Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Al gemonteerd? En?

Hier geen zaak die electronicaspul heeft. Dus besteld op internet. Helaas geen tijd gehad het in elkaar te zetten, maar spul ligt bij elkaar. Kwestie van knippen, solderen, afwerken en monteren.

Het zit nu gemonteerd! Maar kan er nog niks mee :+
1386306


1386307


Groot onderhoud!

* Kleppen checken --> ✓ --> allemaal binnen spec*O*
* Pair valves afdoppen --> ✓
* Nieuw kleppendeksel pakking --> ✓
* Zx10 spanningsregelaar solderen en monteren. --> nog druk bezig met opbouwen van een custom framepje. De regelaar is groter dan de standaard van Honda, maaaaar.... Komt goed :Y
* Nieuwe stator monteren --> halve check! Ik mis nog een nieuwe pakking-O- Komt dinsdag pas.
* Schakelaskeerring vervangen --> moet nog:o
* Nieuw oliefilter en olie --> halve check! Olie heb ik nog maar even in de kan laten zittenO-)

* Nieuw uitlaatsysteem monteren!*O*
* Power commander even updaten voor het nieuwe systeem.

Morgen weer verder met opbouwen, maar rij zeker niet voor woensdag weer op de blade ;(
 
Groot onderhoud noemtie dat _O-
Lijkt eerder een rebuild.

Succes.

Min of meer alles moet los. :X Ahh Honda heeft goed z'n best gedaan om zo veel mogelijk te proppen in een zo klein mogelijke ruimte. De oude kleppendeksel pakking was overigens versteend, geen wonder die zo lek was als een mandje. Binnenkort kan ik weer met @Electrric94 toeren zonder zo'n oliewalm. _O-
 
Hallo allemaal,

Wij hebben een cbr954 met de volgende opties erop gekocht voor af en toe een circuit rit:

-hyperpro voor
-hyperpro achter
-healtech gear indicator
-xenon
-zwart ruitje
-Mivv demper
-stuurdemper
-zwart ruitje
-stalen remleidingen
-stompgrip/valblokken
-zwarte hendels

Bekijk bijlage 1386124Bekijk bijlage 1386125

Dus we gaan ook hier meelezen.

Heel veel plezier er mee!!!
 
1386534


De boel zit weer dicht en in elkaar! Vind de nieuwe uitlaatbochten toch wel erg vet staan hoor*D Binnenkort even een afspraak maken om de nieuwe mivv demper te monteren en dan is ie weer klaar voor ontiegelijk veel kilometers :]

1386535


Dinsdag pakking voor de statorcover halen en dan gaat er nieuwe olie in

Vooralsnog alleen nog een vraagje.... Heeft iemand heel toevallig nog een tankrubbertje over die aan de zijkant onder de tank gaat? Lastig verhaal, ik bedoel deze: Tank rubber
 
Ziet er goed uit! Wat is het nut van de pair valves afdoppen?

Het schijnt dat de pair valves je air to fuel ratio iets aanpassen in het uitlaat traject. Als je dit meet tijdens een dyno run dan staat je motor volgens de meting armer dan dat hij eigenlijk staat.:9 Of het allemaal klopt weet ik niet, maar het kostte me 2 tientjes, dus dat kost me de kop niet O-)

Verder staat het strakker en opgeruimder onder de tank. Er is heel weinig ruimte om je bougies te vervangen bijvoorbeeld, nu is er meer ruimte *O*
 
Vandaag aan het solderen geweest. Geen pvc omhulsel maar gewoon de behuizing van de servomotor gebruikt. Alles netjes weggewerkt en zit op de standaard wijze vast op de Blade.
Getest en ritje van ca 200 km gemaakt.
Conclusie: het werkt. Of beter, lampje blijft uit en code blijft weg.
 

Bijlagen

  • 20190415_111502.jpg
    20190415_111502.jpg
    110,6 KB · Weergaven: 5
  • 20190415_105801.jpg
    20190415_105801.jpg
    74,9 KB · Weergaven: 6
  • 20190415_105210.jpg
    20190415_105210.jpg
    68,5 KB · Weergaven: 9
20190415_111502.jpg

Behuizing met inwendig nu uitwendig. Makkelijk te monteren, netjes en geen losse zwabberende onderdelen. En nog waterdicht ook. Mocht de condensator of weerstand het begeven kan je het nog vervangen ook.
 
Dank voor de uitleg, het schema en de tips. Heb nooit met electronica gewerkt maar dit was ee pies of keek. Klaar voor 3,95 incl btw en verzendkosten. Hobbytijd en geld wordt niet gerekend.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1386705
Behuizing met inwendig nu uitwendig. Makkelijk te monteren, netjes en geen losse zwabberende onderdelen. En nog waterdicht ook. Mocht de condensator of weerstand het begeven kan je het nog vervangen ook.

Dat had ik natuurlijk ook nog kunnen doen :9

Mooi dat het in ieder geval werkt! Geeft mij nog weer meer vertrouwen dat het bij mij ook gewoon gaat werken :Y

Vandaag voor mij de laatste hand gelegd aan wat bedradingswerk. Niets hoogstaands, maar wel handig!

1386723


Laadvoltage of uberhaupt het accuvoltage is nu makkelijk te lezen door simpelweg de kofferbak te openen!:o
 
Best wel handig ja. En nuttig bij die kokende Blade accu's door defecte spanningsregelaars of verbrande dynamo's. Maar mijn kofferbak zit stampvol met een regenoveral (doorwerkpak van het werk), geel hesje, 2 nummerplaten en gereedschaptasje.

Maar is 13 volt laadspanning niet te laag?
 
Best wel handig ja. En nuttig bij die kokende Blade accu's door defecte spanningsregelaars of verbrande dynamo's. Maar mijn kofferbak zit stampvol met een regenoveral (doorwerkpak van het werk), geel hesje, 2 nummerplaten en gereedschaptasje.

Maar is 13 volt laadspanning niet te laag?

Ja dat klopt. Inderdaad wat aan de lage kant. Gelukkig is het nog geen dinsdag en loopt men motor nog niet :+

Had de accu aan de druppellader gehangen, dus daarom is het voltage lekker aan de hoge kant*O*

Morgen mag de motor, als het goed is, weer vrolijk een paar slagen maken. Hopelijk met een goed voltage:Y
 
Ik heb er gelukkig nog geen ellende mee gehad.. ik heb alleen een li-ion accu, en heb daar (nog) geen lader voor, vooralsnog gaat dat prima..

Ik ga vanmiddag even een bestelling doen met essentiële onderdelen om jn ieder geval de olie te verversen, laatste keer door vorige eigenaar gedaan, en is zwart.

Ik neem aan dat hier gewoon een 10w40 semi syntheet in gaat? (Castrol power rs 10w40 of motul 5000 10w40?)

Iemand nog een aanbeveling welk filter ik moet hebben? (Snell/hiflo/kn)

Ook moet ik even opzoek naar zo aftap plug ring.. en ik denk dat ik de vuldop vervang voor een exemplaar met olietemp meter.

Bobbins en een paddock stand.. weerstand voor knipperlichtjes , mij oem rechtsvoor is kapot, en heb leds .

En dan krijgt ze een goede poetsbeurt, ketting even poetsen en smeren..

En ze kan er weer het hele seizoen tegenaan.

God wat rijdt zo 954 toch verdomd lekker..
 
[QUOTE="AronJ, post: 29059384, member: 240784]

Ook moet ik even opzoek naar zo aftap plug ring.. en ik denk dat ik de vuldop vervang voor een exemplaar met olietemp meter.

[/QUOTE]

Quick tip: als je geen nieuwe ring hebt kan je de oude ook hergebruiken door deze “uit te gloeien”:

Stook het ringetje roodgloeiend en koel hem daarna snel af in koud water, het koper is dan weer zacht en soepel :t

Een nieuw ringetje is natuurlijk altijd het beste, maar het gaat prima en heb dit al diverse malen op deze manier gedaan.
 
[QUOTE="AronJ, post: 29059384, member: 240784]

Ook moet ik even opzoek naar zo aftap plug ring.. en ik denk dat ik de vuldop vervang voor een exemplaar met olietemp meter.

Quick tip: als je geen nieuwe ring hebt kan je de oude ook hergebruiken door deze “uit te gloeien”:

Stook het ringetje roodgloeiend en koel hem daarna snel af in koud water, het koper is dan weer zacht en soepel :t

Een nieuw ringetje is natuurlijk altijd het beste, maar het gaat prima en heb dit al diverse malen op deze manier gedaan.
[/QUOTE]

Mooie tip,
Maar ik heb geen haast, noet alleen een druppel bijvullen nu .. er is 600km op deze olie gereden, maar zit er vanaf vorig jaar in, is meer een wissel voor gemoedsrust dan echt nodig, en moet ook nog olie bestellen (ik denk castrol power rs 4t 10w40 en hiflo filter)

Die ringen erbij zijn de kosten toch niet.. en k moet nog wat andere dingetjes mee bestellen, dus komt helemaal goed.

Ik dacht trouwens dat die ringetjes aluminium waren, en niet koper
 
Ringetjes kunnen allebei. Zowel koper als aluminium. Had vroeger alleen maar koper maar dat was vroeger. Zit sinds vorig jaar een alu bij mij op.
Voor een filter hoorde ik van een motorzaak dat je beter een OEM filter kunt nemen. Een aftermarket wil weleens vlokken en kan je verstopte kanalen krijgen. Nu is dat misschien anders maar ik neem het risico niet.

En welkom hier. Ja een 954 rijdt geweldig. Denk wel het allerbeste van alle motoren samen maar is mij toch iets te heftig. Zal eerst wat ervaring op moeten doen.
 
Laatst bewerkt:
Ben nieuw hier maar ga ook weer weg. Heb een 954 te koop. Voor mij een beest van een machine. Zoals net gezegd, eerst maar ervaring opdoen met wat zwaardere motoren en dan later nog eens kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan