haakse schroevendraaier

10 nov 2006
63
0
maastricht
Hallo motormuizen,ik ben op zoek naar een haakse schroevendraaier waarmee je de gasfabrieken kunt syncroniseerd weet iemand waar je zo een ding kunt kopen.

groetjes uit Maastricht Willem
 
Kijk wel ff uit wat je koopt. Om de carbs goed af te stellen moet je wel kunnen voelen wat je doet, maw de schroevendraaier moet wel precies werken. Of zo'n bouwmarktding dat ook doet.....
 
Ik weet wat je bedoeld.

Ik heb ze nog niet te koop zien staan, bij wat voor leverancier dan ook.
Ik heb er zelf een gemaakt.

Je neemt een oude printer, haalt de aandrijfriem van de printerkop met bijbehorende tanwielen.

Neem een vierkant Alu buis van ca 1 cm vierkant.

Meet de hart afstand van de gespannen riem en tandwielen en boor gaten in de buis.

Terplaatse van de boorgaten maak je ruimte voor de tandwielen.

Zet het geheel inelkaar met zelfgemaakte assen die klem komen te zitten in de tandwielen. Zet ter verfraaing een oude schroevedraaier kop op een van de assen
De andere as slijp je een schroevedraaier punt.

Voila en je hebt een prima haakse schroevedraaier.
Mij bevalt ie prima.
 
Ik weet wat je bedoeld.

Ik heb ze nog niet te koop zien staan, bij wat voor leverancier dan ook.
Ik heb er zelf een gemaakt.

Je neemt een oude printer, haalt de aandrijfriem van de printerkop met bijbehorende tanwielen.

Neem een vierkant Alu buis van ca 1 cm vierkant.

Meet de hart afstand van de gespannen riem en tandwielen en boor gaten in de buis.

Terplaatse van de boorgaten maak je ruimte voor de tandwielen.

Zet het geheel inelkaar met zelfgemaakte assen die klem komen te zitten in de tandwielen. Zet ter verfraaing een oude schroevedraaier kop op een van de assen
De andere as slijp je een schroevedraaier punt.

Voila en je hebt een prima haakse schroevedraaier.
Mij bevalt ie prima.


piccie :)
 
Heb ik


902711si.jpg


902727bc.jpg


902740qd.jpg


902754ni.jpg


902766uq.jpg


carbtool7go.jpg


ctoolend5zf.jpg


ctoolopen3gk.jpg


(voor de moeilijk bereikbare synchroon en co schroeven)

microturn30pu.jpg


microturn45hf.jpg



microturn59ig.jpg


microturn71mq.jpg
 
He Hulzie, die wat jij heb bedoel ik daar kom je mooi tussen de cabs. door weet je waar je die kunt kopen en voor hoeveel en of heb je er nog een ????
Ik doe al mijn onderhoud zelf,nu moet ik een hoop toestanden maken voor dat ik kan beginnen met afstellen.

Ps de draaiers van Praxis of andere bouwmarkten zijn te dik en te kort.

groetjes willem
 
Kijk wel ff uit wat je koopt. Om de carbs goed af te stellen moet je wel kunnen voelen wat je doet, maw de schroevendraaier moet wel precies werken. Of zo'n bouwmarktding dat ook doet.....


Je hebt ze in een setje voor een tientje, en die gaan snel stuk en zijn idd niet nauwkeurig. Ik heb er een gekocht, die wat duurder was en daar zit absoluut geen speling op. Het ding heeft me op sleuteldagen, bij het carbs synchroniseren van VFR's al heel wat keren verbrande klauwen gescheeld. *O*
 
Je hebt ze in een setje voor een tientje, en die gaan snel stuk en zijn idd niet nauwkeurig. Ik heb er een gekocht, die wat duurder was en daar zit absoluut geen speling op. Het ding heeft me op sleuteldagen, bij het carbs synchroniseren van VFR's al heel wat keren verbrande klauwen gescheeld. *O*
Tijd voor een injectie (VFRFI) fiets. Twee vingers in je neus, dat syncen ;) :P
 
Tijd voor een injectie (VFRFI) fiets. Twee vingers in je neus, dat syncen ;) :P




:N :N Ik ben verslingerd aan dat oude witte ding en nog belangrijker, het hoofdbestuur zal over een dergelijke aanschaf haar veto uitspreken :+ (en aangezien het hoofdbestuur nog niet op de inruillijst staat, zal ik het veto maar respecteren 8-) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan