Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Hallo

Het zal wel de zoveelste LED achterlicht vraag zijn maar ik stel m toch maar...

Heb een LED achterlicht aangesloten op CBR 929 maar ik krijg de knippers niet werkend, soms wat vaag geknipper maar lang niet toereikend.
Ook werkt het remlicht goed als ik de achterrem gebruik maar beduidend minder met de voorrem.

Iemand een tip om dit werkend te krijgen, ik zal niet de enige zijn met zo'n LED toch
Heb hier nog nooit van gehoord. Had wel knippers die te snel knipperden maar minder licht of niet werken is mij onbekend. Maar mogelijk dat hier iemand met een oplossing komt.
 
Hallo

Het zal wel de zoveelste LED achterlicht vraag zijn maar ik stel m toch maar...

Heb een LED achterlicht aangesloten op CBR 929 maar ik krijg de knippers niet werkend, soms wat vaag geknipper maar lang niet toereikend.
Ook werkt het remlicht goed als ik de achterrem gebruik maar beduidend minder met de voorrem.

Iemand een tip om dit werkend te krijgen, ik zal niet de enige zijn met zo'n LED toch

Allereerst welkom hier! :W

Weet je zeker dat alle elektrische verbindingen in orde zijn?
Ik vind het namelijk vreemd dat je remlicht het met het bedienen van de rem achter het feller doet dan als je de rem voor bedient.

Voor de knipperlichten: wat gebeurt er als je bijvoorbeeld het draadje van het knipperlicht links weer loshaalt en even aan de + van de accu hangt, brandt het knipperlicht dan wel goed?
 
Hallo

Het zal wel de zoveelste LED achterlicht vraag zijn maar ik stel m toch maar...

Heb een LED achterlicht aangesloten op CBR 929 maar ik krijg de knippers niet werkend, soms wat vaag geknipper maar lang niet toereikend.
Ook werkt het remlicht goed als ik de achterrem gebruik maar beduidend minder met de voorrem.

Iemand een tip om dit werkend te krijgen, ik zal niet de enige zijn met zo'n LED toch

Mijn eerste gok zou zijn dat de verbindingen niet 100% goed zijn.

Daarentegen kan het natuurlijk ook zijn dat de led module gewoon niet goed is. Dat daar een storing in zit.

Ik heb zelf led lampen in de originele behuizing gestoken. Ziet er moderner uit en doet verder geen afbreuk aan de functionaliteit :Y
 
@Er-Win; Was jij met die zwarte 929 in vak 11 waar ik eerst naast stond? Was instructeur van 12. Zag dat je later naar groep 2 verhuisde.
Wist niet dat jij het was want is geen herkenningsfoto hier van je.
@65x45.2; Heb geen mooie rooie gezien. Nou ja, motor dan. :+
Jammer, want had wel een hele kleine M&G kunnen worden. De eerste van dit forum in nieuwe stijl. *D

Wel Kepro ontmoet maar ja, die kwam hier heel even voorbij op zijn R6. Verder niet gesproken dus weet niet of hij genoten heeft gister.
 
Allereerst welkom hier! :W

Weet je zeker dat alle elektrische verbindingen in orde zijn?
Ik vind het namelijk vreemd dat je remlicht het met het bedienen van de rem achter het feller doet dan als je de rem voor bedient.

Voor de knipperlichten: wat gebeurt er als je bijvoorbeeld het draadje van het knipperlicht links weer loshaalt en even aan de + van de accu hangt, brandt het knipperlicht dan wel goed?


Ik zal dat eens proberen 👍
 
@Er-Win; Was jij met die zwarte 929 in vak 11 waar ik eerst naast stond? Was instructeur van 12. Zag dat je later naar groep 2 verhuisde.
Wist niet dat jij het was want is geen herkenningsfoto hier van je.
@65x45.2; Heb geen mooie rooie gezien. Nou ja, motor dan. :+
Jammer, want had wel een hele kleine M&G kunnen worden. De eerste van dit forum in nieuwe stijl. *D

Wel Kepro ontmoet maar ja, die kwam hier heel even voorbij op zijn R6. Verder niet gesproken dus weet niet of hij genoten heeft gister.

Ik was het denk ik niet, ik ga morgen pas voor het eerst weer het circuit op in assen. :]
 
Iedereen heerlijk gereden de afgelopen dagen?
Gisterenmorgen rond 07:00 uur thuis vertrokken met m'n meisje voor een ritje door het land van Maas en Waal.
(dochterlief vind het inmiddels prima als we een paar uurtjes pleite zijn)🙂
Heerlijke temperatuur en de weg voor ons zelf, ideaal zo vroeg vertrekken!
Rond 10:30 uur toen het drukker begon te worden weer thuis.
IMG_5705 (3).JPG

IMG_5713 (2).JPG

IMG_5709 (2).JPG

#gaanwevakerdoen.😉
 
Iedereen heerlijk gereden de afgelopen dagen?
Gisterenmorgen rond 07:00 uur thuis vertrokken met m'n meisje voor een ritje door het land van Maas en Waal.
(dochterlief vind het inmiddels prima als we een paar uurtjes pleite zijn)🙂
Heerlijke temperatuur en de weg voor ons zelf, ideaal zo vroeg vertrekken!
Rond 10:30 uur toen het drukker begon te worden weer thuis.
Bekijk bijlage 1507831
Bekijk bijlage 1507832
Bekijk bijlage 1507833
#gaanwevakerdoen.😉

Jou vrouwtje vorig jaar met racecracks meegereden toevallig op assen? Had ook een dame bij mij in de groep zitten op zo'n 675 en die kon best sturen.
 
Jou vrouwtje vorig jaar met racecracks meegereden toevallig op assen? Had ook een dame bij mij in de groep zitten op zo'n 675 en die kon best sturen.
Nee, vorig jaar niet.
De jaren daarvoor heeft wel ieder jaar minstens 1 × met racecracks gereden...
 
@Er-Win; Was jij met die zwarte 929 in vak 11 waar ik eerst naast stond? Was instructeur van 12. Zag dat je later naar groep 2 verhuisde.
Wist niet dat jij het was want is geen herkenningsfoto hier van je.
@65x45.2; Heb geen mooie rooie gezien. Nou ja, motor dan. :+
Jammer, want had wel een hele kleine M&G kunnen worden. De eerste van dit forum in nieuwe stijl. *D

Wel Kepro ontmoet maar ja, die kwam hier heel even voorbij op zijn R6. Verder niet gesproken dus weet niet of hij genoten heeft gister.

Ik heb genoten hoor en veel geleerd. Dit smaakt naar meer gehe. Knee down Sessie ook gedaan maar zit nog met m’n been/knie te kutten welke in de bocht volt. De snelheid en helling zijn prima. Ik vond het wel aardig zwaar zeker icm het warme weer. Ik wil dit jaar nog op het politie circuit rijden daar ik las dat het na 2020 ophoud ivm Lelystad AirPort.
En nog leuk dat je me even opzocht.:t

Weet jij toevallig hoe het afgelopen is met die persoon die viel bij de 2e sessie? Of liep dat (gelukkig) met een sisser af?
 
Ik heb genoten hoor en veel geleerd. Dit smaakt naar meer gehe. Knee down Sessie ook gedaan maar zit nog met m’n been/knie te kutten welke in de bocht volt. De snelheid en helling zijn prima. Ik vond het wel aardig zwaar zeker icm het warme weer. Ik wil dit jaar nog op het politie circuit rijden daar ik las dat het na 2020 ophoud ivm Lelystad AirPort.
En nog leuk dat je me even opzocht.:t

Weet jij toevallig hoe het afgelopen is met die persoon die viel bij de 2e sessie? Of liep dat (gelukkig) met een sisser af?
Viel mee. Motor schade maar rijder ok.

Toch altijd leuk mensen van hier daar te zien.
Zwaarte komt inderdaad door concentratie en te warm weer. Veel drinken is dan de remedie. Tot de volgende keer dan maar. :W
 
Na het uitvallen van de knippers heb ik sinds gisteren ook geen dashbord en verlichting meer, start wel meteen maar WTF, zekeringen zijn goed (al gecheckt en vanavond maar weer eens meten is weten???
Hopelijk komt vandaag ook de knipperrelais binnen...
 
Iedereen heerlijk gereden de afgelopen dagen?
Gisterenmorgen rond 07:00 uur thuis vertrokken met m'n meisje voor een ritje door het land van Maas en Waal.
(dochterlief vind het inmiddels prima als we een paar uurtjes pleite zijn)🙂
Heerlijke temperatuur en de weg voor ons zelf, ideaal zo vroeg vertrekken!
Rond 10:30 uur toen het drukker begon te worden weer thuis.
Bekijk bijlage 1507831
Bekijk bijlage 1507832
Bekijk bijlage 1507833
#gaanwevakerdoen.😉

Ah op de tweede foto is de veerpont van Lith (het huis waar mijn schoonouders wonen is nog net te zien)

Groeten uit Maas en Waal ;)
 
Na het uitvallen van de knippers heb ik sinds gisteren ook geen dashbord en verlichting meer, start wel meteen maar WTF, zekeringen zijn goed (al gecheckt en vanavond maar weer eens meten is weten???
Hopelijk komt vandaag ook de knipperrelais binnen...
En als je het terugbrengt naar origineel? Dan weet je dat het probleem bij de nieuwe onderdelen zit.
 
Ah op de tweede foto is de veerpont van Lith (het huis waar mijn schoonouders wonen is nog net te zien)

Groeten uit Maas en Waal ;)
Inderdaad het veerpont bij Lith, je schoonouders wonen toch niet in de kerk want die staat er ook net op...;)
 
Geen noppen eronder gelegd voor de zekerheid? _O-:+

Welke groep rij je? Voor mij voor het eerst groep 3.

Ook voor het eerst in 3 B.........prima bevallen......wel ff wennen.....

Rij je op een 929 zwart met zilver ?? dan hebben we elkaar ontmoet strubben uit en bij de ruskenhoek 🙈
 
Laatst bewerkt:
Het snelle knipperen komt doordat de LED knipperlichten veel minder vermogen opnemen tov de oude lampjes.

Weerstanden of een lastonafhankijk knipperlichtrelais lost dit probleem op.

Over de remlichten:
Lijkt me niet dat dat in de unit zit, ik neem aan dat deze maar 1 draadje heeft dat voor het remlicht is?

Aangezien je met je grootlicht ook problemen had kan het goed zijn dat het contact van je remlicht aan de voorkant ook niet helemaal fris is.
 
Het snelle knipperen komt doordat de LED knipperlichten veel minder vermogen opnemen tov de oude lampjes.

Weerstanden of een lastonafhankijk knipperlichtrelais lost dit probleem op.

Over de remlichten:
Lijkt me niet dat dat in de unit zit, ik neem aan dat deze maar 1 draadje heeft dat voor het remlicht is?

Aangezien je met je grootlicht ook problemen had kan het goed zijn dat het contact van je remlicht aan de voorkant ook niet helemaal fris is.

Ja kon de LED lamp zo in een van de twee oude lamphouders pluggen.

Dit contact van het remlicht, is daar een beetje bij te komen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan