Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Even gekeken op internet. Zit die in Havelte?

Citaat:
Barbier Motorsport de gezelligste motorzaak van Drenthe! Mooie motoren voor nette prijzen
Klopt helemaal. Maar goed, wellicht dat bij een ander verkoper het allemaal anders was gelopen hoor, maar dat kan ik niet helemaal beoordelen nu. Het was die afgelopen zaterdag ook erg druk daar in de zaak.
 
Klopt helemaal. Maar goed, wellicht dat bij een ander verkoper het allemaal anders was gelopen hoor, maar dat kan ik niet helemaal beoordelen nu. Het was die afgelopen zaterdag ook erg druk daar in de zaak.
Internet, social media of een forum als dit is levensgevaarlijk voor een zaak. Als je het niet goed doet sta je gelijk bekend als slecht. Maar ja, als er meerdere afgeven neem ik aan dat er toch iets niet klopt. Ben het daarom niet helemaal eens met je opmerking dat een andere verkoper..... etc. In een goede (motor)zaak dient elke medewerker zich te gedragen als een ambassadeur van die zaak. Een slechte medewerker jaagt tenslotte je klanten weg.
 
Internet, social media of een forum als dit is levensgevaarlijk voor een zaak. Als je het niet goed doet sta je gelijk bekend als slecht. Maar ja, als er meerdere afgeven neem ik aan dat er toch iets niet klopt. Ben het daarom niet helemaal eens met je opmerking dat een andere verkoper..... etc. In een goede (motor)zaak dient elke medewerker zich te gedragen als een ambassadeur van die zaak. Een slechte medewerker jaagt tenslotte je klanten weg.
Klopt helemaal. Dat is waarom ik het ook enigszins wat nuanceerde zodat niet meteen de hele zaak in diskrediet wordt gesteld. Er zullen inderdaad ook mensen zijn die er wel naar volle tevredenheid zijn geholpen. Ik heb de beste man ook aangesproken hierop, en dat nam hij wel ter harte, maar goed, desalniettemin heb ik nog steeds geen garantie. Wellicht dat ik ook eventueel iets te impulsief ben geweest met de aankoop, maar goed een oud gezegde luidt dan ook : "liefde maakt blind". Nu hopen dat het enkel bij een slechte spanveer blijft van de uitlaat, en eventueel een beetje. Gelukkig tijdens de terugrit (80km) helemaal niets kunnen merken aan minpunten aan de motorfiets (op een lege tank na toen ik bijna thuis was 😂)
 
Klopt helemaal. Dat is waarom ik het ook enigszins wat nuanceerde zodat niet meteen de hele zaak in diskrediet wordt gesteld. Er zullen inderdaad ook mensen zijn die er wel naar volle tevredenheid zijn geholpen. Ik heb de beste man ook aangesproken hierop, en dat nam hij wel ter harte, maar goed, desalniettemin heb ik nog steeds geen garantie. Wellicht dat ik ook eventueel iets te impulsief ben geweest met de aankoop, maar goed een oud gezegde luidt dan ook : "liefde maakt blind". Nu hopen dat het enkel bij een slechte spanveer blijft van de uitlaat, en eventueel een beetje. Gelukkig tijdens de terugrit (80km) helemaal niets kunnen merken aan minpunten aan de motorfiets (op een lege tank na toen ik bijna thuis was 😂)
Dat laatste herken ik. Proefrit gemaakt, motor gekocht (SC28) en terug naar huis. Sta ik 10km voor huis met een sputterende motor. Gelukkig heeft de SC28 een reservekraan dus even draaien aan die kraan, starten en doorrijden. ;)
 
Toen ik mijn sc57 kocht en ermee naar huis reed ging het lampje na 20 km al branden. De sc59 werd afgeleverd met een volle tank. Vind het altijd wat vreemd als je als bedrijf een voertuig (auto of motor maakt niet uit) met een praktisch lege tank aflevert. Dat geldt nog meer als je ald klant ook nog de zgn. "kosten rijklaarmaken" mag voldoen. Komt erop neer dat je het voertuig simpelweg niet eens kunt kopen voor de geadverteerde prijs. De kosten staan vaak ook niet in verhouding met hetgeen ze daadwerkelijk aan werkzaamheden verrichten.
 
Dat laatste herken ik. Proefrit gemaakt, motor gekocht (SC28) en terug naar huis. Sta ik 10km voor huis met een sputterende motor. Gelukkig heeft de SC28 een reservekraan dus even draaien aan die kraan, starten en doorrijden. ;)
Ach, ik heb de gok genomen om door te rijden. Ik wist van de Thunderace, als het lampje ging branden, dat ik nog best wat kilometers door kon rijden. En ook met de blade heb ik het makkelijk gered. Thuis kwam ik er pas achter dat het knipperende getal dat verschijnt op het display, de "geschatte" verbruikte brandstof is vanaf moment dat het lampje gaat branden. Ik heb blijkbaar 3.5L reserve brandstof, en ik denk dat het ongeveer 20km was. Volgens mij heb ik toen 1 liter verbruikt. Maar goed, nogmaals, dat las ik pas in het boekje toen ik thuis was 😂 ik blijf het persoonlijk wel een klein gemis vinden dat er niet gewoon een brandstofmeter op zit. Maar goed, door het boekje eens door te lezen kom je achter nog meer kleine leuke features op de motor 😛.

Binnenkort ook maar eens even kijken voor iets van navigatie voor op de motor, ik heb namelijk nog steeds het geografisch vermogen van de gemiddelde fruitvlieg. Ik twijfel nog een beetje over een Beeline (nu we het toch hebben over fruitvliegen 😂) hierbij mis ik alleen een optie voor gesproken instructies i.c.m. het displaytje.

Teven staat handvat verwarming eigenlijk ook nog op de verlanglijst, maar no way dat ik dit zelf ga installeren, was nogal bewerkelijk heb ik op meerdere filmpjes gezien. Mocht iemand nog iets van tips hebben over beide wensen, houdt ik me aanbevolen. Zou leuk zijn als iemand eventueel ook iets van foto's heeft van bijv. Een Beeline op een blade 2010.
 
Toen ik mijn sc57 kocht en ermee naar huis reed ging het lampje na 20 km al branden. De sc59 werd afgeleverd met een volle tank. Vind het altijd wat vreemd als je als bedrijf een voertuig (auto of motor maakt niet uit) met een praktisch lege tank aflevert. Dat geldt nog meer als je ald klant ook nog de zgn. "kosten rijklaarmaken" mag voldoen. Komt erop neer dat je het voertuig simpelweg niet eens kunt kopen voor de geadverteerde prijs. De kosten staan vaak ook niet in verhouding met hetgeen ze daadwerkelijk aan werkzaamheden verrichten.
Bij kosten rijklaar maken zeg ik altijd:"Rijdt ie niet dan?" En dan is het wel snel gedaan met die extra kosten. 😄
 
Ik gebruik mijn smartphone met navigatie van tomtom of google. Voor de bevestiging een SPconnect systeem. Werkt super. Stroom haal ik direct van de accu met een stekker van de optimate druppellader. Die detecteert of de motor loopt. Zodra de motor uit gaat, geeft ie nog maximaal 2 uur voeding.
 
Die optie heb ik inderdaad ook overwogen, maar heb ook al meerdere malen gelezen dat de trillingen die een motor veroorzaakt niet al te best kunnen zijn voor een mobiele telefoon. Daarnaast vind ik de simplistische van navigatie weergave wel mooi bij een Beeline, en het leid minder af. Nu zou ik de werktelefoon natuurlijk ook kunnen gebruiken.... Alleen ben ik ook een beetje bang dat de mobiel dan weer net even iets te groot is. In vergelijking met de Thunderace, is deze motor een stukje verfijnder, ook qua dashboard.
 
Ja was ik afhankelijk ook huiverig voor, camera zou ervan stuk kunnen gaan. Ik, noch mijn maten, hebben dat ooit aan de orde gehad. Denk dat het dus wel meevalt. Meen ook dat het men name iphones zijn die er last van kunnen hebben. Ik heb een samsung.
 
Heb jaren met een Samsung (met navigatie Sygic) op een zelfgemaakte beugel gereden. Voldeed. Maar wil mijn Note20 niet blootstellen aan teveel regen dus heb een Garmin Zumo nu voor de toertochten in Duitsland. Is tenslotte waterdicht en een echte navigator. (Heeft zich in 2021 gedurende alle regentochten bewezen)
 
Hallo ik ben lang niet actief geweest hier maar kom toch mn speeltjes even showen.

Mn oogappeltje. 93er van de eerste eigenaar in TOPstaat en alles orgineel en compleet incl einddemper. Heel trots op.
IMG-20220116-WA0005.jpg
IMG-20220114-WA0037.jpg


20210306_184714.jpg

Mn 97er, ik ben 3e eigenaar. Ook in hele mooie staat met al 69000km.

20200829_152016.jpg

Mn 2008, vind ik niks, gaat eruit. Heb er niet zoveel mee, ben een sc28_sc33 liefhebber. Uit impuls gekocht eigenlijk.
20210318_175140.jpg


En nog een sc33, is een frankenstein projectje.

IMG-20180623-WA0030.jpg
IMG-20180623-WA0042 (1).jpg


Nu Wachten op het nieuwe seizoen
 
Mooie verzameling, ik heb zelf twee sc28 en ben eigenlijk nog op zoek naar een originele einddemper van een 92. Ik heb een zwart/bronze en een rood/wit/blauwe die omgebouwd is naar naked. Als ik ooit is klaar ben met de andere projectjes wil ik deze ook een keer ombouwen naar bekuipte versie. Met de kuipset van Perry en een originele kuip.
 
Ja die dempers lijken haast niet meer te vinden.
Die sc28 word eigenlijk niet mee gereden, mss klein rondje om hem fit te houden.

Thanks!
Ja de 2008 is wel mooi, maar het is meer mijn smaak die er niet zoveel vind.
Wou is wat nieuwers en niks op aan te merken.
Maar mis wat karakter wat die oudjes wel hebben. Zoals nog ouderwets choke bedienen, ouderwets benzinekraantje. Carburateurs ipv injectie, Zijn voor mij de dingen die een motor karakter geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
kan me wel voorstellen dat hoe mooier een uniek exemplaar is, hoe lastiger het wordt om hem ook echt te blijven gebruiken; dan geeft zo'n Frankensteijn toch meer lol ;)
 
Mooie verzameling, ik heb zelf twee sc28 en ben eigenlijk nog op zoek naar een originele einddemper van een 92. Ik heb een zwart/bronze en een rood/wit/blauwe die omgebouwd is naar naked. Als ik ooit is klaar ben met de andere projectjes wil ik deze ook een keer ombouwen naar bekuipte versie. Met de kuipset van Perry en een originele kuip.
Een foto omdat het kan.

IMG20200201163307.jpg

En heel soms mis. Mijn vriend voor 23 jaar en 1 dag en bijna 100k opgereden.
 
Ja klopt heeft me al 2x proces verbaal opgeleverd voor teveel geluid🤔
Toen de db killer er maar ingezet
Hmm.. hopen dat die van mij ook niet teveel geluid produceert dan, ik heb er namelijk geen DB killer bij, en zou ook niet weten hoe ik die vast zou moeten zetten :zMIsschien binnenkort toch maar eens gaan kijken of ik ergens nog een originele uitlaat op de kop kan tikken, of een vervangende uitlaat.... Maar vermoedelijk moet ik er dan ook weer klep tussen zetten, want volgens mij is die bij die van mij er ook tussenuit gesloopt....
 
Ach, ik heb de gok genomen om door te rijden. Ik wist van de Thunderace, als het lampje ging branden, dat ik nog best wat kilometers door kon rijden. En ook met de blade heb ik het makkelijk gered. Thuis kwam ik er pas achter dat het knipperende getal dat verschijnt op het display, de "geschatte" verbruikte brandstof is vanaf moment dat het lampje gaat branden. Ik heb blijkbaar 3.5L reserve brandstof, en ik denk dat het ongeveer 20km was. Volgens mij heb ik toen 1 liter verbruikt. Maar goed, nogmaals, dat las ik pas in het boekje toen ik thuis was 😂 ik blijf het persoonlijk wel een klein gemis vinden dat er niet gewoon een brandstofmeter op zit. Maar goed, door het boekje eens door te lezen kom je achter nog meer kleine leuke features op de motor 😛.

Binnenkort ook maar eens even kijken voor iets van navigatie voor op de motor, ik heb namelijk nog steeds het geografisch vermogen van de gemiddelde fruitvlieg. Ik twijfel nog een beetje over een Beeline (nu we het toch hebben over fruitvliegen 😂) hierbij mis ik alleen een optie voor gesproken instructies i.c.m. het displaytje.

Teven staat handvat verwarming eigenlijk ook nog op de verlanglijst, maar no way dat ik dit zelf ga installeren, was nogal bewerkelijk heb ik op meerdere filmpjes gezien. Mocht iemand nog iets van tips hebben over beide wensen, houdt ik me aanbevolen. Zou leuk zijn als iemand eventueel ook iets van foto's heeft van bijv. Een Beeline op een blade 2010.
Rij zelf met Tomtom op balhoofdsteun en bevalt prima :t
20200806_113123.1_InPixio[1].jpg
 
Hallo ik ben lang niet actief geweest hier maar kom toch mn speeltjes even showen.

Mn oogappeltje. 93er van de eerste eigenaar in TOPstaat en alles orgineel en compleet incl einddemper. Heel trots op.
Bekijk bijlage 1718498Bekijk bijlage 1718499

Bekijk bijlage 1718500
Mn 97er, ik ben 3e eigenaar. Ook in hele mooie staat met al 69000km.

Bekijk bijlage 1718501
Mn 2008, vind ik niks, gaat eruit. Heb er niet zoveel mee, ben een sc28_sc33 liefhebber. Uit impuls gekocht eigenlijk.
Bekijk bijlage 1718503

En nog een sc33, is een frankenstein projectje.

Bekijk bijlage 1718504Bekijk bijlage 1718505

Nu Wachten op het nieuwe seizoen
Mooie oer, ziet er strak uit 👌🏼 Sc33 staat er ook netjes bij, als die sc59 de deur uit gaat, komt er dan wat anders voor terug, of houd je het dan bij je sc28-33 verzameling?
 
Mooie oer, ziet er strak uit 👌🏼 Sc33 staat er ook netjes bij, als die sc59 de deur uit gaat, komt er dan wat anders voor terug, of houd je het dan bij je sc28-33 verzameling?
Hey , ja wil er graag nog een 94er tiger bij, of een mooie orginele paars gele sc33, of beide🙊
Maar dan moet ik geduld hebben. Een mooie orginele kom je niet vaak meer tegen.
Maar heb mn handen vol aan deze 4 dus heeft geen haast, wacht rustig op een mooie orginele.



Gister nog een mooi lopend blok gehaald, velgenset met nog topbandjes, goudkleurige klauwen van een vtr( past op sc33 en vind ik wel strak staan) en nog wat klein spul.
Was 500€ kwijt. Eigenlijk niet nodig maar kon het niet aan me voorbij laten gaan🤠
20220121_062704.jpg

Alleen dynamodeksel heeft schuifschade maar heb er nog een paar van liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan