Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Als ik zo de problemen lees van allerlei fabrikanten en dan met name de supersport motoren , dan doet Honda het echt bovengemiddeld.
Enige wat ik weleens lees zijn spanningregelaars en nokkenassensoren ,maar hoort dat niet bij oudere soorten? Of is dat anno nu nog steeds een probleem?
Ik weet er verder niet zoveel van,Mijn blaadje start altijd en heeft om de zoveel jaar wat nieuwe olie en filters nodig.thats all.
 
Als ik zo de problemen lees van allerlei fabrikanten en dan met name de supersport motoren , dan doet Honda het echt bovengemiddeld.
Enige wat ik weleens lees zijn spanningregelaars en nokkenassensoren ,maar hoort dat niet bij oudere soorten? Of is dat anno nu nog steeds een probleem?
Ik weet er verder niet zoveel van,Mijn blaadje start altijd en heeft om de zoveel jaar wat nieuwe olie en filters nodig.thats all.

Daar vallen meerdere dingen over te zeggen natuurlijk.
Andere merken innoveren motorisch naar mijn idee meer, daar zitten weer `kinderziekten` aan vast.
Qua motortechniek lijkt Honda daar in achter te blijven, oftewel veilig op de oude vertrouwde materialen blijven rekenen en bouwen.
 
Wat te doen met een vrije middag.... :9 Ik had nog een paar kleine stottertjes tijdens het rijden in lage toeren. Na een uurtje rijden en heel veel testen en stoppen, waarschijnlijk de meest optimale afstelling gevonden! Leverde nog een paar leuke plaatjes op ook _O- Zal er wel vreemd uitgezien hebben. helm op het hoofd, motor aan de kant en laptop op het zadel :+

WhatsApp Image 2019-09-19 at 16.35.40.jpeg


WhatsApp Image 2019-09-19 at 16.35.26.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, leuk man :t

Denk weer aan toen ik de PC 3 op mijn blade had gezet. Mapping van de dyno site erin en rijden. Weer terug naar huis en voor het huis laptop eraan, andere mapping en weer rijden. Mijn vrouwtje zei nog; lijkt wel moto GP training _O-Zo totaal 5 mappings geprobeerd en op een daarvan reed die perfect.
 
Heb een probleem met mijn 954rr. Op willekeurige momenten valt de motor uit. Heb vandaag 80 kilometer gereden en de eerste 40 ging alles prima, maar soms valt de motor ineens dood. Meestal kan ik hem direct weer starten, maar soms wil de motor ook niet meer aanslaan. Na een paar minuten wachten sloeg hij weer aan alsof er niets aan de hand was. Vorige week had ik ook op een moment dat ineens de teller uitviel en alle verlichting toen de motor stilviel. De accupolen en zekeringen heb ik al gecheckt en de spanningsregelaar lijkt ook prima zijn werk te doen. Ik zit er aan te denken om alle stekkers van de kabelboom na te lopen, los te maken, schoon te maken en opnieuw aan te sluiten.
Heeft iemand een vergelijkbaar probleem gehad hier of nog tips over dingen die ik kan controleren?
 
Het kan nog zijn dat het je FI zekering is. Deze zit namelijk niet in je zekeringshuis. Bij mij was deze een beetje zwart geblakerd en bij @grrtjuhh nog erger. Even opschuren en het werkte weer als vanouds!

Bij hem werkte het om de killswitch even gauw uit en aan te zetten. Aan het einde was hij er best snel in geworden :+
 
Kan ook nog zijn dat de krukassensor niet lekker meer is, zodra deze dan warm is wordt de weerstand intern te hoog waardoor de ecu de motor niet meer kan laten lopen.

Ik heb het ooit eens gehad met een CBR600F, na een stukje rijden viel deze uit en was het klaar, nadat deze wat was afgekoeld startte de motor weer meteen en liep deze alsof er niks gebeurd was.
 
Echt een klotenprobleem was dat uitvallen. Soms deed hij het tijden goed en vervolgens zat ik 3x op de vluchtstrook. Mijn FI zekering was een beetje zwart op de contactjes idd. :X Had hem gewisseld met de zekering van grootlicht, daarna viel hij nooit meer uit :t
 
Goei motorke dus :t

Maar ze kunnen nog steeds geen goeie NAKS maken bij Honda |(

bij bmw ook niet...
paar weken terug zondags een rit gemaakt met 2 s1000xr die al meerdere spanners en kettingen hadden gehad, en geluid dat die dingen maakte, deed gewoon pijn aan je oren..

als ik ooit een operatie ga doen aan mijn ouwe 954, zet ik er ook een handmatige op, schijnt alleen nogal een klote klus te zijn, dus zolang hij niet ratelt, heeft het geen haast

ding is echt zo betrouwbaar als een labrador, ketting op spanning en vet, luchtfiltertje schoon, af en toe vers kannetje castrol er in met nieuw filtertje, nog nooit iets mee gehad, en is de 50k km voorbij
 
Heb een 954rr gehad met ca 110k gelopen. Teller gaat niet verder dan 99.999 maar even bijhouden en je schat in hoeveel het gelopen heeft.

De enige problemen die ik ermee gehad heb waren een spanningsregelaar (2x) en een dynamo. SR vervangen door orgineel exemplaar en de dynamo door een gemodificeerde met extra geïsoleerde wikkels. Zat 5 jaar garantie op maar nooit hoeven aanspreken.
Voor de verkoop een handmatige NAKS met een nieuwe NAK erin en de kleppen laten stellen. Was weinig kwijt voor dat eventjes werk.
Regelmatig olie vervangen, net als oliefilter. Koelvloeistof nooit maar remvloeistof weer wel zodra het donker werd. Denk in totaal 3x accu vervangen. Dat was het onderhoud zo'n beetje.
Reed ermee toertochtjes maar zat er ook heel regelmatig mee op circuit.

Heb nu weer een 954rr. Mooi model en voor mij voldoende pk's. PC3 erin en zit op ca 145pk achterwiel nu. Begin van het jaar alle vloeistoffen vervangen en nieuwe remblokken geplaatst. Sinds vorige werk nieuwe Dunlops Sportsmarts eronder.

Met deze ca15k gereden na aanschaf. Na de run op de testbank code F1 dacht ik. Servomotor vervangen volgens schema met zekeringen en daarna geen storingen mee gehad.

Ben dik tevreden met de CBR954RR. Hoef voorlopig nog geen ander want betrouwbaarheid heeft het bewezen.
 
Ik hou deze, tot het bittere einde..
Ik vind het zonde om heel veel modificaties uit te voeren..
De mijne heeft nog de fabrieks ketting zover ik weer met originele hydraulische spanner en ratelt niet.. vorig jaar grote beurt en kleppenstellen gehad bij 45/46k kilometers..

Ooit wil ik nog een volledige uitlaat met powercommander, dan sloop ik die htev klep met servo eruit, en alle emisie meuk, zodat er echt niks stuk meer kan gaan (die servo motortjes gaan op den duur gewoon stuk door slijtage aan de plastic tandwieltjes)

Zolang hij t nog prima doet.. doet ie t.. en hou ik djt kreng, rijdt prima
 
Heb een 954rr gehad met ca 110k gelopen. Teller gaat niet verder dan 99.999 maar even bijhouden en je schat in hoeveel het gelopen heeft.

De enige problemen die ik ermee gehad heb waren een spanningsregelaar (2x) en een dynamo. SR vervangen door orgineel exemplaar en de dynamo door een gemodificeerde met extra geïsoleerde wikkels. Zat 5 jaar garantie op maar nooit hoeven aanspreken.
Voor de verkoop een handmatige NAKS met een nieuwe NAK erin en de kleppen laten stellen. Was weinig kwijt voor dat eventjes werk.
Regelmatig olie vervangen, net als oliefilter. Koelvloeistof nooit maar remvloeistof weer wel zodra het donker werd. Denk in totaal 3x accu vervangen. Dat was het onderhoud zo'n beetje.
Reed ermee toertochtjes maar zat er ook heel regelmatig mee op circuit.

Heb nu weer een 954rr. Mooi model en voor mij voldoende pk's. PC3 erin en zit op ca 145pk achterwiel nu. Begin van het jaar alle vloeistoffen vervangen en nieuwe remblokken geplaatst. Sinds vorige werk nieuwe Dunlops Sportsmarts eronder.

Met deze ca15k gereden na aanschaf. Na de run op de testbank code F1 dacht ik. Servomotor vervangen volgens schema met zekeringen en daarna geen storingen mee gehad.

Ben dik tevreden met de CBR954RR. Hoef voorlopig nog geen ander want betrouwbaarheid heeft het bewezen.
Ik dacht dat je die 954 nog steeds had met die +/- 110k op de teller, heb ik ergens een afslag gemist Har?
 
Ik dacht dat je die 954 nog steeds had met die +/- 110k op de teller, heb ik ergens een afslag gemist Har?
Nee hoor Chris, niks gemist. Liep tegen hetzelfde model aan voor echt heel weinig. Dacht twee te houden. 1 voor weg en 1 voor circuit. Maar liep anders. Kon het goed verkopen dus heb die met lage km stand gehouden en wat meer gemodificeerd.
 
Wat is weinig? Want de vraagprijzen die ik zie (3000 en plus) vind ik behoorlijk aan de hoge kant.
Ik heb mijne gekocht voor 2150€ net na hij een grote beurt heeft gehad met kleppenstellen.. in vrij originele vorm (alleen einddemper erop) met iets van 42k km erop
 
Dat is een hele mooie prijs, zeker voor die km stand. Mag wel zeggen weinig ja. Had de mijne ook voor weinig na afdingen en verkocht voor iets minder weinig. Ofwel winst. Soms zit het mee.

Als je zoekt vind je ze zeker onder de 3000. Zelfs nog wel onder de 2500 alhoewel ik de indruk heb dat dat nu de ondergrens is.
Dan moet je de mazzel hebben dat je iemand treft die al een andere heeft en er vanaf moet, al wat ouder en stopt met motorrijden of juist jong en een gezin sticht. Ik trof een oudje van rond mijn leeftijd. Was omgevallen en tot de wijsheid gekomen te stoppen en zijn blade aan mij weg te doen. 😎
 
Dat is een hele mooie prijs, zeker voor die km stand. Mag wel zeggen weinig ja. Had de mijne ook voor weinig na afdingen en verkocht voor iets minder weinig. Ofwel winst. Soms zit het mee.

Als je zoekt vind je ze zeker onder de 3000. Zelfs nog wel onder de 2500 alhoewel ik de indruk heb dat dat nu de ondergrens is.
Dan moet je de mazzel hebben dat je iemand treft die al een andere heeft en er vanaf moet, al wat ouder en stopt met motorrijden of juist jong en een gezin sticht. Ik trof een oudje van rond mijn leeftijd. Was omgevallen en tot de wijsheid gekomen te stoppen en zijn blade aan mij weg te doen. 😎
Jij niet blijkbaar
 
Ondertussen heb ik m'n prima 929 Blade na een half jaar te koop staan verkocht voor 1700. Oh well, moest er zelf vanaf. :X
Moest je er vanaf op hele korte termijn dan? Had de blade schade? Heel veel km? Anders? 1700 is wel echt weinig, alhoewel de koper daar geen bezwaar tegen zou hebben natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan