Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Is de bak van een 929 trouwens gelijk aan die van een 954? Met mijn vorige motor, een 929, zat ik ook wel eens tussen de 3 en 4 in. Maakte dan niet uit wat ik deed, het herstellen van die fout ging altijd gepaard met een flinke "klak". Baalde daar altijd enorm van.
Succes met de reparatie!

tandwielen van de 954 hebben dacht ik minder nokken op de tandwielen. Dus de 929 bak is sterker....... Ze zijn wel compleet uitwisselbaar.

lang geleden had ik een gixxertje 550, bak vastgeslagen bij schakelen van 3 naar 4. Nok van tandwiel afgebroken.......zaten 3 nokken op. Kwam vaker voor bij die krengen. Suzuki had na de eerste 2 bouwjaren een modificatie ; 6 nokken ipv 3. Mijn brommertje was 3 jaar met 18.000 op de klok en Suzuki wou niets uit coulance doen....niet via dealer en ook niet toen ik zelf pissig Nimag belde. Andere bak erin gezet van de sloop en ingeruild op een cbr 600 F.

Sindsdien alleen nog maar Honda gereden :)
 
Voor de echte fireblade liefhebbers toch ook maar even onder de aandacht brengen:

Mijn mooie blade mag het pand verlaten, motor verkeerd in uitstekende staat en ziet er zeeeeerrr netjes uit.

Gr. Jasper
 
IMG_20200519_152340.jpg


Lekker stukje getourd door Drenthe*O*
Heerlijk!!:]
 
Voor de echte fireblade liefhebbers toch ook maar even onder de aandacht brengen:

Mijn mooie blade mag het pand verlaten, motor verkeerd in uitstekende staat en ziet er zeeeeerrr netjes uit.

Gr. Jasper
Succes met de verkoop.
 
Zondag even rondje gedaan..🙈 Blijkbaar heerst er geen Corona op de Brouwersdam en bieden witte nummerborden optimale bescherming tegen Covid_19..

DSC_0167.JPG


DSC_0168.JPG


Ik ben erg blij met mijn zwarte voorspattert, past naar mijn gevoel beter bij het kleurenschema. Dubbel Bubbel ruitje bevalt ook heel erg.
Mocht de beheerder zich vervelen dan graag deze in de OP.
 
tandwielen van de 954 hebben dacht ik minder nokken op de tandwielen. Dus de 929 bak is sterker....... Ze zijn wel compleet uitwisselbaar.

lang geleden had ik een gixxertje 550, bak vastgeslagen bij schakelen van 3 naar 4. Nok van tandwiel afgebroken.......zaten 3 nokken op. Kwam vaker voor bij die krengen. Suzuki had na de eerste 2 bouwjaren een modificatie ; 6 nokken ipv 3. Mijn brommertje was 3 jaar met 18.000 op de klok en Suzuki wou niets uit coulance doen....niet via dealer en ook niet toen ik zelf pissig Nimag belde. Andere bak erin gezet van de sloop en ingeruild op een cbr 600 F.

Sindsdien alleen nog maar Honda gereden :)

Heb het 2/3 jaar geleden met m'n Honda vfr800fi ook voor elkaar gekregen, schakelen zonder koppeling, hoorde een harde klak en volgende bocht was er geen 3e versnelling meer, alle drie de nokken van 't tandwiel gebroken....

Dus hele blok maar vervangen, en de nieuwe voorzien van een Healtech quickshifter. Als je quickshifter niet lekker werkt kan dat liggen aan de tijd van de ontsteking cut, bij de healtech is het per toerental in te stellen.
Te lang is niet zo'n punt, te kort zeker wel, dat kan je je bak kosten
 
Alle 3 nokken kwam bij die gixxers ook voor, er breekt 1 nok en die valt in je carterpan, nummer 2 en 3 volgen dan binnen korte tijd.
Ik had de pech dat de nok op de tandwieltrein kwam te liggen, flink geratel, gelijk koppeling in maar dat helpt natuurlijk niet, terugschakelen naar 3 ging zwaar en toen blokkeerde de bak...................lange zwarte streep op het asfalt. Naar eerste huis gelopen om vader te bellen ( pre mobiel tijdperk :+ ) kom ff met de aanhanger, die k&%$@# suzuki is vastgelopen en neem ff gereedschap mee zodat we de ketting van het tandwiel kunnen halen.
 
Misschien was dat m'n redding dat ik vol 't gas erop gehouden heb.... Met 180 een vastloper was minder geweest 🙈, ik merkte 't pas de volgende bocht na 't teug schakelen dat de 3 weg was
 
Alle 3 nokken kwam bij die gixxers ook voor, er breekt 1 nok en die valt in je carterpan, nummer 2 en 3 volgen dan binnen korte tijd.
Ik had de pech dat de nok op de tandwieltrein kwam te liggen, flink geratel, gelijk koppeling in maar dat helpt natuurlijk niet, terugschakelen naar 3 ging zwaar en toen blokkeerde de bak...................lange zwarte streep op het asfalt. Naar eerste huis gelopen om vader te bellen ( pre mobiel tijdperk :+ ) kom ff met de aanhanger, die k&%$@# suzuki is vastgelopen en neem ff gereedschap mee zodat we de ketting van het tandwiel kunnen halen.
Best schofterig dat Suzuki niets deed. Je had verdorie dodelijk kunnen verongelukken en ze houden gewoon de schouders op.
 
Maarja, snap ook de fabrikant wel, 't is wel iets wat je zelf doet.... Zeker als je de koppeling niet gebruikt... 't gaat echt niet zomaar stuk
 
Heeft iemand nog een zilver voorspatbord liggen voor een 929?

Morgen weer verder aan sleutelen.Yihaa! waarschijnlijk de APE nokkenaskettingspanner installeren en nieuwe dynamodeksel. Daarna eens kijken naar andere setup kuipdelen. Die zijn nu nog de zilver variant. Niks mis mee maar misschien iets meer race maken met witte delen of juist terug naar blauw.

zo heb ik 'm 2 jaar geleden gekocht:
IMG_6882.png


Zo is ie nu:
IMG_1176.jpeg


misschien wat witte delen:
cbr929-schetsen-grijs-02.jpg


of juist terug naar eerste kleurstelling maar wel ander design:
fairings+rode-tank5.jpg
 
Heeft iemand nog een zilver voorspatbord liggen voor een 929?

Morgen weer verder aan sleutelen.Yihaa! waarschijnlijk de APE nokkenaskettingspanner installeren en nieuwe dynamodeksel. Daarna eens kijken naar andere setup kuipdelen. Die zijn nu nog de zilver variant. Niks mis mee maar misschien iets meer race maken met witte delen of juist terug naar blauw.

zo heb ik 'm 2 jaar geleden gekocht:
Bekijk bijlage 1502886

Zo is ie nu:
Bekijk bijlage 1502887

misschien wat witte delen:
Bekijk bijlage 1502888

of juist terug naar eerste kleurstelling maar wel ander design:
Bekijk bijlage 1502889
Zo dan, dat hebbie netjes gedaan :t

Witte delen... :N Zou 'm dan eerder zo houden (met zilvergrijs of carbon voorspatbord). Of anders kijken voor zwarte delen, maar die ene streep op de zijkant? Wellicht een grote Honda wing van maken?

De onderste variant vind ik aardig Ching Chong babi pangang style, daar moet je van houden...
 
Zo dan, dat hebbie netjes gedaan :t

Witte delen... :N Zou 'm dan eerder zo houden (met zilvergrijs of carbon voorspatbord). Of anders kijken voor zwarte delen, maar die ene streep op de zijkant? Wellicht een grote Honda wing van maken?

De onderste variant vind ik aardig Ching Chong babi pangang style, daar moet je van houden...

carbon voorspatbord? dat is ook een goed idee! Zag laatst dat ze bij Harris te koop zijn.
 
ziet er erg netjes uit. dank voor de tip, ik ga contact opnemen.

heb jij ook een adres voor poedercoaten van een frame? Liefst in de buurt van Rotterdam
Ik heb mijn wielen laten coaten bij Alders coatings in Dordrecht, zagen er mooi uit. Geen idee of er in de omgeving van Rotterdam nog goede adresjes zijn.
 
Dynamodeksel? Ik zie een beschadiging op je koppelingsdeksel. Is de andere kant.
Heb een blauw voorspatbord met witte sterren. Mogelijk te spuiten in wit? Of andere kleur? Of zo laten? Of geen interesse, kan ook natuurlijk.
Kijk hier voor info
 
Dynamodeksel? Ik zie een beschadiging op je koppelingsdeksel. Is de andere kant.
Heb een blauw voorspatbord met witte sterren. Mogelijk te spuiten in wit? Of andere kleur? Of zo laten? Of geen interesse, kan ook natuurlijk.
Kijk hier voor info

Ja, Koppelingsdeksel ga ik ook veranderen. Dank voor je aanbod maar ik heb al die rode variant. Die kan ik anders ook gebruiken
 
Vandaag dus weer aan het klussen gegaan. Zo zonder kuipdelen is die ook wel erg vet! iemand een goede tip voor een mooie ronde koplamp. Moet ik wel de bedrading ergens in gaan wegwerken en nieuwe knipperlichten en montage voor display + spiegels. Hmm gaat al snel meer worden.. maar wel vet zo

Bekijk bijlage 1503180
Die Matra ook! En die andere? Een Corvair aan de koelsleuven te zien?
 
Gisteren voor het eerst dit jaar een mooie ronde met een paar maten door de Eifel gemaakt en met je buffy als mondkapje kon je overal zo naar binnen, was ondanks het buitje laat in de middag weer een heerlijk dagje sturen en als toetje kregen we bij thuiskomst nog prachtige avond luchten kado! *D
 

Bijlagen

  • 20200522_144212_InPixio.jpg
    20200522_144212_InPixio.jpg
    709,9 KB · Weergaven: 6
  • 20200522_144230_InPixio.jpg
    20200522_144230_InPixio.jpg
    891,5 KB · Weergaven: 6
  • 20200522_182432_InPixio.jpg
    20200522_182432_InPixio.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 7
  • 20200522_185910.jpg
    20200522_185910.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 6
  • IMG-20200522-WA0044.jpg
    IMG-20200522-WA0044.jpg
    344,1 KB · Weergaven: 6
  • 20200522_213401_InPixio.jpg
    20200522_213401_InPixio.jpg
    754,6 KB · Weergaven: 6
[LekkerQUOTE="VFR nelis, post: 29653857, member: 85151"]
Gisteren voor het eerst dit jaar een mooie ronde met een paar maten door de Eifel gemaakt en met je buffy als mondkapje kon je overal zo naar binnen, was ondanks het buitje laat in de middag weer een heerlijk dagje sturen en als toetje kregen we bij thuiskomst nog prachtige avond luchten kado! *D
[/QUOTE]
Lekker hoor. Wij hopen ergens in juni 5 dagen te gaan. Op dit moment is het nog niet mogelijk om te boeken helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan