Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Nondeju!
Mijn Fireblade heeft voorlopig rust, gisteren van/met een ladder gevallen van denk ik 1,5 mtr. hoogte.
Hierbij ben ik nogal ongelukkig geland en heb daarbij een ruggenwervel in mijn onderrug gebroken.
De komende 3,4 à 5 maanden mag ik alleen maar dromen van motorritjes....
#shithappens!!

Klote Ron beterschap, nog een geluk dat het weer goed komt.
 
Let goed op bij de aanschaf van een 2008 model, op een fluitend geluid uit het blok bij loslaten van het gas. Een inwendig tandwiel van de krukas kan een fluitend geluid geven. Hiervoor is inderdaad een garantie geweest, echter is dit niet bij alle modellen uitgevoerd en is de garantie inmiddels vervallen. Heb dit zelf meegemaakt. Uiteindelijk is er bij mij een blok onder gekomen van en 2009 model. Vanaf 2009 was dit probleem door honda verholpen.

Idem geld voor een het olieverbruik, vriend van mij kocht een blade ook uit 2008 en die zoop olie. Bij hem is uiteindelijk het gehele blok open geweest en zijn de desbetreffende onderdelen onder garantie (ten kate) vervangen.

Verder top fietsen. Mocht je de mogelijkheid en budget hebben om een 2010 model te kopen zou ik dat adviseren.
 
Let goed op bij de aanschaf van een 2008 model, op een fluitend geluid uit het blok bij loslaten van het gas. Een inwendig tandwiel van de krukas kan een fluitend geluid geven. Hiervoor is inderdaad een garantie geweest, echter is dit niet bij alle modellen uitgevoerd en is de garantie inmiddels vervallen. Heb dit zelf meegemaakt. Uiteindelijk is er bij mij een blok onder gekomen van en 2009 model. Vanaf 2009 was dit probleem door honda verholpen.

Idem geld voor een het olieverbruik, vriend van mij kocht een blade ook uit 2008 en die zoop olie. Bij hem is uiteindelijk het gehele blok open geweest en zijn de desbetreffende onderdelen onder garantie (ten kate) vervangen.

Verder top fietsen. Mocht je de mogelijkheid en budget hebben om een 2010 model te kopen zou ik dat adviseren.
Dank voor de waarschuwing maar kan je wat specifieker zijn?
Is het al bij een koud blok te horen, vanaf welk toerental, alleen bij gas los of vanaf gas los tot stationair, vanaf een bepaalde temperatuur van het blok, etc.
 
Ff spammen met een andere Honda :P

Vandaag druk bezig geweest met de SP. Zijn een zwikkie onderdelen vervangen, tw:
Kettingset
Oberon koppelingscilinder
Zwarte voortandwiel cover (ipv mat goudkleurig)
Racetorx schakel-as support
Factory Pro Evo shift star kit
Zwart Racetorx koppelingsdeksel
DSC_0053.JPG

DSC_0050.JPG

DSC_0047.JPG

DSC_0054.JPG


Nu nog wachten op de inlets voor de titanium Sato dempers, carbon heatshields voor de bochtenset en de Braketech remschijven en dan is mijn project klaar voor dit jaar *O*
 
Nog nooit zulke mooie uitlaatbochten gezien :}
VTR blijft gewoon een van de mooiste motoren, mits ze er zo verzorgd uitzien als die van Bassie :t
(Wist niet dat die nog een choke had)
 
Porno Bike :9

Maar heb je nog wel ruimte om de ketting te stellen; op de foto lijkt er nog maar weinig ruimte te zijn.
 
Het geluid hoor je bij zowel koud als warm blok. Je merkt het eigenlijk direct bij het starten en stationair lopen. Toen ik de motor kocht hoorde ik het ook maar de verkoper zei dat het normaal was. Ontwetend als ik was geloofde ik hem, echter daarna ermee naar honda dealer gegaan die vermelde me gelijk dat dit niet goed was. Uiteindelijk terug gegaan en samen met de motorzaak tot een hele nette oplossing gekomen, ze hebben een blok van een 2009 model eronder gezet, pluspuntje was dat dit blok ook nog eens 15000 km minder had gelopen. Dus bij mij is het heel netjes opgelost maar voorkomen is altijd beter dan genezen.

Qua olie verbruik is het lastig te checken na een proefrit of iets dergelijks hier kom je altijd later pas achter. Handig is om dit goed aan te kaarten bij de koop en bijvoorbeeld af te spreken van mocht hij olie verbruiken dat hij dan alsnog word gefixt

Hier een linkje naar het probleem met het geluid. Dan heb je er een beeld bij.

Succes met de aankoop!
 
IMG-20190315-WA0008.jpeg


Nieuwe goodies voor de blade!

Vandaag een zx10 spanningsregelaar + kabelboom binnen gekregen. Da's iig een mooi een mooie Mosfet upgrade! De huidige werkt gelukkig nog prima, maar met de hogere temperaturen die er, hopelijk, aankomen. Lijkt dit wel een stabielere optie!*O*

Verder alvast wat spul op voorraad voor als het lekker klusweer is.

Nieuwe bougies, kleppendeksel pakking en een schakelaskeerring:t
 
Porno Bike :9

Maar heb je nog wel ruimte om de ketting te stellen; op de foto lijkt er nog maar weinig ruimte te zijn.
Heb nog 2 strepen om te stellen, ketting moest ook wat langer zijn om de achterband niet tegen de hugger te laten komen. Maar dat zal nog wel zat ruimte zijn voor de komende tig jaar, ik rijd (helaas) niet zo heel veel :/
 
Nog nooit zulke mooie uitlaatbochten gezien :}
VTR blijft gewoon een van de mooiste motoren, mits ze er zo verzorgd uitzien als die van Bassie :t
(Wist niet dat die nog een choke had)
Klopt, geloof dat het een van de weinige injectie motoren is met een choke.

Er is nog een mooier soortgelijk uitlaatsysteem, die van Ladybird. Die is volledig titanium, maar een best stukkie duurder.
 
Bekijk bijlage 1364604

Nieuwe goodies voor de blade!

Vandaag een zx10 spanningsregelaar + kabelboom binnen gekregen. Da's iig een mooi een mooie Mosfet upgrade! De huidige werkt gelukkig nog prima, maar met de hogere temperaturen die er, hopelijk, aankomen. Lijkt dit wel een stabielere optie!*O*

Verder alvast wat spul op voorraad voor als het lekker klusweer is.

Nieuwe bougies, kleppendeksel pakking en een schakelaskeerring:t
Kan dat zo aangesloten worden op de kabelboom, of moet je daarvoor een stuk van de kabelboom aanpassen?
 
Kan dat zo aangesloten worden op de kabelboom, of moet je daarvoor een stuk van de kabelboom aanpassen?

Ik ga de huidige stekker van de CBR spanningsregelaar afknippen en die dan op de stekker richting de ZX10 SR solderen zodat de kabelboom van de CBR lekker hetzelfde blijft. De kabelboom van de motor blijft dus hetzelfde, alleen heb ik straks een originele spanningsregelaar zonder stekkers :+

IMG_20190315_123524.jpg


Zo dus:Y
 
Laatst bewerkt:
Let goed op bij de aanschaf van een 2008 model, op een fluitend geluid uit het blok bij loslaten van het gas. Een inwendig tandwiel van de krukas kan een fluitend geluid geven. Hiervoor is inderdaad een garantie geweest, echter is dit niet bij alle modellen uitgevoerd en is de garantie inmiddels vervallen. Heb dit zelf meegemaakt. Uiteindelijk is er bij mij een blok onder gekomen van en 2009 model. Vanaf 2009 was dit probleem door honda verholpen.

Idem geld voor een het olieverbruik, vriend van mij kocht een blade ook uit 2008 en die zoop olie. Bij hem is uiteindelijk het gehele blok open geweest en zijn de desbetreffende onderdelen onder garantie (ten kate) vervangen.

Verder top fietsen. Mocht je de mogelijkheid en budget hebben om een 2010 model te kopen zou ik dat adviseren.
 

Bijlagen

  • C97D0BF6-299F-4153-B9A2-A95DECD44C03.png
    C97D0BF6-299F-4153-B9A2-A95DECD44C03.png
    92,5 KB · Weergaven: 7
  • 0E338E5F-0895-4622-B130-BB917CAAB2A7.png
    0E338E5F-0895-4622-B130-BB917CAAB2A7.png
    108,8 KB · Weergaven: 8
  • 6062AD61-7FDF-402A-8EE5-531E272F7552.png
    6062AD61-7FDF-402A-8EE5-531E272F7552.png
    53,2 KB · Weergaven: 8
  • 214A8336-1666-4074-ADC3-E3F0AD13C1EC.png
    214A8336-1666-4074-ADC3-E3F0AD13C1EC.png
    52,8 KB · Weergaven: 8
Een vriend van mij had een 2011 model (overjarig) had ook problemen met krukas .dus let goed op bij aankoop .jammer dat Honda niks doet voor garantie .en de dealer de Sjaak is 😅
 
Ff spammen met een andere Honda :P

Vandaag druk bezig geweest met de SP. Zijn een zwikkie onderdelen vervangen, tw:
Kettingset
Oberon koppelingscilinder
Zwarte voortandwiel cover (ipv mat goudkleurig)
Racetorx schakel-as support
Factory Pro Evo shift star kit
Zwart Racetorx koppelingsdeksel


Nu nog wachten op de inlets voor de titanium Sato dempers, carbon heatshields voor de bochtenset en de Braketech remschijven en dan is mijn project klaar voor dit jaar *O*
Oei, da’s mooi hee
 
Heb nog 2 strepen om te stellen, ketting moest ook wat langer zijn om de achterband niet tegen de hugger te laten komen. Maar dat zal nog wel zat ruimte zijn voor de komende tig jaar, ik rijd (helaas) niet zo heel veel :/

Dat lijken RVS boutjes om de ketting te spannen. RVS in aluminium is geen goed idee. Kan aluminium wegvreten door potentiaal verschil.
In ieder geval schroefdraad goed insmeren met keramisch vet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan