Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Heb dit ook eens gehad met mijn eerste blade. Bleek mijn ketting te zijn. Versleten. Na vervanging met tandwielen geen probleem meer gehad.


Wat vuurmesje al aangaf. Vibraties kunnen ook ontstaan als de aandrijflijn niet lekker meer is. Als je al ruim 20k hebt gereden met dezelfde ketting en tandwielen zouden die al versleten kunnen zijn. Je merkt het ook dat je vaker je ketting moet stellen als die aan het einde van zijn levensduur komt. Zou dat ff controleren samen met de rubbers in de tandwieldrager en gelijk de lagers.

Ketting zit inderdaad op het einde van zijn latijn, kan nog 1 streepje stellen. Verder zit deze ketting er 6000 km op dus wel vrij snel voor een nieuwe 🤔.
Lager en tandwiel drager zijn 1000km geleden vervangen toen er een nieuwe achterband op ging.

Ga er een nieuwe ketting voor bestellen kijken of het dan weg is. O-)
 
Ketting zit inderdaad op het einde van zijn latijn, kan nog 1 streepje stellen. Verder zit deze ketting er 6000 km op dus wel vrij snel voor een nieuwe 🤔.
Lager en tandwiel drager zijn 1000km geleden vervangen toen er een nieuwe achterband op ging.

Ga er een nieuwe ketting voor bestellen kijken of het dan weg is. O-)
Lijkt me stug dat het aan een ketting ligt die er maar net 6000 km onder zit, zo snel gaat dat toch niet? Ik had al eens met een nieuwe ketting dat ie nog maar 1 streepje had om te stellen, maar als ik een schakel er tussenuit haalde, ging het ‘m al niet meer worden…
 
Zomaar even vraagjes, moet het zelf nog uitzoeken maar stel ze toch even,
- heb een geïntegreerd rem-knipperlicht achter gemonteerd. Deed het eerst goed maar merkte van de week dat het remlicht blijft branden.
Dacht dat het de ensor van het achterrempedaal was omdat die draden na het monteren van de stalen remleidingen erg in elkaar gedraaid
waren. Gebruik het niet dus heb een draad doorgeknipt. Snelste oplossing. NOT. Bleef branden. Stekkers van schakelaar voor losgetrokken.
maar bleef branden. Dus ergens zit een sluiting. Geen idee nog waar maar als iemand dit ook heeft meegemaakt dan graag reactie.
- trok gister even lekker door in 3. Bij 188 viel ineens de hele motor uit. Contact bleef aan, dashboard licht functioneerde en zelfs
de gearindicator bleef op 3. Dodemanswitch was niet aangeraakt alleen de motor was afgeslagen. Drukte op de startknop maar niks.
Deed het contact af en weer aan, toen weer op de startknop en de motor sloeg aan. Kon gewoon weer verder rijden.
Dit alles onder het uitrollen door. Iemand ook zoiets meegemaakt?

En net wat Andor zegt, weekend en mooi weer. Dus de Blades mogen er uit. Genieten mensen maar doe wel voorzichtig.
Het uitvallen zou kunnen komen door de schakelaar van je zijstandaard. Als die activeert tijdens het rijden gebeurt precies dat. Als hij sluiting zou maken of een losse accupool, valt ook je dash uit.
 
Lijkt me stug dat het aan een ketting ligt die er maar net 6000 km onder zit, zo snel gaat dat toch niet? Ik had al eens met een nieuwe ketting dat ie nog maar 1 streepje had om te stellen, maar als ik een schakel er tussenuit haalde, ging het ‘m al niet meer worden…
ja ik ook het is een DID ketting dus zou wel okay moeten zijn, wel een buitenslaper mijn motor en rijdt ook wel veel door de regen, verder krijgt die wel veel op z'n donder maar vind het idd wel vrij snel voor een nieuwe ketting. Elke 500km gesmeerd met motul c2 en elke 1000 km schoongemaakt.
 
zo het spulletje staat weer op stal
het was weer :9~:9~
 

Bijlagen

  • IMG_20210606_141305.jpg
    IMG_20210606_141305.jpg
    391,6 KB · Weergaven: 32
Het uitvallen zou kunnen komen door de schakelaar van je zijstandaard. Als die activeert tijdens het rijden gebeurt precies dat. Als hij sluiting zou maken of een losse accupool, valt ook je dash uit.
Nope, was onder het rijden want anders haal ik de 188 niet. Of het zou moeten dat de jiffy met een schok omlaag gaat en weer terugklapt. Maar ook dat kon niet want reed op een strakke asfaltweg. Zou anders ook dan niet 188 rijden. Dash bleef aan dus losse accupool was het ook niet. Had dat anders ook gezien bij wisselen standaard achterlicht. Heb nog niet schakelaars links en rechts op hey stuur los gehad, dus nog geen idee. Mogelijk dat daar een sluiting in zit bij de dodemansknop? Of anders in de bedrading ergens. Blanke draden door smelten bij de uitlaat die elkaar raken?
 
Ketting zit inderdaad op het einde van zijn latijn, kan nog 1 streepje stellen. Verder zit deze ketting er 6000 km op dus wel vrij snel voor een nieuwe 🤔.
Lager en tandwiel drager zijn 1000km geleden vervangen toen er een nieuwe achterband op ging.

Ga er een nieuwe ketting voor bestellen kijken of het dan weg is. O-)
Das zeker snel........Hoewel nog 1 streepje stellen niets zegt , wel hoeveel streepjes je in die 6000 km al hebt gehad.
Nieuwe ketting is meestal vrij snel een keer stellen en dan een hele tijd niet. Als je daarna een paar keer weer moet stellen in korte tijd dan s ie aardig versleten. althans dat is mijn ervaring.
Ligt de ketting niet te strak ?
Veel in de regen rijden is funest, kettingvet is zo weg dan. Dan zou ik na iedere regenrit smeren.
 
Ik wel. Als je fiets naar links afgebeeld staat zie ik bij jou de uitlaat en de rem ook links zitten. Als mijn fiets naar links afgebeeld staat is mijn uitlaat en rem rechts (aan de andere kant) en zie ik op mijn foto de ketting en het achtertandwiel. Bij jouw foto kan dat komen als je een negatief andersom afdrukt, maar denk dat jij de foto met je mobiel hebt gemaakt. Dus vraagteken.

Als jij op de fiets rijdt, heb jij dan links je uitlaat, je schakelpook rechts en je rempedaal links? Als ik inzoom zie ik namelijk je rem, remleiding en schijf, niet je schakelpook. Zie op het blok ook niet je dynamohuis om wat meer te noemen.

Zie verschil met mijn foto.
 

Bijlagen

  • IMG_20210610_110640.jpg
    IMG_20210610_110640.jpg
    171,7 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Naja ,ik kon er niet van slapen 😇
Ik dacht stel die vraag gewoon,en ja ik snap als je vanaf de andere kant dezelfde foto neemt dat die er dan anders opstaat.
Vergeef mij mijn domheid😂🤣
 
Ik wel. Als je fiets naar links afgebeeld staat zie ik bij jou de uitlaat en de rem ook links zitten. Als mijn fiets naar links afgebeeld staat is mijn uitlaat en rem rechts (aan de andere kant) en zie ik op mijn foto de ketting en het achtertandwiel. Bij jouw foto kan dat komen als je een negatief andersom afdrukt, maar denk dat jij de foto met je mobiel hebt gemaakt. Dus vraagteken.

Als jij op de fiets rijdt, heb jij dan links je uitlaat, je schakelpook rechts en je rempedaal links? Als ik inzoom zie ik namelijk je rem, remleiding en schijf, niet je schakelpook. Zie op het blok ook niet je dynamohuis om wat meer te noemen.

Zie verschil met mijn foto.
Die fiets van jou is niet goed hoor Har :N Demper zit niet links, letters staan niet spiegelbeeld, ik zou er ff naar laten kijken…. :+
 
Ik wel. Als je fiets naar links afgebeeld staat zie ik bij jou de uitlaat en de rem ook links zitten. Als mijn fiets naar links afgebeeld staat is mijn uitlaat en rem rechts (aan de andere kant) en zie ik op mijn foto de ketting en het achtertandwiel. Bij jouw foto kan dat komen als je een negatief andersom afdrukt, maar denk dat jij de foto met je mobiel hebt gemaakt. Dus vraagteken.

Als jij op de fiets rijdt, heb jij dan links je uitlaat, je schakelpook rechts en je rempedaal links? Als ik inzoom zie ik namelijk je rem, remleiding en schijf, niet je schakelpook. Zie op het blok ook niet je dynamohuis om wat meer te noemen.

Zie verschil met mijn foto.
Je hebt helemaal gelijk Harrie, ik had de foto gespiegeld zodat het weer klopte en in mijn bericht geplaatst en helemaal niet in de gaten dat het de verkeerde foto was 8)7

uk blade (2).jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan