijn.
Wie heeft dit ook gehad of weet wat er aan de hand is?

Is je vuldop toevallig net niet helemaal dichtgedraaid? Of misschien een scheurtje in het rubber dan hem afsluit? Zou mooi zijn als het zo simpel is :Y
 
Heb een vraag, al eerder gesteld maar geen afdoende antwoord gehad.
Na het spoelen van mijn koelsysteem gaat het blok fluiten vanaf 85 graden bij stationair. Lijkt een zachte fluitketel. Dacht eerst aan lucht en later aan thermostaat. Heb er een andere 954 bij gehad en vergeleken. Lopen gelijk op in tempetatuur. Lopen bij beiden rond de 85 graden terug in temp. als de thermostaat open gaat en slaan beiden de fan aan bij 100 graden waarna ze afkoelden tot ca 90 graden. Mijn blade floot bij 90 graden bij stationair tijdens het opwarmen en bleef fluiten bij stationair. Vanaf 1500 tpm hoor je het niet meer. Nu kwam temp tot max 101 graden en liep terug tot ca 92 graden door aanslaan fan. Blijft fluiten bij stationair. Heb er ook stuk mee gereden dus als het lucht is zou dit er ondertussen uit moeten zijn.
Wie heeft dit ook gehad of weet wat er aan de hand is?

Ik heb wel eens een heel hoog piep geluid gehoord bij verschillende honda cbr600F en cb600f, dat was alleen stationair hoorbaar en erg irritant.
Dat bleek aan de waterpomp te liggen. Maar bij een fireblade nog niet gezien/gehoord.
 
Zegt mij ook niets eigenlijk. Zelfs met een circuitdag bij 38 graden geen problemen gehad met de temperatuur vd 954 :)
 
Dank voor de reacties. Vergeet er wat bij te zeggen. Van het irritante hoge piep geluid kan ik de locatie niet goed bepalen maar het lijkt in de buurt te zitten van de achterschokbreker. Vuldop valt af. Lucht ook want heb ook goed in de slangen geknepen. Waterpomp zit links en daar komt het ook niet vandaan. Maar zal met een schroevendraaier aan het oor luisteren. Denk nu aan lekkage bij een slang ergens achter op het blok of bij de thermostaat. Die zit ook achter de cilinders. Wordt een zoektocht dus.
Mocht ik het vinden laat ik het weten.

Grootste angst is niet te vinden lekkage en dan problemen op circuit of op toertocht buitenland. Waterpeil is namelijk lastig te controleren onderweg.
 
Dank voor de reacties. Vergeet er wat bij te zeggen. Van het irritante hoge piep geluid kan ik de locatie niet goed bepalen maar het lijkt in de buurt te zitten van de achterschokbreker. Vuldop valt af. Lucht ook want heb ook goed in de slangen geknepen. Waterpomp zit links en daar komt het ook niet vandaan. Maar zal met een schroevendraaier aan het oor luisteren. Denk nu aan lekkage bij een slang ergens achter op het blok of bij de thermostaat. Die zit ook achter de cilinders. Wordt een zoektocht dus.
Mocht ik het vinden laat ik het weten.

Grootste angst is niet te vinden lekkage en dan problemen op circuit of op toertocht buitenland. Waterpeil is namelijk lastig te controleren onderweg.

ik denk dat ik het al weet... check even je carterontluchting buisjes, deze lopen langs de achterkant van je blok/schokbreker richting de grond. grote kans dat er 1 bijna verstopt zit en gaat fluiten.

Trek ze even los (ja, helaas moet de tank er dan af, en spuit de slangetjes even door met de compressor.
 
Morgen ook weer naar de motorbeurs, al jaren. Dat het elke keer minder gaat om de motoren, Honda voor het 2e jaar er niet is, neem ik dan maar voor lief. Het blijft voor mij altijd een beetje "de start van het motorseizoen". Is altijd een vast dagje uit met m'n paps. Zin in. :Y
 
Dank voor de reacties. Vergeet er wat bij te zeggen. Van het irritante hoge piep geluid kan ik de locatie niet goed bepalen maar het lijkt in de buurt te zitten van de achterschokbreker. Vuldop valt af. Lucht ook want heb ook goed in de slangen geknepen. Waterpomp zit links en daar komt het ook niet vandaan. Maar zal met een schroevendraaier aan het oor luisteren. Denk nu aan lekkage bij een slang ergens achter op het blok of bij de thermostaat. Die zit ook achter de cilinders. Wordt een zoektocht dus.
Mocht ik het vinden laat ik het weten.

Grootste angst is niet te vinden lekkage en dan problemen op circuit of op toertocht buitenland. Waterpeil is namelijk lastig te controleren onderweg.

Wordt het geluid (frequentie) hoger bij gasgeven? Ja dan is het iets mechanisch in/aan het blok, nee iets anders
Hoor je het vaker bij gasgeven? Ja, lekkage aan bijvoorbeeld uitlaat.

Kan je filmpje maken? zou erg helpen :Y
 
Daar ben ik het wel mee eens.

Ik heb toen ik een overall ging kopen eerst online gekeken ( ter oriëntatie) maar ben daarna naar Termaat in Nijmegen gegaan.

Daar uitgebreid gepast en gekeken en nadat ze zelf al begonnen over wat korting was het pak al goedkoper dan dat ik online gevonden had :t

Nou ben ik bevoorrecht aangezien ik in de buurt van Nijmegen woon, maar termaat heeft wel echt super veel keuze dus ook als je van verder moet komen is het de moeite waard als je het mij vraagt :Y

Bij Termaat heb ik ook voor een prima prijsje nieuwe Alpine Stars handschoenen en laarzen gekocht.
 
Goed nieuws! De blade is weer beter *O*Verse olie en glijbussen in de voorvork zorgt er ook voor dat het allemaal wel een heel stuk beter is! Wereld van verschil:$

Even de monteur quoten: "de olie was een beetje grijs, bruin en rook een beetje heel erg rioolachtig" _O- Was wel tijd dus!

Verder vandaag ook nieuwe seals voor de voorremmen besteld. Meende dat iemand een tijd geleden vroeg waar je ze kunt bestellen. Bij Motoport kunnen ze er als het goed is gewoon aankomen! :Y
 
Altijd leuk met je pa te gaan. Zo ga ik misschien met mijn jongste.

En weer dank voor het meedenken.
Carteronluchting? Niet bij nagedacht. Maar zou dat pas problemen geven vanaf een bepaalde temperatuur? Ga het checken natuurlijk. Niet geschoten altijd mis.

Geluid is alleen te horen bij stationair. Boven de 1500 tpm is het weg. Geluid wordt niet harder of zachter. Is niets mechanisch denk ik. Of het zou de waterpomp moeten zijn.
En nee, het is niet de uitlaat want heb bochten en uitlaat nagelopen. Komt van achter de kuip ter hoogte van de achterkant/onderkant tank. Maar is daar een klankbord dus kan overal vandaan komen. Wel van achter de cilinders want aan voorkant zit het niet.

Vandaag 50 km gereden. Temp schommelde tussen de 84 en 88 graden. Bij thuiskomst poosje stationair laten lopen en niets gehoord. Denk dat het alleen is vanaf koude motor. Oplopen naar ca 85 graden en dsn piepen/fluiten. Zal morgenochtend weer testen. Als het wel bij opwarmen is en niet na poosje rijden, lig ik er helemaal uit.

Wordt vervolgd.
Bij Termaat heb ik ook voor een prima prijsje nieuwe Alpine Stars handschoenen en laarzen gekocht.
:t
 
Goed nieuws! De blade is weer beter *O*Verse olie en glijbussen in de voorvork zorgt er ook voor dat het allemaal wel een heel stuk beter is! Wereld van verschil:$

Even de monteur quoten: "de olie was een beetje grijs, bruin en rook een beetje heel erg rioolachtig" _O- Was wel tijd dus!

Verder vandaag ook nieuwe seals voor de voorremmen besteld. Meende dat iemand een tijd geleden vroeg waar je ze kunt bestellen. Bij Motoport kunnen ze er als het goed is gewoon aankomen! :Y
Lijkt hier wel een reclame forum geworden. Termaat, Motoport. Ben benieuwd wie er nog meer komen. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan