H1 Twin bi-xenon complete projectorset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom_

Die hard MF'er
21 okt 2012
342
1
VERKOCHT

Een complete kit om je motor op de juiste manier van xenonverlichting te voorzien. ;)
IMG_0760_zps4d8a8145.jpg

IMG_0758_zps6f536639.jpg


Deze Mini H1 bi-xenon projectoren zijn gemaakt om zonder al te veel aanpassingen in de reflectoren van je lamp te monteren. Ze zorgen voor een strakke cutoff van de xenonverlichting zodat je medeweggebruikers geen last hebben van het strooilicht, en geven een veel betere lichtopbrengst dan xenonverlichting in een reflectorlamp.
xenon1_zpsc565bcee.jpg

Bij de set werd een kabelboom meegeleverd om de xenon rechtstreeks vanaf de accu te voeden en zo de originele bedrading niet teveel te belasten, maar deze was voor gebruik in auto's bedoeld.
Ik heb daarom de kabels verlengd en het e.e.a. aangepast om het weer makkelijk demonteerbaar te maken (kabels van de grootlicht-shutter van connectoren voorzien bijv). Alles is gesoldeerd, van krimpkous voorzien en in een beschermende huls gestoken.

De set is 'Plug&Play', voor zover je het zo kan noemen. Je moet natuurlijk nog steeds je lampen open maken en de ballastkasten en bedrading wegwerken, maar de rest van het werk is al gedaan. ;)

Ik schat dat de lampen nog geen 100 branduren erop hebben zitten, dus die kunnen nog een hele tijd mee. Xenonverlichting is altijd pas ingeschakeld wanneer de motor gestart was, dus nooit tijdens het starten aangestaan wat de levensduur van de xenonlamp anders flink verkort.

Afstand van de kortste kabel vanaf het aansturingskastje tot aan de lamp zelf is ongeveer 170cm, de balastkasten worden dan voorin de motor weggewerkt (bijv onder de tank/covers luchtinlaat bij SS)

Flinke lap tekst, en ik weet niet of er veel animo voor is hier, maar de enige reden dat de set weggaat is dat de motor die ik als opvolger op het oog heb maar 1 lamp heeft. B|
De set hoeft dus niet persé weg, er zit veel werk in en blijft anders mooi op de plank liggen voor gebruik in de toekomst. :)

Verdere info:
1x kabelboom voor voeding vanaf de accu + aansturing vanaf de originele H4/H7 fitting.
2x Morimoto bi-xenon H1 Mini Twin projectoren
2x Mini Gatling Gun shrouds
2x Aharon AMP 35 Watt Slim ballasten
2x H1 4300K Xenonlampen (wit licht)
2x Adapterplaatjes voor montage in een H4/H7 lamp.

Nog wat extra plaatjes van hoe het bij mij gemonteerd was, voor vragen of extra foto's mag er altijd een PB worden gestuurd.
IMG_0650_zpsb70ae092.jpg

IMAG0734_zps16ca776c.jpg

IMAG0736_zps3159d0f8.jpg

IMAG0749_zps3156a0ea.jpg

IMAG0746_zps43985b2a.jpg

IMG_0717_zps943316ca.jpg

Al dit moois voor €150.

Gr Tom
 
Laatst bewerkt:
Aan de achterkant van de lamp steekt hij zelfs minder uit dan H4, de projectorlens komt natuurlijk wel veel dichter op het koplampglas te zitten dan de normale lampen. Moet meestal geen probleem zijn.

Maar de set is bij deze gereserveerd! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan