Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Voordat de CBR900RR kon worden afgesteld moest de patiënt gisteren eerst een by/pas operatie ondergaan als voorbereiding op het synchroniseren.:+

Bekijk bijlage 1385110Bekijk bijlage 1385107

Ook de medische apparatuur is vast aangesloten. Het afstellen kan beginnen.

Bekijk bijlage 1385111

En vanmiddag heb ik hem netjes afgesteld. De motor draait weer fijn rond. Met een vieze carburateur en twee gescheurde membranen kon dat echt niet.
Ook stond de synchronisatie totaal verkeerd evenal de pilotschroeven die alle 4 totaal anders stonden.

Hier een filmpje van het resultaat.


De eigenaar is na het afstellen naar de Pitstopdag van Ten Kate geweest en heeft daar met de SC33 een run laten maken. Was heel nieuwsgierig naar de toestand /prestaties van het blok
Hier de uitdraai die mij werd gestuurd.

1391505
 
Laatst bewerkt:
Ook passend op een 929 toevallig?O-)

Ik heb nog een bolt-on carbon Mivv demper in de aanbieding *O* met e-keur voor een 929.

Dit alles omdat ik het vandaag eindelijk de laatste hand heb kunnen leggen aan mijn uitlaatsysteem!

IMG_20190504_131724.jpg

Zonder ook maar iets. De black widow linkpijp is even wat breder gemaakt en heeft een iets andere hoek gekregen om de onderkuip niet te raken.

IMG_20190504_133547.jpg

En het eindresultaat!
1391525


Moet zeggen... Ziet er wel heel vet uit!:9~

@Joep kun je de laatste foto in de startpost zetten ter vervanging van de oude? :Y
 
de veer is voorzien van een vork ipv ook aan de onderkant, ik weet niet of de 929 dat ook heeft. De afstand van oog boven naar oog van de vork beneden is 30cm.
ik heb er een adapter bij moeten kopen om de veer te verlengen.

Desalniettemin is het toch antwoord op een vraag die ik wel had, maar hier nog niet gesteld had ;)
 
Als ik mijn htev eraf haal (door de pijp te vervangen voor een hol exemplaar) en dan zo een servo buddy erin stop zodat ik geen storingsmelding krijg, dien ik dan ook een re-map te doen?

Ik heb namelijk geen bazzaz of powercommander op mijn fiets,

Dan dit op de standaard mapping? Of is dit erg af te raden.

Reden waarom ik dit wil: meer kabaal stationair/ op lage toeren
 
Ja, je moet hem dan opnieuw afstellen. Standaard mapping gaat uit van die enorme hoeveelheid tegendruk en gebrek aan flow. :t
 
Ff een vraagje . Nou hoorde en lees dingen over dat steeds meer mensen euro 98 gaan tanken ivm het octaan gehalte van de euro 95.die laatste niet best is,na iets langere stilstand . Wie tanken er nog meer 98. ??
 
Heeft niets met octaangehalte te maken. Bij langere stilstand vergomd de huidige benzine sneller als vroeger en er zit ethanol in wat in oudere motoren het rubber kan aantasten. Motoren met carburateurs hebben eerder last van dat vergommen als ze langer stilstaan dan injectiefietsen.
De reden dat sommigen 98 tanken is omdat er minder of bij sommige merken geen ethanol inzit. BP heeft geen ethanol in de 98.
Als je je motor langere tijd stilzet kun je het beste een flesje benzine stabilisator in een volle tank gooien en een stukje rijden zodat het in je carbs of injectiesysteem zit.

Ik tank zelf om de paar tankbeurten BP 98 maar dat is meer voor het idee; baat het niet dan schaadt het niet.
 
Heeft niets met octaangehalte te maken. Bij langere stilstand vergomd de huidige benzine sneller als vroeger en er zit ethanol in wat in oudere motoren het rubber kan aantasten. Motoren met carburateurs hebben eerder last van dat vergommen als ze langer stilstaan dan injectiefietsen.
De reden dat sommigen 98 tanken is omdat er minder of bij sommige merken geen ethanol inzit. BP heeft geen ethanol in de 98.
Als je je motor langere tijd stilzet kun je het beste een flesje benzine stabilisator in een volle tank gooien en een stukje rijden zodat het in je carbs of injectiesysteem zit.

Ik tank zelf om de paar tankbeurten BP 98 maar dat is meer voor het idee; baat het niet dan schaadt het niet.

Exuus dat bedoelde ik ook ethanol. Stom van me.foutje. ik ben nu ook 98 gaan tanken en gooi voor de winterstop flesje erin .maar ben benieuwd of meer blade rijders beetje last hebben van dit.
 
Het is U vergeven :+

Mijn blade staat ongeveer 4 a 5 maanden stil en tank hem gewoon af met 95 omdat hier in de buurt geen bp 98 te krijgen is voor hij de schuur ingaat. In het voorjaar start ie gewoon weer. Als ik hem voor een jaar of langer zou stilzetten dan zou ik er een flesje inmikken.
Dus nergens last van na de winterstop.
 
Ik doe hetzelfde. Bij de '96 blade altijd aftanken en wegzetten, vooral voor de winter. Was ook meer om roestvorming in de tank te voorkomen. Bij de '02 blade doe ik dat ook. Zet trouwens de motor altijd tot de nok gevuld weg. Na elke rit.
Nooit problemen gehad met starten vanwege bezinksel. Wel door dode accu, kapotte sr en kapotte dynamo. Maar dat is een ander verhaal
 
kwam dit tegen voor als je denkt dat er een probleem is met je HESD
zo test je deze
advies van honda

For those of you who think you might be having problems with the Honda Electronic Steering Damper , Honda has provided a quick self-test for comparing minimum and maximum damping, without riding the bike.

Test procedure is as follows..

Raise and support the front of the bike. Move the steering back and forth several times to get a "feel" for minimum damping.

1. Lower the side stand

2. Shift tranny into a gear other than neutral.

3. Open the throttle fully ( WFO ).

4. Turn the ignition switch on ( don't start the engine ) while maintaining steps 1-3.

The HESD icon on the LCD display should start blinking ( If not, start over ).
For the next 10 seconds, the ECM will set the HESD to maximum damping ( full-stiff ). Compare this to minimum damping. If there is no change, replace the HESD unit.

NOTE: This test will not work if the Malfunction Indicator Lamp has indicated a problem exists in the PGM-DSFI ( MIL is flashing ).

Also note: Some moto-mags have implied that the HESD provides no damping when it's "off". This is not true! Unless the HESD unit is damaged ( IE-no oil, etc ), it always provides a small amount of damping, even with the key off.

Now you can see just how much damping the HESD provides, check to see if yours is working, or just impress your friends with your knowledge of Honda PGM-DSFI's self diagnostics.
 
Hallo luitjes,

Ben er weer en heb een fireblade uit 2006 en mij HESD werkt zoals het hoort :):):)

*O* :W

Vandaag een map switcher binnen gekregen voor mijn power commander. Blijkbaar levensgevaarlijke dingen...

1393883


Ehhhh.... jaaa... Heb het uiteraard maar genegeerd :+

1393885


De boel gelijk maar even weggewerkt in de kofferbak en dan binnenkort naar de testbank. Afstelling met en zonder db-killer laten maken:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan