Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Kan huize Bassie niet dezelfde stickers maken? Replica maar lijkend op OEM?
Zat zelf ook naar iets te zoeken maar is nu een complete kuipset geworden.
Helaas niet, zulke stickers worden geprint en daar heeft ze de apparatuur niet voor. Wel egale stickers van 1 kleur, kan ze alles wel van maken. Ben met mijn woon-werk scootertje bezig (volledig spuiten, nieuwe schokdemper, uitlaat, spiegels en handkappen), daar gaat ze de rode stickers nog voor maken, eerst nog wat voorbeelden maken van papier :)
 
het spul groeit als kool*O*
 

Bijlagen

  • thumbnail_IMG-0345.jpg
    thumbnail_IMG-0345.jpg
    118,7 KB · Weergaven: 15
ook nog maar wat op de blade geplakt
Je bent me voor:

Ik heb bij mijn stuurschakelaar en powercommander zo'n zelfde ding erbij gekregen (nieuw, in het zwart) maar ga deze toch niet gebruiken dus als iemand deze wil hebben hoor ik het wel :t
 
Olie vuldop? Nooit het nut van die temp.meters daarop gesnapt to be honest.
om eerlijk te zijn ik snap het zelf ook niet
maar het is gewoon voor de fun
er zit zo veel spul op dit apparaat
dan kan dat er ook nog wel bij
en bevalt het mij niet
dan past die misschien wel op mijn rs:Y
 
Laatst bewerkt:
Olie vuldop? Nooit het nut van die temp.meters daarop gesnapt to be honest.
Wij gebruikten het als indicator bij de classic endurance race.
Dat zijn luchtkoelers of oliekoelers waar we mee reden.
Het zat niet in de olie door het korte stompje, maar het gaf een aardig idee. Tijdens de pitstops ging dit makkelijk naar 140°C tijdens de zomer bij +30°C buitentemperatuur.
Was het nauwkeurig? Neen.
Werden we er zenuwachtig van? Ja.
Weg met die dingen. Wat niet weet, wat niet deert :):+
 
Wij gebruikten het als indicator bij de classic endurance race.
Dat zijn luchtkoelers of oliekoelers waar we mee reden.
Het zat niet in de olie door het korte stompje, maar het gaf een aardig idee. Tijdens de pitstops ging dit makkelijk naar 140°C tijdens de zomer bij +30°C buitentemperatuur.
Was het nauwkeurig? Neen.
Werden we er zenuwachtig van? Ja.
Weg met die dingen. Wat niet weet, wat niet deert :):+
_O- idd want dat ding meer hooguit de temperatuur van de oliedamp wat het pennetje raakt maar niet de olietemperatuur in het blok iig :+
 
Nou tot zover de “marketing” voor die dingen, ik ga er vanuit dat niemand meer interesse heeft in die ik hier nog heb liggen?

:+ :+
 
Hallo,

Ik heb een origineel Nederlandse Blade van 1992 gescoord en ben nog op zoek naar wat onderdelen om hem volledig origineel te kunnen maken.
Hebben jullie mogelijk adresjes waar ik nog onderdelen zou kunnen vinden, buiten de reguliere kanalen?
Ik ben vooral zoek naar een originele zwarte uitlaatdemper en merk dat dit best een uitdaging is... Ook een kettingbeschermer staat op het verlanglijstje.
 
Hallo,

Ik heb een origineel Nederlandse Blade van 1992 gescoord en ben nog op zoek naar wat onderdelen om hem volledig origineel te kunnen maken.
Hebben jullie mogelijk adresjes waar ik nog onderdelen zou kunnen vinden, buiten de reguliere kanalen?
Ik ben vooral zoek naar een originele zwarte uitlaatdemper en merk dat dit best een uitdaging is...
Succes, staat er 1 op Facebook maar daar zit een hele mooie zwart/bronze blade aan vast voor "maar" 3500 euro (geen grap).

Enne, waar blijft de foto?
 
Succes, staat er 1 op Facebook maar daar zit een hele mooie zwart/bronze blade aan vast voor "maar" 3500 euro (geen grap).

Enne, waar blijft de foto?
De foto komt nog. Ik kan haar vrijdag pas halen. Heb niet eerder tijd helaas.
Heeft nog wat TLC nodig maar daar was de prijs ook naar en dan kan ik weer lekker aan de hobby.
Ik heb geen Facebook dus ik kan de motor niet zien.
 
De foto komt nog. Ik kan haar vrijdag pas halen. Heb niet eerder tijd helaas.
Heeft nog wat TLC nodig maar daar was de prijs ook naar en dan kan ik weer lekker aan de hobby.
Ik heb geen Facebook dus ik kan de motor niet zien.
Maakt niet uit, hij heeft er specifiek bij gezegt dat de demper niet los te koop is.
 
Ik heb het juist precies andersom... ik heb afgelopen jaar stomtoevallig in één koop meerdere zwarte dempers op de kop kunnen tikken in D, maar zoek er nog een eerste gen. Sc28 bij... ( en nee, ik doe er nog geen weg momenteel)

En onlangs een sc28 tigerblade aangekocht voor restauratie, dus ik ken de problemen waar je tegenaan gaat lopen. Geduld en consequent de website afstruinen is volgens mij het enige wat je kunt doen...
 
Ik heb het juist precies andersom... ik heb afgelopen jaar stomtoevallig in één koop meerdere zwarte dempers op de kop kunnen tikken in D, maar zoek er nog een eerste gen. Sc28 bij... ( en nee, ik doe er nog geen weg momenteel)

En onlangs een sc28 tigerblade aangekocht voor restauratie, dus ik ken de problemen waar je tegenaan gaat lopen. Geduld en consequent de website afstruinen is volgens mij het enige wat je kunt doen...
Dat maakt het ook juist zo leuk. Hij is verder compleet maar net niet genoeg.
 
Toevalligerwijs zijn de laatste weken af en toe de ori zwarte dempers aangeboden op MP, al duurt dat nooit lang en helpt een goedgevulde portemonnee ook wel mee (al staat de vraagprijs meestal niet in verhouding tot het aangeboden product...
 
Ik heb er nu 1 via via gevonden die wel bekrast is maar niet gedeukt.
Is zoiets nog goed te spuiten ivm warmte?
Er wordt 75 euro voor gevraagd en hij is origineel.
Ik weet nog niet wat de prijzen doen voor een nette. Daar heb ik me nog niet voldoende in verdiept.
 
Tijden veranderen...
Dat is wel duidelijk.
Voorheen werden die originele zwarte dempers zo'n beetje weg gegooid... Of kocht je ze voor.een tientje per stuk.
Op mijn 2nd gen zou ik er ook wel eentje willen hebben, maar hij is nu volledig afgesteld op de (ook wel periode correcte) BSM...
Voor NL begrippen maakt die een acceptabele brom, in D heb ik m toch liever nog iets stiller, vooral omdat die met de rol tas achterop in de helm een irritante brom geeft
 
Ik heb er nu 1 via via gevonden die wel bekrast is maar niet gedeukt.
Is zoiets nog goed te spuiten ivm warmte?
Er wordt 75 euro voor gevraagd en hij is origineel.
Ik weet nog niet wat de prijzen doen voor een nette. Daar heb ik me nog niet voldoende in verdiept.

In het motorblad kickstart hebben ze vorig jaar een SC28 opgeknapt, en daarvan verslag gedaan. Ik meen dat ze daar ook de demper opnieuw hebben laten spuiten, dus het zou wel moeten kunnen... Deden ze origineel in Japan ook, dus waarom niet?

Tijden veranderen...
Dat is wel duidelijk.
Voorheen werden die originele zwarte dempers zo'n beetje weg gegooid... Of kocht je ze voor.een tientje per stuk.
Op mijn 2nd gen zou ik er ook wel eentje willen hebben, maar hij is nu volledig afgesteld op de (ook wel periode correcte) BSM...
Voor NL begrippen maakt die een acceptabele brom, in D heb ik m toch liever nog iets stiller, vooral omdat die met de rol tas achterop in de helm een irritante brom geeft

Tijden veranderen idd.. Als ik m’n pa moet geloven kom je vroeger een CB750 aan de straatstenen niet kwijt en kocht je ze voor 500 gulden... krengen worden nu een vermogen (5K en up) voor gevraagd in originele staat.. Die ontwikkeling zie je nu ook bij de eerste gen. SC28..
 
Terug
Bovenaan Onderaan