Haal jij in op enkelbaans wegen?

Waar rij jij bij filevorming op een enkelbaans weg?

  • Ik rij links/rechts van de autos langzaam voorbij

    Stemmen: 136 84,5%
  • Ik rij over de vluchtstrook

    Stemmen: 2 1,2%
  • Ik wacht netjes in de rij

    Stemmen: 23 14,3%

  • Totaal aantal stemmers
    161
Dit is pertinent onwaar!!!
Volgens de nieuwe spelling is het mierenneuker
Waarvan akte

:+

Nieuwe taal onstaat elke dag door dat mensen de regels in het groeneboekje en woordenboeken niet nou gezet volgen. Als je deze wel volgt ben je dus een trendvolger als je deze niet volgt ben je een trendsetter.
 
Dit is pertinent onwaar!!!
Volgens de nieuwe spelling is het mierenneuker
Waarvan akte

mierenneuker.jpg
 
Of het mag of niet..ik doe het gewoon. Trouwens ook bv. bij een open brug, maar met een doorgetrokken streep, lekker overheen en rustig naar voren rijden..
Kwam vrijdag zeker een meter of 700 auto's voorbij bij de openstaande Julianabrug, staat er uitgerekend een motoragent helemaal vooraan..ook strak tegen de auto die daarachter stond. ik kon toen al niet anders meer, dan daar nog voor gaan staan :-)
Ben er niet voor aangehouden..tijd zal leren of er iets in de bus valt..
}) en dan ook gewoon met vol gas er vandoor na openen van de brug tot de max snelheid die daar geldt..
O-)
 
Alles mag, tenzij het via een wet verboden wordt. En aangezien er geen wet is die stelt dat je niet met twee motorvoertuigen naast elkaar op één rijstrook mag rijden, mag dat dus.

Vroeger was dat expliciet wel verboden en juist door dat verbod uit de wet te schrappen is de legale basis gelegd voor het file rijden door motoren.

Mee eensch!!
Maar uhm, welk artikel is dat nou, dat aangepast is? Dat geschrapte wetsartikel kan ik nergens vinden.

On-topic:
Enkelbaans weg met onderbroken streep: inhalen!
Enkelbaans weg met ononderbroken streep: binnen zelfde rijstrook inhalen!
Enkelbaans weg met inhaalverbod: indien file, omrijden!
Afgekruisde rijstrook: inhalen op toegestane rijstrook...
 
Ik sloot toen ik net mn motorrijbewijs had helemaal achteraan op een enkelbaans afrit aan. Ik had zwarte motor en pak en stond achter een zwarte auto. Inene naast me een burgerauto met politie of ik even wil volgen. Ik denk shit heb k net een week motorrijbewijs heb k al mn eerste boete. Ik hem volgen op de vluchtstrook. Stapt ie even uit en zegt ie: "voeg hier maar weer in". Vond je niet goed zichtbaar achter die zwarte auto en straks rijd er eentje achterop je die je niet ziet staan. Fijne dag nog! Kijk ook nog goede agenten ;)
 
Ik sloot toen ik net mn motorrijbewijs had helemaal achteraan op een enkelbaans afrit aan. Ik had zwarte motor en pak en stond achter een zwarte auto. Inene naast me een burgerauto met politie of ik even wil volgen. Ik denk shit heb k net een week motorrijbewijs heb k al mn eerste boete. Ik hem volgen op de vluchtstrook. Stapt ie even uit en zegt ie: "voeg hier maar weer in". Vond je niet goed zichtbaar achter die zwarte auto en straks rijd er eentje achterop je die je niet ziet staan. Fijne dag nog! Kijk ook nog goede agenten ;)
Wow, dat soort dingen hoor je niet vaak. Ik zou ook wel even schrikken trouwens :D
 
Nieuwe taal onstaat elke dag door dat mensen de regels in het groeneboekje en woordenboeken niet nou gezet volgen. Als je deze wel volgt ben je dus een trendvolger als je deze niet volgt ben je een trendsetter.

mwha ik houd van totale anarchie en leef dus volgens de regels!
 
Ik ga er gewoon langs, zodra het kan.
Het ligt ook wel aan wat voor motor je rijdt.
Ik heb een GSX 600F uit 1991.
Het is een lucht/oliegekoeld blok.
Ik heb dus wel rijwind nodig.
Denk dat 5 min wachten niet erg is,
maar liever erlangs dan een overhitte motor.
 
Laatst bewerkt:
Waar ruimte is, links of rechts.

Ik ben me er bewust van dat je een (flinke!) boete kan krijgen als je over de vluchtstrookstreep komt, maar ik geloof nog in de menselijkheid van agenten O-)

(misschien omdat ik nog geen boetes gehad heb :P )
 
Als er ruimte is tussen het koekblik en de ononderbroken lijn gewoon doen. Mijn ervaring is dat als je het langzaam doet, er zelfs ruimte gemaakt wordt voor je....

Uitzonderingen daargelaten.
 
Hangt er helemaal van af....... Tijdens mijn PMS zal ik er langs gaan, als er ruimte is...... daarbuiten zal ik er langs gaan, als er ruimte is en ik geen zin heb om te wachten. :P
 
Ja hier binnen de bebouwde kom heb je een stoplicht wat 2 baans is maar de weg ernaartoe is eenbaans.

Die staat vanaf 10.00 s'ochtends meestal vast. Laat dat stoplicht nou de route zijn richting me werk.
99% van de auto's gaat daar rechtdoor.

Ik kijk altijd even op de andere baan komt daar niks aan dan het streepje over en zorgen dat ik meestal vooraan sta.

Doe ik dat niet kost het me zomaar een half uur extra tijd!!!!!

Heb het over de haarlemmerweg dus vanuit westerpark richting haarlem ten hoogte van het ING kantoor voor de mede amsterdammers
 
Maar uhm, welk artikel is dat nou, dat aangepast is? Dat geschrapte wetsartikel kan ik nergens vinden.

Dan zul je naar de versie van het RVV van 1966 moeten gaan. Dat is in 1990 in zijn geheel herschreven en vereenvoudigd. Er is dus niet één artikel aan te wijzen dat vervolgens geschrapt is.
 
Ja hier binnen de bebouwde kom heb je een stoplicht wat 2 baans is maar de weg ernaartoe is eenbaans.

Die staat vanaf 10.00 s'ochtends meestal vast. Laat dat stoplicht nou de route zijn richting me werk.
99% van de auto's gaat daar rechtdoor.

Doe ik ook als ik de stad uitrij. En dan bij voorkeur flink naar links op de tegemoetkomende rijbaan zodat ik goed kan zien of er tegenliggers komen.

Hoewel tegenwoordig het verkeerscirculatieplan in Den Haag tot gevolg heeft dat er een bijna verkeersloze route de stad uit en in is omdat er halverwege twee paaltjes staan en ik het probleem van lange rijen voor het stoplicht eigenlijk niet meer heb :)
 
Lekker vooraan kruipen geen zin om achter al die auto's te wachten.
Links, rechts of eroverheen zolang ik maar veilig erdoor kan.
 
Nieuwe taal onstaat elke dag door dat mensen de regels in het groeneboekje en woordenboeken niet nou gezet volgen. Als je deze wel volgt ben je dus een trendvolger als je deze niet volgt ben je een trendsetter.
@Hanzzzz: De mensen van de taalunie begrijpen al jaren niet meer waar ze mee bezig zijn. "Oh ja laten we een regel maken dat samengestelde woorden altijd "en" hebben in het midden, maar natuurlijk moeten er uitzonderingen overblijven dus houden we lekker vast aan "koniginnedag" en "zonneschijn" want tja daar is er tenslotte maar één van he".

Totale onbenullen zijn het, die volkomen falen bij iedere poging die ze doen om de Nederlandse taal inzichtelijker te maken. Bureaujockeys zonder enig gevoel voor pragmatisme. Persoonlijk was ik erg blij met het initiatief van de grote kranten die zelf met het "witte boekje" kwamen, ze waren de constante veranderingen van spellingsregels, de één nog onbenulliger dan de andere, gewoon spuugzat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan