Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Maar goed dat de jiffy aan de andere kant zit.
Anders valt 'ie om

Deze deed auw..
Nieuwe pijp besteld..

Goedkope hurric geworden ..

Iemand interesse in een titanium twobrothers C serie?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190423_134032.jpg
    Screenshot_20190423_134032.jpg
    37,2 KB · Weergaven: 6
Maar heb een vraagje. Wil een Quickshifter kopen en plaatsen. Voor op mijn PC3usb.
WIe heeft een QS en weet hoe het te installeren is op een PC3usb? Makkelijk zelf te doen? En het afstellen ook?
Zag op ebay deze.Pk-Power Quickshifter Push Kawasaki ZX 6R 6RR 10R 12R PC3 | eBay
Beetje betaalbaar lijkt mij. Bekend hier?
Zou moeten werken..

Afstellen red je zelf, even de laptop aan de powercommander, quickshifter functie aanzetten, en de fuel cut tijd ingeven die jij wenst..

Is prima op gevoel te finetunen..
Begin ergens rond de 70ms en stel verder af op gevoel
 
Maar heb een vraagje. Wil een Quickshifter kopen en plaatsen. Voor op mijn PC3usb.
WIe heeft een QS en weet hoe het te installeren is op een PC3usb? Makkelijk zelf te doen? En het afstellen ook?
Zag op ebay deze.Pk-Power Quickshifter Push Kawasaki ZX 6R 6RR 10R 12R PC3 | eBay
Beetje betaalbaar lijkt mij. Bekend hier?

Mijn 929rr heeft een PC3usb mét quickshifter, werkt prima! :Y (helaas niet met dat vette geluid omdat de quickshifter op een pc3 de injectie onderbreekt en niet de ontsteking)

Ik heb in mijn geval een gewone microschakelaar gebruikt, zodra ik mijn pookje bedien onderbreekt de quickhifter de injectie even.
 
Zou moeten werken..

Afstellen red je zelf, even de laptop aan de powercommander, quickshifter functie aanzetten, en de fuel cut tijd ingeven die jij wenst..

Is prima op gevoel te finetunen..
Begin ergens rond de 70ms en stel verder af op gevoel
Dank je. Begrijp dat als je laptop aansluit op PC3 alles al uit te lezen is. Geen extra programma dowloads. Toch weer een vraagje, werkt het ook onder ubuntu/linux? Of alleen onder windows?
 
Afgelopen vrijdag nog samen met een maatje lekker door de Eifel bochies gegaan rondom de Rursee (Duitsland). Blijft heerlijk rijden daar op een doordeweekse dag, in het weekend met mooi weer vermeid ik die omgeveing liever ivm de vele zondagsrijders en vele mooie wegen afgesloten. :]

Bij thuiskomst hadden we er toch weer een dikke 500, waarvan 300 fun gehad *D
 

Bijlagen

  • 20190419_104942.jpg
    20190419_104942.jpg
    305,3 KB · Weergaven: 10
  • 20190419_120716.jpg
    20190419_120716.jpg
    207 KB · Weergaven: 9
  • 20190419_141011.jpg
    20190419_141011.jpg
    247,7 KB · Weergaven: 9
  • 20190419_141840.jpg
    20190419_141840.jpg
    326,6 KB · Weergaven: 9
  • 20190419_153049.jpg
    20190419_153049.jpg
    247,4 KB · Weergaven: 9
Onze 954RR blijft z'n best doen maar trekt het niet meer tegen het nieuwe spul.
In 2017 verloor ik het al op TTB van de S1000RR. Zowel de oude als de nieuwe. Veel meer vermogen en koppel maar ook veel meer opties.
In 2018 verloor ik het al van een K7. Had quickshifter en ik hoorde alleen de plofjes toen hij mij voorbij kwam.
Gister trok ik zo te zien gelijkwaardig vanuit de GT op Assen op met een Ducatie. Ben er later naartoe gegaan en het bleek een 939 te zijn met een
vrouwtje erop. Zij kon niet zeggen hoeveel vermogen dat ding heeft dus heb het nagezocht. 112 PK en een koppel van 98Nm. Kom ik aan met 145 achterwiel PK's en een koppel van ook ca 98 Nm. maar zeg niet voor niets vrouwtje. Schat haar op 55 kg. Kom ik aan met bijna 100.

Maar blijf mijn best doen. Ook al weet ik dat ik het verlies tegenwoordig. :+

Kom niet op het circuit maar begin A44 bij Wassenaar is altijd leuk als er andere motoren bij stoplicht vooraan staan. Dan wordt het vaak even kijken wie het snelste weg is en dat lukt mij altij vrij aardig wat er ook staat (misschien in jullie omgeving wat meer bijzondere motoren dan hier ;))

Vraagje trouwens: Volgens flitsmeister app (geeft 0-100 tijd) ben ik sneller met de Fazer (600cc) op 100 dan met de Blade (weet niet hoe exact die app is maar geeft voor Fazer 3,0 seconden, Fireblade net onder de 4.
Nu rijd ik ook al veel langer de Fazer maar was toch verbaasd. Moet misschien nog iets meer wennen aan koppeling van de Blade. Die is dan weer veel sneller boven de 100km/h.
 
Mijn 929rr heeft een PC3usb mét quickshifter, werkt prima! :Y (helaas niet met dat vette geluid omdat de quickshifter op een pc3 de injectie onderbreekt en niet de ontsteking)

Ik heb in mijn geval een gewone microschakelaar gebruikt, zodra ik mijn pookje bedien onderbreekt de quickhifter de injectie even.
Ben benieuwd hoe het gaat klinken. Heb nu zonder QS bij gas dicht lekkere plofjes. Afwachten hoe het resultaat zal zijn. Eerst bestellen en kijken of het inbouwen lukt.
 
Ben benieuwd hoe het gaat klinken. Heb nu zonder QS bij gas dicht lekkere plofjes. Afwachten hoe het resultaat zal zijn. Eerst bestellen en kijken of het inbouwen lukt.

Echt klappen en ploffe zoals een af fabriek quickshifter gaat je niet doen..
Gewoon puur omdat die de ontsteking ook onderbreken tijdens een schakel actie.. de powercommander voor onze motoren doet alleen de injectie onderbreken, maar blijft vonken..

-----------------

Kleine update van de mijne..

Gister de stickers geplakt op de topkuip..
En het standaard kanon is eraf, nieuwe hurric pijp geworden, tot nu toe erg tevreden, hoewel de beugel voor aan het stepje wel netter had gekunt..

Stationair klinkt hij bijna gelijk aan mijn vorige pijp (two brothers titanium) verder kan ik weinig over het geluid zeggen, ik heb er nog niet mee gereden.
 

Bijlagen

  • received_329496797765163.jpeg
    received_329496797765163.jpeg
    94,5 KB · Weergaven: 6
  • received_664392217345371.jpeg
    received_664392217345371.jpeg
    79,8 KB · Weergaven: 6
  • IMG_20190426_162825.jpg
    IMG_20190426_162825.jpg
    164,1 KB · Weergaven: 7
  • IMG_20190426_162815.jpg
    IMG_20190426_162815.jpg
    120,4 KB · Weergaven: 5
  • IMG_20190426_160939.jpg
    IMG_20190426_160939.jpg
    275,6 KB · Weergaven: 5
Ha leuk man!

Het projectje 400 ziet er trouwens ook goed uit :t (ik had nog niet eerder gereageerd op de eerder geplaatste foto's)
 
Echt klappen en ploffe zoals een af fabriek quickshifter gaat je niet doen..
Gewoon puur omdat die de ontsteking ook onderbreken tijdens een schakel actie.. de powercommander voor onze motoren doet alleen de injectie onderbreken, maar blijft vonken..

Klopt, dan zul je een standalone quickshifter moeten aanschaffen zoals bijvoorbeeld een van healtech, HM of annitori.

Ondanks dat werkt het wel degelijk hoor: gewoon met je gas vol open doortrappen naar de volgende versnelling, het is ietsjes sneller maar wat vooral fijn is dat het rustiger op de motor is want je hoeft immers niet meer te koppelen en aan de gashendel te draaien.
 
Mijn 929rr heeft een PC3usb mét quickshifter, werkt prima! :Y (helaas niet met dat vette geluid omdat de quickshifter op een pc3 de injectie onderbreekt en niet de ontsteking)

Ik heb in mijn geval een gewone microschakelaar gebruikt, zodra ik mijn pookje bedien onderbreekt de quickhifter de injectie even.

Ahhh, dat is misschien een leuk projectje . Microswitch plaatsen, aansluiten op de PC 3 connector en software downloaden is wat ik vind op het net.
Hoe simpel kan het zijn :)
Welke onderbreking tijd heb je ingesteld ??
 
Ahhh, dat is misschien een leuk projectje . Microswitch plaatsen, aansluiten op de PC 3 connector en software downloaden is wat ik vind op het net.
Hoe simpel kan het zijn :)
Welke onderbreking tijd heb je ingesteld ??

Ik heb het snoertje waar je een 9V blokbatterij op aan kan sluiten aangepast (je hebt een paar andere pinnetjes in de connector nodig voor de aansluiting van de quickshifter)

daar zit in mijn geval een microswitch aan welke in rust ingedrukt is (het schakelaartje komt dus vrij als ik tegen mijn pookje druk) en hij zit dan aangesloten op het NC contact.

De onderbrekingstijd weet ik zo niet, ik zal straks even een blik werpen waar hij bij mij op staat ingesteld.
 
3 maanden geleden mijn dempers weggebracht om de inlets aan te laten passen. Omdat er maar geen ruk mee gedaan werd, heb ik ze vandaag maar weer opgehaald :/ Heb dus gelijk maar een afspraak gemaakt bij Pajic, 9 mei gaat het dan eindelijk gebeuren *O*
 
Ik had al zoiets gelezen in het SP-topic inderdaad, jammer want Roughneckk is wel echt een vakman wat dat betreft maar het is jammer dat ook hij het zo druk heeft waardoor je zo lang moet wachten :o

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, maar ook bij Pajic komt het goed want daar heb ik ook al veel positieve berichten over gelezen! :t
 
Ik had al zoiets gelezen in het SP-topic inderdaad, jammer want Roughneckk is wel echt een vakman wat dat betreft maar het is jammer dat ook hij het zo druk heeft waardoor je zo lang moet wachten :o

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, maar ook bij Pajic komt het goed want daar heb ik ook al veel positieve berichten over gelezen! :t
Klopt, hij had het erg druk. Hij was ook met wat andere werzaamheden bezig waardoor hij ook niet meer aan zijn eigen werk toekwam. Aan de ene kant beter voor hem, aan de andere kant had hij het na een paar weken ook door kunnen geven dat hij er niet aan toe zou komen. Als ik hem niet gecontact had, had ik mij afgevraagd hoe lang ze daar nog gelegen hadden, van hem kreeg ik maar niets te horen.... :/

Maar goed, heb ze weer. We gaan het wel zien wat het gaat worden de 9e :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan