Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Nieuwe Hyperpro veren, AllBallz keerringen ben benieuwd hoe het gaat sturen
 

Bijlagen

  • 20200213_194902.jpg
    20200213_194902.jpg
    158,4 KB · Weergaven: 10
  • 20200213_194915.jpg
    20200213_194915.jpg
    214,4 KB · Weergaven: 16
  • 20200213_182454.jpg
    20200213_182454.jpg
    179,7 KB · Weergaven: 10
Naast een renovatie en lay-out aanpassingen van Zandvoort heeft ook Assen een nieuwe asfaltlaag gekregen. Zie onderstaande link voor een impressie.

Link komt uit www.racesport.nl

https://www.racesport.nl/video-tt-circuit-assen-opnieuw-geasfalteerd/

Ik ben benieuwd of Zandvoort na de renovatie qua veiligheid voor motorrijden een upgrade heeft gekregen. Ik heb er een paar keer met de motor gereden, maar de staat van het circuit en het gebrek aan uitloop/marge heeft me doen besluiten er niet meer te rijden. Wellicht na de upgrade ooit weer een keer een circuitdagje doen (aangezien het bij mij om de hoek is) :Y
 
@Vuurmesje dat van die vrouw moet je natuurlijk met een korrel zout nemen.. En ik heb prima rijles gehad en niet op oude fietsen..
Met mijn huidige vrouw ben ik al 12 jaar samen en die mag ook blijven en ik ook.. Geloof ik.. 🙄

Gisteren bij Abco Motoren geweest en die gaf aan de de flapper Valve open zetten nog het eenvoudigst is en de meeste "winst" oplevert. En dan winst in combinatie met een PC dat de motor wat smeuïger kan gaat lopen. Pair Valve verwijderen zag hij geen meerwaarde in. De Exup mod. eigenlijk ook niet. En op meer lawaai zit ik niet te wachten. Ben van plan wat vaker naar Duitsland te gaan gezien de 100km maatregel in NL aanstaande. Heeb om die reden zelf een Db Killer besteld.

Ik ga Ruud Fredriks nog vragen om een Second Opinion. 24 februari staat de afspraak voor de grote naloop en onderhoudsbeurt. Kijken of ik aansluitend de PC kan laten monteren en afstellen.

Bedankt voor de tips en ervaringen 👍
 
Laatst bewerkt:
Op mijn sc 57 maakte het openzetten van de flapper ook een merkbaar verschil. Toen nog met open Leo Vince. Nu rijd ik weer met originele uitlaat met de uitlaatklep open. Die 2 aanpassingen maken de motor wat levendiger . PC 3 is er inmiddels af omdat ik rustig op zoek ben naar een opvolger voor mijn Blade.
Zonder de PC 3 rijdt ie ook goed, merk alleen onder de 5000 ietwat aan uit gevoel van de injectie.
Pair zie ik het nut ook niet zo van in, doet niets voor vermogen oid.
En dat ie af en toe een keer ploft met gas dicht vind ik geen probleem.
 
ik zit er over te denken om dit nog maar eens te bestellen voor de blade
ik vind het nog wel een leuk hebbeding voor de blade
 

Bijlagen

  • 10004484_870_INET02_14.jpg
    10004484_870_INET02_14.jpg
    8,9 KB · Weergaven: 4
ik zit er over te denken om dit nog maar eens te bestellen voor de blade
ik vind het nog wel een leuk hebbeding voor de blade

Ik zou het niet doen. Zeker niet met rubber ventielen! door de middelpunt vliegende krachten krijg je op hogere snelheden enorme krachten op je ventiel.


Vanmiddag eerste rondje gereden van 2020! Veel wind maar heerlijk, daarna even nieuwe Motul 5100 10W40 erin gedaan, samen met een nieuw oliefiltertje :Y
 
Ik zou het niet doen. Zeker niet met rubber ventielen! door de middelpunt vliegende krachten krijg je op hogere snelheden enorme krachten op je ventiel.


Vanmiddag eerste rondje gereden van 2020! Veel wind maar heerlijk, daarna even nieuwe Motul 5100 10W40 erin gedaan, samen met een nieuw oliefiltertje :Y
in mijn pvm velgen zitten geen rubberen ventielen:N
mooi dat je hem weer even uitgelaten heb
ik heb er ook weer zin aan:Y
 
Laatst bewerkt:
Vandaag (weer) de knipperlichtjes vervangen nadat ik erin getuind was om de wat goedkopere te bestellen. Overdag zag je ze bijna niet...
20200217_104321.jpg

Voor de duidelijkheid, hier branden ze allebei haha.
Nu nog een mooie dag om hem uit te laten!
 
@Vuurmesje dat van die vrouw moet je natuurlijk met een korrel zout nemen.. En ik heb prima rijles gehad en niet op oude fietsen..
Met mijn huidige vrouw ben ik al 12 jaar samen en die mag ook blijven en ik ook.. Geloof ik.. 🙄

Gisteren bij Abco Motoren geweest en die gaf aan de de flapper Valve open zetten nog het eenvoudigst is en de meeste "winst" oplevert. En dan winst in combinatie met een PC dat de motor wat smeuïger kan gaat lopen. Pair Valve verwijderen zag hij geen meerwaarde in. De Exup mod. eigenlijk ook niet. En op meer lawaai zit ik niet te wachten. Ben van plan wat vaker naar Duitsland te gaan gezien de 100km maatregel in NL aanstaande. Heeb om die reden zelf een Db Killer besteld.

Ik ga Ruud Fredriks nog vragen om een Second Opinion. 24 februari staat de afspraak voor de grote naloop en onderhoudsbeurt. Kijken of ik aansluitend de PC kan laten monteren en afstellen.

Bedankt voor de tips en ervaringen 👍

Heb sinds deze winter ook een 954rr, wordt nog hard aan gewerkt. Afgelopen 7 Jr op een vfr800fi gereden, ook die hebben een flapper en pair valve, heb ze er daar beide af liggen, flapper is daar wel veel makkelijker, is kwestie van 1 vacuüm slang los en afdoppen. Pair valve heb ik daar helemaal afgehaald.

Ook bij m'n 954 heb ik de hele pair valve eraf gehaald en blockoff platen opgezet. Ik heb er met de blade maar 1 ritje mee naar Huis gereden en had nu toch alles los liggen dus het er gelijk maar afgehaald, in de vfr wereld is deze mod bijna een must, gaat hij veel vloeiender van rijden op lage toeren, door het v4 blok willen ze wel een beetje bokkerig zijn tov een 4 in lijn.
Flapper heb ik even gesmeerd en voor nu laten zitten, had genoeg andere dingen op m'n lijstje...

Als ik jou was, zou ik zeker een quickshifter overwegen, win je denk ik meer snelheid mee als een pc, heb er op m'n vfr ook een zitten van Healtech, en die gaat er op de blade ook zeker komen.
 
Heb sinds deze winter ook een 954rr, wordt nog hard aan gewerkt. Afgelopen 7 Jr op een vfr800fi gereden, ook die hebben een flapper en pair valve, heb ze er daar beide af liggen, flapper is daar wel veel makkelijker, is kwestie van 1 vacuüm slang los en afdoppen. Pair valve heb ik daar helemaal afgehaald.

Ook bij m'n 954 heb ik de hele pair valve eraf gehaald en blockoff platen opgezet. Ik heb er met de blade maar 1 ritje mee naar Huis gereden en had nu toch alles los liggen dus het er gelijk maar afgehaald, in de vfr wereld is deze mod bijna een must, gaat hij veel vloeiender van rijden op lage toeren, door het v4 blok willen ze wel een beetje bokkerig zijn tov een 4 in lijn.
Flapper heb ik even gesmeerd en voor nu laten zitten, had genoeg andere dingen op m'n lijstje...

Als ik jou was, zou ik zeker een quickshifter overwegen, win je kwa snelheid denk ik meer mee als een pc, heb er op m'n vfr ook een zitten van Healtech, en die gaat er op de blade ook zeker komen.
 
Met een QS win je nauwelijks snelheid. Met een PC ook niet. Een QS zorgt alleen dat je je gas open kunt houden bij het schakelen en dat daardoor het schakelen sneller zou kunnen gaan. Heb dat niet kunnen terugvinden op het circuit. Wel meer stabiliteit bij het schakelen want je hoeft niet aan het gas te sleuren. Voordeel is short shiften voor - en in bochten bijvoorbeeld.
Een PC geeft weliswaar meer vermogen maar ook dat is marginaal. Die paar pk's meer doen ook merkbaar niks. Het voordeel van een PC is dat je het op een bank moet laten afstellen. Resultaat is een mooier lopend blok met een veel betere koppelkromme ofwel koppel afgifte. En dat geeft wel winst want het is wat sterker onderin en daardoor meer als elastiek te rijden. Heb ze allebei maar als er een keuze gemaakt moet worden kies ik voor de PC.
 
Ben ik wel met je eens.

Het zal op een fireblade misschien wat minder winst geven, maar op m'n vfr met 110pk kon ik op 't circuit toch een stuk makkelijker bijblijven met de quickshifter, de blade heeft wel een veel lekkerdere bak/koppeling dan de vfr dus zal het iets minder uitmaken maar het maakt echt wel verschil dat je niet meer van 't gas af moet ook al is dat maar kort.
En nee je gaat er niet ineens veel harder mee, maar het is wel een handeling minder.
een pc haalt vaak meer winst in het gehele koppelverkoop, niet in het topvermogen en daar zit je met circuit rijden meestal dus ook daar ga je geen grote snelheid winst halen, maar alle beetjes helpen en je krijgt wel een prettiger rijdende motor als je het geld er voor over hebt.
 
Ben ik wel met je eens.

Het zal op een fireblade misschien wat minder winst geven, maar op m'n vfr met 110pk kon ik op 't circuit toch een stuk makkelijker bijblijven met de quickshifter, de blade heeft wel een veel lekkerdere bak/koppeling dan de vfr dus zal het iets minder uitmaken maar het maakt echt wel verschil dat je niet meer van 't gas af moet ook al is dat maar kort.
En nee je gaat er niet ineens veel harder mee, maar het is wel een handeling minder.
een pc haalt vaak meer winst in het gehele koppelverkoop, niet in het topvermogen en daar zit je met circuit rijden meestal dus ook daar ga je geen grote snelheid winst halen, maar alle beetjes helpen en je krijgt wel een prettiger rijdende motor als je het geld er voor over hebt.
Als je het niet ervaren hebt weet je de voordelen ook niet en ga je niet investeren.
Maar zolang je met de blade aan het toeren bent of er tevreden mee bent zoals het is, zou ik er niet in investeren.
 
Gisteren heeft een kameraad van me een stukje op mijn motor gereden en hem helaas neergelegd. -O-

Hoop plastic kapot beschadigd natuurlijk, maar ik vroeg me af of iemand toevallig nog wat reserve kuipdelen heeft liggen voor een 929.

Wat in ieder geval vervangen zou moeten worden is de rechterhelft van de onderkuip en de rechter spiegel.
IMG_20200116_165754__01.jpg


Als iemand ze toevallig in de kleur van mijn motor heeft, en ze wil verkopen, zou dat super zijn!*O*
 
Laatst bewerkt:
Gisteren heeft een kameraad van me een stukje op mijn motor gereden en hem helaas neergelegd. -O-

Hoop plastic kapot beschadigd natuurlijk, maar ik vroeg me af of iemand toevallig nog wat reserve kuipdelen heeft liggen voor een 929.

Wat in ieder geval vervangen zou moeten worden is de rechterhelft van de onderkuip en de rechter spiegel.Bekijk bijlage 1467155

Als iemand ze toevallig in de kleur van mijn motor heeft, en ze wil verkopen, zou dat super zijn!*O*
https://www.facebook.com/marketplace/item/2616763515038524/
 
Terug
Bovenaan Onderaan