Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Nieuwe accu nodig. Kom maar door, merk en goede of slechte ervaring.
Ik koop meestal bij of MP Rockanje, niet de goedkoopste maar wel prima service (paniek situatie voor een weekend weg, 11:00 uur gebeld en 13:00 uur nieuw rubber).
Anders bij Abco in Vlissingen. Vroeger mijn top dealer maar helaas ben ik een eiland opgeschoven en is Rockanje een stuk dichterbij
Overigens, Abco ook een top service en advies. Voor de frutzooi waar een dealer ook niets aan verdient gebruik ik meestal MLM part als deze weer eens gratis verzenden heeft zoals dit weekend.

Wat Honda gebruikt: Yuasa
over het algemeen een lange levensduur bij juist onderhoud.
CBR600F3 deed een Yuasa het 10 jaar!
CB600F deed de Yuasa het 7 jaar
CBR1000RR12 doet het ook al 7 jaar
CBR1000RR09 ABS deed het 5 jaar, midden in de zomer: dood
Ik gebruik alleen Yuasa icm een Optimae druppellader :Y

Ik ben gisteren naar de beurs geweest, zoals verwacht was het niet veel qua merkenstands uiteraard wel veel kleding.
Nog een Dainese Misano D-Air gepast, 30% korting. Blijkt dat die 30% korting ook al gewoon de prijs is die Dainese op de website hanteerd :')
Dus maar een overal in de aanbieding online bij TenKate gekocht.
 
Ik heb goede ervaringen met Yuasa :Y

Vanmiddag heb ik even de blade uitgelaten, het weer was heerlijk weer ervoor!!

Ook heb ik vanmorgen de eerste circuitdagen voor dit jaar alweer geboekt :]
 
Heb jaren Nitro gehad. Geen idee hoelang die meegaan. Schat iets van 5 jaar. Alleen de laatste was stuk na ca 6 maanden. Dus nu een VMF erin van een aanbieding. Zit er een kleine week in dus nog geen ervaring. Maar hou het eigenlijk niet zo bij.
 
vandaag het spulletje uit de winterslaap gehaald
accu in de blade gepropt even warm laten draaien:9~:9~
die is er weer klaar voor morgen even een rondje om de kerk met de kreidler:Y
 

Bijlagen

  • naamloosfoto1.png
    naamloosfoto1.png
    559,8 KB · Weergaven: 9
Ja, ehhh, ik doe mijn best :$ Veel mensen willen een paar kleine upgrades, ik sla daar eigenlijk een beetje in door... :$

Nu scheelt het wel dat mijn sp nooit meer weg gaat :)
Ken dat gevoel. Maar blijf toch ook aanpassen.

Van plan nu velocity stacks aan te schaffen. Kleinere kelken in de airbox. O.a. meer lucht dus wat extra pk's maar vooraf betere afgifte in midden gebied en aan de top.
Weet niet of het waar is maar zo staat het op andere fora.
Iemand hier ervaring mee?
 
nou ja ik had liever de blade uitgelaten met dit weer maar die mag pas weer over 2 weken de weg op
dus dan maar een rondje met het andere motortje:)
Zeker gaaf setje. Nostalgie.
Zo'n Florett was mijn eerste brommert en motort ervaring. Rijbewijs gehaald op een 50 cc Kreidler van vriendje. "Waar staat je motor?" "Daar mijnheer" "Dat is een brommer" "Nee mijnheer, een 50cc motor van een vriend" "Zodra ik mijn rijbewijs heb wil ik ook zo'n ding. Licht beginnen" "Verstandig jongen"
Dus ineens geslaagd en met de Suzuki T500ii de weg en het circuit op. 😎 Stond al in het hok. En o ja, opgevoerd door Arie Bant indertijd.

Ach was toen nog jong. Zou dat nu nooit doen 😁
 
*breekt even in...

Ik zag dat het 900RR niet meer is, lang leven het Fireblade topic!
Ook ik heb Blade gereden, CBR900RR uit 97/98 als circuitragbak en later nog een 929RR met schade gekocht (en met nieuwe schade verkocht |( )

Maar ik had nog een filmpje uit de oude doos! Dit is dus uit de tijd dat je nog niet met 9748764x973873 GoPro's rond reed maar met een dikke videocamera op een steun op de tank dus de kwaliteit is niet je van het :P

Enjoy!

@Vuurmesje en Bauke zijn sowieso te zien, en tag de overige oud Bladerijders maar :)

DSC_6679-vi.jpg
DSC_6697-vi.jpg
DSC_6714smallcropped-vi.jpg
DSC_6756-vi.jpg
IMG_0336.JPG
IMG_0339.JPG
IMG_0340.JPG
IMG_0343.JPG
 
Laatst bewerkt:
*breekt even in...

Ik zag dat het 900RR niet meer is, lang leven het Fireblade topic!
Ook ik heb Blade gereden, CBR900RR uit 97/98 als circuitragbak en later nog een 929RR met schade gekocht (en met nieuwe schade verkocht |( )

Maar ik had nog een filmpje uit de oude doos! Dit is dus uit de tijd dat je nog niet met 9748764x973873 GoPro's rond reed maar met een dikke videocamera op een steun op de tank dus de kwaliteit is niet je van het :P

Enjoy!

@Vuurmesje en Bauke zijn sowieso te zien, en tag de overige oud Bladerijders maar :)

Bekijk bijlage 1354335Bekijk bijlage 1354336Bekijk bijlage 1354337Bekijk bijlage 1354338Bekijk bijlage 1354339Bekijk bijlage 1354340Bekijk bijlage 1354341Bekijk bijlage 1354342
Nee, ik zou nu ook niet met een T 500 het circuit opgaan, veuls te snel :+
Maar wel een echte racer. Remmen voor geen meter met die trommelremmen. Maar ja, racen is niet remmen als je snel rond wil gaan. 😆

Hey Roy, leuk even binnen te wippen. Long time no see. 😎

Mooi filmpje. Was een m&g op Assen dat in het water viel. Werden de pitboxen ingeroepen omdat het te gevaarlijk was buiten. Maar jij hebt daar toen wel leren regenrijden. Vandaar dat je nu in de regen niet bij te halen bent. 😊

Weet nog dat jij 's nachts zo nodig met de remmerij bezig moest. Bijkomendheidje was dat je lucht in je systeem had. Niet eruit te krijgen met dat geknijp. Edje Ott (even reclame: die geweldige monteur van Ott motoren in Uitgeest) raad gevraagd die met tip kwam de fiets op zijn kant te leggen zodat lucht langs de olie kon ontsnappen.
Weet zelfs nog dat ik toen een sessie gemist heb om te knijpen. Niet erg hoor want ben toch geen regenrijden. 😓

Zie je 22 april wel weer. 👊
 
Laatst bewerkt:
Harrie, niks aan pimp spul gekocht .
Zal even moeten wachten, aan het verbouwen thuis.
Wel zijn we voor mijn zoon geslaagd op de beurs, alles hebben we daar gevonden.
Van helm tot de laarzen. *O*
Scheelt natuurlijk wel dat oude modellen ook voldoen, voor de enkele keer dat hij achter op zit.
 
Laatst bewerkt:
*breekt even in...

Ik zag dat het 900RR niet meer is, lang leven het Fireblade topic!
Ook ik heb Blade gereden, CBR900RR uit 97/98 als circuitragbak en later nog een 929RR met schade gekocht (en met nieuwe schade verkocht |( )

Maar ik had nog een filmpje uit de oude doos! Dit is dus uit de tijd dat je nog niet met 9748764x973873 GoPro's rond reed maar met een dikke videocamera op een steun op de tank dus de kwaliteit is niet je van het :P

Enjoy!

@Vuurmesje en Bauke zijn sowieso te zien, en tag de overige oud Bladerijders maar :)

Bekijk bijlage 1354335Bekijk bijlage 1354336Bekijk bijlage 1354337Bekijk bijlage 1354338Bekijk bijlage 1354339Bekijk bijlage 1354340Bekijk bijlage 1354341Bekijk bijlage 1354342

Leuk dat je deze foto's en het filmpje hier even komt delen, Roy! *D*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan