Haakse ventielen op/in de velgen van mijn Rockster

Mr. M

MF veteraan
17 feb 2014
1.835
119
Wageningen
Facebook
Twitter
Ik wil graag haakse ventielen op/in de velgen van mijn BMW R1150 Rockster. Kan dat? Ik lees dat sommige BMW velgen niet geschikt zijn, niet vlak genoeg.
Alvast dank, Marten
 
Laatst bewerkt:
Is zoiets dan een optie?

1693479655818.png
 
Zou kunnen, als balanceren goed gaat en ze niet afbreken.
Accessori Italy Haakse Ventielen 8,3mm Tubeless
Men spreekt hier zelfs over een motorfiets ....

Meeste BMW gaten zijn 83 mm, de Rockster ook? Kan het nog effe niet vinden.

Edit: ik denk dat deze niet ok zijn voor motoren. Men spreekt steeds over scooters en kleine motorfiets) wielen.
 
Laatst bewerkt:
Kan je er met de slang van de bandenpomp wel bij? Slang kan je los kopen, in tweeen hakken en een autoventiel er in steken, zou een id zijn
 
Ja hoor, ik kan er wel bij en heb een flexibele slang bij de bandenpomp.
Ik vind die haakse dingen gewoon makkelijk, maar dat gaat blijkbaar niet.
Ik heb op een andere pomp een haakse aansluiting met knijper-hevel. Dat is ook prima.
 
Bij mijn R1150r pasten ze er zo in vraag me niet meer waar ik ze vandaan heb want dat is aan mijn herinnering ontschoten ( M.R) maar voor kun je er veel makkelijker bij geen gedoe tussen de remschijven. :]
 

Bijlagen

  • 20230831_160502.jpg
    20230831_160502.jpg
    150,8 KB · Weergaven: 3
Bij mijn R1150r pasten ze er zo in vraag me niet meer waar ik ze vandaan heb want dat is aan mijn herinnering ontschoten ( M.R) maar voor kun je er veel makkelijker bij geen gedoe tussen de remschijven. :]

Ik heb het idee dat er bij jouw wielen dan wat aan materiaal weggehaald is, ik ga de volgende keer dat ik een rockster op de brug heb weer even naar kijken.

@Mr. M Kan je eens een vergelijkingsfoto maken van jouw wielen?
 
@RoyalClub, penny for your thoughts ;)
Ja, sorry, had jouw bericht geciteerd maar moest weer ff verder met werk, daarna vergeten :')

1693590872476.png


Jouw ventiel lijkt wat minder ruimte te hebben tot de opstaande rand dan het wiel van @kawesjakie

1693590922745.png



Jouw voorwiel @Mr. M heeft door die rand echt geen ruimte voor het haakse ventiel.

Als het mijn wiel was zou ik er ruimte voor maken om eerlijk te zijn :+
 
Ja, sorry, had jouw bericht geciteerd maar moest weer ff verder met werk, daarna vergeten :')

Bekijk bijlage 1920388

Jouw ventiel lijkt wat minder ruimte te hebben tot de opstaande rand dan het wiel van @kawesjakie

Bekijk bijlage 1920390


Jouw voorwiel @Mr. M heeft door die rand echt geen ruimte voor het haakse ventiel.

Als het mijn wiel was zou ik er ruimte voor maken om eerlijk te zijn :+
Bij mij waren de velgen zo toen ik ze overnam dus iemand voor mij had de verhoging al veranderd zodoende pasten de ventielen er zo in als toegift de hele motor met haakse ventielen .
 

Bijlagen

  • 20230727_155229.jpg
    20230727_155229.jpg
    277,1 KB · Weergaven: 3
  • 20230727_155207.jpg
    20230727_155207.jpg
    332,5 KB · Weergaven: 4
Terug
Bovenaan Onderaan