Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Heb je toevallig een schotel en/of VPN verbinding thuis? In dat geval kun je nog via Servustv.com alles bijna live bekijken.. (VPN wel ff op D of O zetten natuurlijk, is een Oostenrijkse zender)
 
Oh ja als iemand nog tips heeft om het voorwiel van de grond te krijgen is dat heel erg welkom

Heb je geen plafondbalk waar je een spanband aan op kan hangen?
Ik had er in t vorige huis in 1 balk een sleufgat geboord waar een spanband door heen paste.
Dan zet je 'm achter op de paddock stand. En hang je de voorkant op.
Eventueel nog met een extra schaartafeltje onder de bochten.
Maar dan heb je de krachten iig wat meer verdeeld

Ik heb nu in mijn nwe werkplaats een I profiel met een loopkat boven de lift onder het dak zitten zodat ik m daar op elke gewenste plek aan op kan hangen

20211230_175715.jpg
 
Heb je geen plafondbalk waar je een spanband aan op kan hangen?
Ik had er in t vorige huis in 1 balk een sleufgat geboord waar een spanband door heen paste.
Dan zet je 'm achter op de paddock stand. En hang je de voorkant op.
Eventueel nog met een extra schaartafeltje onder de bochten.
Maar dan heb je de krachten iig wat meer verdeeld

Ik heb nu in mijn nwe werkplaats een I profiel met een loopkat boven de lift onder het dak zitten zodat ik m daar op elke gewenste plek aan op kan hangen

Bekijk bijlage 1734186
Doe het hier als het nodig is ook met een klein kettingtakeltje dmv een haak aan de balklaag van de garage, veel gewicht hoef je natuurlijk niet te tillen en bijna iedere redelijke balklaag van een garage kan deze last wel hebben zonder extra verzwaringen *D
 
Is de motogp nu nog wel ergens makkelijk te volgen nu eurosport de rechten niet meer heeft?

Zonder dat je weer dus bij 1 of andere dure sportzender een abonnement af moer sluiten?
Hesgoal.com

Als je internet hebt kan je daar allerlei sportwedstrijden zien.
 
Doe het hier als het nodig is ook met een klein kettingtakeltje dmv een haak aan de balklaag van de garage, veel gewicht hoef je natuurlijk niet te tillen en bijna iedere redelijke balklaag van een garage kan deze last wel hebben zonder extra verzwaringen *D
Precies, ik heb gewoon een paar stalen ogen in de houten balken gedraaid, brug omhoog, fiets aan de kroonplaat en duo voetsteps vastmaken met spanbanden en brug weer omlaag, zo al menig maal m'n fireblade aan het dak opgehangen....
 
Toen ik nog in een studentencomplex woonde reed ik hem onder een stalen trap en trok hem daar met spanband omhoog. Dan hing hij daar een middagje als ik bijv met het voorwiel naar de bandenboer was om 15,- montagekosten uit te sparen :P
Mooie tijden...
 
Goedemiddag,

Vraagje, zowel ik als een jongen waar ik soms mee rij (CRR1000 rr) willen de veringen laten controleren en afstellen.
Hebben jullie misschien een adres(jes) waar we terecht kunnen?

Gr. Barry
 
Goedemiddag,

Vraagje, zowel ik als een jongen waar ik soms mee rij (CRR1000 rr) willen de veringen laten controleren en afstellen.
Hebben jullie misschien een adres(jes) waar we terecht kunnen?

Gr. Barry
Ik hoor goede verhalen over HK-suspension. Zelf ga ik altijd naar Frontrow Components (Zaltbommel); Robin heeft echt verstand van vering (werkt ook voor BSB-teams). Ik heb daar indertijd K-Tech cartridges laten inbouwen en afstellen.
 
So Products,zit in bornerbroek.
Ligt eraan waar je woont denk ik.
Toevallig is het bij mij in de buurt,en hij heeft een goede naam opgebouwd.
Maar als ik er een paar honderd km voor zou moeten rijden had ik een ander adresje gezocht.
 
Zoals hiervoor gezegd, ligt eraan waar je woont. Voor vering ga ik naar Moto Dick Amsterdam. Klein zaakje maar grote kennis op banden en vering. In Uitgeest heb je Edwin Ott. Ook veel kennis door circuitervaring.
 
Heb me een beetje ingelezen over die qs, werkt wel mooi op het circuit denk ik.
Filmpje gezien van die gele 748 die het had.
Dat schakelen gaat als een mes door de boter.
En die korte filmpjes van die gsxr1000 op de rollerbank,heftig zoals dat tekeer gaat.
Succes met de montage 👍
 
Dank je.

Maar is wel oppassen. Heb dat eerder aangegeven hier. Versnellingsbak van de Honda is te zwak voor een QS. Op de 954 heeft het mij een 3e versnelling gekost. Dus schakel nu vanaf 6000rpm. Gaat ook op de 1000 gebeuren.

Moet zeggen dat de 1000 al heerlijk schakelt zo zonder QS, iets beter dan de 954 zonder. Maar het is zo verslavend een QS. En ja, op circuit geeft het iets meer rust. Vandaar de aanschaf.
 
Dank je.

Maar is wel oppassen. Heb dat eerder aangegeven hier. Versnellingsbak van de Honda is te zwak voor een QS. Op de 954 heeft het mij een 3e versnelling gekost. Dus schakel nu vanaf 6000rpm. Gaat ook op de 1000 gebeuren.

Moet zeggen dat de 1000 al heerlijk schakelt zo zonder QS, iets beter dan de 954 zonder. Maar het is zo verslavend een QS. En ja, op circuit geeft het iets meer rust. Vandaar de aanschaf.
Met een 1000 heb je al zoveel rust t.o.v. een 600'tje, als je maar niet in slaap valt! _O-
 
Dank je.

Maar is wel oppassen. Heb dat eerder aangegeven hier. Versnellingsbak van de Honda is te zwak voor een QS. Op de 954 heeft het mij een 3e versnelling gekost. Dus schakel nu vanaf 6000rpm. Gaat ook op de 1000 gebeuren.

Moet zeggen dat de 1000 al heerlijk schakelt zo zonder QS, iets beter dan de 954 zonder. Maar het is zo verslavend een QS. En ja, op circuit geeft het iets meer rust. Vandaar de aanschaf.
Wat is er lekkerder dan volgas een aantal versnellingen doorvliegen met een QS. Ik heb een Annitori op de 954. Werkt gewoon top. Moet wel zeggen dat ik hem voornamelijk op het circuit gebruik. Op straat nauwelijks. Met lage toeren schakelen geldt helaas niet alleen voor Honda.

De Healtech heb ik op de CB1, die werkt ook heel soepel. Bij die machine (400cc,13k rpm) is het ook op straat een genot door de korte versnellingen.
 
Dacht even de QS te installeren. Airbox er af en loop dus tegen een luchtkanaal op waar twee gaten inzitten waarop de airbox op bevestigd is. Kan van bovenaf niet losgehaald worden. Denk dat de kuip en de radiateur er ook af moet om bij de bougiekappen te komen want wil dan ook maar gelijk de bougies vervangen. Of heeft iemand hier een tip hoe het ook kan?
 
Ikzelf heb geen flauw idee,zover ben ik nooit gekomen bij demontage van de blade.
Maar ik heb kevinblade van het forum onderhoud laten plegen aan de mijne,en wat ik ervan begrepen heb kent die die dingen uit zijn hoofd.
Dus als je er niet uitkomt zou mijn advies zijn om kontakt met hem op te nemen.
 
Was even naar Leusinks motoren. Inderdaad de kuipdelen er af, radiateur laten zakken (kan hangen op de slangen) en dan kan je er van voren bij. Helaas zit die plastic luchtkanaal die van de foto dan toch nog in de weg. Weet niet hoe die weg te krijgen is. Leusinks kan het niet helpen want zit met corona gevallen. Dus wordt een leerproces voor mijzelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan