Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Vandaag na de regen, samen met een maatje een mooi dijkenritje gereden, genieten! *D
20190913_123325_002.1.jpg20190913_133715.jpg20190913_134031.jpg20190913_134302.jpg20190913_141704.jpg20190913_141712.jpg20190913_151202.jpg20190913_154255.jpg20190913_154726.jpg
20190913_151202.jpg
 
IMG_20190914_181004.jpg


Vandaag de blade na het uitlaten maar weer eens getrakteerd op een wasbeurtje en een flinke poetsbeurt!

Zit weer nieuwe olie in en er liggen verse bandjes onder *O*

Volgende week een paar dagen sturen met vrienden bij de Moezel, de motor is er klaar voor :Y
 
Bekijk bijlage 1427715

Vandaag de blade na het uitlaten maar weer eens getrakteerd op een wasbeurtje en een flinke poetsbeurt!

Zit weer nieuwe olie in en er liggen verse bandjes onder *O*

Volgende week een paar dagen sturen met vrienden bij de Moezel, de motor is er klaar voor :Y

Staat er weer netjes bij en vergeet daar Bruttig-fankel niet te pakken :]

Bruttig-fankel
 
Bedankt voor de tip! We hebben een reis geboekt via horizon motorreizen. In ieder geval even checken of die er tussen staat. Anders moeten we hem er zelf even tussen maken. :}

Ziet er echt geweldig uit :Y
 
Beste bladerijders,

Een vraag rijd nu nog op een oude fzs600/yamaha. Kijk met 1 oog naar een blade. Ik ben oldskool en dus wars en huiverig van veel electronica. Al realiseer ik me dat honda daar een naam in heeft hoog te houden, zie ik te vaak om me heen dat tractiecontrols, rijmodi, etc veel gelazer geeft wanneer het ouder wordt. Vriend van me heeft een R1 van 2006 en die is nog redelijk vrij van electronische interventie. Hoe zit dat bij een Fireblade. Tot welke generatie is een blade vrij van alle toeters en bellen? Alvast bedankt voor de genomen tijd om antwoord te geven.
 
Als ik het WSBK moet geloven hoef je je geen zorgen te maken en is de huidige fireblade nog steeds zwaar verouderd! :+
 
Nee even serieus: ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
Ik rijd op een oudere fireblade (bouwjaar 2000) en dat was de eerste met injectie, andere elektronische snufjes zitten er niet op maar ik weet ook niet precies vanaf welk model zaken zoals traction control enz. er wel op zitten.
 
Nee even serieus: ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
Ik rijd op een oudere fireblade (bouwjaar 2000) en dat was de eerste met injectie, andere elektronische snufjes zitten er niet op maar ik weet ook niet precies vanaf welk model zaken zoals traction control enz. er wel op zitten.

Daar ben ik benieuwd naar, vanaf wanneer Tc, rijmodi, etc
 
Abs vanaf 2009. Tc vanaf 2017 evenals engine brake, rijmodi, qs etc.
 
Laatst bewerkt:
Beste bladerijders,

Een vraag rijd nu nog op een oude fzs600/yamaha. Kijk met 1 oog naar een blade. Ik ben oldskool en dus wars en huiverig van veel electronica. Al realiseer ik me dat honda daar een naam in heeft hoog te houden, zie ik te vaak om me heen dat tractiecontrols, rijmodi, etc veel gelazer geeft wanneer het ouder wordt. Vriend van me heeft een R1 van 2006 en die is nog redelijk vrij van electronische interventie. Hoe zit dat bij een Fireblade. Tot welke generatie is een blade vrij van alle toeters en bellen? Alvast bedankt voor de genomen tijd om antwoord te geven.

Hahaha, herkenbaar.

Had ik ook toen ik van carbs naar injectie ging. Mijn huidige van 2006 heeft wel wat electronica snufjes zoals een klep in het inlaattraject, klep in de uitlaat, lambda sonde maar daar blijft het gelukkig bij. Gas geven en remmen doen we nog lekker zelf :t
De aansturing van die kleppen is trouwens makkelijk te overbruggen of af te koppelen en is zeker een aanrader, vooral in het lage en middengebied is dat merkbaar.
ABS is nogal een item, weegt geloof ik 11 kg op een blade en ff remvloeistof verversen schijnt een erg vervelend klusje te zijn; tenminste dat is wat ik erover gehoord heb.


 
Hahaha, herkenbaar.

Had ik ook toen ik van carbs naar injectie ging. Mijn huidige van 2006 heeft wel wat electronica snufjes zoals een klep in het inlaattraject, klep in de uitlaat, lambda sonde maar daar blijft het gelukkig bij. Gas geven en remmen doen we nog lekker zelf :t
De aansturing van die kleppen is trouwens makkelijk te overbruggen of af te koppelen en is zeker een aanrader, vooral in het lage en middengebied is dat merkbaar.
ABS is nogal een item, weegt geloof ik 11 kg op een blade en ff remvloeistof verversen schijnt een erg vervelend klusje te zijn; tenminste dat is wat ik erover gehoord heb.

Ben een nuchtere kerel en realiseer me dat een "oudere" blade nog altijd meer kan dan ik ooit zal kunnen. Juist dan is Tc en rijmodi natuurlijk fijn maar heb al zoveel horrorverhalen gehoord. En zeker als je zelf geen sleutelaar ben je iedere keer bij de dealer aan de beurt. Daarom zal ik ook niet snel een ktm of zo kopen. Een Fireblade uit 2013/2014 zoiets. Dat lijkt me wel wat.
 
De Baba San Blade
Ben een nuchtere kerel en realiseer me dat een "oudere" blade nog altijd meer kan dan ik ooit zal kunnen. Juist dan is Tc en rijmodi natuurlijk fijn maar heb al zoveel horrorverhalen gehoord. En zeker als je zelf geen sleutelaar ben je iedere keer bij de dealer aan de beurt. Daarom zal ik ook niet snel een ktm of zo kopen. Een Fireblade uit 2013/2014 zoiets. Dat lijkt me wel wat.

Dat is zeker een mooie fiets. 2012 is de blade geupdate met oa ander dashboard , andere kuip en die mooie Y spaak wielen.
Ik ben al een beetje aan het rondkijken wat de volgende brommer wordt. Ben erg merktrouw ( rijdt al bijna 30 jaar CBR modellen na wat foute keuze's :+ )
maar heb ook naar andere 1000's gekeken maar was er al snel uit. De Fireblade is toch de mooiste en zeker niet de minste .
 
Ik zoek me rot naar een setje 2e-hands headers voor een SC28, maar tot nu toe geen suc6 ..... Nu heb ik een setje op het oog die van een 96/97 SC33 komen. Nu heb ik begrepen dat de headers op zich wel passen, maar dat de flens voorkomt dat de originele SC28 demper erop past. Als ik nu de demper ook overzet van een SC33, ben ik dan helemaal veilig?

Daarnaast is me nog iets onduidelijk: moeten er nu eigenlijk pakkingen worden gemonteerd bij de cilinderkop?

Bedankt alvast!
 
Ik zoek me rot naar een setje 2e-hands headers voor een SC28, maar tot nu toe geen suc6 ..... Nu heb ik een setje op het oog die van een 96/97 SC33 komen. Nu heb ik begrepen dat de headers op zich wel passen, maar dat de flens voorkomt dat de originele SC28 demper erop past. Als ik nu de demper ook overzet van een SC33, ben ik dan helemaal veilig?

Daarnaast is me nog iets onduidelijk: moeten er nu eigenlijk pakkingen worden gemonteerd bij de cilinderkop?

Bedankt alvast!
ja en ja
overigens sommige Bos dempers hebben een draaibare flens


88951008.jpg
 
Ik zoek me rot naar een setje 2e-hands headers voor een SC28, maar tot nu toe geen suc6 ..... Nu heb ik een setje op het oog die van een 96/97 SC33 komen. Nu heb ik begrepen dat de headers op zich wel passen, maar dat de flens voorkomt dat de originele SC28 demper erop past. Als ik nu de demper ook overzet van een SC33, ben ik dan helemaal veilig?

Daarnaast is me nog iets onduidelijk: moeten er nu eigenlijk pakkingen worden gemonteerd bij de cilinderkop?

Bedankt alvast!

Niet tweedehands, maar... Bij black widow maken ze nog nieuwe RVS headers. In mijn geval, op mijn 929, leverden ze er ook nog een adapter bij om de originele demper weer te kunnen gebruiken.

CBR 900 RR Fireblade Performance Exhaust Front Down Pipes Headers

Weet niet of het wat is, maar kan wel wat zijn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan