Haarscheurtjes in mijn remschijf?

Pawasaki

Die hard MF'er
15 aug 2007
873
0
Den Haag
Onlangs heb ik mijn achterwiel gedemonteerd. Tijdens het terugplaatsen viel mij op dat er een soort scheurtjes rondom sommige gaten van de remschijf zaten...alleen; ik weet niet of dit dus een haarscheurtje is.

IMG_20121122_153815.jpg
 
Zekere voor het onzekere genomen; een nieuwe schijf wordt gezocht!

het zekere voor het onzekere is niets mis mee, het is ten slotte jouw motor e jij moet er vertrouwd op zitten.
(hij krijg op zichzelf zonder voor rem erbij het wiel niet eens geblokkeerd :P ) dus zou ik niet bang zijn dat hij het een keer niet doet.

Dan lijkt het me tijd dat je je remklauw eens schoon moet maken/reviseren...
:Y
Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor motor het is. Op de supersport (die ik tot vorig jaar had) gebruikte ik hem ook nooit. Had weining toegevoegde waarde bij normaal gebruik.

Maar op mijn streettracker gebruik ik hem wel vaak (trommelrem) en op de Africa twin ook om te sturen. (en nee, niet alleen slippen maar de vering manipuleren)
tsja, mijn woon werk verkeer rijstijl zou je dood vogeltje kunnen noemen dus ik heb meer dan genoeg aan de voorkant op mijn trophy
en met de voorrem erbij wil hij misschien wel slippen dus heeft het ook genoeg kracht voor de noodstop. stunten doe je toch niet met zo'n motor, ik niet iin ieder geval dus dan is enig remmend vermogen al meer dan voldoende (voor mij!)
Die haarscheuren komen niet uit de lucht vallen. Dus of de remmen zijn niet ok (zuigers komen niet goed terug zodat de blokken op de schijf blijven drukken en dus te heet worden) of de schijf is niet goed gemaakt/oud/etc. Persoonlijk zou ik als je hem niet (vaak) gebruikt laten zitten. Gebruik je hem wel regelmatig; een 2de hands opzoeken. Gebruik je hem vaak; een nieuwe halen.

:^

zou het nog kunnen komen door water?
 
Persoonlijk zou ik hem opmeten e in de gaten houden. Maar als je je er lekkerder bij voelt, dan vervangen voor die paar tientjes. Wat voor motor gaat het om?
 
Ik heb nog nergens de dikte van de schijf gelezen hier...

Ik heb dit meerdere keren gezien maar alle keren was de schijf dan ook al onder de minimale maat! (Nee mensen die minimale maat is er echt niet voor niks)
 
update: het dunste punt van de schijf viel onder de specs, 4,3mm terwijl de specs 4,5mm zeggen. Dus; versleten. Jammer genoeg is de rest van de schijf wel OK. Vermoed ook dat mijn achterrem heeft aangelopen; heb hier een mooie Nissin vervangende klauw voor gevonden...moet alleen nog even op maat gemaakt worden ;)

Motor: Kawa ZX-9R 98/99 C1
 
update: het dunste punt van de schijf viel onder de specs, 4,3mm terwijl de specs 4,5mm zeggen. Dus; versleten. Jammer genoeg is de rest van de schijf wel OK. Vermoed ook dat mijn achterrem heeft aangelopen; heb hier een mooie Nissin vervangende klauw voor gevonden...moet alleen nog even op maat gemaakt worden ;)

Motor: Kawa ZX-9R 98/99 C1

Bijzondere conclusie, de schijf is versleten maar verder nog wel OK :?
 
ik denk dat hij bedoelt dat er maar 1 meetpunt is waar de schijf onder specs was, de rest van de schijf zal dus minimaal 0.2mm dikker moeten zijn geweest dan dat ene punt.

waarom die van de remschijf zou gaan komen weet ik ook niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan