Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

En hij staat weer op de pootjes!
Vandaag de voorvork gemonteerd, het vers gecoate voorwiel (lagers, stofkeerringen e.d.) van zolder gehaald, en het staat weer.. 2022-01-28.1 Op de pootjes....JPEG

Volgende project, de voorrem..
Inmiddels zijn de klauwen gesplitst, maar voor die tijd moest de (oude) remvloeistof er nog uit. Volgens mij geen overbodige luxe, om het te wisselen, als ik in het emmertje kijk 8-) (en daarbij heb ik de leiding al met nieuwe vloeistof 'gespoeld':
2022-01-28.2 Remvloeistof, oud.JPEG

Nu aan het shoppen voor een ultrasoonreiniger, om dat projectje succesvol af te ronden.
 
En hij staat weer op de pootjes!
Vandaag de voorvork gemonteerd, het vers gecoate voorwiel (lagers, stofkeerringen e.d.) van zolder gehaald, en het staat weer..Bekijk bijlage 1721250

Volgende project, de voorrem..
Inmiddels zijn de klauwen gesplitst, maar voor die tijd moest de (oude) remvloeistof er nog uit. Volgens mij geen overbodige luxe, om het te wisselen, als ik in het emmertje kijk 8-) (en daarbij heb ik de leiding al met nieuwe vloeistof 'gespoeld':
Bekijk bijlage 1721253

Nu aan het shoppen voor een ultrasoonreiniger, om dat projectje succesvol af te ronden.
Lekker bezig :t Geen vervanging door staalomvlochten remleidingen?
 
Laatst bewerkt:
@Ghetto Bassie Neuh, remt hard genoeg om je onderuit te remmen..
Ook zit je hier (Duitsland) direct met je typegoedkeuring (i.r.t. de duitse keuring om de 2 jaar) en daarbij behorende papierwerk (zogenaamde ABE's die je dan ten aller tijde bij je moet hebben bij de motorpapieren). Jouw SP'tje zou een probleem worden hier, óf een ordner aan papierwerk erbij hebben...
Tigertje is een jongensdroom, die blijft 100% origineel. Enige twist is dat het gehele kuipwerk momenteel wordt overgespoten met blanke lak (ook over de originele stickers) én zilveren kleur velgen ipv glanzend zwart...
 
@Ghetto Bassie Neuh, remt hard genoeg om je onderuit te remmen..
Ook zit je hier (Duitsland) direct met je typegoedkeuring (i.r.t. de duitse keuring om de 2 jaar) en daarbij behorende papierwerk (zogenaamde ABE's die je dan ten aller tijde bij je moet hebben bij de motorpapieren). Jouw SP'tje zou een probleem worden hier, óf een ordner aan papierwerk erbij hebben...
Tigertje is een jongensdroom, die blijft 100% origineel. Enige twist is dat het gehele kuipwerk momenteel wordt overgespoten met blanke lak (ook over de originele stickers) én zilveren kleur velgen ipv glanzend zwart...
Oem is tegenwoordig steeds meer hot, bij steeds meer modellen. Het ziet er iig al veelbelovend uit. Vwb mijn brommer, daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben :Y
 
En hij staat weer op de pootjes!
Vandaag de voorvork gemonteerd, het vers gecoate voorwiel (lagers, stofkeerringen e.d.) van zolder gehaald, en het staat weer..Bekijk bijlage 1721250

Volgende project, de voorrem..
Inmiddels zijn de klauwen gesplitst, maar voor die tijd moest de (oude) remvloeistof er nog uit. Volgens mij geen overbodige luxe, om het te wisselen, als ik in het emmertje kijk 8-) (en daarbij heb ik de leiding al met nieuwe vloeistof 'gespoeld':
Bekijk bijlage 1721253

Nu aan het shoppen voor een ultrasoonreiniger, om dat projectje succesvol af te ronden.
Of je plaatst gelijk stalen remleidingen. Heb je geen residu in oude leidingen en het remt nog beter ook.
Lees net je bericht aan Bassie. Maar zouden ze er een opmerking of probleem van maken. als ze het al zien dat je andere remleidingen hebt?

Paar jaar terug met 5 man te hard gereden in Dld en aangehouden. Paar man een bon maar geen enkele keuring of controle gehad. En dat terwijl er 3 met een andere uitlaat (incl moi) reden.

Zelfs vorig jaar toen er een ongeluk gebeurd was (incl trauma heli) werd er alleen naar de persoon gekeken en geen controle van de motor.
Vandaar mijn vraag of er wel technisch naar gekeken wordt.
 
Laatst bewerkt:
Zekers heb je dat wel, maar je bent verplicht deze ten aller tijde te kunnen tonen. Geldt voor alle componenten die tegenover de typegoedkeuring zijn gewisseld. Kuipruiten, remhendels, uitlaten, remleidingen e.d. zijn bekende voorbeelden hiervan. Ik heb zin om te rijden, niet om alles mee te slepen wat niet origineel is, in de vorm van documentatie..
Dat er niet bij een controle naar gevraagd wordt is geluk, hier in de regio (schurend aan het teuterburgerwald) worden zeer regelmatig op zondagmiddag controles uitgevoerd door speciale commissies, die er wél op letten..

Ook hebben we hier wel meerdere trauma klappers meegemaakt, maar in die gevallen komt er gewoon een ingenieursbureau het e.e.a. vastleggen en wordt je motor in beslag genomen voor onderzoek (wat de Tüv of Dekra onderzoekt). Als blijkt dat er wat niet in orde is, kan dit grote gevolgen hebben voor je verzekering, zeker als ingezetene van D..

Maar laten we gauw weer naar onze gezamenlijke hobby gaan, de vuurblaadjes...
 
Gelukkig bestaat de apk voor motoren hier nog niet. Met dank aan de lobby van de KNMV. Eiropa wilde dat wel maar er kon aangetoond worden dat het merendeel van de motoren goed onderhouden worden door de eigenaren.

Dat ze in Dld strenger zijn is bekend. Hoorde dat als je in de winter een auto-ongeluk hebt op zomerbanden het niet gedekt wordt door de verzekering, zelfs als het jouw fout niet is. Zo zal het dus bij motoren ook wel gaan zoals je aangeeft. Motor mee en onderzocht op afwijkingen. Vandaar dat wij altijd met de club een bezemwagen mee hebben.

Jaren terug was er eentje te hard de bocht om, controle kwijt en motor tegen vangrail hij erover. Motor lekte olie door gat zijkant carter. Man gescheurde kniebanden. Bezemwagen motor weghalen want als er hulpdiensten bij zouden komen kan je naast schade vangrail ook nog milieukosten gelekte olie betalen. Man is met de auto naar ziekenhuis gebracht. Welk verhaal daar verteld is weet ik niet meer.
 
Gelukkig bestaat de apk voor motoren hier nog niet. Met dank aan de lobby van de KNMV. Eiropa wilde dat wel maar er kon aangetoond worden dat het merendeel van de motoren goed onderhouden worden door de eigenaren.

Dat ze in Dld strenger zijn is bekend. Hoorde dat als je in de winter een auto-ongeluk hebt op zomerbanden het niet gedekt wordt door de verzekering, zelfs als het jouw fout niet is. Zo zal het dus bij motoren ook wel gaan zoals je aangeeft. Motor mee en onderzocht op afwijkingen. Vandaar dat wij altijd met de club een bezemwagen mee hebben.

Jaren terug was er eentje te hard de bocht om, controle kwijt en motor tegen vangrail hij erover. Motor lekte olie door gat zijkant carter. Man gescheurde kniebanden. Bezemwagen motor weghalen want als er hulpdiensten bij zouden komen kan je naast schade vangrail ook nog milieukosten gelekte olie betalen. Man is met de auto naar ziekenhuis gebracht. Welk verhaal daar verteld is weet ik niet meer.
Ja, eh, hij liep naar zijn motor en struikelde van de stoep en kwam wat ongelukkig terecht… O-) :+
 
Gelukkig bestaat de apk voor motoren hier nog niet. Met dank aan de lobby van de KNMV. Eiropa wilde dat wel maar er kon aangetoond worden dat het merendeel van de motoren goed onderhouden worden door de eigenaren.

Dat ze in Dld strenger zijn is bekend. Hoorde dat als je in de winter een auto-ongeluk hebt op zomerbanden het niet gedekt wordt door de verzekering, zelfs als het jouw fout niet is. Zo zal het dus bij motoren ook wel gaan zoals je aangeeft. Motor mee en onderzocht op afwijkingen. Vandaar dat wij altijd met de club een bezemwagen mee hebben.

Jaren terug was er eentje te hard de bocht om, controle kwijt en motor tegen vangrail hij erover. Motor lekte olie door gat zijkant carter. Man gescheurde kniebanden. Bezemwagen motor weghalen want als er hulpdiensten bij zouden komen kan je naast schade vangrail ook nog milieukosten gelekte olie betalen. Man is met de auto naar ziekenhuis gebracht. Welk verhaal daar verteld is weet ik niet meer.
Jep... minimaal 20% schuld (als het jouw fout niet is), indien je niet de juiste schoeisel eronder hebt.. Is nog wel een dingetje bij doorrijders, welke motorbanden zijn winterbanden? Zijn er niet veel met een 'sneeuwvlok' kenmerk..

Dat van een bezemwagen kan wel, maar niet als er anderen bij betrokken zijn. Paar jaar terug geprobeerd een SUV doormidden te krijgen met een CBR 1000 F, het ritje van 10 km naar het ziekenhuis met de gele 'taxi' heeft mij uiteindelijk 600,- gekost.. En ik had niets..

Ontopic, vanmiddag de remklauwen gesplitst van de SC28. Dit doet jaren stilstand ermee;
2022-01-29.2 remklauw gesplit.JPEG
 
dit had een klant van mij nog liggen(rijd nu harley)
komt van een 2005 blade af
wat is het waard?
en mocht iemand interesse hebben kan ik zijn gegevens vrijdag wel even vragen.
ligt in WADDINXEEN (ZH)
 

Bijlagen

  • 20220129_102136.jpg
    20220129_102136.jpg
    179,7 KB · Weergaven: 14
  • 20220129_102124.jpg
    20220129_102124.jpg
    224,4 KB · Weergaven: 14
  • 20220129_102115.jpg
    20220129_102115.jpg
    220,7 KB · Weergaven: 13
  • 20220129_102107.jpg
    20220129_102107.jpg
    196,8 KB · Weergaven: 16
  • 20220129_102042.jpg
    20220129_102042.jpg
    221,9 KB · Weergaven: 15
  • 20220129_102037.jpg
    20220129_102037.jpg
    298,8 KB · Weergaven: 14
  • 20220129_102017.jpg
    20220129_102017.jpg
    214,2 KB · Weergaven: 14
  • 20220129_102007.jpg
    20220129_102007.jpg
    235,2 KB · Weergaven: 14
Tja wat is zoiets waard?? Je hoeft maar 1 iemand te vinden die er iets van nodig heeft ,het is niet fris en fruitig meer zo te zien.
Ik zou het op marktplaats zetten met een teab, denk dat 100 a 150 euro wel de max is voor de hele zwik,en dan is die schokbreker nog het meest waardevolle ,als er nog gas inzit ... en heel misschien die achterbrug.
 
Mooi,maar het lijkt op de foto's wel alsof je ketting echt gortdroog is met zelfs een verroeste schakel ertussen.
Misschien gezichtsbedrog,anders is het hoog tijd om hem te smeren.
 
Ja die bedoelde ik😣 my bad.
Zo ziet die van mij er nu uit😫,als het een beetje meezit krijg ik binnenkort de kuipdelen weer terug,mooi vers gespoten🥳🥳
 

Bijlagen

  • 20220204_053701.jpg
    20220204_053701.jpg
    229,8 KB · Weergaven: 25
Ja die bedoelde ik😣 my bad.
Zo ziet die van mij er nu uit😫,als het een beetje meezit krijg ik binnenkort de kuipdelen weer terug,mooi vers gespoten🥳🥳
Had je schade, of gewoon een frest-up?

Ik ben nu kuipdelen aan het verzamelen voor een extra set, die zal dan ook nog een paintjob krijgen, maar dat zal waarschijnlijk tijdens de volgende winterstop geregeld gaan worden :)
 
Had je schade, of gewoon een frest-up?

Ik ben nu kuipdelen aan het verzamelen voor een extra set, die zal dan ook nog een paintjob krijgen, maar dat zal waarschijnlijk tijdens de volgende winterstop geregeld gaan worden :)
Dan pas? Waarom heb ik zomaar het idee dat dit eerder gaat gebeuren?
 
Nee geen schade,maar ik had een paar jaar geleden een reserve OEM set gekocht met wel schade,en aangezien er op mijn set toch wel wat krasjes en dergelijke zaten besloten om alle 2 kuipsets te laten spuiten.
Vandaar dat het ook lang duurt ,want is nogal een karwei.
 
Afgebroken boutje deel 3. De eerste was die voor de motorbevestiging aan het frame van de SC57. Niet zelf uitgeboord want zou dat liggend moeten doen en wilde dat avontuur niet aangaan. De tweede was het boutje van de spiegelbevestiging op de SC50. Afgebroken in het frame van de topkuip. Die wel zelf uitgeboord en opgetapt. Is dus opgelost. Vandaag deel 3 afgebroken boutjes. Boutje rechter stuurgewichtje SC50 brak af bij losdraaien. Kon ik ook makkelijk bij dus die uitgeboord en opgetapt. De handleguard die ik wilde plaatsen zit er nu dus op. Voorlopig maar geen boutjes meer losdraaien.

Maar ja, Cruijf zei al, elk nadeel hep zun voordeel. Wel weer de motor gepoetst. Staat weer te glimmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan