H4 LED lamp

Even schopje omhoog... Techniek is inmiddels een stuk verder denk ik. Erg benieuwd wie er recente ervaring heeft met led koplampen?
En dan een 'merk' lamp of een 12eu Ali?
 
Ik heb sinds een jaar de onderstaande LED-lampen in mijn motor zitten (Tuono 1100, 2x):
LED-lamp motor H7 6000K | mPartz.nl

Lichtbeeld is goed en verder geen verstrooing van licht en ook geen geknipper van tegenliggers. Het geeft in elk geval 's avonds een flinke bundel licht. Enige opnerking die ik eens gehad heb, is dat het licht minder lijkt op te vallen overdag. Dit was van een vriend van me die voor me reed op de motor (met spiegelen).

Wel heb ik iets van de koelribben af moeten afslijpen, omdat die iets te breed waren, waardoor ik de achterzijde kappen van de lamp er eerst niet goed op kreeg. Er zijn er nu wel beschikbaar met een kleinere koeling. Dus dat is wel een aandachtspunt als je zoiets koopt.
 
Ik heb van de volgende lampen een H4 in gebruik op de BMW. Ben er prima tevreden mee, goed lichtbeeld, veel licht.
https://www.aliexpress.com/item/Nig...65-44a1-8455-631d2c954b3a&transAbTest=ae803_3
1383425
1383427


Tevens een ledstrip ingebouwd in de plaats van het stadslicht. Die met relais en dimmer (PWM) zodanig geschakeld dat hij gedimd is in combinatie met de koplamp, en voluit brandt bij dimlicht uit en bij groot licht. Gedraagt zich dus ook echt als DRL.
 
Ik heb sinds een maand of anderhalf de beste leds die ik me maar wensen kan. Super mooi helder wit licht, geen blauw tintje gelukkig en kwalitatief voelt het spul zeer degelijk aan, aluminum all over the place.

De huidige lichten die ik in mijn R1200rt heb zitten : US $23.96 60% OFF|Zdatt 2Pcs Super Brgiht Car Led Light H1 H7 Led Bulb H8 H9 H11 9005 HB3 Headlights Canbus 100W 12000LM 12V Automobiles-in Car Headlight Bulbs(LED) from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

En eerst had ik deze shit waar amper licht vanaf kwam :
https://s.click.aliexpress.com/e/cKbiZw7mNiet alleen geven zulke lampen zeer weinig licht af, daarnaast zijn ze bijna even duur als de nieuwe leds die ik heb.

Rond de 21 euro voor een set en ik kan de stofkappen gewoon zonder enige aanpassing weer terug op hun plek zetten.
Ben zodanig tevreden dat ik nog een set heb gekocht om mijn groot licht te vervangen😁😁😁
Enige minpunt is dat ik een foutmelding op mijn dashboard zie dat de verlichting defect is, dit heeft te maken met de hoeveelheid stroom die de leds trekken in vergelijking met halogeen.
Zelf erger ik me niet aan de melding, ik ben veel te blij met mijn supermooie verlichting om me druk te maken over een icoontje op mn dashboard😁

Zal straks paar foto's maken en toevoegen aan mijn reactie.
 
Zal nog een foto maken in het donker zodra ik de tijd heb, de gele kleur zie je absoluut niet terug in de licht die het opbrengt. De licht die het uitstraalt is puur wit en deze foto's doen de lichtopbrengst geen eer aan.
1383596
 

Bijlagen

  • 20190403_192844.jpg
    20190403_192844.jpg
    146,6 KB · Weergaven: 9
De huidige lichten die ik in mijn R1200rt heb zitten : US $23.96 60% OFF|Zdatt 2Pcs Super Brgiht Car Led Light H1 H7 Led Bulb H8 H9 H11 9005 HB3 Headlights Canbus 100W 12000LM 12V Automobiles-in Car Headlight Bulbs(LED) from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Enige minpunt is dat ik een foutmelding op mijn dashboard zie dat de verlichting defect is, dit heeft te maken met de hoeveelheid stroom die de leds trekken in vergelijking met halogeen.
Zelf erger ik me niet aan de melding, ik ben veel te blij met mijn supermooie verlichting om me druk te maken over een icoontje op mn dashboard😁

Zal straks paar foto's maken en toevoegen aan mijn reactie.

Dat is jammer, dat terwijl die lamp volgens de beschrijving juist zou moeten werken met Canbus?
 
1384106
 

Bijlagen

  • 20190405_211808.jpg
    20190405_211808.jpg
    132,7 KB · Weergaven: 12
  • 20190405_211800.jpg
    20190405_211800.jpg
    100,7 KB · Weergaven: 10
Ik heb afgelopen winter H4 LED lampen in mijn FZR van '87 gebouwd. Kwam deze op aliexpress tegen en voor dat geld kan je er geen buil aan vallen.

Klik

Geeft een hoop meer licht dan de halogeenlampen. Heb ze wel een stukje naar beneden moeten stellen. Passen mooi in de stofkappen.

Ik ben er blij mee :)
 
Soowhh-O- Als ik jou tegen kom onderweg knal ik meteen mijn grootlicht aan en dat gaat ook niet meer uit.
Daar zit echt totaal geen lichtbeeld in.
Is net alsof je in een felle led zaklamp kijkt.
Je achterlicht knippert ook continu en dat mag ook niet.
 
Je hebt gelijk, krijg af en toe nog wel eens groot licht dus zet hem nog iets lager.


gat maken in rubberen ring dan zit warmteafvoer er buiten en zit alles perfect*O*
 
Dat koelblok kan er af zodat je het rubber niet hoeft te beschadigen. Dan steek je de lamp er door en zet het koelblok weer terug.
Of bedoel je wat anders?
 
Dat koelblok kan er af zodat je het rubber niet hoeft te beschadigen. Dan steek je de lamp er door en zet het koelblok weer terug.
Of bedoel je wat anders?

Ja koelblok eraf gehaald inderdaad en het draad door het rubber heen, dit was echter een afdichtrubber, mijn oude verlichting zat hier niet doorheen, vandaar dat ik het had over gat maken in mn rubberen afdekdop;)
 
Soowhh-O- Als ik jou tegen kom onderweg knal ik meteen mijn grootlicht aan en dat gaat ook niet meer uit.
Daar zit echt totaal geen lichtbeeld in.
Is net alsof je in een felle led zaklamp kijkt.
Je achterlicht knippert ook continu en dat mag ook niet.

Lol gast ik schijn bij niemand naar binnen kan ik je vertellen, heb dit wel goed gecontroleerd voordat ik de weg op ging nadat ik de leds installeerde.
Het lichtbeeld is prima in orde bij mijn motor, dit heb ik afgesteld, iets wat vele andere weggebruikers helaas nalaten waardoor ze anderen verblinden.
Time for some education : mijn achterlicht knippert niet, het zijn LED lampen die er in zitten. LEDS pulseren en dat is voor de menselijke oog niet zichtbaar, een camera pikt dit echter wel op.
Zie in onderstaande youtube video een voorbeeld, ik kan je garanderen dat dat ook geen knipperende lichten zijn.

Dit is grootlicht neem ik aan?
Nope dimlicht, zie mijn reactie hierboven naar daddyphilipsen. Mijn motor staat zoals je op de video kan zien op de zijstandaard, hierdoor valt het licht verder dan wat het normaal zou doen bij een rechtop staande positie. Probeer dit eens uit met je eigen motor zou ik zeggen, zet hem op de zijstandaard en kijk naar het licht, vervolgens op je motor gaan zitten en kijk hoe ver het licht dan valt.
 
Laatst bewerkt:
Lol gast ik schijn bij niemand naar binnen kan ik je vertellen, heb dit wel goed gecontroleerd voordat ik de weg op ging nadat ik de leds installeerde. En mijn achterlicht knippert niet, het zijn LED lampen die er in zitten. LEDS pulseren en dat is voor de menselijke oog niet zichtbaar, een camera pikt dit echter wel op.
Zie in onderstaande youtube video een voorbeeld, ik kan je garanderen dat dat ook geen knipperende lichten zijn.

Knip


Nope dimlicht, zie mijn reactie hierboven naar daddyphilipsen.
Dat van dat knipperen wist ik wel, ik heb dit ook op filmpjes gezien en ik wist het al voordat het op filmpjes tevoorschijn kwam. Affijn, tot dusver dikke prima.
Je hebt het dus gecontroleerd, ook goed, je lichtbeeld doet anders vermoeden. Die lampen die ik heb geven een heel ander lichtbeeld, gelijkend aan wat normaal is met een vlakke bovenkant.
 
Dat van dat knipperen wist ik wel, ik heb dit ook op filmpjes gezien en ik wist het al voordat het op filmpjes tevoorschijn kwam. Affijn, tot dusver dikke prima.
Je hebt het dus gecontroleerd, ook goed, je lichtbeeld doet anders vermoeden. Die lampen die ik heb geven een heel ander lichtbeeld, gelijkend aan wat normaal is met een vlakke bovenkant.

Doelde meer op het deel waar ik over het lichtbeeld heb en niet het knipperen.
Als je naar een van de foto's kijkt die ik eerder geplaatst heb, dan zie je dat de rechterkant van het licht verder schijnt dan de linker, zoals het hoort ook.
Als ik op een muur schijn waar ik recht voor sta dan heb ik geen excessieve verstrooiing van licht naar boven toe.
Netjes binnen de normen dus.

Heb ook nooit dat tegenliggers met groot licht naar me seinen of als ik achter iemand rijd dat ik dan naar binnen schijn.
Daar ben ik wel bewust van aangezien ik zelf ook een schurfthekel aan heb wanneer iemand met on afgestelde lampen rondrijdt.
 
Doelde meer op het deel waar ik over het lichtbeeld heb en niet het knipperen.
Als je naar een van de foto's kijkt die ik eerder geplaatst heb, dan zie je dat de rechterkant van het licht verder schijnt dan de linker, zoals het hoort ook.
Als ik op een muur schijn waar ik recht voor sta dan heb ik geen excessieve verstrooiing van licht naar boven toe.
Netjes binnen de normen dus.

Heb ook nooit dat tegenliggers met groot licht naar me seinen of als ik achter iemand rijd dat ik dan naar binnen schijn.
Daar ben ik wel bewust van aangezien ik zelf ook een schurfthekel aan heb wanneer iemand met on afgestelde lampen rondrijdt.
👍🏻👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan