Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Afslagen, Flight Forum en industrie terreintjes genoeg hier in de buurt en Eifel/Luxemburg op een uurtje rijden maar ik vind dit wel iets om er 2x per jaar in te houden (Circuit) en voor de rest lekker laagvliegen door heuvelachtige landschappen 8-)



Niet verder vertellen he!!! :X

Was een mooie dag en we zullen de volgende x wel eens kijken wat er in zit... })

Vandaag ook nog eens prachtige foto's van Honda gekregen *D

Bekijk bijlage 1411574
Mooie fotos!!!
 
Volgende x, koplampen afplakken en spiegels & nr-plaat verwijderen voordat we gaan!

:t:t:t

Precies, en na 3 circuitdagen een circuitfiets aanschaffen _O-

Paar weekjes vrij en gister ff verse vloeistoffen in blade gedaan. Rijden zal van de week wel niks meer worden......of het wordt een nachtrit
 
Nu ik wat meer op het circuit rij ben ik een beetje aan het kijken naar een stuurdemper. Heb ik hem echt nodig? Misschien niet maar het staat wel leuk :+
En zou het wel fijn vinden als er iets is wat een foutje kan opvangen mocht dit nodig zijn.

Zijn er mensen met ervaring met een demper op een 929? Ik kom van alles tegen online, van 40 euro op aliexpress tot 340 euro van hyperpro. Met andere woorden, heeft het een toevoegende waarde en zo ja welke?
 
Nu ik wat meer op het circuit rij ben ik een beetje aan het kijken naar een stuurdemper. Heb ik hem echt nodig? Misschien niet maar het staat wel leuk :+
En zou het wel fijn vinden als er iets is wat een foutje kan opvangen mocht dit nodig zijn.

Zijn er mensen met ervaring met een demper op een 929? Ik kom van alles tegen online, van 40 euro op aliexpress tot 340 euro van hyperpro. Met andere woorden, heeft het een toevoegende waarde en zo ja welke?

Ik heb een demper liggen voor een 929 maar heb er nooit mee gereden (ik kon hem voor een zacht prijsje bij mijn schokdemper krijgen maar sindsdien ligt hij in de garage)

Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik een stuurdemper nodig zou hebben, ook niet op het circuit.

Alhoewel: misschien was ik dan wel niet onderuit gegaan! :+

Deze stuurdemper heb ik maandag op marktplaats gezet, ik zal zo de link even opzoeken.

Als je interesse hebt hoor ik het wel, de prijs is overigens een marktplaats prijs dus daar kan nog wel een motor-forum-fireblade-topic- korting overheen :P
 
Ik heb een demper liggen voor een 929 maar heb er nooit mee gereden (ik kon hem voor een zacht prijsje bij mijn schokdemper krijgen maar sindsdien ligt hij in de garage)

Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik een stuurdemper nodig zou hebben, ook niet op het circuit.

Alhoewel: misschien was ik dan wel niet onderuit gegaan! :+

Deze stuurdemper heb ik maandag op marktplaats gezet, ik zal zo de link even opzoeken.

Als je interesse hebt hoor ik het wel, de prijs is overigens een marktplaats prijs dus daar kan nog wel een motor-forum-fireblade-topic- korting overheen :P

Ik had hem al gezien op MP en ik vroeg me al af of jij dat was.
Maar ik ben wel benieuwd naar de super de luxe MF fireblade topic special price korting natuurlijk. ;)
 
Precies, en na 3 circuitdagen een circuitfiets aanschaffen _O-

Paar weekjes vrij en gister ff verse vloeistoffen in blade gedaan. Rijden zal van de week wel niks meer worden......of het wordt een nachtrit

IMG_20190724_121132.jpg


Het was nou niet echt heel erg lekker om een stukje te rijden vandaag, maar je moet toch wat hè _O- Het zonnetje kookt je ongeacht je snelheid helemaal gaar in je motorpak.

Nog een paar dagen volhouden:9
 
Bekijk bijlage 1412019

Het was nou niet echt heel erg lekker om een stukje te rijden vandaag, maar je moet toch wat hè _O- Het zonnetje kookt je ongeacht je snelheid helemaal gaar in je motorpak.

Nog een paar dagen volhouden:9
Hulde aan jou. Rijden in een motorpak. 👍
Zag vandaag een paar rijders in t-shirt en zelf 1 in korte broek. Denken dat ze onschendbaar zijn. Moet er niet aan denken dat ze een schuiver maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Hulde aan jou. Rijden in een motorpak. 👍
Zag vandaag een paar rijders in t-shirt en zelf 1 in korte broek. Denken dat ze onschendbaar zijn. Moet er niet aan denken dat ze een schuiver maken.

Roep altijd maar dat als ik het pak niet meer voor mezelf aan heb, dan maar voor de hulpdiensten. Moet er toch niet aan denken hoe ze je tegenkomen als je zonder pak aan de glij gaat... -O- Maar daar moeten we maar niet teveel aan denken :9

Vandaag vroege dienst. Ritje naar werk word de meeste plezierige van vandaag. Buitentemperatuur is op dit moment "maar" 23 graden :+
 
Bekijk bijlage 1412019

Het was nou niet echt heel erg lekker om een stukje te rijden vandaag, maar je moet toch wat hè _O- Het zonnetje kookt je ongeacht je snelheid helemaal gaar in je motorpak.

Nog een paar dagen volhouden:9

30 graden is voor mij toch echt de grens. Tegen de 30 is het nog net te doen, ritsen van de mouwen open en mouw over de doorwaaihandschoentjes, rits van jas stukje open, en een route met weinig stoplichten, das mijn hitte protocol ;)

Zonder pak een eind gaan rijden is voor mij ook een no go; Hooguit in spijkerbroek en T shirt om ff boodschap te doen oid.
 
Ik had hem al gezien op MP en ik vroeg me al af of jij dat was.
Maar ik ben wel benieuwd naar de super de luxe MF fireblade topic special price korting natuurlijk. ;)


deze korting is de vraagprijs van marktplaats -4 tientjes ;)
 
Tja verstandig is het misschien niet, maar ik sta er net zo in als @65x45.2.

Ik rijd altijd met beschermende kleding maar als ik bijvoorbeeld even een blokje om moet om een testritje te doen, of even aan de andere kant van het dorp moet zijn durf ik het wel aan met gewone kleding.

Natuurlijk kan je dan nog steeds vallen of van je sokken gereden worden maar toch is dat risico en het tempo een stuk lager als je alleen maar van A naar B moet en niet een aantal lekkere bochtjes tegenkomt...
 
Begrijpelijk en verleidelijk. Als ik even naar de andere kant moet doe ik beschermende kleding aan. Hetzij een jasje met bescherming of een half motorpak. Wel weer laarzen en handschoenen.

Heb jaren terug met een brommer even wat gehaald. Gympies aan, spijkerbroek en t-shirt. Ging onderuit op een dijkweg met gravel. Kon knieschijf zien zitten. Allemaal goed gekomen maar had en heb mijn lesje geleerd.

Wil niet de prediker uithangen. Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid want zijn hier grote mensen.
 
Sinds 2 dagen aan het rijden op de Fireblade, het duurde allemaal wat langer omdat ik mijn buitenlands rijbewijs ook nog moest omwisselen voor een Nederlands.

Maar jeetje mina wat een verschil met de 650cc Honda lesmoter.
De eerste meters rechtuit ging prima, de bochtjes om de wijk uit te komen ook.
Maar daarna de echte bochten...…..

Oei oei nu merkt je pas echt wat sturen met je lichaam doet, dat leer je niet tijdens het lessen.
Maar ik heb 2 avonden heerlijk gereden, 250 km puur genieten. Ik moet echt meters maken nu.
Nu ook de nadelen ondervonden van een niet al te dure systeemhelm, dus heb maar een nieuwe gekocht.
HJC Rpha 70 coptic. Daar ben ik helemaal tevreden over. Veel lichter, veel stiller, veel veiliger en veel mooier.
Ook mezelf mar een paar bijpassende handschoentjes gegund.

Genieten puur sang, dus zie je deze blauwe 954 in omgeving Rotterdam rijden, wees dan geduldig.
Ik doe verschrikkelijk mijn best

Gr. Patrick
 

Bijlagen

  • RPHA_70_COPTIC_MC4H_1_ml.jpg
    RPHA_70_COPTIC_MC4H_1_ml.jpg
    57,7 KB · Weergaven: 3
Begrijpelijk en verleidelijk. Als ik even naar de andere kant moet doe ik beschermende kleding aan. Hetzij een jasje met bescherming of een half motorpak. Wel weer laarzen en handschoenen.

Heb jaren terug met een brommer even wat gehaald. Gympies aan, spijkerbroek en t-shirt. Ging onderuit op een dijkweg met gravel. Kon knieschijf zien zitten. Allemaal goed gekomen maar had en heb mijn lesje geleerd.

Wil niet de prediker uithangen. Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid want zijn hier grote mensen.

Ik doe het ook echt alleen als ik van A naar B moet en stukjes weg zoals over de dijk kom ik dan ook niet ;)

Maar soms is het niet verkeerd om het er eens over te hebben en het vanuit een ander perspectief te zien.

Over beschermende kleding gesproken: wie van jullie gebruikt een backprotector?

Ik zal zelf even aftrappen: Ik heb er eentje voor als ik op het circuit rijd en bij veel organisaties is dat verplicht. Toch gebruikte ik hem als het even hoefde niet omdat je toch een beetje meer beperkt wordt in je bewegingsvrijheid en het is natuurlijk een stukje warmer.
Toen ik in mei dit jaar onderuit ging op Assen had ik deze dus ook niet om en meteen na de landing had ik pijn in mijn rug. Gelukkig was dat na even tot rust komen alweer weg getrokken maar ik besef wel dat ik erg veel geluk gehad heb en zeker op het circuit zal ik nooit meer zonder rijden.
 
Sinds 2 dagen aan het rijden op de Fireblade, het duurde allemaal wat langer omdat ik mijn buitenlands rijbewijs ook nog moest omwisselen voor een Nederlands.

Maar jeetje mina wat een verschil met de 650cc Honda lesmoter.
De eerste meters rechtuit ging prima, de bochtjes om de wijk uit te komen ook.
Maar daarna de echte bochten...…..

Oei oei nu merkt je pas echt wat sturen met je lichaam doet, dat leer je niet tijdens het lessen.
Maar ik heb 2 avonden heerlijk gereden, 250 km puur genieten. Ik moet echt meters maken nu.
Nu ook de nadelen ondervonden van een niet al te dure systeemhelm, dus heb maar een nieuwe gekocht.
HJC Rpha 70 coptic. Daar ben ik helemaal tevreden over. Veel lichter, veel stiller, veel veiliger en veel mooier.
Ook mezelf mar een paar bijpassende handschoentjes gegund.

Genieten puur sang, dus zie je deze blauwe 954 in omgeving Rotterdam rijden, wees dan geduldig.
Ik doe verschrikkelijk mijn best

Gr. Patrick

Dat verschil geloof ik wel ja! 8-)
Verder gewoon lekker gaan rijden en ervaring opdoen en laat je ook niet gek maken dat je misschien niet vlot genoeg bent, iedereen heeft het moeten leren! ;)

Een goede helm is zeker belangrijk.
Toen ik aan het lessen was had ik een helm van de rijschool en deze leek goed te passen.
Tegen het einde van mijn lessen had ik inmiddels mijn uitrusting al gekocht en ik had toen een Shoei XR1000 gekocht en had spijt dat ik niet meteen vanaf dag met een goede helm gereden had, je kan je dan ineens veel beter concentreren op alles en echt met het rijden bezig zijn :t

Ik heb sinds eergisteren mijn nieuwe helm eindelijk! :

Deze keer is het een Shoei X-Spirit III geworden })
H1-Shoei-X-Spirit-III-Matt-Schwarz-215178_410_19.JPG
 
deze korting is de vraagprijs van marktplaats -4 tientjes ;)
Daar ga ik even over nadenken, zoals ik al zei het heeft geen haast en heb hem nog niet echt nodig. :+



Ik doe het ook echt alleen als ik van A naar B moet en stukjes weg zoals over de dijk kom ik dan ook niet ;)

Maar soms is het niet verkeerd om het er eens over te hebben en het vanuit een ander perspectief te zien.

Over beschermende kleding gesproken: wie van jullie gebruikt een backprotector?

Ik zal zelf even aftrappen: Ik heb er eentje voor als ik op het circuit rijd en bij veel organisaties is dat verplicht. Toch gebruikte ik hem als het even hoefde niet omdat je toch een beetje meer beperkt wordt in je bewegingsvrijheid en het is natuurlijk een stukje warmer.
Toen ik in mei dit jaar onderuit ging op Assen had ik deze dus ook niet om en meteen na de landing had ik pijn in mijn rug. Gelukkig was dat na even tot rust komen alweer weg getrokken maar ik besef wel dat ik erg veel geluk gehad heb en zeker op het circuit zal ik nooit meer zonder rijden.

Ik rij eigenlijk ook alleen op het circuit met een backprotector, zoals je zelf aan aangaf hij is toch erg warm en voor het rondje om de kerk vind ik het zo'n gedoe. Op het circuit geeft het me ook iets meer een veiligheidsgevoel (maar dat zit vooral tussen de oren)
 
Terug
Bovenaan Onderaan