Als ie dat echt graag wil, moet ie dat idd gewoon doen. Maar persoonlijk lijkt het me niet echt een weloverwogen keuze. Zeker, wanneer je, zoals ie zelf aangeeft, geen benul hebt van (sport)motoren of rij eigenschappen. En verder kunnen we 'm toch op zijn minst wat redenen aandragen om zijn keus misschien eens te heroverwegen.Pfff, met m'n CXje trek je ook strepen op nat asfalt, dat zegt toch allemaal niks. Met elke motor kan je onderuit glijden. Of je nu 500pk of 5pk hebt, je moet blijven opletten. Het verschil zit 'm er alleen in dat je met die 5pk mischien meer ruimte hebt voor fouten en die te corrigeren. Maar nogmaals als TS zo'n Hayabusa wil als eerste motor, wat boeit dat nou.
Gaaf toch als iemand zijn eigen droom in vervulling kan laten gaan.
Allicht dat je jouw motor ook aan het glijden krijgt. Maar bij de BB van BertV of een Busa hoef je in zo'n geval maar een miniem streepje gas te geven en het is al teveel, waar je bij de jouwe (of de mijne) wel iets meer marge hebt op je gashand. Een overenthousiaste of ongecontroleerde beweging van de gashandle wordt door zo'n fiets gewoon eerder afgestraft dan door jouw CX of mijn CBR.
Verder heb je wel gelijk dat een moderne 600 qua stuureigenschappen extremer is dan een Busa. Maar het vermogen is wel een stuk lager, komt veel hoger in de toeren en is minder agressief. Het zal je dus minder snel verrassen. In die zin zijn ze een stuk eenvoudiger om te berijden.
Laatst bewerkt: