Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

daarom moet je ook niet alles vertellen...
ik weet zeker dat ze niet eens precies weet te vertellen hoeveel motoren ik precies heb, maar ik begrijp ook wel dat het met twee stuks wel wat makkelijker voor haar bij te houden is dan dat je in de buurt van de 10 stuks uit komt ;)
 
mijn RDW.PNG


het zijn er ook wel redelijk veel aan het worden...O-)

misschien zou mijn vrouw toch beter wat kritischer kunnen worden...
 
Grote liefde voor de Gold Wing zie ik. Niet een fiets die je eventjes onder een zeiltje verstopt. Denk trouwens dat je wel heel veel ruimte hebt om alles te stallen. Gaat bij mij niet op. Met 2 Blades, 2 Zoomers en 4 fietsen staat mijn garage bijna vol.
 
@EHE reken je jouw TEFje ook mee als voertuig? en de bums-container ook? Dan kan ik dat ook.. 8-)..
Hier staat nog een MF35, 4 cil diesel (standard 23c) in de hoek op het perceel te kijken.. (ouwe wil hem eigenlijk nog ombouwen naar een goudbuikje, maar dat wordt niet wat ben ik bang voor)
Weet niet hoe het zit, maar zit ook alles in de belasting dan bij jou? Ik heb 4 rijdende, maar nog 2,5 in onderdelen (zijn niet aangemeld hier in D, dus rekende ik ook maar even niet mee. Die liggen op zolder in onderdelen, daar ziet te vrouw ze toch niet)..
 
mijn motorleven begon op mijn 19e met een CX500; toen ik met die CX een licht verchopte GL1000 tegenkwam tijdens een vakantie in de ardennen was ik nogal onder de indruk van die imposante 4 cilinder boxer motor, terug in huis gelijk krantjes gaan napluizen, motorzaken afbellen ( internet bestond toen nog niet echt...) en een paar weken later kocht ik mijn 1e GL1000 die als een soort van verstekeling mee was gekomen via een grijs import kanaal uit Amerika.
in de loop van de jaren zijn er steeds meer bij gekomen, zijn er ook wel eens weer wat weg gegaan, maar het zijn er wel steeds meer geworden omdat er nogal wat projectjes uit ontstonden.
ze komen wel allemaal uit een tijd dat er nog niet van die absurde prijzen gevraagd werden... eigenlijk kocht ik ze allemaal voor echte dump prijzen.

het lijstje zijn alle kentekens die op mijn naam staan idd; er liggen er ook nog wel een stuk of wat in onderdelen verdeeld over de zolder zonder dat er een kenteken op zit.
de meesten zijn belastingvrij, een paar zitten er in het kwart tarief, de chevy en de ducati zijn momenteel geschorst en het TEFje ook want die komen op dit moment niet op de openbare weg.
heb heel wat jaren alles op 1 verzamelpolis weten te combineren, dus is ook alles verzekerd; alleen doen ze daar nu even wat moelijker en dus moest ik de HD en de Montesa op aparte polissen zetten

wat is een bums container? ah, nu ik het zo uitspreek denk ik al dat ik weet wat je bedoeld; het plaatje bij de Eduard klopt niet; het is geen sleurhut, maar een 3,5T aanhanger van 5x2 meter.
ik pakte het overzicht er alleen even bij dat het voor iemand die het niet echt volgt ( en dat doet vrouwlief dus niet) echt niet kan weten wat er allemaal precies staat en ligt hier.
En heel eerlijk gezegd moet ik zelf ook wel eens goed nadenken
 
Ik heb nu nog de originele uitlaat onder mijn Fireblade en deze is, in mijn optiek, net even te zacht. Voordat ik er wat anders opzet, is er nog een mogelijkheid om de originele uitlaat wat luider te maken? Ik kon zo snel niet iets zien wat nog zou kunnen doen, maar je weet het nooit. :)
En gaat het niet, dan wordt het tijd om vrouwlief (wederom) lief aan te kijken. :)
 
Zorgen dat de vlinderklep niet meer dichtgaat in de uitlaat.
Dat bewerkstelligt je door de kabel die hem bedient los te maken onder de buddyzit.
 
Hier is het over een half jaartje feest! In september wordt deze Oerhollandse meid 30 en ze ziet er nu al bijna op haar best uit. Naarmate de jaren vorderen wordt je dus wel degelijk mooier ;)
Paar stickers nog, even de uitlaatdemper bijwerken maar dan kan ze er weer tegen. En nog op zoek naar de originele pinnetjes die in de kuipruit horen.
Loopt ook weer prima!


1646229165599.jpg

1646229165583.jpg

1646229165539.jpg

1646229165511.jpg

1646229165339.jpg
1646229165384.jpg
1646229165500.jpg
1646229165552.jpg

1646229165525.jpg

1646229165469.jpg
 
Iemand is incontinent.;(
Dus sowieso 2x nieuwe keeringen en olie?
Geen idee wat de staat van diverse glijbussen zijn van de vork na 61.000 km en geen idee of de boel al een keer eerder gedaan is, iemand een idee of ik nog meer nodig ga hebben 🤔 .

Oh ja als iemand nog tips heeft om het voorwiel van de grond te krijgen is dat heel erg welkom.
IMG_20220303_162716871.jpg
 
Iemand is incontinent.;(
Dus sowieso 2x nieuwe keeringen en olie?
Geen idee wat de staat van diverse glijbussen zijn van de vork na 61.000 km en geen idee of de boel al een keer eerder gedaan is, iemand een idee of ik nog meer nodig ga hebben 🤔 .

Oh ja als iemand nog tips heeft om het voorwiel van de grond te krijgen is dat heel erg welkom.Bekijk bijlage 1733753
Ik had een kleine lift onder de uitlaat geplaatst en tussen de uitlaat en blok ook nog opgevuld.
En achterkant ook op de bok voor de stabiliteit.
En van die low friction van SKF erin
 
Wat bedoel je met low friction van SKF?

Glijbussen?

Is t verstandig om die gelijk met de keuringen te vervangen?
Dat klusje staat mij namelijk ook nog te wachten
 
Wat bedoel je met low friction van SKF?

Glijbussen?

Is t verstandig om die gelijk met de keuringen te vervangen?
Dat klusje staat mij namelijk ook nog te wachten
Dat zijn van die blauwe die beter glijden is mij verteld. Heb ze in mijn huidige motor er ook inzitten.
Bij de Oerblade (mijn ex) van Stefanrs2 zitten ze ook in en HyperPro.
 
@EHE zijn setjes met vv keerringen en stofkappen met een mintgroene/blauwachtige kleur, van SKF. Zijn echter wel 2x zo duur als de OEM setjes.. (net een complete vorkrevisie afgerond, en ook overwogen, maar uiteindelijk alles OEM erin gedrukt)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Iemand is incontinent.;(
Dus sowieso 2x nieuwe keeringen en olie?
Geen idee wat de staat van diverse glijbussen zijn van de vork na 61.000 km en geen idee of de boel al een keer eerder gedaan is, iemand een idee of ik nog meer nodig ga hebben 🤔 .

Oh ja als iemand nog tips heeft om het voorwiel van de grond te krijgen is dat heel erg welkom.Bekijk bijlage 1733753
Meer gas geven ;)

Ik heb een ABBA paddockstand. Schaarkrik met plankje onder de uitlaatbochten en je draait hem zo omhoog. Ging perfect met de Blade en nu ook met de Gixxer. Een paddock stand op de achtervork en dan opkrikken zou ik niet doen, dan rust er veel gewicht op de bochten.
 
Meer gas geven ;)

Ik heb een ABBA paddockstand. Schaarkrik met plankje onder de uitlaatbochten en je draait hem zo omhoog. Ging perfect met de Blade en nu ook met de Gixxer. Een paddock stand op de achtervork en dan opkrikken zou ik niet doen, dan rust er veel gewicht op de bochten.
Daarom ook tussen de bochten en blok opvullen.
 
Is de motogp nu nog wel ergens makkelijk te volgen nu eurosport de rechten niet meer heeft?

Zonder dat je weer dus bij 1 of andere dure sportzender een abonnement af moer sluiten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan