Hét MF Motorweekend 2015 - 10e Editie

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.491
178
Oss
[img=300]http://www.nobco.nl/images/eMagazine/Inschrijving_Gesloten.jpg[/img]
Hét MF Motorweekend 2015

10jaar_vignetblue.png






De tiende editie alweer!



Inleiding
Hét MF Motorweekend staat voor een weekendje motorrijden zonder Testosteron, Posen of scheuren. Gezelligheid voorop. Insteek is en moet zijn dat er voor iedereen een plekje is.
Voor iedere smaak van rijden stellen we een groepje samen zodat de sportieve rijder, de toerder maar óók de beginner gelukkig is. Binnen ieder groepje rijden mensen met ervaring mee die hun best doen je waar nodig van tips of heuse instructie te voorzien en van de deelnemer verwachten we bereidheid daar wat mee te doen. Op deze manier hebben we al heel wat mensen door hun eerste haarspeldbochten geholpen en verslaafd gemaakt aan het rijden door bergen en dat is dus ook een voorwaarde: je moet wel van bergen en bochten houden want dat is vaak wel het reisdoel.




Vorige edities:

Verder natuurlijk het gelul topic: MF Weekenders lullen verderder


Waarheen
Omdat dit vanwege het tienjarig jubileum een bijzondere editie moest zijn, hebben we bedacht TWEE mfweekenden aan elkaar te plakken, en daarbij twee plekken aan te doen waar we het goed gehad hebben de afgelopen jaren. Les Tronces bestaat niet meer dus is de keuze gevallen op Deudesfeld (2012) en BadenBaden (2011)

Kortom, dit jaar twee hotels:

Hotel zur Post

en

Naturfreundehaus Badener Höhe




Wanneer
  • zaterdag 30 mei tot woensdag 3 juni Deudesfeld / Eifel
  • woensdag 3 juni t/m zondag 7 juni Badener Höhe / Zwartewoud

Je kunt kiezen uit de volgende opties:
  1. Alleen het eerste weekend
  2. Alleen het tweede weekend
  3. Beide weekenden
  4. Alleen de feestavond (zaterdag 30 mei)
    Het lijkt me leuk om wat oud deelnemers dan weer te zien. Bijvoorbeeld Sjaak & Lisette, Paul & Jessica, Vavonne, Sjors, Blackbearded, Ernst etc etc

Startpunt en tijd
We starten zaterdagochtend 30 mei vanuit Jeugdherberg "De Veurs" (Adres zie onder bij "Premeet overnachting")
Planning:
9:00 Welkom, Briefing en groepen indeling
9:30 Vertrek eerste groep
9:45 Vertrek tweede groep
10:00 etc etc


Premeet overnachting
We vertrekken natuurlijk op zaterdag-ochtend MAAR het is best een eindje rijden voor de meesten om bij de start in Voeren te komen. Om die ochtend fris en fruitig bij de start te staan, is er dus weer de mogelijkheid voor de premeet-overnachting van vrijdag op zaterdag. Wil je mee doen? Meld je bij FastFriend (of boek zelf)

Locatie:

Jeugdherberg "De Veurs"
Komberg 40
3790 Sint-Martens-Voeren (VOEREN)
+32 (0)4 381 11 10
voeren@vjh.be
Google Maps

Routes
Download de routes hier (tomtomVersie) Extra info in de post van Boudewijn

Deelnemers
[☆] = contactgegevens binnen --> LIJST invullen!

  1. [☆] KingCoder [hele week]
  2. [☆] Sjimmie [Feestavond only]
  3. [☆] dontwalk [hele week]
  4. [☆] Ted [hele week]
  5. [☆] V FRed S [hele week]
  6. [☆] leo-denhaag [hele week]
  7. [☆] Hansteren! [deel 1]
  8. [☆] FastFriend [hele week]
  9. [☆] Turbo Bul [deel 1]
  10. [☆] blibli [hele week]
  11. [☆] Crazy600 [hele week]
  12. [☆] Kevinsfanclub [deel 1]
  13. [☆] db-Tops [hele week]
  14. [☆] dopey85 [deel 2]
  15. [☆] eddytoo [hele week]
  16. [☆] Flowergirl [hele week]
  17. [☆] Clown683 [hele week]
  18. [☆] fzr 600rw [deel 1]
  19. [☆] DeGracht [deel 1]
  20. [☆] Nocturna [deel 2]
  21. [☆] Tim86 [hele week]
  22. [☆] wimmel_1 [hele week]
  23. [☆] Chocola [deel 1]
  24. [☆] Flooriz [hele week]
  25. [☆] Hansss [deel 1]
  26. [☆] blackstone1986 [deel 1]
  27. [☆] Optimum [hele week]
  28. [☆] Sporrrrrt49 [hele week]
  29. [☆] Low Profile [deel 1]
  30. [☆] FrankFJR [deel 1]
  31. [☆] Scammie [deel 1]
  32. [☆] YOUDID [deel 1]
  33. [☆] BEGSXR [hele week]
  34. [☆] FF-Junior [feestavond only]
  35. [☆] veermitch [feestavond only]
  36. [☆] pilatus [feestavond + deel 2]
  37. [☆] GI-Jane [deel 1]
  38. [   ] -Dré- [deel 2]
  39. [☆] Jessy' [deel 1]
  40. [☆] Ducktape [deel 1]
  41. [☆] F800_rijder [deel 1]
  42. [☆] Exceler8 [deel 1]
  43. [☆] Stefan-- [deel 1]
  44. [☆] Vera92 [deel 2]
  45. [☆] micb [deel 2]
  46. [☆] E®nst [deel 1, vanaf zondag
  47. [☆] Doris Rijdt alleen za/zo mee

Deel 1: 18 (hele week) + 19 (deel 1) = 37
Deel 2: 18 (hele week) + 6 (deel 2) = 24
Feestavond: 18 (hele week) + 19 (deel 1) + 4 (alleen feestavond) = 41

Deelnemers OVB
  1. Eener
  2. Wuppie [hele week]
  3. 1961_Erik [hele week]
  4. Duinday
  5. Bedumer [hele week]
  6. Schakeltje [hele week]
  7. GianniNL [hele week]
  8. Anon [hele week]
  9. Kevjan [hele week]
  10. miss_xena [hele week]
  11. WalterB [hele week]
  12. pluche_pluus [hele week of alleen 2e weekend]
  13. Arckira [deel 2]
  14. gespierde spijker [deel 2]
  15. PeacekeeperNL
  16. Wazige [deel 1]


Financiën
De prijs is:
  • Eerste weekend (4 nachten) €160
  • Tweede weekend (4 nachten) €160
  • Hele week (8 nachten) €320
  • Feestavond GRATIES (behalve drank). Blijf je slapen dan is het €40

LET OP: als je dat weekend er sowieso al bent dan hoef je natuurlijk niet bij te betalen voor de overnachting!

Om zeker te zijn van een plaatsje moet je het volgende doen:
  • Maak het bedrag overmaken op IBAN:NL02INGB0005160966 (Postbankrekening 5160966 t.n.v. W.R. Wolters) zet je MF naam erbij!
  • Vraag middels een PB aan Sjimmie het contactformulier aan, met daarin een werkend email adres zodat het formulier verstuurd kan worden.
Zodra ik je betaling binnen heb verplaats ik je naam naar het bijna definitief lijstje zodat je kunt zien dat ik het geld binnen heb. Naar de "deelnemers" lijst ga je pas als Sjimmie me zegt dat je gegevens compleet zijn en pas dán ben je zeker van je plaatsje.



Drankpot
Na wat onsuccesvol geëxperimenteer de afgelopen jaren zonder drankpot gaan we vanaf dit jaar weer een drankpot hanteren; alle drankjes komen op één rekening per deelweekend. Je betaald dan gewoon het hoofdelijk gemiddelde. Echt, dat komt de gemoedelijkheid ten goede. Schrik niet, denk nou niet dat daardoor de rekening enorm oploopt; in de praktijk blijkt dat er helemaal niet tot diep in de nacht gezopen word want we willen allemaal de volgende dag weer kunnen rijden!
Wel zijn er regeltjes om excessen te voorkomen:
  • na 12 uur (00.00) gewoon je drankje betalen
  • geen drankpot op de feestavond (die zaterdag 29 mei)



Afspraken
  • Zorg dat je motor in orde is: in een weekend (nood)onderhoud regelen gaat niet werken. Liever een beurtje van tevoren, zorg voor goede remmen: we gaan immers wel de bergen in. Twijfel niet over je banden: monteer gewoon nieuwe. Als je huidige banden nog redelijk of zelfs goed zijn kun je die altijd bij thuiskomst nog terugleggen en in Nederland oprijden. Rammelt er wat, twijfel je over een olielekkage of je elektra; laat het fiksen! Echt, geloof me; als je ver van huis met panne staat dan word je daar niet blij van en de andere rijders ook niet want omdat we in groepjes rijden en niemand laten stikken betekent stilvallen dat iedereen stil staat..
  • Iedereen wordt geacht deze toerrit zelfstandig te kunnen rijden. Dit houdt in dat je de route tenminste bij je hebt of liever de beschrijving zichtbaar op je motor bevestigt. Dat kan door de route in een tanktas te stoppen of in een routerol te bevestigen. Route beschrijvingen worden vooraf via de mail verstrekt.
  • De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er wordt niet ingehaald, deze afspraak is kei en kei hard. Weet wie er voor je rijdt maar ook wie er achter je rijdt, wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet. Rij pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.
  • Rij je eigen tempo. Laat je niet verleiden om de rijder voor je bij te sloffen want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.
  • Laat je niet verleiden nét zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je, rij je eigen snelheid
  • Rij voor jezelf. Bepaal zelf wanneer je kunt inhalen of oversteken, volg niet zomaar de rijder vóór je.
  • Rij baksteensgewijs (behalve in bochten), maar let op de onderlinge afstand en ga niet op de wegbelijning rijden want dat wordt door de sterke arm niet gewaardeerd.
  • Zorg voor een goede reis- bagage- ongevallen-verzekering zodat jij én je motor door de verzekeringsmaatschappij vervoerd kunnen worden naar Nederland als dat onverhoopt nodig mocht zijn.
  • Iedereen die meerijdt in deze toerrit gedraagt zich als een nette motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van MF :W



Net als de vorige keren ook nu weer de afspraak dat als je betaald hebt en later besluit toch niet mee te gaan je je geld NIET terug krijgt. Deels is dit om te licht nadenken over deelname (en terugtrekken) te ontmoedigen, deels ook omdat de ik kamer vantevoren betaal en pas achteraf zeker ben dat ik niet gebruikte bedden niet hoef te betalen. Dat hangt af van de goodwill van de uitbater want die is dat ook niet verplicht: gereserveerd is gereserveerd. Wat gebeurt er dan met dat geld? Nou één ding mag je vanuit gaan: het blijft niet in mijn broekzak steken. Ik zal er wat leuks mee doen maar dat kan altijd pas ná het weekend, bijvoorbeeld een aftermeet ofzo.

Uitzondering op deze regel: indien men wegens ziekte (geen hoofdpijntjes of snotneusjes natuurlijk, moet wel iets zieligs zijn) niet mee kan dan wordt de betaling teruggestort, maar ook dit kan ik pas toezeggen als ik je bed niet hoef te betalen bij het hotel; ik ga niet uit eigen zak jouw gereserveerde bed betalen -ook niet als je zielig bent. Hoe dan ook; we zouden het wél leuk vinden als je de volgende editie er wél bij bent.


Aansprakelijkheid bij "Hét MF Motorweekend 2015
Initiatoren aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor ongevallen en/of gebeurtenissen waarbij personen en/of voorwerpen zijn betrokken, zowel van deelnemers als derden. Elke deelnemer(-ster) rijdt geheel voor eigen risico en verantwoordelijkheid en dient tenminste WA-verzekerd te zijn (dit geldt voor zowel de persoon als de motor). Door uw inschrijving verklaart u nimmer de initiatoren aansprakelijk te zullen stellen voor handelingen door derden en/of schade voor, tijdens of na "Hét MF Motorweekend 2015".
nb: Ofschoon MF in de titel benoemd wordt houd de verantwoordelijkheid van motor-forum.nl op bij het het beschikbaar stellen van het onlinediscussieforum.
 
Laatst bewerkt:
Wat een slechte Photoshop van dat 10 jaar zegel :) Passend!

Ik ben erbij! :W

haha ja even snel in elkaar geflanst dat 10 jaar ding. best ok toch?

Maar je moet wel aangeven HOE je van plan bent mee te doen; eerste weekend? Tweede? Beide? Ik heb voor beide hotels 30 bedden gereserveerd dus hoe eerder ik weet dat ik er (hopelijk) meer nodig heb hoe beter want.... te laat is te laat
 
Dus het is van zondag 31 t/m woensdag 3 juni en/of donderdag 4 juni t/m maandag 8 juni?

Hoe doe je die zaterdag 31 mei 2015 :? :+



Edit: Ik ben er al uit... jij hebt zitten plannen in je 2014 agenda. Hoop dat je de hotels wel voor de juiste data hebt gereserveerd? :)

Edit 2: om verwarring te voorkomen de verkeerde data even doorgestreept :)
 
Laatst bewerkt:
Dus het is van zondag 31 t/m woensdag 3 juni en/of donderdag 4 juni t/m maandag 8 juni?

Hoe doe je die zaterdag 31 mei 2015 :? :+



Edit: Ik ben er al uit... jij hebt zitten plannen in je 2014 agenda. Hoop dat je de hotels wel voor de juiste data hebt gereserveerd? :)


merci. gecorrigeerd!
 
Ik ga voorde hele week :Y Heb thuis al een voorwaarschuwing afgegeven :+
Is wel lang, optie is om bij een van beide locaties een camping in de buurt te zoeken zodat het deels gecombineerd kan worden met een paar dagen gezinsvakantie.
 
Oh en de hele week, natuurlijk!

Renee waarschijnlijk maar één weekend, maar ivm nieuwe baan tegen die tijd, nog niets over te zeggen.
 
Als meelezer van meerdere edities, moet ik ooit een keer écht de sprong in het diepe wagen en aan jullie über-gezellige groep meedoen, als dat mag & kan.
Zou graag een OVB-tje willen voor (doe eens gek) gelijk maar de hele week. ;)
 
Hier ook een OVB voor de hele week..... Nou m'n werkgever maar alvast aan't aanschrijven om die week als "vrij" in te plannen (kalender van 2015 staat daar nog dicht :( ).
 
Laatst bewerkt:
Ik ga voorde hele week :Y Heb thuis al een voorwaarschuwing afgegeven :+
Is wel lang, optie is om bij een van beide locaties een camping in de buurt te zoeken zodat het deels gecombineerd kan worden met een paar dagen gezinsvakantie.

Veel te lastig O-)




_O- _O- _O- _O- _O-
 
Jaaaa, zet Fleur en ik maar als OVB voor de hele week!

Van de week maar eens het 2015 schema bouwen op het werk, met daarin de nodige dagen vrij.
 
Data gecheckt en akkoord bevonden (i.v.m. andere activiteit).
Zet mij s.v.p. ook op de lijst voor DE HELE WEEK!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan