Haarscheurtjes in rubber van voorvork

MotoMuckle

Rookie
17 mrt 2017
11
2
Ik heb een andere motor op het oog, alleen zitten daar onderin lichte haarscheurtjes in de rubberen ringen van de voorvork. Nu vraag ik mij af of dit erg is? Of is dit iets wat sowieso met de tijd gebeurt, maar geheel onschuldig is verder?

Ik heb een aantal keer flink de motor naar beneden geduwd om te kijken of er dan geen olie op de voorvork terecht komt. Leek allemaal wel oke te zijn.

Ter verduidelijking een foto toegevoegd van de robbers waar ik het over heb. Dit is niet van de motor waar ik het over heb.

Kan iemand mij vertellen of dat een teken is dat dit vervangen moet worden?
full
 
Laatst bewerkt:
denk persoonlijk niet dat het kwaad kan, achter die stofkap zit nog een keerring die de olie in de vork houdt.

enige 'risico' dat ik kan bedenken is dat er vocht en/of andere smurrie tussen die kap en de keerring kan verzamelen wat uiteindelijk corrosie of een lekke keerring tot gevolg heeft.

voor mij zou de koop er niet om overgaan :)
 
Maar zou het wel (laten) vervangen, ook alleen in je stofkap kan vuil verzamelen en groefjes trekken in de poot.

Als de foto werkelijk van jouw motor is kan polijsten ook geen kwaad ;) je bent dan toch al bezig.
 
Die stofringen houden vuil tegen en zorgen dat je keerringen heel blijven. Ze verouderen gewoon. Ik zou doorrijden tot de keerringen het begeven en dan gelijk de stofkappen vervangen.
Maar de stofkappen zijn zeker niet cosmetisch
 
*O* ik snapte hem *O*
"I'm getting better and better on this sarcasm thing" (Sheldon)

Ik zou me meer zorgen maken om de beschadigingen (zo lijkt het op de foto tenminste) op de vorkpoot zelf dan om die scheurtjes in de stofringen.
Die foto van die stofkap is dus niet van de motor die hij wil kopen maar zomaar eentje van internet geplukt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan