Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!


:+


Boeien dat dat ding weleens op het circuit geweest is, daar is hij voor gemaakt, gas met dat hok! :P
(Persoonlijk koop ik liever een motor die weleens op het circuit geweest is en gewoon netjes onderhouden is, dan een motor van zo'n poser die dat ding meer gepoetst dan bereden heeft en met een koude motor een beetje aan het gas heeft lopen jengelen ;) )
 
Het is geen supercorsa of pilotpower, maaaar kan ik iemand (die ook eens regen rijd :+) nog blij maken met een goede Pilot Road 4 voorband (120/70/17) voor een zacht prijsje?

Ben zelf overgegaan op een setje Road 5's. :t

Zit ruim 3,12mm profiel tot de slijtagenok op en de productieweek is week 13, 2018.

IMG_20190201_153743338_HDR.jpg


NB. Sneeuw niet inbegrepen.
 
Nou heb ik niks aan, maar met dat bandje is niks mis in ieder geval!

Daar kan iemand nog wel goed plezier van hebben :t
 
Gisteren weer aan prutsen geweest met verlichting.
Eindstand: geen enkel groot/dim-licht werkt nog.

Waar ik mee zit: ik kan het wel weer voor elkaar krijgen echter krijg ik die grote "afdek rubbers" bij de CBR929RR er niet meer op.

Heeft iemand dan; A een idee wat ik bedoel en B een andere oplossing daarvoor? Ik dacht gewoon dichttapen maar m'n Pa vond dat een kutidee. 8)7
 
Gisteren weer aan prutsen geweest met verlichting.
Eindstand: geen enkel groot/dim-licht werkt nog.

Waar ik mee zit: ik kan het wel weer voor elkaar krijgen echter krijg ik die grote "afdek rubbers" bij de CBR929RR er niet meer op.

Heeft iemand dan; A een idee wat ik bedoel en B een andere oplossing daarvoor? Ik dacht gewoon dichttapen maar m'n Pa vond dat een kutidee. 8)7

Ik begrijp echt totaal niet wat je bedoelt. Überhaupt vanaf het begin al niet. 8)7Hoe kan het nou niet werken, tenzij er gigantisch is geknipt in de bedrading? :$ Als je een paar foto's maakt en post van het issue kunnen we je denk ik wel verder helpen. :Y Duktape e.d. in bedrading is een grote no-no natuurlijk. :+
 
Ja er is door de vorige eigenaar behoorlijk geprutst. Dynamo spoel al eens vervangen. Spanningsregelaar ook.

Goede nieuws: net ff geprutst en alles werkend. 1 x groot licht links op normale H4.

Twee keer Wit 6k led op middelste pit en vooraanzicht rechter pit. Daarmee rijd ik dan nu gewoon overdag en bij regen knal ik gelijk groot licht erbij aan.

Foto upload ik nog wel ff. Kneiter fel trouwens die LEDs. *O*
 
Ja heb je gelijk in, echter ben ik daarin misschien te egoïstisch: het is tegenwoordig in het verkeer eenieder voor zich. In de spits bijvoorbeeld rijd ik gewoon niet meer met de motor aangezien iedereen naar mijn mening dan doorgedraaid. Maar je hebt wel gelijk, misschien nog even beter afstellen. : - )

Het ziet er in ieder geval bruut uit;

WhatsApp Image 2019-02-08 at 13.52.09.jpeg WhatsApp Image 2019-02-08 at 13.35.38.jpeg

edit; ik krijg het dus niet voor elkaar om de pitjes er netjes recht in te krijgen. Dacht bij mezelf; kan ook een beetje kit eraan doen, erin drukken, nachtje laten staan. Daarna de rubber afdek dopjes erop?

@grrtjuhh Je hebt volledig gelijk hoor maar ik heb aan den lijve ondervonden wat het is om niet gezien te worden en dan bijna dodelijk te crashen. Dusja. Ik rij met slecht zicht gewoon met zoveel mogelijk licht en dan kijkt de ander maar wat hij/zij doet. Ik wil opvallen, gezien worden. En het is slechts tijdelijk. Ik wil (duurt nog ff) deze zo snel mogelijk schorsen en dan gebruiken als circuitmotor. En dan een Honda Varadero erbij om de weg mee op te gaan (en dan 2 xenon/mist lampjes onderaan de voorkant plaatsen). Dit alles met in het achterhoofd: opvallen, zodat ze je zien. En zelf fucking goed uitkijken en defensief rijden. Meer kan je niet doen. Achjah. Het blijft de mooiste hobby die er is. :]
 
Laatst bewerkt:
Gisteren weer aan prutsen geweest met verlichting.
Eindstand: geen enkel groot/dim-licht werkt nog.

Waar ik mee zit: ik kan het wel weer voor elkaar krijgen echter krijg ik die grote "afdek rubbers" bij de CBR929RR er niet meer op.

Heeft iemand dan; A een idee wat ik bedoel en B een andere oplossing daarvoor? Ik dacht gewoon dichttapen maar m'n Pa vond dat een kutidee. 8)7
Ja heb je gelijk in, echter ben ik daarin misschien te egoïstisch: het is tegenwoordig in het verkeer eenieder voor zich. In de spits bijvoorbeeld rijd ik gewoon niet meer met de motor aangezien iedereen naar mijn mening dan doorgedraaid. Maar je hebt wel gelijk, misschien nog even beter afstellen. : - )

Het ziet er in ieder geval bruut uit;

Bekijk bijlage 1352739 Bekijk bijlage 1352738

edit; ik krijg het dus niet voor elkaar om de pitjes er netjes recht in te krijgen. Dacht bij mezelf; kan ook een beetje kit eraan doen, erin drukken, nachtje laten staan. Daarna de rubber afdek dopjes erop?

@grrtjuhh Je hebt volledig gelijk hoor maar ik heb aan den lijve ondervonden wat het is om niet gezien te worden en dan bijna dodelijk te crashen. Dusja. Ik rij met slecht zicht gewoon met zoveel mogelijk licht en dan kijkt de ander maar wat hij/zij doet. Ik wil opvallen, gezien worden. En het is slechts tijdelijk. Ik wil (duurt nog ff) deze zo snel mogelijk schorsen en dan gebruiken als circuitmotor. En dan een Honda Varadero erbij om de weg mee op te gaan (en dan 2 xenon/mist lampjes onderaan de voorkant plaatsen). Dit alles met in het achterhoofd: opvallen, zodat ze je zien. En zelf fucking goed uitkijken en defensief rijden. Meer kan je niet doen. Achjah. Het blijft de mooiste hobby die er is. :]
Ja er is door de vorige eigenaar behoorlijk geprutst. Dynamo spoel al eens vervangen. Spanningsregelaar ook.

Goede nieuws: net ff geprutst en alles werkend. 1 x groot licht links op normale H4.

Twee keer Wit 6k led op middelste pit en vooraanzicht rechter pit. Daarmee rijd ik dan nu gewoon overdag en bij regen knal ik gelijk groot licht erbij aan.

Foto upload ik nog wel ff. Kneiter fel trouwens die LEDs. *O*
Je hebt het over tapen en kitten maar beticht de vorige eigenaar van prutsen?

_O-

btw, je gaat alleen maar agressie tegen motorrijders opwekken met achterlijk afgesteld licht, moet je eens opletten wat er nog te kijken valt wanneer een tegemoetkomende vrachtwagen jou even vol in zijn zonnetje zet omdat hij verblind word.
Je eigen lampen zijn goed af te stellen en ten opzichte van de normale gloeilampen ga je al heel veel meer licht hebben, geen zicht trouwens want dat word juist minder.
 
Nee nee. Heb ik nu niet gedaan.

Alles zit nu netjes. Dus tapen en kitten is niet handig. Check.

Meh. Heb je een punt. :I

Je eigen lampen zijn goed af te stellen en ten opzichte van de normale gloeilampen ga je al heel veel meer licht hebben, geen zicht trouwens want dat word juist minder.


Hoe bedoel je dat, dat zicht terug loopt met die leds?
 
Je ogen stellen zich in op die enorme lichtvlek die je zelf uitbraakt, alles wat buiten die lichtvlek zit is voor jou onzichtbaar. Een auto die in haakse richting op jou afkomt zie je dus juist minder goed, vergelijk het maar met even in de zon kijken en kijk daarna maar eens om je heen. Je ziet werkelijk geen pleuris meer.
Stel je je lampen goed af, een beetje lager dan normaal, dan is er door het felle ledlicht beter zicht op jou want het licht valt meer op, zonder te verblinden. Doordat het lager staat afgesteld zijn je ogen beter ingesteld op de duisternis er omheen, je ziet dan meer van minder verlichte objecten of zelfs wild dat eraan komt (fietsers, voetgangers).
 
@M_niek, houd er rekening mee dat ze dit niet overal kunnen waarderen.
Wij mochten een jaar of 5 geleden € 100,- euro betalen en de after market xenon brander verwijderen, daarbij dreigde "der polizei" ons kenteken in te vorderen als we dat niet deden....
Niet echt prettig op een paar kilometer van je hotel waar je nog een week zit.
2012-09-04 15.48.32.jpg
 
Ja heb je gelijk in, echter ben ik daarin misschien te egoïstisch: het is tegenwoordig in het verkeer eenieder voor zich. In de spits bijvoorbeeld rijd ik gewoon niet meer met de motor aangezien iedereen naar mijn mening dan doorgedraaid. Maar je hebt wel gelijk, misschien nog even beter afstellen. : - )

Het ziet er in ieder geval bruut uit;

Bekijk bijlage 1352739 Bekijk bijlage 1352738

edit; ik krijg het dus niet voor elkaar om de pitjes er netjes recht in te krijgen. Dacht bij mezelf; kan ook een beetje kit eraan doen, erin drukken, nachtje laten staan. Daarna de rubber afdek dopjes erop?

@grrtjuhh Je hebt volledig gelijk hoor maar ik heb aan den lijve ondervonden wat het is om niet gezien te worden en dan bijna dodelijk te crashen. Dusja. Ik rij met slecht zicht gewoon met zoveel mogelijk licht en dan kijkt de ander maar wat hij/zij doet. Ik wil opvallen, gezien worden. En het is slechts tijdelijk. Ik wil (duurt nog ff) deze zo snel mogelijk schorsen en dan gebruiken als circuitmotor. En dan een Honda Varadero erbij om de weg mee op te gaan (en dan 2 xenon/mist lampjes onderaan de voorkant plaatsen). Dit alles met in het achterhoofd: opvallen, zodat ze je zien. En zelf fucking goed uitkijken en defensief rijden. Meer kan je niet doen. Achjah. Het blijft de mooiste hobby die er is. :]

Zoals iedereen al zegt. Afstellen!

Mensen zien je ook beter met afgestelde lampen. Anders ben je gewoon een vlek en als het afgesteld is dan kunnen ze ook nog zien wat er aan komt.:Y

Neem het advies alsjeblieft ten harte. Voor jezelf, het verkeer en de rest van de motorrijders!
 
En zelf fucking goed uitkijken en defensief rijden. Meer kan je niet doen.
:^

Als motorrijder wordt je nou eenmaal snel over het hoofd gezien, en het enige wat je kan doen is zelf dus opletten voor twee!

Het is misschien niet altijd even leuk om te moeten doen, maar wel het beste voor je gezondheid ;)
 
Zat ook al te kijken, is dat een snapchat filter of heeft ie zijn motor met bijenwas ingesmeerd? Vrees dat ik meer moet poetsen :} (ach die 929 van Electrric94 na ritje in sneeuw is viezer). Leuk trouwens, Electrric en ik hebben de blauw-wit-rood versie en dit is de rood-wit-blauw versie :Y beetje afwisseling.

Ha, nee geen snapchat filter (ik heb geen snapchat) en ook geen bijenwas. Mijn "geheim" is Dasty van de Wibra en direct daarna Siliconenspray van de Action.
Mijn vorige motor was een Honda Hornet 900 in de mat blauwe kleur. Daar had het geen zin om hem te laten glimmen en vanaf die tijd spuit ik de hele motor na het wassen in met siliconenspray. Ook motor, wielen, remschijven (1x remmen en het is er weer af) BEHALVE DE BUDDYZIT!!!!
Echt, als je die inspuit met siliconen, dan blijf je 2 jaar glijden, want het trekt ook in je pak.....
Alles blijft er goed uit zien, de zwarte delen worden weer echt zwart, alleen heb je er na een week een klein stof laagje op liggen, maar met een schone doek is ie weer als nieuw.
Dus geen was en zo, maar puur schoonmaken met Dasty en daarna siliconen spray van de Action. Ik spuit een heel busje van 2 euro leeg op de motor (1x per maand of zo ......)
Pas wel op met Dasty, dat je dat goed wegspoelt en daarna inspuit met siliconen want heb keer gehad, na het wassen met Dasty en afspoelen eerst gaan koffiedrinken. Toen ik terug kwam, was de achter-as moer al aan het roesten. Dus zeeeer goed ontvet met die Dasty.....

Hier was hij echt schoon, ook de velgen:
20180707_202839.jpg
 
Ha, nee geen snapchat filter (ik heb geen snapchat) en ook geen bijenwas. Mijn "geheim" is Dasty van de Wibra en direct daarna Siliconenspray van de Action.
Mijn vorige motor was een Honda Hornet 900 in de mat blauwe kleur. Daar had het geen zin om hem te laten glimmen en vanaf die tijd spuit ik de hele motor na het wassen in met siliconenspray. Ook motor, wielen, remschijven (1x remmen en het is er weer af) BEHALVE DE BUDDYZIT!!!!
Echt, als je die inspuit met siliconen, dan blijf je 2 jaar glijden, want het trekt ook in je pak.....
Alles blijft er goed uit zien, de zwarte delen worden weer echt zwart, alleen heb je er na een week een klein stof laagje op liggen, maar met een schone doek is ie weer als nieuw.
Dus geen was en zo, maar puur schoonmaken met Dasty en daarna siliconen spray van de Action. Ik spuit een heel busje van 2 euro leeg op de motor (1x per maand of zo ......)
Pas wel op met Dasty, dat je dat goed wegspoelt en daarna inspuit met siliconen want heb keer gehad, na het wassen met Dasty en afspoelen eerst gaan koffiedrinken. Toen ik terug kwam, was de achter-as moer al aan het roesten. Dus zeeeer goed ontvet met die Dasty.....

Hier was hij echt schoon, ook de velgen:
Bekijk bijlage 1352772

Siliconenspray op je remschijven, gaat eraf door een keer te remmen :?

Pas maar op met dat inspuiten met die troep, beetje op je band en daar ga je .
Dasty vind ik persoonlijk te agressief om mijn motor mee in te spuiten.
Wassen doe ik gewoon met 2 emmers en spons. Paar keer per jaar poetsen met mequiars en hij blijft mooi glimmen
Dasty vInd ik zelf veel te agressief om mijn brommer mee in te spuiten
 
De motor doe gewoon met een sopje, maar de wielen met wd40 op een doekje gespoten.
Dat zorgt ervoor dat het vuil later ook gemakkelijk te verwijderen is
 
Achtervelg schoonmaken doe ik met een lap met een scheut lampolie; werkt perfect.
Kettingvet gaat er heel makkelijk af. Daarna ff droogpoetsen met een droge lap.
 
Na een hele tijd meegelezen te hebben vond ik het toch tijd me eens voor te stellen. Ik ben Erwin 34 uit Duiven, ik heb eerder altijd gsxr 750 gereden (srad en K1) maar door omstandigheden heb ik deze weg moeten doen.
Per toeval kwam ik deze blade tegen bij een maatje van me die hem heeft gebruikt om af en toe het circuit op te gaan. Hij had door kinderen er geen tijd meer voor en stond al een tijdje stil, tevens was hij er op circuit zolder een keertje mee onderuit gegaan dus hij had wat liefde nodig die ik hem wel wou geven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem heerlijk vind rijden vergeleken bij de suzuki's die ik gewend was. De blade is na wat verse vloeistoffen en een goeie schoonmaakbeurt weer prima rijdbaar.
Alleen kwa uiterlijk moet/mag er nog wel wat aan gebeuren. Topkuip is aan de andere kant van de foto beschadigd en heeft een barst, de tank heeft wat krasjes en het bovenste deel van de rechter kuip heeft wat krassen maar heel eerlijk stoor ik me er niet dusdanig aan dat ik het morgen vervangen wil hebben. Aankomende tijd eens kijken of ik tegen het 1 en ander aan kan lopen om hem weer strak te maken.
XLDK2860.JPG
 
Welkom Erwin! :W

De motor ziet er zo op de foto zeker niet slecht uit, en ondanks dat hij wat aandacht nodig heeft zoals je beschrijft, hij zal er niet minder om rijden hoor! 8-)O-)

Veel veilige kilometers gewenst op dit fijne model fireblade! :Y
 
Over poetsen. Achtervelg met oude olie op doekje. Haalt makkelijk het kettingvet eraf.
Rest maak ik schoon met glassex, dasty, of een ander schoonmaak middel. Daarna wrijf ik het in met een middel speciaal om plastic op te waarderen. Weet zo even niet hoe dat heet. Daarna met droge doek goed oppoetsen. Rij soms ritje van een uur en ben daarna dan 2 tot 2,5 uur aan het poetsen. Tsja, hobby.
 
Siliconenspray op je remschijven, gaat eraf door een keer te remmen :?

Pas maar op met dat inspuiten met die troep, beetje op je band en daar ga je .
Dasty vind ik persoonlijk te agressief om mijn motor mee in te spuiten.
Wassen doe ik gewoon met 2 emmers en spons. Paar keer per jaar poetsen met mequiars en hij blijft mooi glimmen
Dasty vInd ik zelf veel te agressief om mijn brommer mee in te spuiten
Je hoeft het ook maar 1x in te spuiten met Dasty.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan