H&B topkoffer eraf gewaaid!

mca2

Die hard MF'er
13 aug 2007
881
0
Centraal
Vanavond reed ik een beetje gedachtenloos terug van mijn werk, toen ik ergens tussen Harskamp-Otterlo-Wolfheze een wat raar geflapper in mijn helm hoorde. Niets verontrustends leek het...

Thuis klim ik mijn motor af en is mijn topkofffer weg! Hoe kan dat nou weer? Ik reed slechts 90, er zat nauwelijks wat in en dat ding heeft er ruim een maand perfect op gezeten :( Het gaat om een Hebco&Becker TC 50 Journey in het zwart. Waaien die dingen er wel vaker vanaf?

Ik ben nog terug gereden maar omdat ik niet meer precies weet waar het gebeurd is was het lastig zoeken. Dus als iemand hem nog spot een dezer dagen dan hoor ik het graag, mijn motor papieren zaten er ook in :(
 
Sja, echt lollig vond ik het ook niet. Nog afzien van mijn papieren en de koffer, had hij net zo goed hier of erger op de snelweg bij iemand naar binnen kunnen vliegen.

Ik heb MDI dan ook eens gevraagd of dit wel vaker gebeurt.

En nee, geen Harley maar een BMW K100RT maar misschien dat die drempel in Harskamp te veel voor hem was?
 
Laatst bewerkt:
doe morgen even aangifte. misschien heeft iemand hem naar de politie gebracht en anders is het in ieder geval vermissing van een officieel document (motorpapieren)
 
ik heb ook zo'n koffer maar nog nooit problemen gehad. Hij heeft er tot 290 opgezeten zonder los te komen. Misschien je beugel niet goed opslot gehad?
 
Oeps :X

Meestal is dat het gevolg van de koffer niet goed in z'n vergrendeling klikken. Hopelijk vind je hem weer terug!
 
zo ben ik tot 2 keer toe in 3 week tijd mn buddy zit kwijt geraakt ~~. Schijnbaar ook niet goed dichtgeklikt. Zoals me ook aankeken toen ik voor de 2e keer een buddy kwam kopen prijsloos :+ . mar na 2x 55 euries heb ik het afgeleerd... hoop ik *O*

In elk geval sterkte met gemis van je topkoffer!
 
Oeps :X

Meestal is dat het gevolg van de koffer niet goed in z'n vergrendeling klikken. Hopelijk vind je hem weer terug!
Ik zou zeggen, kom ff in het cbr topic naar het verhaal van ksborg kijken....
Zijn vader hoefde alleen maar stevig tegen de onderkant van de topkoffer te tikken om hem los te krijgen :X
 
Tja, lastig als zo'n ding op slot zit, dan komt de vinder er waarschijnlijk ook niet achter dat er motorpapieren inzitten :+

Ik hoop dat er een sticker met je naam/adres/etc op zat. :Y
 
Een tijdje geleden drukte ik tegen mijn H&B topkoffer aan en drukte hem zo van de motor af. Bleek dat ik de vergrendeling niet op slot had gedaan. Dus weer gemonteerd en vergrendeld. Bleek de volgende dag dat het slot weer open was. Toen ik het slot vergeleek met dat van een zijkoffer bleek er een stukje te zijn afgebroken!
Daardoor werkte het slot niet meer en ging de vergrendeling los.

Nu het slot vervangen en voorlopig zit de koffer weer veilig vast.
 
Bizar. Ben je lekker mee. Beetje domme vraag wellicht, maar weet je zeker dat hij er op zat? Misschien staat ie wel thuis in het schuurtje ;)
Anders: Bummer!!!! Apart dat je hem niet hebt horen vallen, zo'n ding maakt toch een aardige knal bij impact denk ik.
 
Een paar jaar geleden hetzelfde gezien tijdens het uitlaten van m'n hond. Een of andere motor rijdt over een verkeersdrempel en zijn topkoffer werd ook gelanceerd.
Bleek bij de bevestiging afgebroken te zijn.
Verder transport bleek lastig, daarom heb ik de topkoffer even te logeren gehad in de berging... 's avonds opgepikt door de eigenaar met z'n koekblik.

Ik zou dus eens extra goed rondkijken bij drempels... Bel desnoods even aan bij mensen in de buurt (maar u kunt natuurlijk ook de plaatselijke politie bellen, wellicht dat de veldwachter iets heeft gekregen)
 
Heb dat ook een keer gehad. Had hem net nieuw, was net gemonteerd door een niet nader te noemen motordealer in het westen van het land. Ben daarna helemaal teruggereden naar het midden van het land, binnendoor en snelweg, niks aan het handje.

Maar, de dag erop, wilde de koffer even showen aan mijn ouders, ik rijd binnendoor over een boomwortel onder het asfalt, kedoenk, flapper flapper, rommeldebommel, koffer eraf. Auto op de andere weghelft rijdt ertegenaan met wat schade.

Bleek dat de hele bodemplaat los was gekomen. Dat metalen plaatje waar de bodemplaat op de beugels vastgeschroefd zou moeten zitten was gewoon KLEINER dan het gat, hij zat dus feitelijk gewoon niet vast |(

Netjes alles vergoed gekregen en de schade van de auto kunnen verhalen, dat wel, maar hoe dom kun je zijn zeg, er zijn veel dingen die je niet in de hand hebt en fouten maken kan, maar ik was toen HEEL erg blij dat dat ding er op de terugweg de dag ervoor niet af was gevallen, op de snelweg ofzo, of een dag later naar mijn werk, met laptop e.d. erin.
 
Inmiddels ben ik gebeld door een vriendelijke dame die de koffer langs de kant vd weg had gevonden en mee naar huis had genomen... in Waalre (niet echt in de buurt helaas). Het lijkt er dus op dat er verder niemand schade van heeft ondervonden, gelukkig maar.

Ik zal hem dan ook eens inspecteren en zien of ik beschadigingen kan zien bij de bevestigingen. Ik moet zeggen dat ik inderdaad elke dag een hoop drempels tegenkom. Zou wel een beetje treurig zijn als een topkoffer daar niet tegen kan.

Achteraf gezien heb ik ook wel wat gehoord maar door mijn oordoppen en mijn C2 helm was dat nou niet echt spectaculair.
 
Inmiddels ben ik gebeld door een vriendelijke dame die de koffer langs de kant vd weg had gevonden en mee naar huis had genomen... in Waalre (niet echt in de buurt helaas). Het lijkt er dus op dat er verder niemand schade van heeft ondervonden, gelukkig maar.

Ik zal hem dan ook eens inspecteren en zien of ik beschadigingen kan zien bij de bevestigingen. Ik moet zeggen dat ik inderdaad elke dag een hoop drempels tegenkom. Zou wel een beetje treurig zijn als een topkoffer daar niet tegen kan.

Achteraf gezien heb ik ook wel wat gehoord maar door mijn oordoppen en mijn C2 helm was dat nou niet echt spectaculair.
Bijzonder. Fijn dat hij terug is. Had je je telefoonnummer er op staan?
 
*O* *O* Hij is terecht! *O* *O*

Dat neem ik aan tenminste. })
Ik heb meer dan een jaar lang (40.000km) met een Givi rond gereden en nooit last van gehad. Ook dat slot is niet van wereldklasse.
Rijd nu met een Held tas achterop en die blijft ook bij 200+ zitten. Zelf getest bij de buren. 8-)
 
Inmiddels ben ik gebeld door een vriendelijke dame die de koffer langs de kant vd weg had gevonden en mee naar huis had genomen... in Waalre (niet echt in de buurt helaas). Het lijkt er dus op dat er verder niemand schade van heeft ondervonden, gelukkig maar.

Erg netjes! Maar inderdaad, hoe wist ze je nummer? Misschien is ze niet alleen vriendelijk, maar ook nog eens erg leuk. Wie weet ;)

Ik zal hem dan ook eens inspecteren en zien of ik beschadigingen kan zien bij de bevestigingen. Ik moet zeggen dat ik inderdaad elke dag een hoop drempels tegenkom. Zou wel een beetje treurig zijn als een topkoffer daar niet tegen kan.

Het waren in mijn geval geen beschadigingen bij de bevestigingen, hij was er gewoon domweg uitgewipt omdat de bevestiging te klein was voor het gat. Maar inderdaad, een topkoffer moet daar gewoon tegenkunnen (tegen hobbelen, niet tegen stuiteren ;)). Ik heb zelf een Givi en rijd er alweer een dik jaar woon/werk mee (na het ongelukje). Nooit problemen gehad, ook niet bij hobbels of iets dergelijks.
 
Laatst bewerkt:
Tja, lastig als zo'n ding op slot zit, dan komt de vinder er waarschijnlijk ook niet achter dat er motorpapieren inzitten :+

Ik hoop dat er een sticker met je naam/adres/etc op zat. :Y

:N
Das hetzelfde of tegen een dief zeggen: "daar woon ik, kom hem maar halen".
Zo'n dingen los je op met een email adres.
Ik heb een hotmail @dres staan op fototoestellen, SDkaartjes (1e foto is altijd een @dres), gsm, ipod, rugzak, valies, portefeuille, enz ... ALS ik zo'n ding verlies of vergeet, dan KAN een eerlijke vinder mij altijd contacteren om een en ander te regelen (hotmail ook in buitenland makkelijk te raadplegen). Moest ik iets van waarde vinden met een email @dres erbij zou IK het alleszins doen.


btw: een bos bloemen voor de eerlijke dame?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan