Haarspeldbochten op een sportmotor

Deze haarspeldbochten hebben wij gereden in de Dolomieten :9~


full
 
Op zich geen problemen met haarspeldbochten, maar ik heb liever vloeiende overzichtelijke bochten in een licht glooiend landschap die elkaar opvolgen.
De motor in z'n 3 zetten en zo de hele weg afrijden :Y *D
 
Ik heb het meer op lange snelle bochten I guess...
Daarbij kan ik het niet :9

Je bent er nog nooit geweest denk ik als jij Rick met de gele GSXR bent :? Je weet niet wat je mist. In de bergen en heuvelgebieden heb je niet alleen maar haarspelden. *O*

Ga maar eens rondcrossen in de Eifel of de Vogezen, Dolemieten etc. *O* Dan verveel je je echt als je weer hier bent. :Z -O-
 
Je bent er nog nooit geweest denk ik als jij Rick met de gele GSXR bent :? Je weet niet wat je mist. In de bergen en heuvelgebieden heb je niet alleen maar haarspelden. *O*

Ga maar eens rondcrossen in de Eifel of de Vogezen, Dolemieten etc. *O* Dan verveel je je echt als je weer hier bent. :Z -O-

Yup dat ben ik. En ik zat al te kloten met een (blinde en vrijs scherpe) bocht (omhoog) op een 'bergje' in de buurt van veenendaal tijdens een tour |( Voorspelt weinig goeds voor nog moeilijkere bochten in de bergen :P (vandaar mijn opmerking)

edit: en wie ben jij dan? :)
edit2: Ah Erwin zie ik in je profiel. Dat is even diep graven om er een gezicht bij te krijgen, waren ineens zoveel nieuwe mensen die dag heh...
 
Laatst bewerkt:
Yup dat ben ik. En ik zat al te kloten met een (blinde en vrijs scherpe) bocht (omhoog) op een 'bergje' in de buurt van veenendaal tijdens een tour |( Voorspelt weinig goeds voor nog moeilijkere bochten in de bergen :P (vandaar mijn opmerking)

edit: en wie ben jij dan? :)
edit2: Ah Erwin zie ik in je profiel. Dat is even diep graven om er een gezicht bij te krijgen, waren ineens zoveel nieuwe mensen die dag heh...

Er staan foto's van op de site! *O*

Ennuh.....je bent nog maar net begonnen, dat komt allemaal heus wel. Je kunt niet in een keer alles kunnen. Momenteel ga ik ook als een dweil rond (half jaartje niet gereden na ongeluk), maar ik heb alle vertrouwen dat dat weer komt. :Y
 
Ach ik denk dat het een kwestie van wennen is. Als de enige bochten die je dagelijks rijdt op klaverbladen liggen, dan is het niet zo verwonderlijk dat je er moeite mee hebt. Hier (Zwitserland) ze je relatief veel supermotards. Door het brede stuur, lage gewicht en flink koppel onderin zijn die veel geschikter dan een sportfiets met smal stuur. Je ziet ook wel veel omgebouwde supersports met een breed superbike stuur.
 
Er staan foto's van op de site! *O*

Ennuh.....je bent nog maar net begonnen, dat komt allemaal heus wel. Je kunt niet in een keer alles kunnen. Momenteel ga ik ook als een dweil rond (half jaartje niet gereden na ongeluk), maar ik heb alle vertrouwen dat dat weer komt. :Y

Ahja, nu herinner ik het me weer =)

Maaruh nu zie ik de bergen iig niet echt zitten ;) (Sowieso al die te korte klerebochten niet. Maargoed, voordat het een "newbie die geen korte bochten kan rijden"-topic wordt...laten we iets meer ontopic gaan ;)
 
Ahja, nu herinner ik het me weer =)

Maaruh nu zie ik de bergen iig niet echt zitten ;) (Sowieso al die te korte klerebochten niet. Maargoed, voordat het een "newbie die geen korte bochten kan rijden"-topic wordt...laten we iets meer ontopic gaan ;)

Dat is toch min of meer ontopic.
 
Dat is toch min of meer ontopic.

Mwa...het gaat er niet echt meer om hoe die bochten genomen worden ;) Maaruh het zal er vast wel van komen dat ik (per ongeluk :9 ) daar een keer terecht kom (wie weet via esmc o.i.d.) :)
 
Mwa...het gaat er niet echt meer om hoe die bochten genomen worden ;) Maaruh het zal er vast wel van komen dat ik (per ongeluk :9 ) daar een keer terecht kom (wie weet via esmc o.i.d.) :)

Doen echt! *O* Ga een keer mee! Lekker rijden op je eigen tempo zonder opnaaierij. En voor jezelf he, ik krijg geen provisie oid als ik mensen meesleur, ik krijg wel eens het idee dat mensen dat denken. Ik heb nog nooit iemand meegemaakt die niet enthousiast was na een kampeerweekend in de bergen. Alle begin is moeilijk, maar das juist de uitdaging. *O*
 
We shall see ;) En dat van die provisie...vooruit dat geloof ik dan maar O-) ;)


(*Rick heeft het niet zo op kamperen, maar eerder goedkoop hotelletje (ala mach 2)*)
 
We shall see ;) En dat van die provisie...vooruit dat geloof ik dan maar O-) ;)


(*Rick heeft het niet zo op kamperen, maar eerder goedkoop hotelletje (ala mach 2)*)

Ach ja, het kamperen is voor mij ook bijzaak, maar wel heel mveel goedkoper en de kampvuren enzo zijn toch ook wel heel erg leuk. :Y Zou ik niet willen missen.
 
Hallo bochtenrijders 8-)
Twee jaat geleden met de motor naar Andorra geweest. Super veel en stijle haarspeldbochtjes. Had toen net mijn rijbewijs en praktisch geen ervaring. Had van mijn rijlessen echter wel onthouden dat je rustig kan remmen in een bocht. Als je dat maar doet met je achterrem. Ik heb het dan natuurlijk over bochten naar beneden. Flink aanremmen voor de bocht en op tijd terugschakelen, achterrem even bij pakken en hup de bocht om. Krap en strak zonder dat je motor er vandoor wilt gaan!!! Echt kneedownen is er dan niet bij denk ik :] :+

succes voor een ieder die nog de bergjes in gaat! })
 
Je ziet ook wel veel omgebouwde supersports met een breed superbike stuur.

Naast de grotere hefboom, heb je ook het voordel dat je veel meer rechtop zit. Waardoor het inkanten vanuit je heupen een stuk makkelijker word.

Ook is het kijken als je rechtop zit een stuk makkelijker, als je rechtop zit kan je je hoofd 90 graden draaien, als je je hoofd in je nek legt is dat opeens nog maar 30 graden. Dat komt er dus op neer dat je bij het nemen van een haarspeldbocht bergop terwijl je naast je motor hangt (knietje), pas het einde van de bocht ziet (met 2 ogen) als je er al voor 2/3 doorheen bent.
 
Kan je een haarspeldbocht het beste nemen door de motor met de heupen in te sturen? Zo doe ik het meestal wel, maar als je die gasten uit Fastbikes ziet kán het kennelijk ook anders: knieën met een Hayabusa (!) in de haarspeldbochten.

Maar wat is nu het meest gangbaar: vanuit de heupen?
 
Ik denk wel dat "met de heupen" het meest gangbaar is.
Knieën in haarspeldbochten is me nog nooit gelukt, en ik denk dat ik dat maar zo houd voorlopig. :z
 
Aan de reacties hier te lezen vermoed ik dat ook de meeste sportrijders gewoon "vanuit de heupen" haarspeldbochten nemen.

Daar kan ik alleen maar op zeggen: "Zo kan ik het ook" :Z :+

Als ik had willen weten hoe je een haarspeld bocht vanuit de heupen op de chopper/toerbuffel manier moet nemen had ik hem wel in "algemeen" geplaatst.
 
Straatje keren doe je toch ook vanuit de heupen??
Bij deze lage snelheden heeft kieeen zowiezo weinig zin. :?
En knieeen wordt ook lastig als je bijna 70 graden achterom en omhoog moet kijken.
Lekker vanuit de heupen sturen dus. :]
Doe ik altijd onder de 30 km/u
 
Terug
Bovenaan Onderaan