Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Het geluid hoor je bij zowel koud als warm blok. Je merkt het eigenlijk direct bij het starten en stationair lopen. Toen ik de motor kocht hoorde ik het ook maar de verkoper zei dat het normaal was. Ontwetend als ik was geloofde ik hem, echter daarna ermee naar honda dealer gegaan die vermelde me gelijk dat dit niet goed was. Uiteindelijk terug gegaan en samen met de motorzaak tot een hele nette oplossing gekomen, ze hebben een blok van een 2009 model eronder gezet, pluspuntje was dat dit blok ook nog eens 15000 km minder had gelopen. Dus bij mij is het heel netjes opgelost maar voorkomen is altijd beter dan genezen.

Qua olie verbruik is het lastig te checken na een proefrit of iets dergelijks hier kom je altijd later pas achter. Handig is om dit goed aan te kaarten bij de koop en bijvoorbeeld af te spreken van mocht hij olie verbruiken dat hij dan alsnog word gefixt

Hier een linkje naar het probleem met het geluid. Dan heb je er een beeld bij.

Succes met de aankoop!
Thanks mate. :t
Ik vroeg om meer info omdat er bij mij na een koelvloeistof vervanging een hoog piepgeluid was ontstaan. Dat is inmiddels weg. Omdat er daarna ook een oliewissel is gedaan maakte ik mij zorgen. En beter teveel vragen dan te weinig.
Het geluid dat ik op het filmpje hoor is een mechanisch geluid. Bij mij was het meer een ontsnappend geluid. Een fluitketel die hoog piept als je het water door laat koken of een overkokende accu. Heb nu zekerheid dat het bij mij niets is.

BTW, ging mij niet om een aankoop zoals je begrijpt. Heb de mijne al jaren en ben er nog steeds blij mee.
 
Klopt, geloof dat het een van de weinige injectie motoren is met een choke.

Er is nog een mooier soortgelijk uitlaatsysteem, die van Ladybird. Die is volledig titanium, maar een best stukkie duurder.
Jouw kennende is een duurdere optie geen belemmering. Ben benieuwd wanneer die Ladybird erop zit. ;)

Gewoon de motor meer pakken bij mooi weer Chris. De tochtjes naar en met een M&G zetten inderdaad geen zoden aan de dijk. Het showen doe je hier al genoeg. Ik geniet er van tenminste. :Y
 
Ik ga de huidige stekker van de CBR spanningsregelaar afknippen en die dan op de stekker richting de ZX10 SR solderen zodat de kabelboom van de CBR lekker hetzelfde blijft. De kabelboom van de motor blijft dus hetzelfde, alleen heb ik straks een originele spanningsregelaar zonder stekkers :+

Bekijk bijlage 1364614

Zo dus:Y

Of wachten tot de originele het begeven heeft. Die kan best zonder stekkers de schroot op.
 
Dat lijken RVS boutjes om de ketting te spannen. RVS in aluminium is geen goed idee. Kan aluminium wegvreten door potentiaal verschil.
In ieder geval schroefdraad goed insmeren met keramisch vet.
Alle boutjes zijn vervangen door titanium boutjes (op de Pro Bolt kuipboutenset na). Al het schroefdraad is idd ingesmeerd met kopervet :Y
 
Laatst bewerkt:
Jouw kennende is een duurdere optie geen belemmering. Ben benieuwd wanneer die Ladybird erop zit. ;)

Gewoon de motor meer pakken bij mooi weer Chris. De tochtjes naar en met een M&G zetten inderdaad geen zoden aan de dijk. Het showen doe je hier al genoeg. Ik geniet er van tenminste. :Y
Nee, die gaat er niet komen :N Dan had ik dat gelijk moeten doen. Doordat ik mijn volledige Akra systeem verkocht heb, kon ik deze set met wat bijbetalen nieuw kopen. Ik moet ook nog verantwoording afleggen aan de baas, dus..... 🤑😬

Dit jaar staat meer rijden zeker op de planning. Mijn neef heeft 3 wkn terug ook zijn rijbewijs gehaald, dus gaan we daar ook geregeld mee toeren 🏍💨
 
Nee, die gaat er niet komen :N Dan had ik dat gelijk moeten doen. Doordat ik mijn volledige Akra systeem verkocht heb, kon ik deze set met wat bijbetalen nieuw kopen. Ik moet ook nog verantwoording afleggen aan de baas, dus..... 🤑😬

Dit jaar staat meer rijden zeker op de planning. Mijn neef heeft 3 wkn terug ook zijn rijbewijs gehaald, dus gaan we daar ook geregeld mee toeren 🏍💨
Ken dat met neef rijden. Bijna 1 jaartje gedaan. Toen werd hij pp rotonde aangereden. Heeft nu een 600. Na aanschaf 600 nooit meer op de motor gezien.
 
Toeren :? Dat gaat niet lukken met zo'n bike _O-

Gas derop :+

Al rijd ik na mijn crash nog een beetje als een natte krant, eerst die maar ff droogrijden... :+

Doen rustig aan met iemand die nog maar net zijn rijbewijs heeft. Hij moet eerst nog proefritten maken op diverse typen motoren, dan gaat het vanzelf wel goed komen met dat gas... ;)
 
Al rijd ik na mijn crash nog een beetje als een natte krant, eerst die maar ff droogrijden... :+

Doen rustig aan met iemand die nog maar net zijn rijbewijs heeft. Hij moet eerst nog proefritten maken op diverse typen motoren, dan gaat het vanzelf wel goed komen met dat gas... ;)


Precies; gewoon lekker rijden.

Mijn neefje haalde zijn rijbewijs en wij samen rijden. Ik rustig aan doen. Hij vloog me links en rechts voorbij en plat door de bocht alsof de duvel hem op de hielen zat. Ik dacht ; nou het talent zit in de familie :+
Tijdens een tussenstop hem maar gewaarschuwd ; doe ff wat rustiger aan joh, je hebt totaal geen ervaring.
Ben je gek, gaat lekker toch. Half uurtje later kon ik hem en zijn motor uit de greppel trekken -O-
 
Dag Fireblade eigenaars,
Ik wil me graag bij jullie topic voegen na eindelijk de motor te hebben gekocht die ik al lange tijd wilde. De sc57 komt mijn circuitfiets gsx-r 600 k6 vergezellen en zodoende kom ik stiekempjes in deze topic meelezen. Aangenaam.
 

Bijlagen

  • 20190306_155102.jpg
    20190306_155102.jpg
    283,5 KB · Weergaven: 11
Dag Fireblade eigenaars,
Ik wil me graag bij jullie topic voegen na eindelijk de motor te hebben gekocht die ik al lange tijd wilde. De sc57 komt mijn circuitfiets gsx-r 600 k6 vergezellen en zodoende kom ik stiekempjes in deze topic meelezen. Aangenaam.
Als topic allochtoon heet ik je welkom hier :W

Mooi exemplaar :t
 
Bedankt :) zag je Vtr op de foto staan, echt supergaaf ding, zo'n apparaat zou ik echt elke avond aflikken. heb altijd al een zwak voor honda's gehad en toch wegens omstandigheden hiervoor een kawa en een gsx-r gekocht, maar nu moest het er toch echt van komen. Sc59 is eigenlijk mijn droommotor maar moet toch bij de 57 beginnen haha
 
Precies; gewoon lekker rijden.

Mijn neefje haalde zijn rijbewijs en wij samen rijden. Ik rustig aan doen. Hij vloog me links en rechts voorbij en plat door de bocht alsof de duvel hem op de hielen zat. Ik dacht ; nou het talent zit in de familie :+
Tijdens een tussenstop hem maar gewaarschuwd ; doe ff wat rustiger aan joh, je hebt totaal geen ervaring.
Ben je gek, gaat lekker toch. Half uurtje later kon ik hem en zijn motor uit de greppel trekken -O-
Talent zit in de familie.... _O- :+ Maar uit de greppel trekken zijn de mindere akties idd. Hij zit thuis met een vrouw en 2 kids en is niet zo dat ie gelijk alles uit de kast gaat trekken om zo hard mogelijk te gaan. Hij heeft zijn broertje ook met zijn R6 eens uit een greppel mogen trekken, geloof zelfs 2 keer... :/
Ik ben na mijn crash er toch ook wel achtergekomen hoe weinig je voorstelt, nu ben ik er alleen met wat kneuzingen en financiële schade vanaf gekomen, maar je hebt niet veel nodig om er fysiek een stuk ernstiger vanaf te komen. Belangrijkste is toch het heelhuids weer thuis komen, zeker met al die appende drama’s op de weg. -O-
 
Bedankt :) zag je Vtr op de foto staan, echt supergaaf ding, zo'n apparaat zou ik echt elke avond aflikken. heb altijd al een zwak voor honda's gehad en toch wegens omstandigheden hiervoor een kawa en een gsx-r gekocht, maar nu moest het er toch echt van komen. Sc59 is eigenlijk mijn droommotor maar moet toch bij de 57 beginnen haha
Thanks, heeft me toch 5 jaar gekost (en een paar beste centen :X) om ‘m zo te krijgen, maar dit jaar komt ie definitief af. *O*

Met de 57 sla je zeker geen flater, vind de underseat demper-setup erg gaaf bij dat model. Na verloop van tijd zal de prijs van de 59 nog wat dalen, heb je nog wat om naar vooruit te kijken... *D
 
Neefje, een aantal kennen hem persoonlijk van de M&G, haalde in mei zijn rijbewijs. Had twee weken later een Fireblade. Schrok mij kapot en nam hem gelijk op sleeptouw over de IJsseldijk. 60 gereden en zowel voor als achter gefilmd. Tussentijds veel aanwijzingen gegeven en later filmpje met gemonteerde tips. Zegt veel geleerd te hebben. Rijdt nu met zijn 600 de zwaardere het snot voor de ogen van horen zeggen. Hoop hem nooit uit greppel of uit de IJssel te vissen.

Voor dit jaar circuitdagje geprikt met hem. Kijken of het lekker gaat. Is veiliger daar.
 
Eerste ritje na de winterstop? 3/4 weken geleden was het toch ook een paar dagen echt heel lekker, ik herinner me dat nog goed, precies die dag erna toen het weer kneiterhard ging regenen mocht ik de mijnes ophalen bij de motorzaak |(
 
Aha ik snap hem, het is weer trappelen geblazen. Hopen op net zo'n heerlijk lang, warm en droog seizoen als vorig jaar.
o ja en dat gebeurd normaal nooit dat het zulk weer is voor 1maart
hij komt meestal pas in april naar buiten
Was het vorig jaar rond deze tijd niet beter?
 
Terug
Bovenaan Onderaan