Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Vaak zijn mensen te bang kan je gewoon mee door rijden zelfs als de prop er uit komt ligt niet in eens je hele band naast de velg. Zoals hier boven gezegt hou de banden spanning in de gaten. Heb ooit wel gehoord dat je voor beter een plu kan zetten voor tijdelijke oplossing druk tijdens het remmen met een warme band schijnt een behoorlijke druk te zijn. Zondag eindelijk de laatste delen op halen zodat ik weer een compleet straat kuipen set heb. Nog even en ik kan weer de weg op
 
Ja dat kan. Wel op snelheid letten. Vraag even na wat de max snelheid wordt met een prop. Jaren terug in Dld een prop laten zetten en werd gezegd max 180 km/h. Hoorde van een racemaatje twee jaar terug dat hij 250 km/h met een prop had gereden. Zou ik niet doen maar ben van de oude stempel. Mogelijk nu technologisch wel door ontwikkeling op dat vlak.
We gaan er vanzelf achter komen :+.

Ga hem morgen zelf zetten ben benieuwd, heb ondertussen nog een lek gevonden een klein nietje ofzo die kan wel verklaren waarom m'n de laatste sowieso om de 3 weken moest worden opgepompt.

Maar vanochtend was iemand wat hout verloren op de a1 kon niet alles ontwijken en heb blijkbaar een extra schroefje opgepikt want op de plaats van bestemming aangekomen hoorde ik een harde sis. Als die zooi het 2 weken volhoudt ben ik dik tevreden.

Nieuwe band wordt S22 hoop dat die wat langer mee gaat dan de s20 die er nu onder ligt deze heeft er amper 4000km op gezeten.
 
We gaan er vanzelf achter komen :+.

Ga hem morgen zelf zetten ben benieuwd, heb ondertussen nog een lek gevonden een klein nietje ofzo die kan wel verklaren waarom m'n de laatste sowieso om de 3 weken moest worden opgepompt.

Maar vanochtend was iemand wat hout verloren op de a1 kon niet alles ontwijken en heb blijkbaar een extra schroefje opgepikt want op de plaats van bestemming aangekomen hoorde ik een harde sis. Als die zooi het 2 weken volhoudt ben ik dik tevreden.

Nieuwe band wordt S22 hoop dat die wat langer mee gaat dan de s20 die er nu onder ligt deze heeft er amper 4000km op gezeten.
Een parapluutje wordt er van binnenuit doorheen gejast en de plu ook rondom vastgelijmd. Aangezien de druk van binnen naar buiten gedrukt wordt, wordt die plu ook vaster geduwd. Daardoor zijn die dingen gewoon veilig te gebruiken.
 
Paraplu is natuurlijk beter, maar dan moet de band van de velg en als je dat niet zelf kan moet je hem weer wegbrengen ervoor. Prop is in 2 minuutjes gedaan en op die plek kan het voor 2 wkn niet bijzonder veel kwaad denk ik.
 
153516614_4092251164132700_6446448283735503458_n.jpg


Afgelopen zondag ook maar weer eens lekker stukje wezen rijden.
Wat vroeger als normale motor wordt gezien zien mensen hem nu als oldtimer :O
Iedereen vraagt nu ook of die te koop is maar deze gaat nooit meer weg,
Al 18 jaar in bezit nu net 53000 op de teller
Zo iets heb ik ook gezegd.
 
Is dit op te lossen door een propje te laten schieten? heb over 2 weken sowieso al een afspraak staan om band te laten wisselen zou wel fijn zijn als ik die 2 weken nog even door kan rijden.
Propje kan tijdelijk prima, reparatie vanaf de binnenkant is inderdaad het beste maar als alternatief is de dropveter nog steeds een van de beste methodes als sommige testen ziet.
Nieuwe band wordt S22 hoop dat die wat langer mee gaat dan de s20 die er nu onder ligt deze heeft er amper 4000km op gezeten.
Heb afgelopen seizoen met de s22 gereden, denk dat ze op straat wel lang mee gaan, bij mij zijn de zijkanten bijna op de nokjes na vorig seizoen circuit rijden, het midden is nog nieuw 😄

De 954 staat iniedergaval weer klaar voor het nieuwe seizoen, HK suspension upgrade, Goodridge remleidingen, hyperpro stuurdemper, en supersprox achtertandwiel met 1 tandje meer, en gswitched naar de oem demper, minder mooi maar hij loopt onderin veel beter ermee.... En als kers op de taart healtech quickshifter

Dat wordt genieten komend seizoen 😄👍
 
Propje kan tijdelijk prima, reparatie vanaf de binnenkant is inderdaad het beste maar als alternatief is de dropveter nog steeds een van de beste methodes als sommige testen ziet.

Heb afgelopen seizoen met de s22 gereden, denk dat ze op straat wel lang mee gaan, bij mij zijn de zijkanten bijna op de nokjes na vorig seizoen circuit rijden, het midden is nog nieuw 😄

De 954 staat iniedergaval weer klaar voor het nieuwe seizoen, HK suspension upgrade, Goodridge remleidingen, hyperpro stuurdemper, en supersprox achtertandwiel met 1 tandje meer, en gswitched naar de oem demper, minder mooi maar hij loopt onderin veel beter ermee.... En als kers op de taart healtech quickshifter

Dat wordt genieten komend seizoen 😄👍
Kijk die kan er weer tegen aan 🙂 aardige mensen bij hk moet er ook nog op bezoek. Banden zijn altijd een dingetje ik rij met power slicks evo Michelin maar had vorig jaar Dunlops geprobeerd gp 213 endurance man fijne band veel grip en mega slijt vast ideaal voor de hobby rijder.
 
lekker man de mijne komt een maandag weer uit zijn winterstop
dus als het het volgende weekend weer goed weer is
dan mag die weer naar buiten*O*
veel plezier morgen
Volgende week gaat het in de nacht weer vriezen en is het overdag weer rond de 7 graden:(
 
Inmiddels bijna alles in huis liggen.
Welke vloeistoffen gaan er allemaal in de motor?

Volgens mij mis ik nog de remvloeistof in het rijtje.
 
Vandaag na een paar klusjes toch maar even een klein Braborondje rondom het Eindhovense gedaan en was best lekker met het zonnetje erbij! 8-)
We gaan er vanzelf achter komen :+.

Ga hem morgen zelf zetten ben benieuwd, heb ondertussen nog een lek gevonden een klein nietje ofzo die kan wel verklaren waarom m'n de laatste sowieso om de 3 weken moest worden opgepompt.

Maar vanochtend was iemand wat hout verloren op de a1 kon niet alles ontwijken en heb blijkbaar een extra schroefje opgepikt want op de plaats van bestemming aangekomen hoorde ik een harde sis. Als die zooi het 2 weken volhoudt ben ik dik tevreden.

Nieuwe band wordt S22 hoop dat die wat langer mee gaat dan de s20 die er nu onder ligt deze heeft er amper 4000km op gezeten.

BTW, ik vind de S22 een heerlijke band voor zowel circuit als op de openbare weg :t
 

Bijlagen

  • 20210228_135754.jpg
    20210228_135754.jpg
    565,8 KB · Weergaven: 9
  • 20210228_143955.jpg
    20210228_143955.jpg
    633,5 KB · Weergaven: 8
  • 20210228_150942.jpg
    20210228_150942.jpg
    261,5 KB · Weergaven: 8
  • 20210228_152210.jpg
    20210228_152210.jpg
    383,8 KB · Weergaven: 7
Vandaag de Hel remleidingen gemonteerd. Moet zeggen dat ik de bijgeleverde zaken wat tegen vind vallen. Waarom? Nou voor de plaatsen waar de originele remleiding was vastgezet, dus bij het balhoofd en beide zijden van het spatbord, worden geen vervangende houders geleverd. Die van de originele kabel zijn eigenlijk niet goed te gebruiken, want te groot, verkeerde hoek en je hebt er dan 3 nodig. In de originele setup zijn er slechts 2.
De voorrem blijft ook nog ietwat sponzig. Kan de hendel tegen het stuur trekken ondanks op de meest uiteenlopende manieren ontlucht te hebben. Nu ingeknepen en met tiewrap eraan weggezet. Morgen maar eens kijken of de rem harder is. Al met al nog geen verbetering ten opzichte van origineel helaas...
Ik sta heel erg open voor tips en trucs :-)
 
Vandaag de Hel remleidingen gemonteerd. Moet zeggen dat ik de bijgeleverde zaken wat tegen vind vallen. Waarom? Nou voor de plaatsen waar de originele remleiding was vastgezet, dus bij het balhoofd en beide zijden van het spatbord, worden geen vervangende houders geleverd. Die van de originele kabel zijn eigenlijk niet goed te gebruiken, want te groot, verkeerde hoek en je hebt er dan 3 nodig. In de originele setup zijn er slechts 2.
De voorrem blijft ook nog ietwat sponzig. Kan de hendel tegen het stuur trekken ondanks op de meest uiteenlopende manieren ontlucht te hebben. Nu ingeknepen en met tiewrap eraan weggezet. Morgen maar eens kijken of de rem harder is. Al met al nog geen verbetering ten opzichte van origineel helaas...
Ik sta heel erg open voor tips en trucs :-)
Gaat zo niet werken. Als er lucht in je leidingen zit dan knijp je dat een klein stukje naar beneden en zet het vast door je tiewrap. Als je die morgen weg haalt dan komt de lucht weer omhoog. Het is een gesloten systeem en als je de druk constant houdt door de hendel in te knijpen hersteld zich dat weer als je de hendel loslaat. De luchtbel gaat dus naar beneden en weer omhoog.

Wat helpt, en het klinkt raar maar dat hebben wij zo ook gedaan op het circuit, is je motor scheef houden met de remleiding waar de lucht inzit als bovenste leiding. De andere aan de onderkant. Dan met twee personen werken. De ene knijpt en zet druk op de leiding Dan pas draait de ander het ontluchtingsboutje los en laat de vloeistof via een overloopslangetje in een potje lopen. Terwijl de hendel ingeknepen blijft wordt het ontluchtingsboutje weer vastgedraaid waarna de hendel pas losgelaten wordt. Nu zal de vloeistof uit het rempotje de leiding ingedrukt worden als je weer knijpt. En daarmee druk je luchtbel richting ontluchtingsnippel. Dit proces blijven herhalen tot alle lucht uit de leiding is. Let wel op het niveau in het rempotje. Dat zakt maar mag niet zo laag worden dat je lucht in je leiding knijpt. Dus op tijd bijvullen.
Maar wil je het sneller, dan even bij de motorzaak langs. Die zetten er een pompje op en persen het door.
Succes.
 
Gaat zo niet werken. Als er lucht in je leidingen zit dan knijp je dat een klein stukje naar beneden en zet het vast door je tiewrap. Als je die morgen weg haalt dan komt de lucht weer omhoog. Het is een gesloten systeem en als je de druk constant houdt door de hendel in te knijpen hersteld zich dat weer als je de hendel loslaat. De luchtbel gaat dus naar beneden en weer omhoog.

Wat helpt, en het klinkt raar maar dat hebben wij zo ook gedaan op het circuit, is je motor scheef houden met de remleiding waar de lucht inzit als bovenste leiding. De andere aan de onderkant. Dan met twee personen werken. De ene knijpt en zet druk op de leiding Dan pas draait de ander het ontluchtingsboutje los en laat de vloeistof via een overloopslangetje in een potje lopen. Terwijl de hendel ingeknepen blijft wordt het ontluchtingsboutje weer vastgedraaid waarna de hendel pas losgelaten wordt. Nu zal de vloeistof uit het rempotje de leiding ingedrukt worden als je weer knijpt. En daarmee druk je luchtbel richting ontluchtingsnippel. Dit proces blijven herhalen tot alle lucht uit de leiding is. Let wel op het niveau in het rempotje. Dat zakt maar mag niet zo laag worden dat je lucht in je leiding knijpt. Dus op tijd bijvullen.
Maar wil je het sneller, dan even bij de motorzaak langs. Die zetten er een pompje op en persen het door.
Succes.
Dank voor de tip!
Heb vanmiddag met een vriend met vacuumpomp de lucht weggezogen. Ook bij de ontluchtingsnippel bij de rempomp.
Wellicht is het goed om de remklauwen los te halen en met iets tussen de blokken te proberen de lucht naar het hoogste punt te dwingen? Morgen geen hulp en wil er toch mee verder.
 
De originele remleidingen van de blade zijn grotendeels al hard, er is maar een klein stukje rubber slang. Door montage van omvlochten teflon leidingen wordt die echt niet harder ( viagra in de remvloeistof ??? )
Wat je nog kunt proberen is tegen de remhendel tikken. Bij mij kwamen daardoor na het normale ontluchten nog aardig wat luchtbelletjes omhoog in het reservoir.

Kon je de hendel voor de Hel leidingen ook tegen de clip on trekken ?
 
Laatst bewerkt:
Kwam deze nog tegen.... misschien wil ie ze wel naar NL versturen. Ik heb ze al :P

Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?

Deze (heb ik ook al O-) _O-)

Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
 
Terug
Bovenaan Onderaan