Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Lijkt wel of er ergens een lekkage zit ofzo, reed met mijn sc57 gemiddeld 1:15 en ben toch een redelijke doorrijder. Met een volle tank ging bij mij rond de 210km op de dagteller meestal het gele lampje weer aan en kon op ritten altijd qua tankbeurten mee met de overige motoren waarbij overigens de 2 pitters (Duc/VTR) meestal als eerste aan tanken toe zijn...
Als dit bij mij zo was zou ik het ook in de goed in de gaten houden en tevens eens goed op lekkage controleren! :?
 
@Vuurmesje ,

1:20 lijkt mij ook wel een broodje aap, zou mij heel erg verbazen.
De 954 is trouwens niet echt een eerste generatie injectie motor, hoewel de 929 dat in de fireblade range wel is geloof ik, maar de Vfr en de blackbird hadden daarvoor al een pgmfi injectie met een heerlijke aan/uit reactie op de gashendel weet ik uit ervaring 😜

Over de s22 gesproken, vind het echt wel een fijne band en ja ook zeker in de regen. Had onder de vfr na een conti sport attack 2 al een s21 laten zetten en die bevielen goed.

Dus voor de fireblade met de MCT dagen ook voor de Bridgestone s22 gekozen, ook omdat je nooit weet wat voor weer het op een dag is dat je voor moet rijden, en heb geen zin om in de regen met samen geknepen billen te zitten.
Heb de voorband nooit op grip verlies kunnen betrappen, achter gaat heel gecontroleerd in de regen bij iets te veel gas z'n grip verliezen maar hij verrast me nooit.
 
Vandaag bij Druyff geweest. SC57 op de Dynojet bank gehad. Bleek de motor al redelijk goed afgesteld te zijn maar hij heeft toch nog iets kunnen bijschaven. Van 157,09 achterwiel pk's naar 160,81 en koppel van 106,10 Nm naar 109,41. Het verloop loopt ook netjes gelijk met nergens een andere grafische lijn.
Blijft echter wel het verbruik.
Terugrijdend heel rustig gereden met 120 op de snelweg en hoofdzakelijk binnendoor over 60 km weggetjes. Verbruik blijft steken op 1 : 14,3
Stonden twee gelijke SC57 bij Druyff die voor mij op de bank gingen. Beiden haalden met rustig rijden 1 : 20 werd gezegd. Geen idee hoe zij daaraan komen. Stukje duwen ofzo? De SC57 uit 2006 had ook 160 aw-pk's. Was voorzien van een vervangingspijp zonder kat en een PC3. De andere was van 2004, had een standaard pijp maar dan weer wel BMC luchtfilters en ook een PC3. Kwam aan 151 aw-pk's. Een vervangende uitlaat levert dus wel winst op. Bijna 10 pk meer.

Mijn 2012 SC59 doet bij snelweg ook tussen de 1:20 - 1:24 en dan hou ik me echt niet netjes aan de vmax van 100, maar 110-130.
1:20 is dan ook nog eens zwaar bepakt en bezakt (tanktas, Kryga drypack achterop). De 1:24 was naar TT Assen dus het kan allemaal wel.
Geen Dynojet, OEM Honda luchtfilter en E-keur Akra eronder (kat+ klep).
Maar laat je niet gekmaken over verbruik. Het is hobbie en die mag geld kosten :P
 
Vandaag bij Druyff geweest. SC57 op de Dynojet bank gehad. Bleek de motor al redelijk goed afgesteld te zijn maar hij heeft toch nog iets kunnen bijschaven. Van 157,09 achterwiel pk's naar 160,81 en koppel van 106,10 Nm naar 109,41. Het verloop loopt ook netjes gelijk met nergens een andere grafische lijn.
Blijft echter wel het verbruik.
Terugrijdend heel rustig gereden met 120 op de snelweg en hoofdzakelijk binnendoor over 60 km weggetjes. Verbruik blijft steken op 1 : 14,3
Stonden twee gelijke SC57 bij Druyff die voor mij op de bank gingen. Beiden haalden met rustig rijden 1 : 20 werd gezegd. Geen idee hoe zij daaraan komen. Stukje duwen ofzo? De SC57 uit 2006 had ook 160 aw-pk's. Was voorzien van een vervangingspijp zonder kat en een PC3. De andere was van 2004, had een standaard pijp maar dan weer wel BMC luchtfilters en ook een PC3. Kwam aan 151 aw-pk's. Een vervangende uitlaat levert dus wel winst op. Bijna 10 pk
Maak je niet zo druk om het het verbruik klopt je km teller wel of kijk je op de Tom Tom mijn tandwiel verhouding wijkt namelijk erg af dus me km teller ook. Laatst had ik daar geen Rekening mee gehouden in me berekening ik kom ook niet aan de 1:15 met ongeveer de zelfde opties met race ecu. Het belangrijkste is dat die goed loopt toch?
Der schijnt trouwens een bedrijf te zijn die motoren elektrisch maakt miss het overwegen waardt dan heb je de eerste elektrische blade (denk ik ) en is die lekker zuinig :)
 
Mooi dat de s22 bevalt. Ik hoor er louter positieve berichten over,ook bij nat.
En mensen die iets zeggen over het verbruik is hetzelfde als iedereen met de mond topsalarissen op de bankrekening bijgeschreven krijgt.
Kortom een hoop blabla.
Hetzelfde als dat iedereen de schaamrandjes er al af heeft bij een nieuwe band in de 1e bocht.
Kortom laten lullen en loat goannn.
Maar geeft jouw dashboard niet iets aan over het verbruik? Of was de sc57 nog niet zo ver 😇😇
Dat heb ik dan weer uitgezet. Gek he? ;) Maar heb hetzelfde met de auto. Hou dat ook altijd bij. Is gewoon een tik.
 
Laatst bewerkt:
Der schijnt trouwens een bedrijf te zijn die motoren elektrisch maakt miss het overwegen waardt dan heb je de eerste elektrische blade (denk ik ) en is die lekker zuinig :)
Las ergens een artikel over elektrische motoren. De verkoper vertelde dat de huidige motoreigenaren het geen pretje vinden om te tanken. Al dat gedoe was maar niets. Die gingen liever voor elektrisch. Het enige nadeel van elektrisch was nu nog de actieradius en de prijs.
Het enige? Tanken vind ik geen probleem, dat hoort erbij. Beter dan lang moeten wachten tot de accu op 60 - 80% zit. Tanken duurt minder lang dacht ik zo en dan heb ik binnen een kortere tijd weer plezier in het rijden. En bij stevig rijden rij ik nog langer door ook. Hoezo dus alleen de prijs en de actieradius?

Maar je hebt gelijk Phil, als er een elektrische blade komt die ca 250km ver komt en weer opgeladen is met max 10 minuten dan ben ik zeker de eerste. En die zuinigheid bij elektrisch rijden? Dat is een hele andere discussie die hier niet gevoerd moet worden.
 
Geluid is de helft van de beleving,op het moment dat dat wegvalt houdt voor mij de pret op.
Als ik zo'n elektrisch geval moest gaan rijden dan zou dat een teken zijn voor mij om te kappen met motor rijden als hobby te beoefenen.
Om van a naar b te komen prima ,maar niet als hobby gebruik.
Maar ik ben dan ook een boomer😇
Ik weiger mij aan te passen aan de meute.
En ja daar wil ik wel voor betalen,die paar km die ik maak per jaar zal ik wel overleven.
 
Ik heb een flink stuk op een energica motor gereden en rijd regelmatig in een tesla. Indrukwekkend. Maar niet dezelfde kick als een snelle motor/auto. Er is iets heel bevredigends aan een vermogen dat hoger wordt naarmate je toeren toenemen. Als de eerste indrukken van het directe koppel een beetje voorbij zijn ga je dat echt missen! Ook het feit dat de accu keihard naar beneden gaat als je ook maar een klein beetje gaat trappen irriteert snel en zorgt ervoor dat je het gewoon minder gaat doen. Als vervoer denk ik wel dat het sowieso de toekomst wordt. Maar qua emotie mist er nog wel echt wat vind ik.
 
Ben het helemaal met jullie eens. Heb hetzelfde maar ben dan ook van de oude stempel. Heb twee jaar terug op Midland een elektrische motor gereden. Viel best mee kwa handelbaarheid. En ja, de acceleratie was ook best wel leuk. Maar is hetzelfde als rijden in een elektrische auto. Heb in en BMW gereden en bij elk stoplicht hard weg. Went ook snel en dan hou je niets over. Of net als mijn zoon in zijn leasebak. Elektrisch best leuk zei hij. Tot het echt ging vriezen. Kachel aan en navigatie ook aan. Belde mij dat als hij stil kwam te staan op de A6 of ik hem kon oppikken. Redde het net naar huis maar zat met geknepen billen. De beloofde acceleratie werd niet gehaald door gebruik elektrische accessoires. Geef mij dus maar benzine, of diesel of gas. Lekker de aarde opwarmen zodat wij veel vaker op de blade kunnen stappen. :9
 
1:20 dat haal ik met mijn 600RR niet eens van 2008 met 18 liter tank.
Ik haal misschien net iets over de 300km als ik normaal rij, dus 1:17 ofzo, misschien 1:18.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt wel of er ergens een lekkage zit ofzo, reed met mijn sc57 gemiddeld 1:15 en ben toch een redelijke doorrijder. Met een volle tank ging bij mij rond de 210km op de dagteller meestal het gele lampje weer aan en kon op ritten altijd qua tankbeurten mee met de overige motoren waarbij overigens de 2 pitters (Duc/VTR) meestal als eerste aan tanken toe zijn...
Als dit bij mij zo was zou ik het ook in de goed in de gaten houden en tevens eens goed op lekkage controleren! :?
Yep, nu je het zegt. Hier idem dito. Rond de 210 a 220 ging het lampje branden. De Gixxer 750 verbruikt ongeveer hetzelfde. Alleen die waarschuwt eerder als de blade door te gaan knipperen om na een tijdje continu te gaan branden ( of was het andersom :+ )

Maar die lampjes zijn beter dan vroeger met een benzinekraan. Middagje sturen op mijn 600. Redelijk dicht bij huis op reserve moeten zetten en motor in de schuur gezet. Weekend daarna sta je dan met een lege tank langs de snelweg. Helemaal niet meer aan gedacht dat ie al op reserve stond...........
 
Geluid is de helft van de beleving,op het moment dat dat wegvalt houdt voor mij de pret op.
Als ik zo'n elektrisch geval moest gaan rijden dan zou dat een teken zijn voor mij om te kappen met motor rijden als hobby te beoefenen.
Om van a naar b te komen prima ,maar niet als hobby gebruik.
Maar ik ben dan ook een boomer😇
Ik weiger mij aan te passen aan de meute.
En ja daar wil ik wel voor betalen,die paar km die ik maak per jaar zal ik wel overleven.
Hier sluit ik me bij aan dan wordt het tijd voor een Nieuwe hobby 🤣 van a naar b kan ik namelijk ook met een elektrische auto
 
Yep, nu je het zegt. Hier idem dito. Rond de 210 a 220 ging het lampje branden. De Gixxer 750 verbruikt ongeveer hetzelfde. Alleen die waarschuwt eerder als de blade door te gaan knipperen om na een tijdje continu te gaan branden ( of was het andersom :+ )

Maar die lampjes zijn beter dan vroeger met een benzinekraan. Middagje sturen op mijn 600. Redelijk dicht bij huis op reserve moeten zetten en motor in de schuur gezet. Weekend daarna sta je dan met een lege tank langs de snelweg. Helemaal niet meer aan gedacht dat ie al op reserve stond...........
Of je vergeet hem bij het tanken weer terug te zetten... zelfde resultaat... :X
 
Goedemorgen! Ik zal mij ook even voorstellen hier, mijn naam is Marcel ik ben sinds begin dit jaar eigenaar geworden van een 954. Er mankeerde nogal wat aan, dus ben al een poosje bezig om hem weer netjes te krijgen.
Ik zal zsm even wat foto’s van de voortgang plaatsen mochten jullie een project kunnen waarderen :9
 
Het 'sterke verhalen na een tourtje' hokje is zo goed als klaar 8-)
 

Bijlagen

  • 20210228_165659.jpg
    20210228_165659.jpg
    479,1 KB · Weergaven: 10
  • 20210228_153402.jpg
    20210228_153402.jpg
    369 KB · Weergaven: 11
  • 20210228_153351.jpg
    20210228_153351.jpg
    446,5 KB · Weergaven: 11
  • 20210228_153341.jpg
    20210228_153341.jpg
    443,7 KB · Weergaven: 11
Wielen terug van de coater. Nu lagers erin, balanceren en dan plug en play als het goed is. Zal dan direct alles ff uitwerken wat nodig is om deze wielen goed pas te maken.

51006331327_b6a3757049_b.jpg


en de RR sticker ook weer waar hij hoort. Vriend van mij heeft 't gedaan, ik durfde het niet aan voor een 3e keer om 'm te verkloten :X
51006331652_531d04b993_b.jpg


Blij stuiter stuiter *O* *O*
voor meer foto's: Honda CBR 954RR SC50 2003
 
Wielen terug van de coater. Nu lagers erin, balanceren en dan plug en play als het goed is. Zal dan direct alles ff uitwerken wat nodig is om deze wielen goed pas te maken.

51006331327_b6a3757049_b.jpg


en de RR sticker ook weer waar hij hoort. Vriend van mij heeft 't gedaan, ik durfde het niet aan voor een 3e keer om 'm te verkloten :X
51006331652_531d04b993_b.jpg


Blij stuiter stuiter *O* *O*
voor meer foto's: Honda CBR 954RR SC50 2003
Netjes :t........en heeft de Hond(a) de velgen al ingewijd ;)
 
Wielen terug van de coater. Nu lagers erin, balanceren en dan plug en play als het goed is. Zal dan direct alles ff uitwerken wat nodig is om deze wielen goed pas te maken.

51006331327_b6a3757049_b.jpg


en de RR sticker ook weer waar hij hoort. Vriend van mij heeft 't gedaan, ik durfde het niet aan voor een 3e keer om 'm te verkloten :X
51006331652_531d04b993_b.jpg


Blij stuiter stuiter *O* *O*
voor meer foto's: Honda CBR 954RR SC50 2003
mooi dat je het spulletje weer thuis heb:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan