Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Ik doe het ook echt alleen als ik van A naar B moet en stukjes weg zoals over de dijk kom ik dan ook niet ;)

Maar soms is het niet verkeerd om het er eens over te hebben en het vanuit een ander perspectief te zien.

Over beschermende kleding gesproken: wie van jullie gebruikt een backprotector?

Ik zal zelf even aftrappen: Ik heb er eentje voor als ik op het circuit rijd en bij veel organisaties is dat verplicht. Toch gebruikte ik hem als het even hoefde niet omdat je toch een beetje meer beperkt wordt in je bewegingsvrijheid en het is natuurlijk een stukje warmer.
Toen ik in mei dit jaar onderuit ging op Assen had ik deze dus ook niet om en meteen na de landing had ik pijn in mijn rug. Gelukkig was dat na even tot rust komen alweer weg getrokken maar ik besef wel dat ik erg veel geluk gehad heb en zeker op het circuit zal ik nooit meer zonder rijden.

Ik rij nu sinds 2 jaar altijd met rugprotector. Niet zon fancy MotoGP ding, maar een insteek protector van Revit.

Vond het in eerste instantie echt vervelend dat er wat extra's op je rug zit, maar ondertussen weet ik niet beter meer. Zonder voelt nu heel kaal :+

Ik rij voor de rest ook altijd met een tas op mijn rug, deze heeft ook een rugprotector, dus vind het wel belangrijk dat ik om mijn rug denk. Je hebt toch al gauw vrij veel in die tas zitten en als je er op valt dan is het zonder de rugprotectoren toch een heel stuk minder prettig denk ik zo...:X
 
Sinds 2 dagen aan het rijden op de Fireblade, het duurde allemaal wat langer omdat ik mijn buitenlands rijbewijs ook nog moest omwisselen voor een Nederlands.

Maar jeetje mina wat een verschil met de 650cc Honda lesmoter.
De eerste meters rechtuit ging prima, de bochtjes om de wijk uit te komen ook.
Maar daarna de echte bochten...…..

Oei oei nu merkt je pas echt wat sturen met je lichaam doet, dat leer je niet tijdens het lessen.
Maar ik heb 2 avonden heerlijk gereden, 250 km puur genieten. Ik moet echt meters maken nu.
Nu ook de nadelen ondervonden van een niet al te dure systeemhelm, dus heb maar een nieuwe gekocht.
HJC Rpha 70 coptic. Daar ben ik helemaal tevreden over. Veel lichter, veel stiller, veel veiliger en veel mooier.
Ook mezelf mar een paar bijpassende handschoentjes gegund.

Genieten puur sang, dus zie je deze blauwe 954 in omgeving Rotterdam rijden, wees dan geduldig.
Ik doe verschrikkelijk mijn best

Gr. Patrick

Zit nogal wat verschil tussen een 650, waarschijnlijk een cb650? En een fireblade. Dan is sturen ineens behoorlijk meer werken:9 Maar dat went vanzelf! Gewoon lekker blijven rijden en jezelf niet gek maken.

Rpha 70 heb ik zelf ook! Inderdaad een hele fijne helm! Licht, stil en ziet er nog gaaf uit ook. Het oog wil immers ook wat_O-

Zal je niet zo snel zien rijden, woon zelf in omgeving Groningen, maar heb wel schoonfamilie in Hellevoetsluis wonen. Dus misschien, bij heel veel toeval, zie ik eens een blauwe 954 rijden daar!:]
 
Heb jaren geleden ooit eens aan mezelf belooft om altijd met mn backprotector te rijden, dit nadat mn maat een lelijke schuiver had gemaakt op straat en er van overtuigt was dat dit ding zn redding was geweest vwb rugschade enz.
Tijdens het trackdayen had ik m zowiezo ook altijd aan uiteraard.

De laatste paar jaar (na het her-opstappen bedenk ik me nu) echter ligt het ding in de kast, omdat het toch weer nog een extra apparaat is om aan te doen (het lichaam was ook wat toegenomen in omvang over de jaren dus allemaal lekker passen deed het niet meer..:+)

Wellicht wel een trigger om m weer eens aan te doen. Verder rijd ik eigenlijk nooit zonder beschermende kleding, of t moet even een testrondje zijn van een paar 100 meter (en ja dan kun je ook onderuit gaan of aangetikt worden I know |()

Grtz,fRank
 
Ik doe het ook echt alleen als ik van A naar B moet en stukjes weg zoals over de dijk kom ik dan ook niet ;)

Maar soms is het niet verkeerd om het er eens over te hebben en het vanuit een ander perspectief te zien.

Over beschermende kleding gesproken: wie van jullie gebruikt een backprotector?

Ik zal zelf even aftrappen: Ik heb er eentje voor als ik op het circuit rijd en bij veel organisaties is dat verplicht. Toch gebruikte ik hem als het even hoefde niet omdat je toch een beetje meer beperkt wordt in je bewegingsvrijheid en het is natuurlijk een stukje warmer.
Toen ik in mei dit jaar onderuit ging op Assen had ik deze dus ook niet om en meteen na de landing had ik pijn in mijn rug. Gelukkig was dat na even tot rust komen alweer weg getrokken maar ik besef wel dat ik erg veel geluk gehad heb en zeker op het circuit zal ik nooit meer zonder rijden.
Ben misschien een schijtert of extra voorzichtig maar heb ook een rugprotector. Zelfs twee. Eentje voor alleen de rug en eentje voor rug en borst. Rij nooit zonder. De rug is standaard bij elke rit over de weg. Op circuit heb ik bijna altijd rug en borst om en anders ook alleen de rug.

Toen ik CPZ onderuit ging bij Audi-S gleed ik met rug tegen vangrail. Geen last gehad. Alleen drie dagen een gekneusde vinger. Kwam er ook daar goed vanaf door de carbon protector op de handschoen.
 
Dat verschil geloof ik wel ja! 8-)
Verder gewoon lekker gaan rijden en ervaring opdoen en laat je ook niet gek maken dat je misschien niet vlot genoeg bent, iedereen heeft het moeten leren! ;)

Een goede helm is zeker belangrijk.
Toen ik aan het lessen was had ik een helm van de rijschool en deze leek goed te passen.
Tegen het einde van mijn lessen had ik inmiddels mijn uitrusting al gekocht en ik had toen een Shoei XR1000 gekocht en had spijt dat ik niet meteen vanaf dag met een goede helm gereden had, je kan je dan ineens veel beter concentreren op alles en echt met het rijden bezig zijn :t

Ik heb sinds eergisteren mijn nieuwe helm eindelijk! :

Deze keer is het een Shoei X-Spirit III geworden })
H1-Shoei-X-Spirit-III-Matt-Schwarz-215178_410_19.JPG
Mooi ding. Was ook Shoei fan. Past goed op mijn hoofd, goede pasvorm en redelijk stil. Laatste jaren Kabuto. Past mij ook goed maar is iets luidruchtiger. (Ik rij altijd met gehoorbescherming dus kan het hebben) kabuto kwam goed uit de testen dus die geprobeerd omdat het de helft goedkoper is dan de Shoei. Heb net de RT33 besteld. Mijn 3e helm. Andere merken passen mij niet meer zo goed. Begon ooit met Nolan maar zit nu met lippen tegen kinstuk. AGV zit te strak om voorhoofd en zo met andere merken andere of dezelfde problemen.
Voorkeur gaat uit naar Shoei maar Kabuto is voor mij een prima alternatief.
 
Over beschermende kleding gesproken: wie van jullie gebruikt een backprotector?

Rij altijd met de rugbeschermer in. Heb zelfs een borst protector. Ga echt het risico niet nemen omdat het warm is. Zowel op straat als op het circuit wel eens gevallen en in alle gevallen waren het redders.
 
Leuk verhaal als het 25 graden is, maar ik zat gisteren met 41 graden op de motor met een koelvest en doorwaai jas, en die laatste heb ik halverwege uitgedaan om het me ging duizelen van de hitte. Ik had een equilibrium bereikt, waar het rijden in T-shirt de veiligste keuze was geworden. Eigenlijk moet je dus gewoon niet gaan rijden. Net als de Gendarmerie in Frankrijk vaak in korte mouwtjes rijden.
 
Begrijpelijk en verleidelijk. Als ik even naar de andere kant moet doe ik beschermende kleding aan. Hetzij een jasje met bescherming of een half motorpak. Wel weer laarzen en handschoenen.

Heb jaren terug met een brommer even wat gehaald. Gympies aan, spijkerbroek en t-shirt. Ging onderuit op een dijkweg met gravel. Kon knieschijf zien zitten. Allemaal goed gekomen maar had en heb mijn lesje geleerd.

Wil niet de prediker uithangen. Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid want zijn hier grote mensen.

Amen :+

Maar je hebt gelijk, iedereen moet gewoon doen wat hij denkt dat goed is, en daar mag iedereen dan weer een mening over hebben.
Ik begrijp heel goed dat je ons waarschuwt na wat je hebt meegemaakt.
 
Leuk verhaal als het 25 graden is, maar ik zat gisteren met 41 graden op de motor met een koelvest en doorwaai jas, en die laatste heb ik halverwege uitgedaan om het me ging duizelen van de hitte. Ik had een equilibrium bereikt, waar het rijden in T-shirt de veiligste keuze was geworden. Eigenlijk moet je dus gewoon niet gaan rijden. Net als de Gendarmerie in Frankrijk vaak in korte mouwtjes rijden.

Yep, als het te warm is beter maar niet rijden of het risico van korte mouwtjes accepteren. Die Gendarmerie moeten de weg op; om dan alert te blijven bij deze temperaturen is het begrijpelijk dat ze zo luchtig gekleed hun werk doen.
 
Over beschermende kleding gesproken: wie van jullie gebruikt een backprotector?
Altijd.
In m'n straatpak (zo'n tweedelig lederen pak) zit zo'n insert, dus ook geen gehannes ermee. In het begin even wennen, maar ik rijd niet zonder.

En ik rijd ook altijd in m'n leren pak.
Als het warmer wordt zo'n koelvest en korte handschoenen met meer ventilatie. Als het daarvoor te warm is, rijd ik gewoon lekker niet :P
 
Hoorde vanavond op de radio dat er gisteren motor rijexamens waren gecanceld door het CBR omdat de hitte ondoenlijk was (beschermende kleding en helm)

Grtz,fRank
 
Zijn er hier toevallig mensen die nog een penbobine hebben liggen voor een 929?

Op dit moment staat hij op de bank er schijnt er eentje, of meer?, voor een dip te zorgen rond de 6k toeren.

Mocht je nog wat hebben liggen? Laat maar weten O-)
 
Mening gevraagd van de circuitrijders hier. Ik kan voor weinig een set weinig gebruikte bandenwarmers over nemen van iemand maar vraag me af of dat nu voor mij toevoegende waarde heeft. Ik rij nu niveau 2 rond de 2:18. Heb er nu supercorsa’s opliggen. Nou wil ik natuurlijk uiteindelijk wel naar niveau 3 toe. Maar vroeg me af of ze nu ook al te gebruiken zijn?
 
Geen ervaring mee maar denk dat je ze ook op de supercorsa's kunt gebruiken, dan hoef je het eerste rondje niet de banden op te warmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan