Haalbaar of niet ?

In principe kan het.
Vroeg uit de veren, pot cafeinepillen mee, verstand op 0 en gas erop houden.
 
schijf een verslagje de dag nadat je aan bent gekomen, ik ben wel benieuwd!
(ik wil ook lange tochten maken op de motor, maar ik weet nog niet wat ik "lang" vind voor mezelf XD)
 
schijf een verslagje de dag nadat je aan bent gekomen, ik ben wel benieuwd!
(ik wil ook lange tochten maken op de motor, maar ik weet nog niet wat ik "lang" vind voor mezelf XD)

gewoon steeds een stukje verder :Y in 1 keer 1000 km gaat je niet lukken. dat ging ik vorig jaar na de winterstop proberen. volgens mij was het 700 km in 7 uurtjes toen ik het wel mooi geweest vond -O- zo stijf als een plank. maar op de terugweg gen moeite gehad :N
 
Wens je veel plezier ;) . Twee dingen gezworen om nooit meer te doen op de motor .

1e, Nooit meer s'winters op de motor :N ( Had in 1982 alleen mijn A tje en hadden we nog echte winters)
2e , Nooit meer meer dan 1400 km achter elkaar op de motor :N

Ben ik natuurlijk een watje maar kan me nu nog voor de geest halen hoe kapot ik was toen ik eindelijk weer thuis was . Levensgevaarlijk ook nog omdat ik ook bepaalde stukken van de rit kwijt was . (half geslapen ??)
Maar misschien zit jouw bike wel beter dan mijn bolletje toen zat ;) . Hoop dat jij wel plezier in je "ritje" hebt :) Nooit meer voor mij iig :)
 
Laatst bewerkt:
haha na deze reacties begint het te kriebelen. Kan al niet wachten op deze trip naar de zon.

Ik zal zeker na dag één en dag twee opschrijven wat ik ervaren heb en hoe ik me voel. Als ik nog fut heb om iets neer te pennen :-)

Ik zal alvast maar genoeg drinken en eten voorzien voor onderweg en een goed muziekje opzetten. Lijken me al handige tips !
 
haha valk, good luck :)
Bij mij kriebelt het ook om gewoon tentje achterop te doen en naar frankrijk rijden en daar wel te zien hoe wat en waar (en vooral hoe omdat ik geen woord frans spreek ...) :)
looking forward to the report :D
 
haha valk, good luck :)
Bij mij kriebelt het ook om gewoon tentje achterop te doen en naar frankrijk rijden en daar wel te zien hoe wat en waar (en vooral hoe omdat ik geen woord frans spreek ...) :)
looking forward to the report :D

gewoon gaan. en dan beland je opeens in Istanbul _O- ook al zou ik volgens mij naar Oostenrijk gaan _O-
 
Had eens volgende vraag voor de ervaren moto-rijders... aangezien ik van plan ben deze week te vertrekken.

Ik zou woensdag naar Portugal willen vertrekken met de moto (heb geen auto rijbewijs). Is het haalbaar om in twee dagen 2200 km te bollen op een Suzuki Bandit 650s en +- 8 dagen later diezelfde trip terug te doen alleen?

In Portugal ga ik de moto wel grotendeels links laten liggen en vooral ook relaxen en genieten.

Gaat dit te zwaar worden of is dat haalbaar via alleen maar autostrade?

Jullie ervaringen/tips?

Alvast bedankt


Het is zeker haalbaar!

Op de website van de Iron Butt Assosiation kun je heel wat tips opdoen ivm lange afstands ritten, denk er zeker eens over na om de eerste dag 1500 km te doen (of meer) en een patch te verdienen!
 
Je gaat in Portugal niet op je motor rijden? Het gaat er dus om om er alleen maar te komen? Dan zou ik lekker met het vliegtuig gaan, goedkoper, veiliger en je houdt twee vakantiedagen over.

OJ
 
gewoon gaan, banden iets harder oppompen dan gebruikelijk (3 bar)
en mp3 speler op met wat muziek om je te vermaken.

dan is het wel te doen, maar na die 2200 km ben je wel goed "versleten"
Ik denk dat vooral het zitvlees erg veel pijn gaat doen (binnen een uur weer zodanig last dat je er wel af moet) ff paar keer oefenen van te voren is daarom wel aan te raden.
 
haha na deze reacties begint het te kriebelen. Kan al niet wachten op deze trip naar de zon.

Ik zal zeker na dag één en dag twee opschrijven wat ik ervaren heb en hoe ik me voel. Als ik nog fut heb om iets neer te pennen :-)

Ik zal alvast maar genoeg drinken en eten voorzien voor onderweg en een goed muziekje opzetten. Lijken me al handige tips !
Haha na de reacties gaat et kriebelen?? We zeggen allemaal hoe kapot je gaat en hoe saai het is _O-
 
gewoon gaan, banden iets harder oppompen dan gebruikelijk (3 bar)
en mp3 speler op met wat muziek om je te vermaken.

dan is het wel te doen, maar na die 2200 km ben je wel goed "versleten"
Ik denk dat vooral het zitvlees erg veel pijn gaat doen (binnen een uur weer zodanig last dat je er wel af moet) ff paar keer oefenen van te voren is daarom wel aan te raden.

dat zitvlees verdoofd na een uur of 2 }) dus gewoon doorbijten })
 
Haha na de reacties gaat et kriebelen?? We zeggen allemaal hoe kapot je gaat en hoe saai het is _O-
Nou... ik heb 1 keer zo'n trip gedaan op mijn 1 cilindertje, en ik zeg: nooit meer, maar ben wel blij dat ik het eens gedaan heb! En nooit meer.. ach misschien op een wat luxere motor nog een keer... O-)
 
Door Frankrijk over de autoroute gaat het behoorlijk saai worden, een soort hypnose.
Van alle keren dat ik met de motor of auto naar Spanje of Portugal reed, voelde Frankrijk altijd aan als een pleuris-eind.
Er staat me ook weinig van van bij, die autoroute vergeleken met de wegen van andere landen.
Behalve de verdomde tolpoorten dan, waar je je aan gaat irriteren als je de prijzen gaat vergelijken met de jaren ervoor.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het wel hoor.. ken dat ook.

Gewoon die afstanden vreten en voor jezelf kunnen zeggen dat je dat ook met de motor kan.
Waarom moet een motor een pleziertuig zijn.
't is ook een voertuig wat bedoelt is om te vervoeren.
Dat doet die nu toch?
Waarom vliegen als je het met de motor kan doen :?


Ik zag, Valkie ga lekker :] naar je plek van bestemming en have a safe trip 8-)
 
Laatst bewerkt:
Door Frankrijk over de autoroute gaat het behoorlijk saai worden, een soort hypnose.
Van alle keren dat ik met de motor of auto naar Spanje of Portugal reed, voelde Frankrijk altijd aan als een pleuris-eind.
Er staat me ook weinig van van bij, die autoroute vergeleken met de wegen van andere landen.
Behalve de verdomde tolpoorten dan, waar je je aan gaat irriteren als je de prijzen gaat vergelijken met de jaren ervoor.
vond het zo verdomde irritant dat ik steeds moest stoppen handschoen uit bonnentje pakken. in mijn zak stoppen en weer door. en even later weer stoppen om te betalen en weer stoppen voor een bonnetje :r
 
Ik hou wel van een hele snelwegdag, 130-140 per uur (In Frankrijk moet je niet heel veel sneller meer gaan als je geen extra ritje naar de geldautomaat wil maken) , drie keer stoppen en 's avonds 1100 km verder op het gemak. Het is gewoon een plezante manier van snel reizen.

Je moet gewoon een beetje van de sfeer langs de autosnelweg genieten: de "onderweg-sfeer". hele gezinnen met jengelende kindjes en volgeladen caravans, vrachtwagenchauffeurs die naast hun vrachtwagen staan te staan, leuke mensen die sukkelen met de benzinepompen, dat soort zaken....

Als je in die sfeer raakt is het best plezant, vind ik zelf. Het is gewoon een andere manier van reizen en als je kosten/voordelen afgewogen hebt en je kan je er in vinden....

Ik vind een hele dag snelweg best iets hebben. Enige waar je een beetje op moet letten is je allertheid op het eind van de dag: eens een bord dat je niet gezien hebt, of niet geregistreerd wat er op staat, een knipperlicht dat je laat branden, je gedachten die beetje afdwalen, dan wordt het een klein beetje riskant natuurlijk. Let dus maar op zulke signaaltjes en stop op tijd nog eens dan.
En de péage neem je erbij hé: daarvoor mag je gerust zijn dat je in geen putten knalt, dat je in geen spoor terechtkomt, dat je niet plots op je bakkes gaat door het wegdek; allemaal zaken waar je in België wel angst mag voor hebben. En na een tijd ben je content voor jezelf als je een eigen handigheidje hebt ontdekt om de routine - in neutraal, handschoen af - kaart/geld- handschoen aan en weer weg - sneller af te werken.

Zeker doen, en beetje letten op tekenen dat je mentaal vermoeid wordt. En voor de rest genieten!
 
2 jaar geleden met auto hanger en 2 motoren naar Portugal gereden via Toulouse en vond ik een hele kluif.
Ik wil nog wel een keer naar de spaanse pyreneeén met auto, hanger en motor.
Vind het een mooie uitdaging maar zeker de moeite waard om te doen.

Veel succes :}
 
Ik hou wel van een hele snelwegdag, 130-140 per uur (In Frankrijk moet je niet heel veel sneller meer gaan als je geen extra ritje naar de geldautomaat wil maken) , drie keer stoppen en 's avonds 1100 km verder op het gemak. Het is gewoon een plezante manier van snel reizen.

Je moet gewoon een beetje van de sfeer langs de autosnelweg genieten: de "onderweg-sfeer". hele gezinnen met jengelende kindjes en volgeladen caravans, vrachtwagenchauffeurs die naast hun vrachtwagen staan te staan, leuke mensen die sukkelen met de benzinepompen, dat soort zaken....

Als je in die sfeer raakt is het best plezant, vind ik zelf. Het is gewoon een andere manier van reizen en als je kosten/voordelen afgewogen hebt en je kan je er in vinden....

Ik vind een hele dag snelweg best iets hebben. Enige waar je een beetje op moet letten is je allertheid op het eind van de dag: eens een bord dat je niet gezien hebt, of niet geregistreerd wat er op staat, een knipperlicht dat je laat branden, je gedachten die beetje afdwalen, dan wordt het een klein beetje riskant natuurlijk. Let dus maar op zulke signaaltjes en stop op tijd nog eens dan.
En de péage neem je erbij hé: daarvoor mag je gerust zijn dat je in geen putten knalt, dat je in geen spoor terechtkomt, dat je niet plots op je bakkes gaat door het wegdek; allemaal zaken waar je in België wel angst mag voor hebben. En na een tijd ben je content voor jezelf als je een eigen handigheidje hebt ontdekt om de routine - in neutraal, handschoen af - kaart/geld- handschoen aan en weer weg - sneller af te werken.

Zeker doen, en beetje letten op tekenen dat je mentaal vermoeid wordt. En voor de rest genieten!
Thx voor de leuke reactie ! Zo dacht ik er ook over, maar blijkbaar zijn er niet zo heel veel die er zo over denken. Ik zal me optrekken aan jou reactie. Binnen +- 24u sta ik op punt om te vertrekken 8-)
 
Thx voor de leuke reactie ! Zo dacht ik er ook over, maar blijkbaar zijn er niet zo heel veel die er zo over denken. Ik zal me optrekken aan jou reactie. Binnen +- 24u sta ik op punt om te vertrekken 8-)

Geniet er van, zoek een beetje de juiste sfeer van de snelweg, van het onderweg zijn op zich en laat eens weten hoe het je bevallen is.
Hoe dan ook wordt het een prestatie, of je het nu nog gaat herhalen of niet.

En laatste tip: probeer regelmatig eens te denken aan je schouders. Gewoon "Mijn schouders" denken. En als je dat doet: ontspan ze weer een beetje :]
Als je een tijde tegen goeie snelheid rijdt verkrampen je armen en schouders zonder dat je het beseft, dus moet je je af en toe eens weer een beetje ontspannen (je benen eens spannen, je armen wat lossen en je schouders laten zakken, je merkt het wel) al rijdend, wil je geen dagen geplooid zijn nadien.

En tel de kilometers niet die je nog moet. Ze gaan er niet sneller door. Gewoon genieten!

Succes!
 
Geniet er van, zoek een beetje de juiste sfeer van de snelweg, van het onderweg zijn op zich en laat eens weten hoe het je bevallen is.
Hoe dan ook wordt het een prestatie, of je het nu nog gaat herhalen of niet.

En laatste tip: probeer regelmatig eens te denken aan je schouders. Gewoon "Mijn schouders" denken. En als je dat doet: ontspan ze weer een beetje :]
Als je een tijde tegen goeie snelheid rijdt verkrampen je armen en schouders zonder dat je het beseft, dus moet je je af en toe eens weer een beetje ontspannen (je benen eens spannen, je armen wat lossen en je schouders laten zakken, je merkt het wel) al rijdend, wil je geen dagen geplooid zijn nadien.

En tel de kilometers niet die je nog moet. Ze gaan er niet sneller door. Gewoon genieten!

Succes!

ik zag de kilometers anders aardig rap wegvliegen. en de minuten vlogen voorbij. beetje bijhouden langs welke plaatsen je komt. en dan het mooiste als je 2 jaar later met vrienden met een busvakantie de buschauffeur eruit lult met de aankomsttijden }) zat binnen de 15min op enkele uren rijtijd. en de buschauffeur zat er tussen de 2 en 6 uur naast :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan