Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

@ Electrric94: Geen idee, ik heb 2 linkerhanden en durf het zo niet te zeggen + ook de handigheid niet om dat te beoordelen. Ik had begrepen dat er al een handmatige spanner op zou zitten. Elders begreep ik weer dat deze ook te strak zou kunnen staan. Denk dat ik hem gewoon weer verkoop met de lelijk gespoten kappen en het nieuwe baasje kan dan dus een flinke meevaller hebben.

Moet er 10W50 of 10W40 in en volsynteeth?

Maatje van me linkte me vandaag jouw filter al. Kans is groot dat 1 van beiden net een nieuw filterelement heeft maar omdat ik het niet weet en alles toch open moet kan ik er maar beter 1 hebben liggen. Waarom heb je dat BMC filterelement weer verwijderd na 1000km en is deze geschikt voor een stock setup (afgezien van een ander dempertje) of moet hij dan echt aan de Powercommander bijv? Is dit BMC filter een droog of een nat filter?

Stalen remleidingen zitten er geloof ik bij 1 van de 2 al op.

@ Perry: Haha je had ze alweer voorbij zien komen. CBR groep of waar zag je ze?

@ Vuurmesje: Daar heb je ook gelijk in. Al zit in dit gehucht geen motorzaak. Kan wel een paar plaatsen verderop naar een motorzaak of naar Arnhem of naar MotoPort maargoed wie weet bestelde iedereen hier alles op een site waar je goede kwaliteit voor een scherpe prijs kreeg.

@ Algemeen: Plaatje bij het praatje van de nieuwe "aanwinsten". Eentje gaat dus in de verkoop. Mocht iemand belang hebben bij het geheel of eventueel losse delen.
67513193_2194151384041273_3290007792697475072_n.jpg

67339076_2194140470709031_3971848406581641216_n.jpg

67495450_2194140337375711_9167279574990454784_n.jpg

68278432_2209492285840516_535742525307092992_n.jpg

68812117_2209492415840503_4065983416716230656_n.jpg

67830987_2209492329173845_4138581652647444480_n.jpg
Cbr groep
 
zo vandaag even de remklauwen beetje schooengemaakt van de cbr 954.
D1B06950-E0B0-4F43-8777-EBC72BF1F93A_zpsf5jxmg7s.jpg
Ik heb dus al die bouten vervangen door RVS bouten van Pro-Bolt. Geen idee meer wat dat kostte maar het knapt er enorm van op. Mijn bouten voor de remklauw bevestiging zijn van Tit. Daar gaat die niet beter van remmen of harder van rijden maar tussen de oren geeft het een heerlijk gevoel
 
Ik heb dus al die bouten vervangen door RVS bouten van Pro-Bolt. Geen idee meer wat dat kostte maar het knapt er enorm van op. Mijn bouten voor de remklauw bevestiging zijn van Tit. Daar gaat die niet beter van remmen of harder van rijden maar tussen de oren geeft het een heerlijk gevoel
De kleine update komen wel en keer. Eerst het rijbewijs halen😁
Was ook al aan het kijken voor de bouten van de kuip alleen die zijn niet te vinden voor 954.( sc50 )
 
De kleine update komen wel en keer. Eerst het rijbewijs halen😁
Was ook al aan het kijken voor de bouten van de kuip alleen die zijn niet te vinden voor 954.( sc50 )
Weet niet wat je bedoelt. Had eerst via ebay alu boutjes. Licht en roesten niet. Tot ze los moesten. Vreten zich vast in de metalen moertjes van de steun. Dus afbreken en kloojen met het goed te krijgen. Kon via ebay met een actie voor $1 rvs boutjes krijgen. Roesten ook niet. Zijn wel zwaarder maar dat merk je echt niet. 😊
 
Laatst bewerkt:
Weet niet wat bedoelt. Had eerst via ebay alu boutjes. Licht en roesten niet. Tot ze los moesten. Vreten zich vast in de metalen moertjes van de steun. Dus afbreken en kloojen met het goed te krijgen. Kon via ebay met een actie voor $1 rvs boutjes krijgen. Roesten ook niet. Zijn wel zwaarder maar dat merk je echt niet. 😊

Vast zetten met nikkelvet en je hebt nergens last van. Kost wat maar dan heb je ook wat. Heft het potentiaal verschil op van twee metalen en voorkomt opvreten en vastzitten. Kijk maar eens op: https://webaps.ellsworth.com/edl/Actions/GetLibraryFile.aspx?document=1053&language=en
 
Vast zetten met nikkelvet en je hebt nergens last van. Kost wat maar dan heb je ook wat. Heft het potentiaal verschil op van twee metalen en voorkomt opvreten en vastzitten. Kijk maar eens op: https://webaps.ellsworth.com/edl/Actions/GetLibraryFile.aspx?document=1053&language=en
Zit trouwens ook te denken aan het kopervet op de remklauwen wat eerder genoemd is. Hoorde bij mijn autogarage dat je dit soort onderdelen niet met kopervet moet insmeren. Kan namelijk makkelijk losraken. Heb er geen ervaring mee en kan hier dus niets zinnigs over zeggen maar ongetwijfeld iemand hier wel.
 
Zit trouwens ook te denken aan het kopervet op de remklauwen wat eerder genoemd is. Hoorde bij mijn autogarage dat je dit soort onderdelen niet met kopervet moet insmeren. Kan namelijk makkelijk losraken. Heb er geen ervaring mee en kan hier dus niets zinnigs over zeggen maar ongetwijfeld iemand hier wel.

Ik zet mijn remklauwen wel altijd vast met kopervet. Vooralsnog ben ik ze nog niet kwijt geraakt :9 Als ze er weer af moeten dan zit het alsnog weer heel vast, enige voordeel is dat het niet vast rot. Verder zet ik de glijpinnen ook altijd royaal in het vet.
 
Zit trouwens ook te denken aan het kopervet op de remklauwen wat eerder genoemd is. Hoorde bij mijn autogarage dat je dit soort onderdelen niet met kopervet moet insmeren. Kan namelijk makkelijk losraken. Heb er geen ervaring mee en kan hier dus niets zinnigs over zeggen maar ongetwijfeld iemand hier wel.

Ik vind kopervet eigenlijk het WD40 onder de vetten. Wordt overal voor gebruikt terwijl er specifieke producten zijn die veel beter presteren.
 
Heeft hier iemand een adresje die voor relatief weinig een setje stevigere veren in een 954rr kan stoppen (uiteraard meteen glijbus en keerring en olie mee vervangen)

Ik heb een offerte van HK en hyperpro ontvangen, en hier zit nogal een schrikbarend verschil in (hk 80% duurder) wat mag zoiets kosten?
 
Ik zet mijn remklauwen wel altijd vast met kopervet. Vooralsnog ben ik ze nog niet kwijt geraakt :9 Als ze er weer af moeten dan zit het alsnog weer heel vast, enige voordeel is dat het niet vast rot. Verder zet ik de glijpinnen ook altijd royaal in het vet.

Ik begrijp niet dat remklauwen gemonteerd worden met kopervet oid op de schroefdraad van de bevestigingsbouten. Die bouten horen geborgd te zijn met borgvloeistof of borgdraad.
Ieder voorjaar reinig ik mijn remklauwen; even loshalen, blokjes eruit, zuigers wat verder pompen en met een tandenborstel en een sopje alles schoonpoetsen. Afspoelen en laten drogen. Boel weer monteren met borgvloeistof op de bevestigingsbouten en vastzetten op juiste moment.
Enigste wat ik zeer licht invet met keramische pasta zijn de pennen die de blokjes op hun plaats houden. De rest wordt gewoon droog gemonteerd, geen troep achter de blokjes oid. De boel blijft goed gangbaar en wat niet vettig is, houd ook geen vuil vast.
 
Heeft hier iemand een adresje die voor relatief weinig een setje stevigere veren in een 954rr kan stoppen (uiteraard meteen glijbus en keerring en olie mee vervangen)

Ik heb een offerte van HK en hyperpro ontvangen, en hier zit nogal een schrikbarend verschil in (hk 80% duurder) wat mag zoiets kosten?

Ik heb zelf goede ervaring met JJ suspension uit Mill.
 
Ik begrijp niet dat remklauwen gemonteerd worden met kopervet oid op de schroefdraad van de bevestigingsbouten. Die bouten horen geborgd te zijn met borgvloeistof of borgdraad.
Ieder voorjaar reinig ik mijn remklauwen; even loshalen, blokjes eruit, zuigers wat verder pompen en met een tandenborstel en een sopje alles schoonpoetsen. Afspoelen en laten drogen. Boel weer monteren met borgvloeistof op de bevestigingsbouten en vastzetten op juiste moment.
Enigste wat ik zeer licht invet met keramische pasta zijn de pennen die de blokjes op hun plaats houden. De rest wordt gewoon droog gemonteerd, geen troep achter de blokjes oid. De boel blijft goed gangbaar en wat niet vettig is, houd ook geen vuil vast.

De reden is vrij simpel. Mijn CBR word dagelijks gebruikt. Weer of geen weer. Zon, regen, sneeuw of pekel. Hij krijgt geen dag vrij. Als ik de bouten niet vast zou zetten met een beetje kopervet, dan zouden de bouten enorm vastrotten. Dat voorkom ik nu. Dat is in ieder geval de gedachte erachter...

Daarentegen. Heb ik nu net even gekeken in het werkplaatshandboek. Die geven aan dat ik gebruik zou moeten van een aloc bolt. Volgens het internet een bout die van de fabriek al gecoat is met borgvloeistof. Zullen ze wel niet voor niets zeggen. Ga er vandaag gewoon maar eens even naar kijken of ik de klauwen op de juiste manier kan vastzetten, zijn immers wel je remmen. :X

Zo zie je maar weer hoe makkelijk je een verkeerd ritueel krijgt als je de boel niet goed doorneemt in je werkplaatshandboek..

Verder haal ik mijn klauwen 1 tot 2x per jaar helemaal los en uit elkaar. Dus niet alleen de zuigers uitpersen, maar het systeem volledig vers maken. Klinkt overdreven, maar zorgt er wel voor dat de boel optimaal werkt.
 
Zet de remmerij gewoon op moment zonder borgvloeistof, maar met keramischvet. Na een week tijd zijn de bouten al niet meer los te halen zonder echt flink kracht te zetten. O-)
 
Zet de remmerij gewoon op moment zonder borgvloeistof, maar met keramischvet. Na een week tijd zijn de bouten al niet meer los te halen zonder echt flink kracht te zetten. O-)
Ik monteer het droog. Alleen wat Duckham vet op de glijpennen. Nooit problemen gehad met vastgeroeste bouten overigens. Vorig jaar voor het eerst alles gedemonteerd, schoongemaakt en weer gemonteerd. Anders per jaar of bij remblok wissel de zuigers verder naar buiten pompen, eventuele aanslag, als dat er is, verwijderen en weer droog terugdrukken.
 
Net als @Electrric94 mishandel ik men motortje door de winter heen. Dan hebben de remmen iets vaker aandacht nodig. Zo krijg je het zout teminste bij de seals weg. :Y

Voor de test heb ik bij de laatste ronde volledig demonteren 1 remklauw met en 1 zonder vet terug gemonteerd. In het gebruik zelf maakt het geen verschil. Kijken of ze medio september vergelijkbaar uitelkaar gaan.

1x gereden met remklauwen waarvan ik vergeten was om de boel op moment te zetten. Als de boel los zit dan zit er een enorm spons gevoel in. Gelukkig is m'n remmerij toen niet uitelkaar getrild. 8)7 Dus ik ben zeer bekend met de risico's. :X
 
De reden is vrij simpel. Mijn CBR word dagelijks gebruikt. Weer of geen weer. Zon, regen, sneeuw of pekel. Hij krijgt geen dag vrij. Als ik de bouten niet vast zou zetten met een beetje kopervet, dan zouden de bouten enorm vastrotten. Dat voorkom ik nu. Dat is in ieder geval de gedachte erachter...

Daarentegen. Heb ik nu net even gekeken in het werkplaatshandboek. Die geven aan dat ik gebruik zou moeten van een aloc bolt. Volgens het internet een bout die van de fabriek al gecoat is met borgvloeistof. Zullen ze wel niet voor niets zeggen. Ga er vandaag gewoon maar eens even naar kijken of ik de klauwen op de juiste manier kan vastzetten, zijn immers wel je remmen. :X

Zo zie je maar weer hoe makkelijk je een verkeerd ritueel krijgt als je de boel niet goed doorneemt in je werkplaatshandboek..

Verder haal ik mijn klauwen 1 tot 2x per jaar helemaal los en uit elkaar. Dus niet alleen de zuigers uitpersen, maar het systeem volledig vers maken. Klinkt overdreven, maar zorgt er wel voor dat de boel optimaal werkt.

Als je inderdaad zomer winter doorrijd hebben je remmen zeker extra aandacht nodig; goed bezig.
In mijn service boek staat zelfs dat je die aloc bouten iedere keer moet vervangen. Super voorzichtig die Honda mannen, hadden er ook in kunnen zetten dat je borgvloeistof kunt gebruiken.

Als je ze 2 keer per jaar loshaald zullen ze niet vastrotten lijkt me en anders de bevestigingsbouten met borgdraad borgen, kun je gewoon kopervet blijven gebruiken.



De winter van 2016 ook klauwen onderhanden genomen; een van de stofkeeringen was niet fris meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan