H2SX?

hoi baartaap waar heb je dit laten doen. Ik ben nu mijzelf aan het oriënteren om mijn ecu te laten flashen. En ben dus opzoek naar een goed adresje...
Ritzen Motoren in Weert
Dynojet van der meer in Uithoorn

Beidde zijn goed. ik heb het bij Dynojet laten doen, meer omdat dat voor mij om de hoek is.
 
Dus.. als je mis schakelt, en daarna toch opnieuw de juiste versnelling inschakelt, dan komt er een "plotselinge gastoename" (??) waardoor de versnellingsbak beschadigd.. Mmmmm, of ik interpreteer iets niet goed, of ik begrijp niet waarom een daarna goed ingeschakelde versnelling de versnellingsbak kan beschadigen...
Als je mis schakelt en het gas er vol op houdt, oke, daar kan een bak niet tegen.., maar als hij eenmaal goed geschakeld is?
Óf.. er zitten teveel mensen aan hun ECU te klooien die er de ballen verstand van hebben, daardoor problemen krijgen, en Kawasaki kan misschien moeilijk onder die garantieclaims uitkomen.

Mmmm, heb nog eens goed gelezen..., dus als je mis schakelt en je tussen de versnellingen in zit, zal de ECU normaalgesproken het toerental niet laten toenemen, wat nu dus wél gebeurt, wil je daarna tóch de versnelling nog goed inschakelen, dan heeft het toerental van de vorige "vergissing" nog een zodanige hoogte dat het bij het inschakelen van de bedoelde versnelling de tandwielsnelheden te veel verschillen en dan in elkaar "ratelen" wat dus niet de bedoeling is...
Ik vind het maar wat wazig..., je kunt dus stellen dat een andere drive by wire ECU gestuurde kawasaki bij het misschakelen niet op het gas reageert ...., en bij deze ingeslopen "fout" in de ECU dat nu dus wel gebeurt..
Wat dus meteen de vraag oproept of er geen schade ontstaat als er geen gas gegeven wordt als je mis schakelt .. minder schade? oke, daar kan ik mee leven..
Ook vraag ik me af wat er gebeurt als je verwacht dat je bij overschakelen gas geeft en de motor "niet thuis" geeft... ik denk dat dit toch wel vervelende verkeerssituaties met zich mee neemt/kan nemen.., traditioneel misschakelen lijkt me verkeerstechnisch minder erg...
Maarja, dat is slechts mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
Hallo
Ik greep onlangs een herinnering over de update maar de motor staat lekker in de schuur tot min 1 maart.
Heb Kawasaki wel een andere vraag gesteld over het stationair toerental. en hier nu ook de vraag zijn er nog meer mannen/vrouwen die last hebben van een verhoogd toerental bijvoorbeeld tijdens het wachten bij een stoplicht?
toerental blijft dan op ongeveer 1500 toeren hangen. Persoonlijk vind ik dit heel vervelend. Buitentemperatuur heeft geen invloed (12 graden tot 23 graden) korte lange afstand ook niet. Bij navraag krijg ik dit antwoord.


Beste Eddy,

Het toerental blijft onder sommige omstandigheden iets hoger stationair lopen, om na een aantal seconden weer te zakken.
Dit is een product eigenschap, wat er voor moet zorgen dat na afremmen, het oppakken van het gas (mocht dit gebeuren) wat soepeler verloopt.
Het resultaat is een minder aan/uit gevoel bij het rijden, omdat het oppakken vanaf een iets hoger toerental iets makkelijker gaat.
Dit is dus geen defect, maar een bewust ingeprogrammeerde eigenschap.

Wij hopen zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Best regards,

Dealer Support Team
Benelux Technical Service Department

Hallo,

Bedankt voor de uitleg die had ik ook al gehad van de dealer. Mijn motor blijft in deze gevallen niet alleen een paar seconden maar met een verhoogt toerental lopen. Dit blijft die doen. Ik heb de tijd al meerdere keren gemeten tot zelfs meerdere minuten toe.
Ik vind dit echt heel vervelend want kan mij niet voorstellen dat dit de bedoeling is en goed is voor meerdere dingen waaronder o.a het milieu. Daarbij komt dat ik het heel irritant vind.

Blijft er nog de vraag open staan waarom staat er in het instructieboekje dat als het stationair toerental niet binnen de marges ligt ik naar de dealer moet/kan om dit te laten aanpassen.

En als laatste dan, begrijp ik het goed dat hier niks aan te doen is?

Mvgr.

Eddy

Beste Eddy,

De motorfiets is met uiterste zorg ontworpen en voldoet aan alle (milieu)eisen.
Het feit dat de motorfiets voor langere periode met hoger toerental loopt, is zeer waarschijnlijk een direct gevolg om te voldoen aan de wet- en regelgeving.
Tijdens het programmeren is gekozen om het motorblok optimaal te laten functioneren, terwijl tegelijkertijd moest worden voldaan aan de toenmalige Euro-norm.
Zo moet bijvoorbeeld de catalysator tot een bepaalde temperatuur komen om te voldoen aan de uitstoot normen. Een (tijdelijk) hoger stationair toerental is een manier om dit te bereiken.
Er lopen dus een aantal processen op de achtergrond welke voor schommeling kunnen zorgen in toerental, om deze factoren te kunnen garanderen.

Wanneer er in de gebruikershandleiding staat dat het stationair toerental binnen de marge moet liggen, gaat dit voornamelijk om het feit dat het niet te laag mag liggen en de motorfiets uitvalt.
De schommeling welke u beschrijft is normaal en reden tot onrust.
Wij betreuren natuurlijk dat u zich hieraan stoort maar helaas kunnen wij dit niet aanpassen.

Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Dealer Support Team
Benelux Technical Service Department
 
Hallo allen,

Ik kom vers van het z1000sx forum af na een diefstal van m'n laatste motorfiets. Gelukkig was de verzekering mild en was ik al aan het sparen voor een H2 SX SE. Nu is het eindelijk zover en kan ik hem 8 Juni ophalen bij Goedhart motoren.
Zo te zien heb ik nog aardig wat terug te lezen en zal ik meer posten zodra die voor de deur staat.
Ik hoor graag jullie gedachtes mbt aandachtpunten bij/na aanschaf, uitlaat vervangers ipv dat spuuglelijke kanon die voor de prachtige velg gemonteerd zit.
Gr Youri
 
Er zijn 2 recalls geweest: een voor de hoofdstandaard waar een pinnetje niet goed zat en een voor een software update om te zorgen dat de bak niet in de soep loopt bij een foutieve quickshift. Misschien iets om na te vragen. Verder zit de brommer wel goed inelkaar :Y
 
Er zijn 2 recalls geweest: een voor de hoofdstandaard waar een pinnetje niet goed zat en een voor een software update om te zorgen dat de bak niet in de soep loopt bij een foutieve quickshift. Misschien iets om na te vragen. Verder zit de brommer wel goed inelkaar :Y
Goed om te weten, bedankt! Ik wist wel dat er een terugroep actie was mbt een software matig "dingetje" wat je versnellingsbak zou kunnen slopen en heb daar vervolgens dus al een email voor gestuurd. Mbt dat pinnetje zal ik nog nakijken/vragen. Ben benieuwd, 8 Juni mag/kan ik hem ophalen🥳
 
Is er iemand hier die vond dat de H2 sx (se) te weinig PK had en zo gek was om zijn/haar ECU te laten flashen? Zo ja is dat een aanrader? En waar heb je dat laten doen en wat is eruit gekomen kwa vermogen/koppel? Tevens de vraag hoeveel het gekost heeft en of dat je het aan zou raden? Alvast bedankt
 
Ik vond niet dait ie te weinig pk had, maar ik heb een hekel aan begrenzingen. Die heb ik er dus af laten halen. Ook het max toerental met 500rpm laten verhogen zodat ie over de 300kmh kon (303kmh gezien op gps). Leuk voor in de kroeg :+ .
Kostte tegen de 500 euro bij Molenaar. Dit was gedaan met Woolich spul.

20190518_dyno2.jpg

Er zit veel meer in, maar dan moet je de boel perfect al laten stellen bij bijv Ritzen. Kom er maar in Bullfrog :)
 
Ik vond niet dait ie te weinig pk had, maar ik heb een hekel aan begrenzingen. Die heb ik er dus af laten halen. Ook het max toerental met 500rpm laten verhogen zodat ie over de 300kmh kon (303kmh gezien op gps). Leuk voor in de kroeg :+ .
Kostte tegen de 500 euro bij Molenaar. Dit was gedaan met Woolich spul.

Bekijk bijlage 1635699
Er zit veel meer in, maar dan moet je de boel perfect al laten stellen bij bijv Ritzen. Kom er maar in Bullfrog :)
Oke top, hier kan ik wel wat mee. Dankjewel
 
Is er iemand hier die vond dat de H2 sx (se) te weinig PK had en zo gek was om zijn/haar ECU te laten flashen? Zo ja is dat een aanrader? En waar heb je dat laten doen en wat is eruit gekomen kwa vermogen/koppel? Tevens de vraag hoeveel het gekost heeft en of dat je het aan zou raden? Alvast bedankt
Ik heb het laten doen bij Ritzen Motors, zie pagina 13. Wel aan te raden.
 
Ik heb er even op mogen wachten maar vandaag was het dan zo ver! Ook ik mag mezelf nu een trotse eigenaar beschouwen van kawa's eigen frankstein creatie. Bij deze wat foto's
 

Bijlagen

  • 20210609_133316.jpg
    20210609_133316.jpg
    467,4 KB · Weergaven: 58
  • IMG-20210609-WA0011.jpg
    IMG-20210609-WA0011.jpg
    459,8 KB · Weergaven: 59
  • IMG-20210609-WA0010.jpg
    IMG-20210609-WA0010.jpg
    315,6 KB · Weergaven: 57
  • IMG-20210609-WA0007.jpg
    IMG-20210609-WA0007.jpg
    199,8 KB · Weergaven: 55
  • IMG-20210609-WA0005.jpg
    IMG-20210609-WA0005.jpg
    203,1 KB · Weergaven: 58
Wel errug rustig hier, zou het toch komen dat er zo weinig H2SX'en zijn verkocht? Heb er ook zelden 1 "in het wild" gezien.............
Maar wij zitten nu inmiddels in het 4e seizoen en de 20.000 km gepasseerd en blijft een heerlijk bike.
In mijn omgeving wel de vraag gehad: Weer terug op een Hayabusa. Inderdaad terug , dus maar even niet doen
20210530_145324993_iOS.png
 
Extra grafiekje wat de acceleratie in de 6de versnelling weergeeft. Snelheid t.o.v. de tijd. De blauwe lijn is na de upgrade met Woolich en de afstelling door Paul Ritzen en rode lijn is in de standaard uitvoering. De blauwe lijn staat steiler dus de accelaratie is sneller. De meting van de blauwe lijn begint bij zo'n 1,5 seconde op 50 km/u en bij ongeveer 10,5 sec. is de snelheid 270 km/u.

H2SX Brocks tov standaard acceleratie 6de versnelling.jpg
 
Gents,

Even een vraagje... na ondertussen al wat kilometer bij te hebben geschreven op de kawa is mij opgevallen dat het aangrijpmoment van de koppeling echt bizar hoog ligt (dit ter vergelijking met vorige motoren). Nou is dit m'n eerste motor met een hydraulische koppeling maar is dit normaal? En valt hier eventueel nog wat aan te doen cq af te stellen? Zoja dan hoor ik graag hoe.
Alvast bedankt.
 
Lijkt me niet normaal. Vond de koppeling van de h2sx prima. Afstellen van een hydraulische koppeling kan niet. Je kan 'm ontluchten of de hendel verstellen, that's it.
 
Terug
Bovenaan Onderaan