Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Kijk aan, welkom van een mede sc57 hrc rijder.:t
Jij hebt ook een wel erg mooie! Mooie uitlaat! Ik heb die knippers voor in de kuip die jij hebt nog niet kunnen vinden. Vind ze erg tof! Geven ze goed licht? Die van mij zijn te diep verzonken vind ik. Valt niet op, zeker niet overdag.
 
Jij hebt ook een wel erg mooie! Mooie uitlaat! Ik heb die knippers voor in de kuip die jij hebt nog niet kunnen vinden. Vind ze erg tof! Geven ze goed licht? Die van mij zijn te diep verzonken vind ik. Valt niet op, zeker niet overdag.

De licht opbrengst van de kuipknippers is wel goed maar heb toen ik die op mijn sc57 monteerde ook meteen spiegels met knippers gemonteerd ivm met de zichtbaarheid naar de voorzijde...Safety first *D

mre_shoot-4.1.jpg
 
De licht opbrengst van de kuipknippers is wel goed maar heb toen ik die op mijn sc57 monteerde ook meteen spiegels met knippers gemonteerd ivm met de zichtbaarheid naar de voorzijde...Safety first *D

Bekijk bijlage 1464804
Ik heb nagenoeg dezelfde gemonteerd nu. De vorige eigenaar had het voorwerk al gedaan door de gaatjes in de kuip te boren. Maar als Ik me goed herinner, had je later andere spiegels met knippers erin op de motor? (Lees al een tijdje mee) Die leken mij kwalitatief beter, maar kon ik online niet vinden.
 
Ik heb nagenoeg dezelfde gemonteerd nu. De vorige eigenaar had het voorwerk al gedaan door de gaatjes in de kuip te boren. Maar als Ik me goed herinner, had je later andere spiegels met knippers erin op de motor? (Lees al een tijdje mee) Die leken mij kwalitatief beter, maar kon ik online niet vinden.

Idd, na een schuivertje andere gemonteerd, qua vorm als origineel en met betere licht opbrengst, die had ik op ergens op Ebay.com gescoord (zie foto)...

19AP1-8213.1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb kuipknippers van Proton gekocht, gaan er binnenkort op, daarmee zouden ze bwvs van kilometers ver al zien welke kant je op wilt. Ben dus wel benieuwd als ze gemonteerd zijn :)
 
Jij hebt ook een wel erg mooie! Mooie uitlaat! Ik heb die knippers voor in de kuip die jij hebt nog niet kunnen vinden. Vind ze erg tof! Geven ze goed licht? Die van mij zijn te diep verzonken vind ik. Valt niet op, zeker niet overdag.
Dank je.
De kuipknippers die ik heb zijn helaas niet meer verkrijgbaar waar ik ze destijds besteld heb.
Zijn prima zichtbaar doordat ze volgens eigen zeggen gebruik maakte van power-leds....
Heb ze jaren geleden in Canada besteld bij Watsen design, toen al niet meer in wit leverbaar dus zelf maar wit gespoten.
Maar je zou er hier een mailtje aan kunnen wagen: Watsen Design LED Turn Signals
 
Kom er net achter dat in de KicXstart van afgelopen zaterdag de nieuwe Fireblade staat.
Iemand die gekocht? Ben benieuwd of het de koop waard is en erin staat wat wij nog niet weten.
 
Kom er net achter dat in de KicXstart van afgelopen zaterdag de nieuwe Fireblade staat.
Iemand die gekocht? Ben benieuwd of het de koop waard is en erin staat wat wij nog niet weten.

Ben abonnee, leuk artikel, en je leest dat het een serieuze concurrent is dit jaar tegenover de andere superbikes :)
Mag ook wel, voor die aanschafwaarde :P
 
Heb een Canon 50D en Canon 6D. Een 200 prime en een 70-200. Ook nog andere lensjes hoor. Manfrotto statief die ingeschoven 35 cm is maar stevig genoeg om het totaal te dragen. Maar gebruik statief alleen bij portret of macro. Dus bijna nooit. Zit teveel op circuit te pannen.
Op wandeltochten of stedentrippen alles in rugzak met statief ernaast aan rugzak. Vandaar een klein statief die handzaam is.

Nog nooit statief gebruikt om de Blade te kieken. Altijd uit de hand.

Dus bij de volgende M&G kunnen we ook een fotosessie houden.. :}
 
Ik wil toch een ugrade doen aan mijn CBR954RR. Sowieso voornemens een PC V te laten plaatsen. Maar alvorens dat te laten doen heb ik even een vraag over drie mods:

1) openzetten of weghalen Intake Flapper Valve
2) pair verwijderen en afdoppen/dekken blok
3) Verwijderen of openzetten (Exup) uitlaatklep

Wat zijn jullie meningen hierover en/of ervaringen mee. Doen of laten?
 
Ik wil toch een ugrade doen aan mijn CBR954RR. Sowieso voornemens een PC V te laten plaatsen. Maar alvorens dat te laten doen heb ik even een vraag over drie mods:

1) openzetten of weghalen Intake Flapper Valve
2) pair verwijderen en afdoppen/dekken blok
3) Verwijderen of openzetten (Exup) uitlaatklep

Wat zijn jullie meningen hierover en/of ervaringen mee. Doen of laten?

Heb een PC3usb. Heb ook een titanium uitlaat + bochten van Bos. Dus uitlaatklep is weg. Heb ook in de airbox alles eruit gehaald.
Weet niet wat je vraag is maar is alweer heel lang geleden dat ik deze upgrade heb gedaan. Weet dus niet meer wat het verschil is met standaard.
In mijn geheugen staat dat het wel meer vermogen heeft (had ooit eens een uitdraai die dat bevestigde) en dat het blok makkelijker oppakt dus ook meer koppel. Geen dip in vermogen.

Ligt eraan wat je van plan bent. Als je op de weg rijdt moet je zeker weten dat je het gaat gebruiken voor dat geld. Maar als het om vermogen gaat verlies je het toch van de huidige motoren. Op een toertocht met vriendjes wordt ik op vermogen verslagen door een BMW S1000RR, een Suzuki 1000 maar ben wel weer rapper dan een BMW GS1200.
Als je op circuit gaat dan is het wel een aanrader maar zelfs dan ligt het eraan hoe je rijdt. Ik wordt bijvoorbeeld nog weggereden door Roy-R op zijn 600 Suzuki. Hij kan later remmen door lichter totaal gewicht maar ook zijn bochtensnelheid is hoger dan de mijne.
(Maar ja, hij is racer en rijdt alleen wedstrijden en ik ben recreant die les geeft dus langzamer moet om het uit te leggen)

Heb jij problemen met de karakteristiek van je blok, bijvoorbeeld dat je vindt dat er een dip zo rond de 3000 a 4000 rpm is en dat je dat ook echt voelt, dan moet je het doen. Als jij dat niet voelt en lekker kan doorrijden met je Blade en je hebt er plezier in, dan niet doen. Zo uit het hoofd heeft de 954 154 pk op het blok. Na mijn modificaties heb ik iets van 150 achterwiel pk's dacht ik. Voel ik dat verschil? Nee. Wel als ik op een dik 200PK BMW S1000RR stap. Maar dan praat je over 50PK meer.

Soms is het ook een hebbeding, maar verwacht er geen wonderen of een andere fiets door. En bedenk, dat je na een keer of honderd optrekken je ook daar aan gewend bent. Zelfs aan een Blade met 217 PK. En dan gaat het om uitstraling. Want voor mij is het een onbereikbaar hebbeding die nieuwe Blade.
 
Wat ik graag wil bereiken is een smooth rijdende Blade en aangezien ik van puur hou, zo straight mogelijk.
Het is natuurlijk als de meeste Ferrari-rijders die nooit eruit halen wat erin zit. Maar het wel hebben. Nou gaat het mij niet om het hebben maar ik wil het voor zover het binnen mijn bereik ligt het graag zo goed mogelijk voor elkaar hebben.
Ik ervaar inderdaad die dip ronde de 5k toeren en die zou ik er wel graag uit willen hebben. Voor de PC V gaat ze naar "Ome Ruud" oftwel Ruud Fredriks van Tovami in Goes. Ik overweeg ook een bezoekje aan HyperPro in Werkendam voor wat veerwerk zoals nieuwe voorveren en een nieuwe achterveer. En vooraf een grote beurt (even alles goed nalopen) bij de dealert. En dan kan madam er weer tegen aan de komende jaren. Investeren in een andere motor heb ik geen zin in. Mijn vrouw ruil ik ook niet in voor wat nieuws. Wat goed rijdt moet je zuinig op zijn. Kijk als het niet goed rijdt is het een ander verhaal. Daarom is dit ook vrouw twee. Maar die switch heb ik dus al een keer gemaakt. De Blade mag blijven. Maar die drie mods zaten nog in mijn hoofd en als ie toch op de brug staat bij de dealert is het volgens mij een kleine moeite, vandaar. Maar top en bedankt voor je reactie..!!
 
Dank je.
De kuipknippers die ik heb zijn helaas niet meer verkrijgbaar waar ik ze destijds besteld heb.
Zijn prima zichtbaar doordat ze volgens eigen zeggen gebruik maakte van power-leds....
Heb ze jaren geleden in Canada besteld bij Watsen design, toen al niet meer in wit leverbaar dus zelf maar wit gespoten.
Maar je zou er hier een mailtje aan kunnen wagen: Watsen Design LED Turn Signals
Ik heb eens goed gezocht, maar Watsen Design bestaat niet meer. Ik verwacht binnenkort de levering van kuipknippers die minder diep liggen. Zal ook bij bijdragen aan de zichtbaarheid. Helaas hebben de nieuwe achterknippers het al begeven (tja €5 via Chinese website ) dus weer rondneuzen.
 
Wat ik graag wil bereiken is een smooth rijdende Blade en aangezien ik van puur hou, zo straight mogelijk.
Het is natuurlijk als de meeste Ferrari-rijders die nooit eruit halen wat erin zit. Maar het wel hebben. Nou gaat het mij niet om het hebben maar ik wil het voor zover het binnen mijn bereik ligt het graag zo goed mogelijk voor elkaar hebben.
Ik ervaar inderdaad die dip ronde de 5k toeren en die zou ik er wel graag uit willen hebben. Voor de PC V gaat ze naar "Ome Ruud" oftwel Ruud Fredriks van Tovami in Goes. Ik overweeg ook een bezoekje aan HyperPro in Werkendam voor wat veerwerk zoals nieuwe voorveren en een nieuwe achterveer. En vooraf een grote beurt (even alles goed nalopen) bij de dealert. En dan kan madam er weer tegen aan de komende jaren. Investeren in een andere motor heb ik geen zin in. Mijn vrouw ruil ik ook niet in voor wat nieuws. Wat goed rijdt moet je zuinig op zijn. Kijk als het niet goed rijdt is het een ander verhaal. Daarom is dit ook vrouw twee. Maar die switch heb ik dus al een keer gemaakt. De Blade mag blijven. Maar die drie mods zaten nog in mijn hoofd en als ie toch op de brug staat bij de dealert is het volgens mij een kleine moeite, vandaar. Maar top en bedankt voor je reactie..!!
Tsjonge, van een mening over opvoeren van een motor en het dan hebben dat je vrouw niet kan rijden. Verkeerde rijschool gehad? Om dan maar gelijk te gaan ruilen? Een goede rijschool of samen erop uit gaan kan helpen. Veel dijkweggetjes of bochtjes wil wel helpen.
Mijn vrouw heeft geen rijbewijs maar om haar daarom in te ruilen?
 
Tsjonge, van een mening over opvoeren van een motor en het dan hebben dat je vrouw niet kan rijden. Verkeerde rijschool gehad? Om dan maar gelijk te gaan ruilen? Een goede rijschool of samen erop uit gaan kan helpen. Veel dijkweggetjes of bochtjes wil wel helpen.
Mijn vrouw heeft geen rijbewijs maar om haar daarom in te ruilen?

Ik hou die van mij voorlopig! :+*D_O-
 
Ik wil toch een ugrade doen aan mijn CBR954RR. Sowieso voornemens een PC V te laten plaatsen. Maar alvorens dat te laten doen heb ik even een vraag over drie mods:

1) openzetten of weghalen Intake Flapper Valve
2) pair verwijderen en afdoppen/dekken blok
3) Verwijderen of openzetten (Exup) uitlaatklep

Wat zijn jullie meningen hierover en/of ervaringen mee. Doen of laten?

Qua EXUP kan je het doen, maar volgens mij ga je er niet veel winst uit halen. Meer geluid, en minder power onder de 6000rpm. (en een foutcode op je dash).
Een vriend van mij deed het bij zijn 929, en was merkbaar langzamer in optrekken vanaf lage toeren.
Foutcoude kan je trouwens met een stekker `blinderen`.

Ik zou het alle 3 lekker laten zoals het is, en de PC gewoon laten afstellen op de testbank. Heb ik ook gedaan, alweer 3 jaar geleden, maar is nog steeds de beste upgrade geweest aan de Blade. (met de quickshifter :P)
 
Wat ik graag wil bereiken is een smooth rijdende Blade en aangezien ik van puur hou, zo straight mogelijk.
Het is natuurlijk als de meeste Ferrari-rijders die nooit eruit halen wat erin zit. Maar het wel hebben. Nou gaat het mij niet om het hebben maar ik wil het voor zover het binnen mijn bereik ligt het graag zo goed mogelijk voor elkaar hebben.
Ik ervaar inderdaad die dip ronde de 5k toeren en die zou ik er wel graag uit willen hebben. Voor de PC V gaat ze naar "Ome Ruud" oftwel Ruud Fredriks van Tovami in Goes. Ik overweeg ook een bezoekje aan HyperPro in Werkendam voor wat veerwerk zoals nieuwe voorveren en een nieuwe achterveer. En vooraf een grote beurt (even alles goed nalopen) bij de dealert. En dan kan madam er weer tegen aan de komende jaren. Investeren in een andere motor heb ik geen zin in. Mijn vrouw ruil ik ook niet in voor wat nieuws. Wat goed rijdt moet je zuinig op zijn. Kijk als het niet goed rijdt is het een ander verhaal. Daarom is dit ook vrouw twee. Maar die switch heb ik dus al een keer gemaakt. De Blade mag blijven. Maar die drie mods zaten nog in mijn hoofd en als ie toch op de brug staat bij de dealert is het volgens mij een kleine moeite, vandaar. Maar top en bedankt voor je reactie..!!

Dan zou ik voor een PC gaan (geen rapidbike oid). Heb ook geexpirimenteerd met volledige uitlaatsystemen ed, maar een goede afstelling met een BOS demper reed bij mij het lekkerste!
 
Terug
Bovenaan Onderaan