Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Gwbeuik
Afgelopen zaterdag ook bezig geweest met de voorpoten van de sv van mijn vrouw. Deze hadden nog al wat pekel aanslag.
Wel motip voor gebruikt maar was 10 euro bij de bouwmarkt. Resultaat valt me niks niet tegen. Bekijk bijlage 1498997
Ziet er strak uit. Top.

Gebruik voor de velgen van de auto, stoeprandschade, ook altijd motip. Tenminste de spuitplamuur en blanke lak. De verfkleur is een aangemaakte dus niet standaard in de winkel. Prima spul.
 
Na jaren afwezigheid wegens allerlei omstandigheden oa gezondheid weer on topic. Inmiddels andere blade waar ik heel blij mee ben. Zal proberen alles weer een beetje te volgen, al zal ik waarschijnlijk meer lezen dan schrijven. :)
Welkom en foto's??? :+

Hier een paar bling, bling platen gemonteerd waardoor je bij een sc59 ook makkelijk de duo steppies kunt monteren/demonteren en om ook handig voor het vast zetten met spanbanden *D
 

Bijlagen

  • 20200512_213008.jpg
    20200512_213008.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 7
  • 20200512_213859.jpg
    20200512_213859.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 9
  • 20200513_095529.jpg
    20200513_095529.jpg
    500,6 KB · Weergaven: 8
Zo, dynamodeksel ook klaar. Gespoten met mat zwart van Action en blanke lak, ook van Action, erover. Ben tevreden over de kleur stelling.

Tip, ga het nooit bewerken in een garage bij kunstlicht. Leek glad te zijn na spuiten met spuitplamuur maar als je inzoomt zie je toch nog lichte beschadigingen. Smetje, helaas.
 

Bijlagen

  • IMG_20200513_122341.jpg
    IMG_20200513_122341.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 7
Zo, dynamodeksel ook klaar. Gespoten met mat zwart van Action en blanke lak, ook van Action, erover. Ben tevreden over de kleur stelling.

Tip, ga het nooit bewerken in een garage bij kunstlicht. Leek glad te zijn na spuiten met spuitplamuur maar als je inzoomt zie je toch nog lichte beschadigingen. Smetje, helaas.
Mat zwart en dan blanke lak. Ik ga ervan uit dat je geen mat wilde dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Zo, dynamodeksel ook klaar. Gespoten met mat zwart van Action en blanke lak, ook van Action, erover. Ben tevreden over de kleur stelling.

Tip, ga het nooit bewerken in een garage bij kunstlicht. Leek glad te zijn na spuiten met spuitplamuur maar als je inzoomt zie je toch nog lichte beschadigingen. Smetje, helaas.

Voor het mooie zou ik het overnieuw doen.
Maar misschien is het bijna niet zichtbaar als het gemonteerd is?
Het is trouwens vies koud de laatste dagen,dus buiten spuiten helemaal in combinatie met die wind is niet aan te raden.
Rijden op de blade trouwens ook niet brrrrr.
 
Zo, dynamodeksel ook klaar. Gespoten met mat zwart van Action en blanke lak, ook van Action, erover. Ben tevreden over de kleur stelling.

Tip, ga het nooit bewerken in een garage bij kunstlicht. Leek glad te zijn na spuiten met spuitplamuur maar als je inzoomt zie je toch nog lichte beschadigingen. Smetje, helaas.

Op die paar kleine plekjes na ziet het er keurig uit. Zou me er niet druk om maken, als ie erop zit valt het nog minder op.
 
Op die paar kleine plekjes na ziet het er keurig uit. Zou me er niet druk om maken, als ie erop zit valt het nog minder op.
Klopt. Maar ik weet het en dan wordt mijn oog daarnaar getrokken. Zit gelukkig laag genoeg om erg op te vallen. Morgen verder kijken dan zit het gemonteerd.

Mat zwart met blanke lak is toch anders dan hoogglans zwart. Zoals het er nu naar uitziet vind ik het mooi van kleur. Heb er een andere dynamodeksel opzitten die 2e hands gekocht is. Had wat plekjes en had ik gespoten met hoogglans. Is toch veel meer opvallend en vind ik niet passen. De blanke lak zit erop voor bescherming niet om de glans. Op hoogglans gaat het meer glimmen, op mat lijkt de kleur wat dieper. Maar alles is kwestie van persoonlijke smaak.
 
Hallo mede fireblade rijders. Ik ben een tijdje niet meer actief geweest op motor-forum maar ik heb jullie weer gevonden ;-)

Ik heb een Fireblade sc44 929RR. En ik heb er een aantal problemen mee:

het begon eigenlijk vorig jaar na afloop van de TT. bij het verlaten van de parkeerplaats liep de fireblade warm en sloeg af.
Volgens mij gaat de ventilator niet draaien en is dat het probleem van warmlopen bij stilstand, het was erg langzaam rijden om van het
TT terrein af te komen. Starten lukte niet, de accu leek plat te zijn. Of heeft de fireblade een sensor die starten tegengaat als de motor te warm is?

Ik woon 300km van Assen af maar ben goed thuisgekomen. Met rijwind wordt de fireblade eigenlijk nooit te warm. En na tanken bij het tankstation
startte de fireblade gewoon.

De rest van het jaar heb ik weinig gereden en de accu leek gesneuveld.
Vorige week heb ik een nieuwe accu geplaatst, en zonder problemen 50 km gereden (dat was overdag)
Gisteren ben ik weer gaan rijden (in de avond dus met licht aan), de fireblade startte zonder problemen en rijdt als een tierelier.

Ik hou ervan om op de bonnefooi ergens naartoe te rijden en ik kwam in de middle of nowhere in een dorpje uit in een doodlopende straat.
ik wilde keren en de fireblade sloeg af. misschien was het een foutje van mijzelf maar dat zou niet moeten uitmaken.

De fireblade startte iig niet meer, accu plat display was nog wel aan maar de startmotor kreeg hij niet meer rond.
Ik heb de motor naar een helling geduwd en een vriendelijke dorpsbewoner heeft me nog geholpen met duwen.

Ik kreeg de fireblade makkelijk aan en ben in rap tempo naar huis gereden en gelukkig ook goed thuis gekomen.

Mijn vermoeden, dynamo kapot. weet iemand van jullie hoe ik dat kan testen?

nu staat Honda bekend om zijn oerdegelijkheid, maar 3 jaar geleden op de terugweg van de TT is bij mij al eerder een dynamo gesneuveld.
Dat is opmerkelijk toch? zou er misschien een ander probleem hiertoe leiden?

Ik heb overigens weinig geluk met de terugweg van de TT. in 2015 heb ik een flinke klapper gemaakt met de fireblade en zelf de vangrail geraakt.
Daar zijn zowel ik als de fireblade gelukkig wel van hersteld al heeft de fireblade nu 6 kleuren.

Bij deze nog een foto van mijn lapjeskat. Ik heb inmiddels een tweede kuipsetje bij elkaar gesprokkeld (matzwart gerollerd) die ik netjes wil laten spuiten.
maar eerst moet de fireblade mij wat minder in de steek laten ;-)



fireblade.jpg



Hopelijk hebben jullie wat suggesties voor mijn problemen. :-D
 
Hallo mede fireblade rijders. Ik ben een tijdje niet meer actief geweest op motor-forum maar ik heb jullie weer gevonden ;-)

Ik heb een Fireblade sc44 929RR. En ik heb er een aantal problemen mee:

het begon eigenlijk vorig jaar na afloop van de TT. bij het verlaten van de parkeerplaats liep de fireblade warm en sloeg af.
Volgens mij gaat de ventilator niet draaien en is dat het probleem van warmlopen bij stilstand, het was erg langzaam rijden om van het
TT terrein af te komen. Starten lukte niet, de accu leek plat te zijn. Of heeft de fireblade een sensor die starten tegengaat als de motor te warm is?

Ik woon 300km van Assen af maar ben goed thuisgekomen. Met rijwind wordt de fireblade eigenlijk nooit te warm. En na tanken bij het tankstation
startte de fireblade gewoon.

De rest van het jaar heb ik weinig gereden en de accu leek gesneuveld.
Vorige week heb ik een nieuwe accu geplaatst, en zonder problemen 50 km gereden (dat was overdag)
Gisteren ben ik weer gaan rijden (in de avond dus met licht aan), de fireblade startte zonder problemen en rijdt als een tierelier.

Ik hou ervan om op de bonnefooi ergens naartoe te rijden en ik kwam in de middle of nowhere in een dorpje uit in een doodlopende straat.
ik wilde keren en de fireblade sloeg af. misschien was het een foutje van mijzelf maar dat zou niet moeten uitmaken.

De fireblade startte iig niet meer, accu plat display was nog wel aan maar de startmotor kreeg hij niet meer rond.
Ik heb de motor naar een helling geduwd en een vriendelijke dorpsbewoner heeft me nog geholpen met duwen.

Ik kreeg de fireblade makkelijk aan en ben in rap tempo naar huis gereden en gelukkig ook goed thuis gekomen.

Mijn vermoeden, dynamo kapot. weet iemand van jullie hoe ik dat kan testen?

nu staat Honda bekend om zijn oerdegelijkheid, maar 3 jaar geleden op de terugweg van de TT is bij mij al eerder een dynamo gesneuveld.
Dat is opmerkelijk toch? zou er misschien een ander probleem hiertoe leiden?

Ik heb overigens weinig geluk met de terugweg van de TT. in 2015 heb ik een flinke klapper gemaakt met de fireblade en zelf de vangrail geraakt.
Daar zijn zowel ik als de fireblade gelukkig wel van hersteld al heeft de fireblade nu 6 kleuren.

Bij deze nog een foto van mijn lapjeskat. Ik heb inmiddels een tweede kuipsetje bij elkaar gesprokkeld (matzwart gerollerd) die ik netjes wil laten spuiten.
maar eerst moet de fireblade mij wat minder in de steek laten ;-)



Bekijk bijlage 1500143


Hopelijk hebben jullie wat suggesties voor mijn problemen. :-D
Check de hoofdzekering op corrosie. Ik heb vergelijkbare klachten gehad, bleek het gevolg van een hoofdzekering met verroeste voetjes.
 
heb je wel een kwalitatieve accu geplaatst?
heb bij mijn triumph :X ook eens een goedkope batterij van internet geplaatst en dacht ook dat er vanalles mis was met de motor...
niet meer starten bij warme motor en die fratsen... dus langs mijn lokale garagist die keek naar de batterij en zei steek eens een yuasa batterij...
mij leek het vergezocht maar sindsdien nooit problemen gehad en van de nieuwe eigenaar ook geen klachten gehoord.
 
Er zijn hier verschillende zgn how-to,om 1 en ander te checken.
Ik weet wel dat bij honda's. de spanningregelaar nogal eens de geest wil geven met gevolg een kapotte accu.
Dus ff de how-to raadplegen.
Tevens zou ik je adviseren om een goede druppellader aan te schaffen die na de laadstand in onderhoudsstand gaat.
Die kan je onbeperkt laten zitten,dus niet aan af koppelen,en houdt je accu in optima forma,en verlengt tevens de levensduur.
Ook zou ik een goed merk accu aanschaffen zoals een yuasa die geschikt is voor jou motor.
En warmlopen heeft mijn inziens niets te maken met accuprobs, dat is een kwestie van een kapotte sensor of waterpomp enz aangezien de motor nogal eens platgelegen heeft. Als dat soort dingen doorloopt omdat de omvalsensor niet werkt om maar eens wat te noemen is die ook snel kaduuk.
Al denk ik niet dat dit het geval is als ik jou verhaal zo lees.
Kortom zal een zoekplaatje worden en bij de how-to beginnen is mijn advies.
 
Hallo mede fireblade rijders. Ik ben een tijdje niet meer actief geweest op motor-forum maar ik heb jullie weer gevonden ;-)

Ik heb een Fireblade sc44 929RR. En ik heb er een aantal problemen mee:

het begon eigenlijk vorig jaar na afloop van de TT. bij het verlaten van de parkeerplaats liep de fireblade warm en sloeg af.
Volgens mij gaat de ventilator niet draaien en is dat het probleem van warmlopen bij stilstand, het was erg langzaam rijden om van het
TT terrein af te komen. Starten lukte niet, de accu leek plat te zijn. Of heeft de fireblade een sensor die starten tegengaat als de motor te warm is?

Ik woon 300km van Assen af maar ben goed thuisgekomen. Met rijwind wordt de fireblade eigenlijk nooit te warm. En na tanken bij het tankstation
startte de fireblade gewoon.

De rest van het jaar heb ik weinig gereden en de accu leek gesneuveld.
Vorige week heb ik een nieuwe accu geplaatst, en zonder problemen 50 km gereden (dat was overdag)
Gisteren ben ik weer gaan rijden (in de avond dus met licht aan), de fireblade startte zonder problemen en rijdt als een tierelier.

Ik hou ervan om op de bonnefooi ergens naartoe te rijden en ik kwam in de middle of nowhere in een dorpje uit in een doodlopende straat.
ik wilde keren en de fireblade sloeg af. misschien was het een foutje van mijzelf maar dat zou niet moeten uitmaken.

De fireblade startte iig niet meer, accu plat display was nog wel aan maar de startmotor kreeg hij niet meer rond.
Ik heb de motor naar een helling geduwd en een vriendelijke dorpsbewoner heeft me nog geholpen met duwen.

Ik kreeg de fireblade makkelijk aan en ben in rap tempo naar huis gereden en gelukkig ook goed thuis gekomen.

Mijn vermoeden, dynamo kapot. weet iemand van jullie hoe ik dat kan testen?

nu staat Honda bekend om zijn oerdegelijkheid, maar 3 jaar geleden op de terugweg van de TT is bij mij al eerder een dynamo gesneuveld.
Dat is opmerkelijk toch? zou er misschien een ander probleem hiertoe leiden?

Ik heb overigens weinig geluk met de terugweg van de TT. in 2015 heb ik een flinke klapper gemaakt met de fireblade en zelf de vangrail geraakt.
Daar zijn zowel ik als de fireblade gelukkig wel van hersteld al heeft de fireblade nu 6 kleuren.

Bij deze nog een foto van mijn lapjeskat. Ik heb inmiddels een tweede kuipsetje bij elkaar gesprokkeld (matzwart gerollerd) die ik netjes wil laten spuiten.
maar eerst moet de fireblade mij wat minder in de steek laten ;-)



Bekijk bijlage 1500143


Hopelijk hebben jullie wat suggesties voor mijn problemen. :-D
Denk {of weet voor 90% zeker} dat je dynamo het begeven heeft. Heb het twee keer gehad dat ik stil kwam te staan. Eerste keer zou ik naar Kalsbeek in Zwolle. Bij de stoplichten afslaan en niet meer aan te krijgen. Kon toen 500 meter duwen. Tweede keer niet willen starten in Den Helder na tanken. Stonden jonge jongens bij die mij aanduwden. Dus warme motor en niet starten is 9 van de 10 keer dynamo. Of geen benzine of slechte zekering of killswitch of etc.
Je kunt je dynamo meten door je zadel los te halen en een spanningsmeter op de polen van je accu aan te sluiten. Motor starten en kijken of er een laadstroon loopt van rond de 14,5 volt. Je mag ook eerst starten en dan de multimeter of spanningsmeter tegen de polen van de accu houden. Als je pech hebt en een dynamo koopt heb je kans dat deze zeker een jaartje of drie meegaat. Ik heb een dubbel gisoleerde in Amerika besteld met 5 jaar gerantie. Zit er al meer dan die 5 jaar in en werkt nog steeds. Net nog open gehad en gezien dat er een aantal spoelen zwart zijn maar zolang het werkt laat ik het hierbij.

Omdat de spanningsregelaar een zwak punt is dacht ik eerst ook aan de spanningsregelaar. Heb die ook vervangen maar leverde toen niets op. Bij het vervangen van de dynamo heb ik ook gelijk de spanningsregelaar vervangen. Had ik toch liggen. Weet niet hoe je de spanningsregelaar kunt doormeten maar weet wel dat als je een kapotte hebt je accu kan overkoken. Eens meegemaakt op een Toertocht in Duitsland bij een vriendje met een 1992 Blade. Piepen dat kreng {de accu dan} en stinken naar rotte eieren.
 
Dynamo deksel ook weer vervangen.
Had een andere gekocht na mijn glijpartijtje en daar zwart hoogglans over gespoten. Sputterde wat want was bijna op kwam ik achter. Nu de opgelapte erop die mat zwart is gespoten. Bwn er redelijk tevreden over.
IMG_20200514_111306.jpg

Dit is de vervangende met hoogglans

IMG_20200514_121816.jpg


Hier beiden naast elkaar. Let op de kleur, de mat met lak ziet er stukken beter uit qua kleur dan de hoogglans met lak. Links de hoogglans.

IMG_20200514_133902.jpg

En hier de mat gemonteerd.

En van die beschadiging zie je niets meer.
 
Ik ben opzoek naar een cbr rr met abs.
Wat multitest gelezen en hierna proefgereden op een 2010 fireblade met abs.
Nu heb ik met mijn budget keuze uit bv een fireblade uit 2009-2011, maar zie ook af en toe een cbr600rr staan voor hetzelfde geld uit 2015-2017.
Heb 5 jaar enduro gereden, en voel eigenlijk niks tijdens proefritten omdat ik offroad gewent ben en het gevoel van de motor wss pas na een paar weken terug gaat komen.
Ik reed met de fireblade door een bocht en vond het raar dat tie niet begon te glijden, dat gevoel zeg maar.

Nu is mijn vraag, zou het slimmer zijn om een 2010 fireblade te halen of een 2016 cbr600rr.
Zelf heb ik al op beide modellen gereden maar was van beide onder de indruk omdat het zo anders was. Of kan ik beter een goede vriend meenemen die wat meer voelt wat een motor doet in een bocht ect?
 
Een 2010 blade met ABS schijnt nogal een aan/uit model te zijn,maw het rijdt niet prettig.
Vandaar dat bij veel eigenaren het ABS verwijdert is.
Voor een blade model met een prettig werkend ABS systeem is het vanaf 2015 beter.
600rr ken ik niet,daarvoor zou je naar het 600rr forum hier moeten gaan.
 
Hallo mede fireblade rijders. Ik ben een tijdje niet meer actief geweest op motor-forum maar ik heb jullie weer gevonden ;-)

Ik heb een Fireblade sc44 929RR. En ik heb er een aantal problemen mee:

het begon eigenlijk vorig jaar na afloop van de TT. bij het verlaten van de parkeerplaats liep de fireblade warm en sloeg af.
Volgens mij gaat de ventilator niet draaien en is dat het probleem van warmlopen bij stilstand, het was erg langzaam rijden om van het
TT terrein af te komen. Starten lukte niet, de accu leek plat te zijn. Of heeft de fireblade een sensor die starten tegengaat als de motor te warm is?

Ik woon 300km van Assen af maar ben goed thuisgekomen. Met rijwind wordt de fireblade eigenlijk nooit te warm. En na tanken bij het tankstation
startte de fireblade gewoon.

De rest van het jaar heb ik weinig gereden en de accu leek gesneuveld.
Vorige week heb ik een nieuwe accu geplaatst, en zonder problemen 50 km gereden (dat was overdag)
Gisteren ben ik weer gaan rijden (in de avond dus met licht aan), de fireblade startte zonder problemen en rijdt als een tierelier.

Ik hou ervan om op de bonnefooi ergens naartoe te rijden en ik kwam in de middle of nowhere in een dorpje uit in een doodlopende straat.
ik wilde keren en de fireblade sloeg af. misschien was het een foutje van mijzelf maar dat zou niet moeten uitmaken.

De fireblade startte iig niet meer, accu plat display was nog wel aan maar de startmotor kreeg hij niet meer rond.
Ik heb de motor naar een helling geduwd en een vriendelijke dorpsbewoner heeft me nog geholpen met duwen.

Ik kreeg de fireblade makkelijk aan en ben in rap tempo naar huis gereden en gelukkig ook goed thuis gekomen.

Mijn vermoeden, dynamo kapot. weet iemand van jullie hoe ik dat kan testen?

nu staat Honda bekend om zijn oerdegelijkheid, maar 3 jaar geleden op de terugweg van de TT is bij mij al eerder een dynamo gesneuveld.
Dat is opmerkelijk toch? zou er misschien een ander probleem hiertoe leiden?

Ik heb overigens weinig geluk met de terugweg van de TT. in 2015 heb ik een flinke klapper gemaakt met de fireblade en zelf de vangrail geraakt.
Daar zijn zowel ik als de fireblade gelukkig wel van hersteld al heeft de fireblade nu 6 kleuren.

Bij deze nog een foto van mijn lapjeskat. Ik heb inmiddels een tweede kuipsetje bij elkaar gesprokkeld (matzwart gerollerd) die ik netjes wil laten spuiten.
maar eerst moet de fireblade mij wat minder in de steek laten ;-)



Bekijk bijlage 1500143


Hopelijk hebben jullie wat suggesties voor mijn problemen. :-D

Dynamo kun je in ieder geval doormeten op voltage bij een draaiende motor. Alle 3 de draden moeten ongeveer op hetzelfde voltage zitten. In het geval van een defecte dynamo is er vaak 1 draad of meerdere draden die niks of heel veel minder leveren dan de anderen.

Mocht je spanningsregelaar kapot zijn dan kan het interessant zijn om een Mosfet unit van een andere motor te monteren in plaats van de standaard shunted unit.

Zelf rijd ik nu al 20k km rond met een spanningsregelaar van een Kawasaki zx10r. Daar moet je wat lastig doen met stekkers maken, dus persoonlijk zou ik gaan voor eentje van een deauville 700. Daar hoef je alleen de draden op je kabelboom te solderen.
 
Hallo mede fireblade rijders. Ik ben een tijdje niet meer actief geweest op motor-forum maar ik heb jullie weer gevonden ;-)

Ik heb een Fireblade sc44 929RR. En ik heb er een aantal problemen mee:

het begon eigenlijk vorig jaar na afloop van de TT. bij het verlaten van de parkeerplaats liep de fireblade warm en sloeg af.
Volgens mij gaat de ventilator niet draaien en is dat het probleem van warmlopen bij stilstand, het was erg langzaam rijden om van het
TT terrein af te komen. Starten lukte niet, de accu leek plat te zijn. Of heeft de fireblade een sensor die starten tegengaat als de motor te warm is?

Ik woon 300km van Assen af maar ben goed thuisgekomen. Met rijwind wordt de fireblade eigenlijk nooit te warm. En na tanken bij het tankstation
startte de fireblade gewoon.

De rest van het jaar heb ik weinig gereden en de accu leek gesneuveld.
Vorige week heb ik een nieuwe accu geplaatst, en zonder problemen 50 km gereden (dat was overdag)
Gisteren ben ik weer gaan rijden (in de avond dus met licht aan), de fireblade startte zonder problemen en rijdt als een tierelier.

Ik hou ervan om op de bonnefooi ergens naartoe te rijden en ik kwam in de middle of nowhere in een dorpje uit in een doodlopende straat.
ik wilde keren en de fireblade sloeg af. misschien was het een foutje van mijzelf maar dat zou niet moeten uitmaken.

De fireblade startte iig niet meer, accu plat display was nog wel aan maar de startmotor kreeg hij niet meer rond.
Ik heb de motor naar een helling geduwd en een vriendelijke dorpsbewoner heeft me nog geholpen met duwen.

Ik kreeg de fireblade makkelijk aan en ben in rap tempo naar huis gereden en gelukkig ook goed thuis gekomen.

Mijn vermoeden, dynamo kapot. weet iemand van jullie hoe ik dat kan testen?

nu staat Honda bekend om zijn oerdegelijkheid, maar 3 jaar geleden op de terugweg van de TT is bij mij al eerder een dynamo gesneuveld.
Dat is opmerkelijk toch? zou er misschien een ander probleem hiertoe leiden?

Ik heb overigens weinig geluk met de terugweg van de TT. in 2015 heb ik een flinke klapper gemaakt met de fireblade en zelf de vangrail geraakt.
Daar zijn zowel ik als de fireblade gelukkig wel van hersteld al heeft de fireblade nu 6 kleuren.

Bij deze nog een foto van mijn lapjeskat. Ik heb inmiddels een tweede kuipsetje bij elkaar gesprokkeld (matzwart gerollerd) die ik netjes wil laten spuiten.
maar eerst moet de fireblade mij wat minder in de steek laten ;-)



Bekijk bijlage 1500143


Hopelijk hebben jullie wat suggesties voor mijn problemen. :-D



Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan