Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

1405313
 
Maar lees dat je de cd moet gebruiken. Is dat zo? Kan het ook met het killswitch programma dat op de site van Powercommander is te vinden?
Ben op zoek naar een uitleen laptop met windows maar als het niet kan zonder cd hoeft dat ook niet.

CD is niet nodig hoor, heb ik destijds ook zonder cd gedaan 😉

Ik zal van de week eens ff kijken hoe het ook alweer zat :t
 
CD is niet nodig hoor, heb ik destijds ook zonder cd gedaan 😉

Ik zal van de week eens ff kijken hoe het ook alweer zat :t
Dank je Joep.
Las dat ook op een andere site. Inmiddels een laptop met windows te leen. Morgen maar proberen. En als het lukt instellen op waardes die in het topic staan. 5000 rpm en 65ms. Ben benieuwd.
Wordt vervolgd.
 
Hallo! Technisch vraagje: dit weekend eigenaar geworden van een hele mooie 2006 met 45k kilometer. Alleen het schakelen lijkt een puntje: hij wil zo nu en dan niet terug schakelen, zowel rijdend niet, als stilstaand niet. Is dit een kwaaltje? Wat kan het zijn? Koppeling lijkt wel volledig te ontkoppelen.. ingeslagen korf?

$_86.jpeg
 
Quickshifter zit erop. Met gedownloade software Shift Kill software for PCIIIUSB de zaak ge-enabled. Daarna zou ik via de normale Powercommander software Kill Shift options moeten vinden. Heb PC III USB Control Center Software geïnstalleerd maar zie nergens Kill Shift Options. Navraag bij powercommander centrum leerde dat je op de PCIIIUSB niet het rpm en kill time kunt instellen. Terwijl dat wel hier staat op het forum: First Ride after Dynojet Quickshifter Install on CBR954 - Honda Motorcycles - FireBlades.org
Zit het centrum ernaast en mis ik toch het bestand Kill Switch Options? En waar is die dan wel te vinden?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteravond niet meer de tijd gehad om te kijken, maar ik weet 100% zeker dat ik bij mijn motor het toerental en de tijd heb ingesteld.

Vanavond heb ik nog niks in de planning staan en zal ik wél kijken :Y
 
Hallo! Technisch vraagje: dit weekend eigenaar geworden van een hele mooie 2006 met 45k kilometer. Alleen het schakelen lijkt een puntje: hij wil zo nu en dan niet terug schakelen, zowel rijdend niet, als stilstaand niet. Is dit een kwaaltje? Wat kan het zijn? Koppeling lijkt wel volledig te ontkoppelen.. ingeslagen korf?

Bekijk bijlage 1406227
Mooie Blade, verse olie en goede ketting doet ook wonderen *D
 
Ik heb gisteravond niet meer de tijd gehad om te kijken, maar ik weet 100% zeker dat ik bij mijn motor het toerental en de tijd heb ingesteld.

Vanavond heb ik nog niks in de planning staan en zal ik wél kijken :Y

Ben benieuwd Joep. Als je weet waar ik de map shift kill options kan vinden wil ik wel proberen met de ms te spelen. Wat is bij jou een goede schakeltijd? Heb ik een richt.

Heb ermee gereden vandaag. Van 1 naar 2 doetie het niet. Zet het in z'n vrij. Vanaf 2 werkt het prima. Onder de 5000 rpm niks maar vanaf 5000 rpm werkt het.
Schakeltijd weet ik dus niet maar als ik de sites moet geloven is het 65 ms.
Waar ik wel voor op moet passen is dat ik doorschakel. Niet zachtjes het pookje aantikken maar echt stevig doorschakelen.
Aan het begin voelde je dat er geschakeld werd. Net als schakelen bij 6000 rpm, gasdicht en zonder koppeling opschakelen. Geeft ook zo'n schokje.

Bij goed doordrukken geen enkel schokje maar een mooie opname.

Een paar keer gehad dat ik te zachtjes schakelde en gas dicht deed. Bak kwam toen tussen de versnellingen. Ook een paar keer bij vol accelereren de koppeling ingetrokken en opschakelen. Vindt de motor op niet leuk. Geen geratel van de bak maar zit dan ineens tussen de versnellingen en knalt dan terug naar waar het vandaan kwam. Wel max rpm omdat je misschakelde.

Denk dat ik het nu onder de knie heb. Gewoon bewust van de koppeling afblijven maar wel bewust schakelen. Geprobeerd vanaf 5000 rpm tot 10.000 rpm. En werkt prima.
 
Hallo! Technisch vraagje: dit weekend eigenaar geworden van een hele mooie 2006 met 45k kilometer. Alleen het schakelen lijkt een puntje: hij wil zo nu en dan niet terug schakelen, zowel rijdend niet, als stilstaand niet. Is dit een kwaaltje? Wat kan het zijn? Koppeling lijkt wel volledig te ontkoppelen.. ingeslagen korf?

Bekijk bijlage 1406227
Zo nu en dan? Wat bedoel je daarmee? Bij welke toerentallen?

Heb het ook weleens maar dan ben ik aan het toeren en niet motorrijden. Laat de bak dan te laag in toeren lopen en snelheid veel te laag voor die versnelling. Dan gaat het soms stroef of niet. Opschakelen helpt bij mij altijd.
 
Daar zijn we weer met wat info over de power commander 8-)

Je moet even de software openen en de power commander aan de laptop hangen (motor even op contact zodat de power commander het ook doet)

Vervolgens ga je boven in de balk naar: Power Commander Tools > Schakel Stop Opties

1406431


In het scherm dat dan verschijnt kan je instellen vanaf welk toerental de QS moet werken en hoe lang je de onderbrekingstijd wil hebben.

1406432


De waardes in het scherm zijn de waardes die in mijn pc3 usb staan ;)

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Daar zijn we weer met wat info over de power commander 8-)

Je moet even de software openen en de power commander aan de laptop hangen (motor even op contact zodat de power commander het ook doet)

Vervolgens ga je boven in de balk naar: Power Commander Tools > Schakel Stop Opties

Bekijk bijlage 1406431

In het scherm dat dan verschijnt kan je instellen vanaf welk toerental de QS moet werken en hoe lang je de onderbrekingstijd wil hebben.

Bekijk bijlage 1406432

De waardes in het scherm zijn de waardes die in mijn pc3 usb staan ;)

Succes!
Dank je Joep.

Was er dus bijna. Ben alle schermen langsgegaan maar niet herkend dat het Schakel Stop Opties moest zijn.
Zo zie je maar weer dat een plaatje wonderen verricht.

Bij mij staat het op 5000 rpm. Proefondervindelijk gevonden.
Schakeltijd onbekend. Zal checken of het 65ms is.
Die 5000 vind ik wel lekker. Werkt dus ook als je aan het toeren bent.

Blijkt dus dat een PowerCommander centrum ook niet alles weet. Zij gaven aan dat de PC3usb niet in te stellen was. Wel de PC5.
 
Dank je Joep.

Was er dus bijna. Ben alle schermen langsgegaan maar niet herkend dat het Schakel Stop Opties moest zijn.
Zo zie je maar weer dat een plaatje wonderen verricht.

Bij mij staat het op 5000 rpm. Proefondervindelijk gevonden.
Schakeltijd onbekend. Zal checken of het 65ms is.
Die 5000 vind ik wel lekker. Werkt dus ook als je aan het toeren bent.

Blijkt dus dat een PowerCommander centrum ook niet alles weet. Zij gaven aan dat de PC3usb niet in te stellen was. Wel de PC5.
Correctie. Heb dezelfde software zo te zien maar zie niet bij het pull down dezelfde opties als bij jou. Komt het misschien omdat het nog niet gekoppeld is aan de PC3usb?
1562097320651-2043478261.jpg
 
Zo ver ik weet moet de PC3 inderdaad verbonden zijn aan je PC en moet je het contact aanzetten.
Op mijn vorige motor had ik ook een PC3 i.c.m. een quickshifter.
 
Mooie Blade, verse olie en goede ketting doet ook wonderen *D

Yep, versleten transmissiedempers helpen ook niet echt mee.

En inderdaad olie; mijn blade was vers afgevuld met motul 5100 toen ik hem kocht. Na ongeveer 3000 km begon ze wat hakerig te schakelen, Castrol erin en nooit meer last van gehad.
 
Je moet inderdaad even verbinding maken met de power commander, stond ook in mijn vorige bericht ;)
Excuus Joep, je had het goed opgeschreven.

Net gekeken en het klopt. Pulldownmenu wat jij hebt komt pas tevoorschijn nadat het contact van de motor is aangezet.
Bleek dat rpm niet op 5000 stond zoals ik dacht te ondervinden bij het schakelen maar op 4000. Heb het op 5000 gezet.
Schakeltijd stond op 65 en heb ik zo gelaten.

Voelt nu rustiger aan bij handschakelen. Vooral van 1 naar 2 geen weerstand. Denk dat bij 4000 de QS ingreep in combinatie met onstekingsonderbreking en afsluiten injectie waardoor het wat zenuwachtig werd als ik schakelde met koppeling. Gaat nu een stuk rustiger. Ben er blij mee.

Dank voor de foto's en de tip de PC3usb op contact te zetten en dan nog eens kijken.

20190703_182317.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan