Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Mijn motor werd afgeleverd met een 180 achterband. Heb er daarna gewoon de originele maat onder gelegd. Stuurt nog steeds goed *O*
 
Volgens mij is 190 de standaard maat voor een 929, alleen bij een hoogte van 50, ik heb gekozen voor een 55 en dat vindt ik fijner sturen.
 
Klopt, het achterwiel staat nog (net) op de grond. Da's ideaal als het wiel er uit moet en weer terug gezet. Je rolt 'm dan op z'n plek en hoeft niks te tillen o.i.d. 😉

Dat is zeker handig, ik loop nu iedere keer te kutten door er iets onder te leggen wat qua hoogte net goed past..
(Ik wil nog steeds een keer iets maken zodat de achterremklauw kan blijven zitten, maar heb simpelweg te veel projectjes liggen :X)

@Vuurmesje: Ik heb je vanmorgen gezien op het circuit! :Y
(Je was druk bezig met uitleg geven aan je groepje dus heb je maar niet gestoord ;) )
 
Dat is zeker handig, ik loop nu iedere keer te kutten door er iets onder te leggen wat qua hoogte net goed past..
(Ik wil nog steeds een keer iets maken zodat de achterremklauw kan blijven zitten, maar heb simpelweg te veel projectjes liggen :X)

@Vuurmesje: Ik heb je vanmorgen gezien op het circuit! :Y
(Je was druk bezig met uitleg geven aan je groepje dus heb je maar niet gestoord ;) )
Gewoon aanlopen Joep. Dat uitleggen kan de hele dag. Warm handje is altijd beter dan een digitale groet. Alhoewel die ook gewaardeerd wordt natuurlijk.

Maar waar was jij dan? Wat reed jij op Assen? Bedoel niet je tijd maar wat voor sessies.
 
Gewoon aanlopen Joep. Dat uitleggen kan de hele dag. Warm handje is altijd beter dan een digitale groet. Alhoewel die ook gewaardeerd wordt natuurlijk.

Maar waar was jij dan? Wat reed jij op Assen? Bedoel niet je tijd maar wat voor sessies.

Je was net bezig met de debriefing na een sessie, die mensen hebben betaald voor een leuke en leerzame dag dus daar ga ik niet tussendoor lopen klooien ;)

Ik zou rijden in vrij rijden light maar mijn helm was afgekeurd dus heb alleen even wat gekeken en was dus weer bijtijds thuis, anders had ik je later nog wel even opnieuw opgezocht om een handje te schudden.

Ik ben er vrijdag 2 augustus weer, wie weet dan een herkansing? :t
 
Afgelopen vrijdag meegedaan aan de Honda CRE dag, geweldige dag gehad en alles toppie geregeld. De ochtend op de kleine track vertoefd en s'middags 2 sessie's op het "echte" circuit, dat was wel relaxing tov de korte baantjes! *D
Een aanrader om eens te doen :Y
 

Bijlagen

  • 20190712_075350.jpg
    20190712_075350.jpg
    248 KB · Weergaven: 11
  • 20190712_104536.jpg
    20190712_104536.jpg
    190,1 KB · Weergaven: 12
  • 20190712_121537.1.jpg
    20190712_121537.1.jpg
    170 KB · Weergaven: 12
  • IMG-20190713-WA0007.jpg
    IMG-20190713-WA0007.jpg
    233,2 KB · Weergaven: 11
  • wegrace info 5.jpg
    wegrace info 5.jpg
    71,1 KB · Weergaven: 14
  • wegrace info.jpg
    wegrace info.jpg
    59,1 KB · Weergaven: 11
  • wegrace info 6.jpg
    wegrace info 6.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 13
Je was net bezig met de debriefing na een sessie, die mensen hebben betaald voor een leuke en leerzame dag dus daar ga ik niet tussendoor lopen klooien ;)

Ik zou rijden in vrij rijden light maar mijn helm was afgekeurd dus heb alleen even wat gekeken en was dus weer bijtijds thuis, anders had ik je later nog wel even opnieuw opgezocht om een handje te schudden.

Ik ben er vrijdag 2 augustus weer, wie weet dan een herkansing? :t
Begrijp je, doe ik ook nooit.

Hoorde van Menno (RSZ) dat hij iemand met een helm uit 2005 had geweigerd. Was jij dat dan? Heeft hij ook nog gezegd waarom dat zo is?

Wordt dus 2 augustus dat handje schudden. Moet je wel een nieuwe helm of eentje van max 5 jaar hebben natuurlijk. 😆
 
Doen ze nog steeds zo moeilijk over helmen? Begrijp dat je een handelingskader nodig hebt, maar eigenlijk zegt de leeftijd lang niet alles.
 
Begrijp je, doe ik ook nooit.

Hoorde van Menno (RSZ) dat hij iemand met een helm uit 2005 had geweigerd. Was jij dat dan? Heeft hij ook nog gezegd waarom dat zo is?

Wordt dus 2 augustus dat handje schudden. Moet je wel een nieuwe helm of eentje van max 5 jaar hebben natuurlijk. 😆

Haha nee mijn helm was niet van 2005!
De helm was afgekeurd omdat er op de achterkant een schaafplekje zat van mijn crash laatst en er zou daar ook een scheurtje zitten.

Het scheurtje zag ik niet maar ik respecteer zijn keuze hoor, veiligheid boven alles! :t

Nieuwe helm komt eraan dus 2 augustus moet goedkomen :Y
 
Afgelopen vrijdag meegedaan aan de Honda CRE dag, geweldige dag gehad en alles toppie geregeld. De ochtend op de kleine track vertoefd en s'middags 2 sessie's op het "echte" circuit, dat was wel relaxing tov de korte baantjes! *D
Een aanrader om eens te doen :Y

Mooie plaatjes :t en zeker een aanrader. 4 juni ook geweest en 26-08 ook maar een dagje geboekt :)
 

Bijlagen

  • RC 4 juni.jpg
    RC 4 juni.jpg
    164,4 KB · Weergaven: 10
Aangezien het spuiten en laten spuiten topic niet echt levendig meer is... Vraag ik het hier ook maar even....

Ik ben weer op zoek naar een spuiter voor het spuiten van een voorspatbord. Kent iemand hier een spuiter in de omgeving van Rotterdam die dat voor een leuk prijsje kan?
 
Aangezien het spuiten en laten spuiten topic niet echt levendig meer is... Vraag ik het hier ook maar even....

Ik ben weer op zoek naar een spuiter voor het spuiten van een voorspatbord. Kent iemand hier een spuiter in de omgeving van Rotterdam die dat voor een leuk prijsje kan?

FZR rene woont in de buurt van Rotjeknor, zit ook in dat spuiten topic. Zou hem eens een PBtje sturen.

edit; zie net in spuiten topic dat je Rene al benaderd hebt min of meer. Weet uit ervaring dat je wel veel geduld moet hebben ;)
 
Laatst bewerkt:
FZR rene woont in de buurt van Rotjeknor, zit ook in dat spuiten topic. Zou hem eens een PBtje sturen.

edit; zie net in spuiten topic dat je Rene al benaderd hebt min of meer. Weet uit ervaring dat je wel veel geduld moet hebben ;)
Heb bij hem mijn racetail en endurance topkuip gebracht, is tot 2x toe terug gegaan. Was wat lastig omdat het geen oem kuipen waren, en zo nog wat kleine missers. Maar goed, het is nu alleen een oem spatbord. Maar heb hem al ff niet meer op MF gezien...

Ietsje verder rijden is ook geen punt, als het maar goed gebeurt. :)
 
Samen met mn maat ook besloten om wat vaker een dagje te pakken! *D

Bij deze nog een stukje film van een geslaagde Honda-CRExpirience dag op Assen,

Honda CRE dag Assen
Ziet er inderdaad leuk uit.
Als je meer bochtentraining wilt hebben is op Midland bij 2The Experience een mogelijke optie.
Ook een klein baantje maar wel met alleen bochten achter elkaar.
 
Ziet er inderdaad leuk uit.
Als je meer bochtentraining wilt hebben is op Midland bij 2The Experience een mogelijke optie.
Ook een klein baantje maar wel met alleen bochten achter elkaar.

Afslagen, Flight Forum en industrie terreintjes genoeg hier in de buurt en Eifel/Luxemburg op een uurtje rijden maar ik vind dit wel iets om er 2x per jaar in te houden (Circuit) en voor de rest lekker laagvliegen door heuvelachtige landschappen 8-)

Mooi filmpje Marco, maar als ik je zo zie rijden dan kun je makkelijk een stuk rapper rond :t

Niet verder vertellen he!!! :X

Was een mooie dag en we zullen de volgende x wel eens kijken wat er in zit... })

Vandaag ook nog eens prachtige foto's van Honda gekregen *D

19AP1-1931.jpg
 

Bijlagen

  • 19AP1-1967.jpg
    19AP1-1967.jpg
    100,4 KB · Weergaven: 5
  • 19AP1-1908.jpg
    19AP1-1908.jpg
    166,9 KB · Weergaven: 7
  • 19AP1-1913.jpg
    19AP1-1913.jpg
    147,2 KB · Weergaven: 6
  • 19AP1-8213.1.jpg
    19AP1-8213.1.jpg
    108,5 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan