Stinkname
MF veteraan
Tnxs, heb ze er ook op gezetDienstmededeling
De routes zijn klaar: Download ze hier
Uitleg Routes
Het zijn 13 routes: 1 per halve dag, een paar in twee versies (kort/lang afhankelijk van de groep) en een IJsrondje. Aangezien we waarschijnlijk ook een groepje beginners mee hebben zitten er kortere versies tussen, te herkennen aan de "k" in de naam. De A route gaat steeds naar de lunchplek, de B route naar het hotel. De korte routes doen dezelfde stops aan, maar zijn iets gerichter en slaan de slechtste wegen over.
Tanken
Vertrekpunt is StayOkay Maastricht. Zorg dat je daar met een volle tank klaarstaat! Er zit een Tango vlakbij.
Tankstops zitten op +/- 180 a 200 km. In tegenstelling tot andere jaren gaan we niet steeds aftanken bij aankomst, want er zit geen (fatsoenlijk) tankstation in de buurt van het hotel. Als we gaan tanken, tankt iedereen mee. Alleen als je nog meer dan 300 km kunt (omdat je een GS rijdt met 100 liter tank) kun je tankstops overslaan. Doe dat echt, want je houdt de hele groep op als we op zoek moeten naar een tankstation.
Als je geen 200 km kunt rijden op een tank, laat dit even aan de voorrijder weten. Die zorgt er dan voor dat er op tijd gestopt wordt.
Kaartversie
De routes zijn gemaakt op City Navigator 2024.1 kaarten van Garmin. Als je een nieuwere Zumo hebt, kun je de routes zonder problemen importeren. Er wordt dan niet herberekend. Voor de oudere Zumo's, of Zumo's zonder updates, of TomToms kun je de tracks importeren en dan zelf de routes in het toestel laten berekenen.
Zorg altijd dat herberekenen UIT staat, en dat je ook verkeersinformatie uit zet. Garmin gaat namelijk ALTIJD herberekenen als hij denkt dat een weg afgesloten is (ook als herberekenen uit staat), en zoals je hierboven al kunt zien: vaak kunnen wij er gewoon langs (en dat doen we dan ook).
Tot Slot
Uiteindelijk zijn de routes een leuk extraatje, maar denk er aan: De voorrijder heeft altijd gelijk. Die volg je altijd. Ook als je zeker denkt te weten dat hij of zij verkeerd rijdt. Er zal wel een reden voor zijn (soms wordt die reden afgestemd met mensen die met portofoon rijden en soms niet. Dan volg je gewoon).