Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Inmiddels heb ik een paar duizend kilometer op de Blade er bij gezet en begin ik steeds meer vertrouwen te krijgen.
Voor mijn gevoel wordt de brommert steeds sneller maar dat zal wel suggestie zijn omdat ik steeds vroeger meer gas geef.
Volgas doortrekken in zijn 2 vanaf 7000 rpm voelt wel lekker hoor. Gewoon 180 in de 2e versnelling.
Onder de 7000 rpm ben ik nog voorzichtig, onbedoeld het voorwiel een paar keer een stukkie los van dr grond gehad.
Nee, ik heb zeker heen wheelie ambities.
Maar nu het volgende, van de week ff lekker optrekken vanaf de oprit van de snelweg, volgas door in zijn 2, dan opschakelen naar 3.
Dus ik moest koppelen, maar dat vind ik dan toch wel een ding hoor. Voor mijn gevoel moet ik me echt goed vasthouden.
Als ik rustig rijd schakel ik regelmatig zonder koppeling op.
Is dit ook goed te doen wanneer je doortrekt richting het rode gebied?
Natuurlijk met gevoel.
Of is het echt een afrader cq nogo?
Gr Patrick
Tijd voor een quickshifter zou ik zeggen.

Op de weg schakelde ik altijd met koppeling. Op circuit regelmatig zonder. Als je het goed doet kan het geen kwaad. Als je gekraak hoort of doortrapt dan niet doen. Heb er inmiddels een quickshifter op zitten. Schakeltoerental vanaf 5000 toeren. Maar dan voel je het best wel. Vanaf 6000 toeren als het mes door de boter. Zelfs bij rustig optrekken. Maar schakelde op circuit ook pas bij of vanaf 6000 toeren zonder koppeling toen ik nog geen QS had.

Wat ik mij herinner zonder de QS was doortrekken, voetje lichtje druk geven tegen versnellingspook, gas los en dan druk iets opvoeren. Valt dan vanzelf in de volgende versnelling. Voordeel QS is dat je nu gas niet meer dicht hoeft te draaien. Gewoon opschakelen zonder koppelig zonder gas dicht te draaien.
 
Thanks voor je reactie Vuurmesje.
Net terug van een uurtje of 2 sturen en opschakelen zonder koppeling.
Gaat perfect en schakelt supersnel.
Geen gekraak, geen gehannes. Alle versnellingen vallen er in alle toerentallen als vanzelf in.
Ik deed het tot nu toe als probeerseltje en een beetje uit luiheid.
Nu ik weet dat het bij hoge toerentallen ook zo soepel gaat zal ik het toch vaker doen.
De bak lijkt er geen last van te hebben.
En rammeltjes hoor ik al genoeg, vooral van de linkerzijde van het blok.
Maar ik geloof dat dat vrij normaal is.
Ik heb er schik mee. 👍😎
Misschien later een keer een quickshifter, eerst zo maar eens leren rijden.
 
Mezelf hier ook maar weer eens melden.
Na het breken van mijn ruggewervel in maart heb ik net voor de TT groen licht gekregen om weer te mogen gaan rijden.
Echter na een halve dag rijden begin ik er toch last van te krijgen, vermoeiend / zeurend gevoel in mijn rug.
Dus dit jaar geen tripjes naar de Eifel/Luxemburg gemaakt en onze motorvakantie naar de Dolomieten hebben we ook maar verplaatst naar volgend jaar.
Hopelijk ben ik tegen die tijd voldoende hersteld...
Dus maar wat ritjes hier door Nederland gemaakt voor zolang als ik het vol kan houden.
Paar plaatjes van afgelopen zondag met de opkomende zon:
20190825_070026.jpg


20190825_070849.jpg


20190825_073135.jpg


PSX_20190825_124002.jpg


Goed weekend allemaal! :t
 
Thanks man, 2019 is niet mijn jaar en daarbij (te) ongeduldig....
Maar hopen dat 2020 beter verloopt.

Gewoon rustig weer opbouwen.

Ik heb in 2017 een hernia-operatie gehad en heb dat jaar sowieso niet op het circuit gereden, alleen wat ritjes op straat na ik weer helemaal hersteld was.
 
Voor mij verdomd moeilijk Joep 'gewoon rustig weer opbouwen'...
Ik besef ook wel dat dat het beste is maar je wilt zo verdomd graag hè...
 
Dat snap ik, maar vroeger toen je klein was moest je ook eerst leren lopen voordat je kon rennen! ;)

Ik begrijp heel goed dat je nog niet kan wat je gewend was en dat dat vervelend is maar zie het van de positieve kant: je kán tenminste weer motorrijden :Y
Ik had in 2017 ook de balen dat ik niet kon wat ik gewend was, maar als ik er nu op terugkijk heeft dat maar 1 seizoen geduurd en laten we eerlijk wezen: wat is nou 1 seizoen op een mensenleven?
 
Zoals net gemeld in je topic zie ik niks raars aan je lampjes,enige wat ik dan wel raar vindt is dat je dan aangaat van je koeler,als de motor niet erg warm is hoort dit niet en zal er een relais overleden zijn
 
Bij mijn blade (2000) hetzelfde verhaal, op contact brandt het rode lampje en zodra de motor loopt is deze uit.
 
Doet die van mij ook! Volgens mij omdat er geen oliedruk is als de motor niet loopt. Niet zo gek eigenlijk.

Oranje lampje is van de abs?

Hoogstens vreemd dat de ventilator zo snel gaat draaien. Verder ziet het er best normaal uit :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan