Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Lieve mensies!
Morgen ga ik kijken voor een honda cbr 929rr fireblade! Zijn er nog bepaalde dingen waar ik op moet letten?
Ik heb google gecheckt en dat ik goed op de voorvork keeringen moet kijken en de distributie ketting! als er verder nog dingen speciaal voor de 929 zijn hoor ik het graag! :9
 
Fantastische motor! #hebhemzelfook :9 :+

Nokkenaskettingspanner is inderdaad een dingetje. Wel heel makkelijk op te lossen, onder het mom van zet er een handmatige op!
Verder kan de spanningsregelaar ook nog een zwak punt zijn.
Even goed kijken of er geen valschade op zit en of de stuur nokjes nog netjes zijn. Daar kun je vrij vlot aan zien of de vorige eigenaar er mee onderuit gegaan is.

Mocht je in de buurt van Hoogezand wonen, kun je altijd even bij die van mij kijken :Y Die is goed, dus dan weet je waar je bij die andere op moet letten :9
 
Net stukje gereden en dacht laat ik eens een foto maken en met jullie delen.:-)
20190903_061557.jpg
 
Verzoekje voor wat tips;
Is er een manier om de gashendel iets te 'verslappen'? Vooral in de 1 erg irritant bij rotondes en dergelijke. Dat ie wat happig is snap ik en daar heb ik niet zo'n moeite mee. De initiële weerstand voordat ie aangrijpt maakt dat ik er wel wat mee worstel. Dus daar zou ik graag iets aan willen doen. Alsvast dank!

Met vriendelijke groet
Twitch "vermijdt de 1"
 
hahaha nou vind ik persoonlijk 12k rpm door een schoolzone best vermakelijk. Ik denk alleen dat dat niet zo in dank afgenomen wordt.

Mocht ik ooit een politieke partij beginnen pleit ik wel voor 180 in schoolzones!

Leer eerst nou maar eens rijden ipv dit soort ultra domme dingen te zeggen.. Daar heb je meer aan denk ik.
 
Kan iemand mij vertellen (liefst met foto's) waar het relais voor de brandstofpomp bij een SC44 zit?

Zodra ik de motoren op contact zet begint deze te zoemen maar ik ben gewend dat deze ook stopt na een paar seconden:?
 
Verzoekje voor wat tips;
Is er een manier om de gashendel iets te 'verslappen'? Vooral in de 1 erg irritant bij rotondes en dergelijke. Dat ie wat happig is snap ik en daar heb ik niet zo'n moeite mee. De initiële weerstand voordat ie aangrijpt maakt dat ik er wel wat mee worstel. Dus daar zou ik graag iets aan willen doen. Alsvast dank!

Met vriendelijke groet
Twitch "vermijdt de 1"

Hele korte rotondes pak ik in zijn 1, en dan rustig het gas erop, laat zich prima doseren.
Misschien moet je nog ff wennen aan de Blade.
 
Knijpen is sowieso niet goed, krijg je alleen maar last van je armen en schouders en is ook nog eens slecht voor het weggedrag, het voorwiel kan niet zijn weg zoeken en geen feedback van de voorkant. Losjes vasthouden dus.
 
Knijpen is sowieso niet goed, krijg je alleen maar last van je armen en schouders en is ook nog eens slecht voor het weggedrag, het voorwiel kan niet zijn weg zoeken en geen feedback van de voorkant. Losjes vasthouden dus.
Klopt, maar dat is een van die slechte gewoontes die er lastig uit te krijgen is bij me. Heel vervelend. Zo kijk ik vaak ook minder ver bochten door als ik zou willen.
 
Kijktechniek ook heel belangrijk, waar je naar kijkt ga je naartoe, goed ver de bocht doorkijken dus. Kijk je vlak voor je dan blijf je aan het corrigeren. Zou toch proberen eraan te werken, met een goede rijtechniek is het veel fijner en ontspannender rijden .
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Kijktechniek ook heel belangrijk, waar je naar kijkt ga je naartoe, goed ver de bocht doorkijken dus. Kijk je vlak voor je dan blijf je aan het corrigeren. Zou toch proberen eraan te werken, met een goede rijtechniek is het veel fijner en ontspannender rijden .
Ben er hard aan bezig! Old habits he.. Zo zijn er nog wel meer dingetjes die bijgeschaafd kunnen worden. Hoewel de Blade niet m'n eerste 1000 is, is 't wel m'n eerste supersport. Ergens zorgt dat voor een vergroting van alle kleine foutjes die ik maakte. ( ik kom van een cb1000r ) vermoedelijk een kwestie van wennen en actief bezig zijn met m'n rijtechniek denk ik :)
 
Wat voor motor Twitch?

Ik heb tot nu pas 1x hierdoor een "probleem" gehad, en dat was puur me eigen schuld .. ik reed een heeeeel scherpe bocht vanuit bijna stilstand bij een "motor puzzeltocht" weg waar een man of 25 me uit staarde.. toen lomp op het gas gegaan, vergeten dat het asfalt daar niet top is (veel losse steentjes).. lichte wielspin, maar echt prima op te vangen..

Als ik normaal een rotonde neemt vind jk mijn toch oude fiets (954) best heel soepel uit accelereren
 
Wat voor motor Twitch?

Ik heb tot nu pas 1x hierdoor een "probleem" gehad, en dat was puur me eigen schuld .. ik reed een heeeeel scherpe bocht vanuit bijna stilstand bij een "motor puzzeltocht" weg waar een man of 25 me uit staarde.. toen lomp op het gas gegaan, vergeten dat het asfalt daar niet top is (veel losse steentjes).. lichte wielspin, maar echt prima op te vangen..

Als ik normaal een rotonde neemt vind jk mijn toch oude fiets (954) best heel soepel uit accelereren
Een sc59 fireblade. Alles is verder helemaal perfect maar de gashendel is wat 'zwaar' voordat ie aangrijpt waardoor ik soms wat doorschiet en daardoor teveel gas geef.
 
Misschien eens even checken waarom die zo zwaar gaat. Op mijn sc57 kun je de gashandel met duim en wijsvinger draaien, gaat lekker licht en soepel.
Als die zwaar gaat is het gevoel ook een stuk minder en moeilijker te doseren.
 
Misschien eens even checken waarom die zo zwaar gaat. Op mijn sc57 kun je de gashandel met duim en wijsvinger draaien, gaat lekker licht en soepel.
Als die zwaar gaat is het gevoel ook een stuk minder en moeilijker te doseren.
Precies dit! Vandaar ook dat ik vroeg voor tips en/of iemand die dezelfde ervaringen heeft. Maar eens beginnen met een verse kabel denk ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan