H2SX?

9 sep 2008
115
0
59
Soest
Idd niet echt zuinig, had dat ook niet verwacht.
Met mijn Hayabusa kwam ik op 1:15, nu dan iets van 1:13 (gokje). Op 8.000km een verschil van 82 liter, dus pakweg 140,- euro.
Wie mooi wil zijn moet ervoor betalen.....
 

Jeroen12

MF veteraan
Donateur
14 jun 2001
5.105
78
58
Nieuwegein
Bezoek site
Geen stalen remleidingen, geen middenbok, geen hogere ruit, geen bochtenverlichting, geen handvatverwarming, zwarte wielen ipv gepolijste 'spaken', geen rimstriping? :P
Geloof dat dat het zo'n beetje is...
 

Lemmy

MF veteraan
16 sep 2002
92.754
140
44
Vlaardingen
www.tekstenfotografie.nl
Zoek ik wel eventjes op. Het is wel minder, maar niet zo enorm veel volgens mij.

De basisversie moet het doen zonder launch control, quickshifter, cornering lights, middenbok, TFT display, hoge ruit en handvatverwarming. Om te rijden dus weinig verschil, maar qua display opties wel minder te lezen.

 
Laatst bewerkt:

Dutchgixxer

MF veteraan
29 aug 2002
1.134
124
Joure
The results are in: Zestien keer getankt, één keer zonder literopgave helaas.
Minimaal 1 op 15,44 / 6,48/100 km
Maximaal 1 op 10,51 / 9,51/100 km
Gemiddeld 1 op 12,58 / 7,04/100 km.
VFR1200f waarden. Een echte zuipert dus. Mijn 1290sas komt 4 km verder op een liter.
 
9 sep 2008
115
0
59
Soest
Gisteren in Utrecht maar even naar de Kawasaki stand gegaan en zit er iemand anders op je motor....


Toch leuk om je besteld fiets nog even te zien voor ik hem eind maart ga ophalen. Op de beurs nog gezocht naar mogelijke accessoires, maar daarvoor is de fiets nog te nieuw.
Nog wel redelijk zaken gedaan mbt verzekering, lijkt er op dat de Kawa insurance toch aardig gunstig is tov waar ik mijn Hayabusa had verzekerd. Daar ook geïnformeerd, maar scheelde toch 20 euro per maand. Moet nog wel alle voorwaarden met elkaar vergelijken.

Hoe dan ook: Nog even geduld, maar wel gigantisch veel zin in deze bike.
 

Robse

Die hard MF'er
8 mei 2011
978
28
Heb er ook even opgezeten. Maar de stuurhelften stonden mij te laag ;( tov de Z1000SX maar wat een gave machine. :}
 

-TimP-

MF veteraan
28 jul 2007
2.310
5
29
Die meid wist ons wel even te vertellen dat er een supercharger op zat, waarschijnlijk ook dat het een kawasaki was...
 

JorisK

MF veteraan
Donateur
16 jan 2005
5.475
189
38
Bergen op Zoom
www.kemperman.nl
Heb er ook even opgezeten. Maar de stuurhelften stonden mij te laag ;( tov de Z1000SX maar wat een gave machine. :}
Ik vergelijk hem ook met de Z1000SX.

IMHO:
De Z1000 is een prachtbike, Kawasaki's naked beauty. De Z1000SX is de tourversie ervan die ik echt prachtig vind. Ik stond compleet versteld toen ik hoorde dat er een H2 versie van kwam.

Waar de Z1000SX nog enigzins de nadruk kan leggen op touren, hoe kan de H2 dat? Dit is toch een powermachine van het hoogste kaliber? Hoe kan je relaxed touren met zoveel PK onder je kont?

Ik snap de relatie tussen power en touren, twee uitersten, hier niet helemaal.
 
Laatst bewerkt:
9 sep 2008
115
0
59
Soest
Grappig om te lezen dat nu 2 maal aangegeven wordt dat stuurhelften laag zitten.
Zelf vind ik ze eerlijk gezegd hoog zitten en zou eerder liever wat naar onderen willen.
Kan natuurlijk komen dat ik via een aantal GSXR'en en Hayabusa nu op deze fiets ga rijden en zit echt stukje hoger.
Daarnaast misschien het feit dat ik zo'n 15.000km per jaar op racefiets/mountainbike zit, waarbij ik dieper zit.
Maar zitpositie komt op mijn erg relaxed over, komt misschien ook door lange armen.

Mbt relatie tussen toeren-power: Om te toeren heb je idd geen 200pk nodig, maar dat "probleem" had ik bij mijn Hayabusa en daarvoor GSXR 1000 ook.
 

Jeroen12

MF veteraan
Donateur
14 jun 2001
5.105
78
58
Nieuwegein
Bezoek site
De H2SX heeft zoveel koppel dat er prima mee te toeren valt. Verwacht ik :P
Stuurhelften zitten prima zo denk ik. Vond ze op mijn Z1000SX goed zitten, maar lager kan geen kwaad. Op de H2 zaten ze -voor een ouwe man- een beetje te laag...
 

Bullfrog

MF veteraan
16 mrt 2005
2.353
103
60
Weert
Grappig om te lezen dat nu 2 maal aangegeven wordt dat stuurhelften laag zitten.
Zelf vind ik ze eerlijk gezegd hoog zitten en zou eerder liever wat naar onderen willen.
Kan natuurlijk komen dat ik via een aantal GSXR'en en Hayabusa nu op deze fiets ga rijden en zit echt stukje hoger.
Daarnaast misschien het feit dat ik zo'n 15.000km per jaar op racefiets/mountainbike zit, waarbij ik dieper zit.
Maar zitpositie komt op mijn erg relaxed over, komt misschien ook door lange armen.

Mbt relatie tussen toeren-power: Om te toeren heb je idd geen 200pk nodig, maar dat "probleem" had ik bij mijn Hayabusa en daarvoor GSXR 1000 ook.
Fred, heb jij vroeger meegedaan met sprintwedstrijden?
 

-TimP-

MF veteraan
28 jul 2007
2.310
5
29
De H2SX heeft zoveel koppel dat er prima mee te toeren valt. Verwacht ik :P
Stuurhelften zitten prima zo denk ik. Vond ze op mijn Z1000SX goed zitten, maar lager kan geen kwaad. Op de H2 zaten ze -voor een ouwe man- een beetje te laag...
Ik heb clip-ons op mijn z1000sx en vind het een hele verbetering. Net wat sportiever.
 
9 sep 2008
115
0
59
Soest
Idd uitgeleverd in Spanje (zag het filmpje), maar denk niet dat ik deze volgend weekend als huurmotor op Gran Canaria (is tenslotte Spanje) tegen zal komen. :+
Ik ga nog steeds uit van eind maart, maar geen 100% bevestiging van mijn dealer.