Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

De mijne is van 2002. Heb een aantal jaren terug zowel met de SR als de Dynamo problemen gehad. Toen op internet gezocht en gelijk wat ander spul gekocht. Geen idee meer welk product. Dynamo was 3x geisoleerd en had 5 jaar garantie. Is wel zwart en zal binnenkort wel komen maar ga dan weer zoeken naar up grade. Hou mij dan ook aanbevolen voor de ervaringen.
 
Dat is bij jouw fiets een understatement, als je bij jouw fiets staat en daar "pornopimpspul" roept valt het hele ding uit elkaar en ligt er alleen nog een frame! :+
Iets van pot en ketel? Of balk en splinter?
Denk dat bij jou zelfs het frame er af valt.
:Y
 
Dat is bij jouw fiets een understatement, als je bij jouw fiets staat en daar "pornopimpspul" roept valt het hele ding uit elkaar en ligt er alleen nog een frame! :+
_O-
:^
En hij maar denken dat hij af is... _O-_O-_O-_O-
Kan er altijd nog wat bij verzinnen 🤔




:+



Remschijven gaat nog een lastige worden (lees veel duurder dan waar het in eerste instantie voor geleverd kon worden) hebben dus waarschijnlijk budget "over"...
1400164


🤔:9~
 
Hi,

Sinds vorige week in het bezit van een cbr 954rr! En meteen mijn vraag of er iemand toevallig nog een stuurdemper heeft liggen voor de 954rr. In de bijlage een foto te vinden van mijn 954rr😁.
 

Bijlagen

  • IMG-20190601-WA0008.jpeg
    IMG-20190601-WA0008.jpeg
    258 KB · Weergaven: 3
Iets van pot en ketel? Of balk en splinter?
Denk dat bij jou zelfs het frame er af valt.
:Y

Dat valt op zich wel mee hoor.

Ik heb op mijn blade wat dingetjes vervangen voor wat beter spul mbt het circuitrijden (andere schokdemper, radiale rempomp enz.) maar meer dan dat ook niet.

Verder was mijn motor (ook al voordat ik hem neergelegd had) zeker optisch gezien zeker niet zo strak als die van GB!
 
Oeh! cnc gefreesde ashouders voor radiale remklauwen!
Komt waarschijnlijk nog wel wat meer bij kijken. De oem binnenpoten schijnen wat verlijmd te zijn, dus zouden lastig los te krijgen zijn. Zullen dus nieuwe binnenpoten nodig zijn. Daarbij wil ik de buitenpoten nog in een andere kleur hebben. Samen met het (de)monteren gaat dat een best kostenplaatje worden denk ik zo. Mijn vorkpoten zijn ook net geserviced en afgesteld, dus dat is ook weer zo'n dingetje :/
 
Dat valt op zich wel mee hoor.

Ik heb op mijn blade wat dingetjes vervangen voor wat beter spul mbt het circuitrijden (andere schokdemper, radiale rempomp enz.) maar meer dan dat ook niet.

Verder was mijn motor (ook al voordat ik hem neergelegd had) zeker optisch gezien zeker niet zo strak als die van GB!
Scheelt dat het mijn enige hobby is, maar ik sla ook wel een beetje door he... ;)
 
Komt waarschijnlijk nog wel wat meer bij kijken. De oem binnenpoten schijnen wat verlijmd te zijn, dus zouden lastig los te krijgen zijn. Zullen dus nieuwe binnenpoten nodig zijn. Daarbij wil ik de buitenpoten nog in een andere kleur hebben. Samen met het (de)monteren gaat dat een best kostenplaatje worden denk ik zo. Mijn vorkpoten zijn ook net geserviced en afgesteld, dus dat is ook weer zo'n dingetje :/

Als je tevreden bent met de instellingen is het het makkelijkst om deze even op te schrijven, dan kan je bij een volgende servicebeurt of eventuele aanpassing hem weer zo instellen als hoe hij was.

Het is verder natuurlijk een beetje afhankelijk van wat je zelf kan/wil doen, maar de ashouders zouden bij een specialist geen uitdaging moeten zijn om los te krijgen denk ik.

Maar aangezien de boel net lekker fris is: gewoon lekker wachten tot het weer nodig is voor onderhoud en in de tussentijd geld apart zetten O-)
 
Scheelt dat het mijn enige hobby is, maar ik sla ook wel een beetje door he... ;)

Je hebt ook groot gelijk, daar is het ook hobby voor.
Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat er bij jou niet alleen maar mooie spullen op geschroefd zitten, maar dat de motor gewoon in de puntjes verzorgd is! :Y :t
 
Als je tevreden bent met de instellingen is het het makkelijkst om deze even op te schrijven, dan kan je bij een volgende servicebeurt of eventuele aanpassing hem weer zo instellen als hoe hij was.

Het is verder natuurlijk een beetje afhankelijk van wat je zelf kan/wil doen, maar de ashouders zouden bij een specialist geen uitdaging moeten zijn om los te krijgen denk ik.

Maar aangezien de boel net lekker fris is: gewoon lekker wachten tot het weer nodig is voor onderhoud en in de tussentijd geld apart zetten O-)
Zal het ook wel gaan worden, ashouders zijn net zo duur als de geplande remschijven, dus dat is al ingecalculeerd. Kan straks mijn rem-schakelset en adapterplaatjes weer de verkoop in gooien als ik mijn nieuwe set gemonteerd heb. Kan ik evt weer de binnenpoten van bekostigen. Dan blijven alleen de buitenpoten anodiseren en wat klein spul over. Zal evt een klus voor volgende winter oid worden, gaan het wel zien. :)
 
Is zo'n stuurdemper nou eigenlijk echt een vereiste als je het circuit op gaat met het sc50 model? Op het internet is er veel over te vinden in ieder geval...
 
Dat valt op zich wel mee hoor.

Ik heb op mijn blade wat dingetjes vervangen voor wat beter spul mbt het circuitrijden (andere schokdemper, radiale rempomp enz.) maar meer dan dat ook niet.

Verder was mijn motor (ook al voordat ik hem neergelegd had) zeker optisch gezien zeker niet zo strak als die van GB!
Heb gereageerd bij de verkeerde. Moest bij Chris zijn. Denk dat hij een extra hypotheek heeft afgesloten. :+
 
Komt waarschijnlijk nog wel wat meer bij kijken. De oem binnenpoten schijnen wat verlijmd te zijn, dus zouden lastig los te krijgen zijn. Zullen dus nieuwe binnenpoten nodig zijn. Daarbij wil ik de buitenpoten nog in een andere kleur hebben. Samen met het (de)monteren gaat dat een best kostenplaatje worden denk ik zo. Mijn vorkpoten zijn ook net geserviced en afgesteld, dus dat is ook weer zo'n dingetje :/
Zoals ik net zeg. Was bij verkeerde gereageerd. En hypotheek zal ook een dingetje zijn. 8-)
 
Dames en heren, zouden jullie je even willen buigen over mijn probleempje?
Heb een pptuning rem-schakelsetje op de 2004 cbr1000rr gezet en verving ook de remlicht sensor. Heb toen per ongeluk sluiting gemaakt tegen het chassis en nu doen mijn knipperlichten en remlichten het niet meer? Iemand die gelijk weet wat er gesneuveld is voordat ik allemaal verkeerde dingen ga controleren. Bedankt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan